Gå til innhold

EATs kostholdsråd


Gnå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg veier ikke maten jeg spiser så mengdene som nevnes har jeg ikke noe forhold til, men type mat ser greit ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekistert, ikke levd. (Jeg synes Grete Rode er for streng...!)

Anonymkode: 8cfec...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kunne jeg, bortsett fra at jeg hadde byttet ut dyrematen med noe plantebasert. Ville kanskje vært vanskelig å droppe ølet, da........... Alkohol sine ingridienser bruker jo tross alt en del mark som kunne bli brukt til menneskemat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser plantebasert så ingen problem. Mener det er viktig å kutte ned på melkeprodukter og egg også, men ikke for klimaet, for helsa. Jeg spiser for helsa og ikke for EAT 😄

Anonymkode: cc5c0...793

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiser plantebasert så ingen problem. Mener det er viktig å kutte ned på melkeprodukter og egg også, men ikke for klimaet, for helsa. Jeg spiser for helsa og ikke for EAT 😄

Anonymkode: cc5c0...793

Newsflash: all mat er plantebasert.. Hvordan skal det å kutte ned på egg fremme helsen? Egg er noe av det mest næringsrike som finnes. 

Anonymkode: b9c6e...635

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg vil ha 3-4 kjøtt eller fiskemiddager i uken. Ellers greit nok. 

Anonymkode: d5414...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er forbannet sludder og pølsevev, er hva jeg mener. 

http://www.zoeharcombe.com/2019/01/the-eat-lancet-diet-is-nutritionally-deficient/

Anonymkode: b9c6e...635

Selvsagt vil det være tallløse mennesker som motbeviser  EAT. Det var allerede lekket at man ønsket gå imot EAT før man viste hva det i det hele tatt handlet om. Det er mange som ønsker leve som de gjør nå¨og som vil støtte den livssstil som eksisterer nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Newsflash: all mat er plantebasert.. Hvordan skal det å kutte ned på egg fremme helsen? Egg er noe av det mest næringsrike som finnes. 

Anonymkode: b9c6e...635

Jeg har en kronisk tilstand og det å kutte ut melk og egg gjorde stor forskjell for meg. Istedenfor å bli gradvis dårligere blir jeg gradvis friskere. Dessverre er det ikke mange som vet dette om egg, men man har begynt å forstå det med melk.

Anonymkode: cc5c0...793

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt provosert over at hun som prøver å overbevise oss om at vi må spise  så bevisst for å redde verden, er en av de største miljøsvina når det kommer til flyreiser, forbruk mm.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Regn said:

Vil Stordalerns etterleve dette kostholdet selv?

Hvorfor tror du ikke det?

Må si jeg er fristet bare fordi hun ser bedre ut enn 80% av andre mennesker i samme aldersgruppe. Og det selv om hun er veldig syk

Endret av magikeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skulle poenget være?

Jeg reiser ikke med fly, så om det er CO2-regnskap det er snakk om, kan jeg spise en ku per dag i forhold til de som reiser mye.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er glad i både kjøtt og egg og har ikke lyst til å leve sånn. Jeg dropper heller å reise verden rundt med privatfly. Det får bli mitt offer for miljøet :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en kronisk tilstand og det å kutte ut melk og egg gjorde stor forskjell for meg. Istedenfor å bli gradvis dårligere blir jeg gradvis friskere. Dessverre er det ikke mange som vet dette om egg, men man har begynt å forstå det med melk.

Anonymkode: cc5c0...793

Hvis man har allergier blir det jo noe helt annet. Det er ikke vanlig med eggallergi hos voksne. 

Anonymkode: b9c6e...635

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, magikeren skrev:

Selvsagt vil det være tallløse mennesker som motbeviser  EAT. Det var allerede lekket at man ønsket gå imot EAT før man viste hva det i det hele tatt handlet om. Det er mange som ønsker leve som de gjør nå¨og som vil støtte den livssstil som eksisterer nå

Er nok heller slik at mange ønsker å gå imot dette svadaet nettopp fordi de har kunnskap om hva det faktisk dreier seg om. Nå er dette (link) en analyse av næringsinnholdet, som viser at dette kostholdet er svært mangelfullt og direkte helseskadelig. 

Anonymkode: b9c6e...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Regn skrev:

Vil Stordalerns etterleve dette kostholdet selv?

Hun har vel kuttet ut kjøttet helt mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pepsimarx skrev:

Hun har vel kuttet ut kjøttet helt mener jeg

 

Ok, men hun spiser feks verstingen avokado. Samt at reisevanenen derees absolutt ikke er bærekraftige. Hun er rikmannsfruen som skal redde verden, men dette er feilslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis man har allergier blir det jo noe helt annet. Det er ikke vanlig med eggallergi hos voksne. 

Anonymkode: b9c6e...635

Jeg har ikke allergier.

Anonymkode: cc5c0...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...