Gå til innhold

Slutt med svinekjøtt i kantina


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

«Scandic Hotel Norges ansattkantine serverer ikke lenger pølser, bacon eller annet slags svinekjøtt i sin kantine for de ansatte»

Men jeg er norsk og spiser svin. Hva med meg?

Anonymkode: 7f657...4d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres merkelig ut. Har du link, ts?

Anonymkode: 27e52...294

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har skjedd på bakgrunn fra henvendelser fra ansatte.   Kan ikke muslimer SE på bacon, eller reagerer de på litt lukt?    Jeg skjønner ikke, kan noen forklare?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svin er ikke essensielt, men det er vel selve prinsippet. Liker ikke.

Anonymkode: b05af...006

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svin er ikke essensielt, men det er vel selve prinsippet. Liker ikke.

Anonymkode: b05af...006

Ikke jeg heller.  Hater ansjos, intenst!  Og klarer ikke å fatte at noen kan spise det men jeg må likevel åpne bokser av det og få ansjoskraft på hendene i tillegg til å servere og mate mennesker med det.  Kan ikke nekte bare fordi jeg blir kvalm av lukta.   

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det tidligere har vært lite å velge i for de som ikke spiser svin. De skriver at de er opptatt av matsvinn, men å fjerne svin helt syntes jeg ikke noe om. De burde heller vært flinke på å markere hva som var svin og hva som ikke var svin og passe på at muslimer også hadde noe å spise. 

I slike store gryter og sånn er det sikkert greit å ikke bruke svin slik at alle kan spise det, men litt bacon ved siden av eggene burde det vært mulig å få.

 

Om de skal bannlyse svin hadde det vært bedre om de bannlyste alt kjøtt. 

Endret av Emblja
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Emblja skrev:

Kanskje det tidligere har vært lite å velge i for de som ikke spiser svin. De skriver at de er opptatt av matsvinn, men å fjerne svin helt syntes jeg ikke noe om. De burde heller vært flinke på å markere hva som var svin og hva som ikke var svin og passe på at muslimer også hadde noe å spise. 

I slike store gryter og sånn er det sikkert greit å ikke bruke svin slik at alle kan spise det, men litt bacon ved siden av eggene burde det vært mulig å få.

Enig. At de reduserer noe som kanskje ikke blir spist så mye av er jo helt ok. Men å konsekvent kutte ut svin blir for dumt. Og jeg er ikke spesielt glad i svin engang 🙈 Det er noe med prinsippet... Og de serverer vel fremdeles bacon osv på den vanlige restauranten? Er jo ikke verre enn å ta med en liten bolle inn i den andre kantinen slik at de som vil ha kan få det. Det er jo allerede laget.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er en viss andel muslimer som jobber der synes jeg det utelukkende er et fint tiltak. Men om det er av hensyn til et veldig lavt antall synes det merkelig. 

Anonymkode: a963d...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er neppe et tiltak for å ta hensyn til de som spiser i kantina.

Jeg vil tro det er pga de som jobber der. Jeg har jobbet med mange muslimer som nekter å ta i bacon osv. Det kreves masse ekstra fra andre ansatte fordi de skal fritas oppgaver med svin.

Anonymkode: 4c271...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er neppe et tiltak for å ta hensyn til de som spiser i kantina.

Jeg vil tro det er pga de som jobber der. Jeg har jobbet med mange muslimer som nekter å ta i bacon osv. Det kreves masse ekstra fra andre ansatte fordi de skal fritas oppgaver med svin.

Anonymkode: 4c271...268

Har du noen holdepunkter for å påstå at hotellets representant lyver til VG? 

Anonymkode: ce95e...289

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er ikke greit! Er det bare begynnelsen? Egne kasser i butikken for de som kjøper svinekjøtt? 

Anonymkode: 098c8...dac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om steder som bare serverer vegetarisk til sine ansatte da?

Anonymkode: 0f019...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Tåler de ikke muslimene at det finnes svinekjøtt der så får de sulte ihjel... 

Veggiser hadde helst sett at det ikke var kjøtt der. Allergikere skulle helst sett at det ikke var produkter med nøtter, egg, melkeproteiner, laktose og sitrusfrukter.

Det blir ikke noe igjen, Vi kunne bare drite i hele lunsjen..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...