Gå til innhold

Folk mer med ikke inviterte i bryllupet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Buzzi skrev:

Dette er et intimt bryllup, ikke et slottsball. Det er nære venner og familie som er invitert. Jeg har i allefall et såpass godt forhold til mine venner og familiemedlem at å kontakte dem det gjelder og beklage en feil ikke hadde vært noe problem. 

Prøv å se det fra den single invitertes synspunkt. Man har blitt invitert med en uspesifisert + en og kan ta med hvem man vil, så ringer bruden og sier at de har gjort en feil, at det aldri var meningen at man skulle få ta med + en alikevel og man forstår ut fra samtalen at det er flere som har blitt utsatt for denne fadesen...

Jeg hadde blitt irritert og begynt å lure på hvor gode brudeparet var til å planlegge et prosjekt som et bryllup er og om de faktisk forstår at det gjelder helt andre regler enn når man inviterer til annen type selskap og at det faktisk blir uhørt å gjøre noe annet enn å ta imot alle gjestene med et "så glad for at du kunne komme".

Edit: Jeg ville nok heller ikke ha trodd på historien bruden kom med, jeg ville nok trodd det bare var noe hun kom med for å ro i land at hun har sprengt budsjettet sitt på noe annet og så prøver å berge det ved å fjerne de singles adgang til + en.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som singel hadde jeg følt at det bere kom par, siden det står dere. Muligens derfor så mange vil ta med partner/følge? 

Anonymkode: d5a5c...c92

Vil ta med?

De er inviterte med følge og nå vil bruden bakke ut og trekke tilbake invitasjonen deres pga hun gjorde en feil. En feil som ikke er gjestenes problem i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ha med seg fluesmekker i dette bryllupet? Eller bryter det helt med etikken 🤔 

Slapp av Ts, du ringer og gir beskjed om at det har skjedd en feil med invitasjonene, som dere desverre ikke oppdaget før nå, og at det desverre ikke er rom for mange ekstragjester pga tingenes tilstand. De fleste oppegående mennesker har forståelse for det. Det kan til og med hende at de føler seg privilegert som har blitt utvalgt som gjester i et bryllup hvor gjestene er nøye utvalgt (og ikke disse masseproduserte bryllupene hvor det er om å gjøre å samle flest mulig folk - ikke fordi man er glad i hver og en, men fordi det er kvantitet og ikke kvalitet som gjelder) 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere ønsker et bryllup med kun nære og kjære, dette er det viktigste for dere, langt viktigere enn å risikere å såre noen få tær og ikke holde seg aldeles innafor "korrekte" rammer for invitasjon. Det er vel ikke snakk om så veldig mange her, kan du ikke bare ta en telefon og forklare situasjonen og ønskene for bryllupet? Nære venner tåler en slik henvendelse og vil også ta hensyn til ønskene uten å mukke.

Anonymkode: ae0b4...b6c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere ønsker et bryllup med kun nære og kjære, dette er det viktigste for dere, langt viktigere enn å risikere å såre noen få tær og ikke holde seg aldeles innafor "korrekte" rammer for invitasjon. Det er vel ikke snakk om så veldig mange her, kan du ikke bare ta en telefon og forklare situasjonen og ønskene for bryllupet? Nære venner tåler en slik henvendelse og vil også ta hensyn til ønskene uten å mukke.

Anonymkode: ae0b4...b6c

Men hvis det ikke er snakk om så veldig mange, så kan de da bare få ta med seg en + en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, O.G. skrev:

Etter denne fadesen kan bruden bare glemme konseptet intimt bryllup. 

Jeg flirer godt av innleggene dine. Og du kan umulig ha nære venner.

Anonymkode: ae0b4...b6c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, O.G. skrev:

 

Men hvis det ikke er snakk om så veldig mange, så kan de da bare få ta med seg en + en. 

Hvorfor det?

Anonymkode: ae0b4...b6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg flirer godt av innleggene dine. Og du kan umulig ha nære venner.

Anonymkode: ae0b4...b6c

Hvordan da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Anonymkode: ae0b4...b6c

Fordi de har en invitasjon som tilsier at de får det. :teskjei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg helt enig med Buzzi og Vera. Gode venner som er invitert i et slikt intimt bryllup forstår om dere ringer og beklager feilen, og samtidig minner om årsaken til bryllupet. Jeg som venn hadde forstått (nå ville jeg aldri invitert med en venninne i bryllup, men mindre det stod spesiefikt +1,men). Forstår de ikke dette er de kanskje ikke så gode venner alikevel tenker jeg. Og man bestemmer selv hvordan man vil feire bryllupet sitt, man må ikke følge visse regler og etikette. Så lenge dere sier i fra på en hyggelig måte, og beklager bør alt ordne seg :) 

Anonymkode: bae7e...908

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her er jeg helt enig med Buzzi og Vera. Gode venner som er invitert i et slikt intimt bryllup forstår om dere ringer og beklager feilen, og samtidig minner om årsaken til bryllupet. Jeg som venn hadde forstått (nå ville jeg aldri invitert med en venninne i bryllup, men mindre det stod spesiefikt +1,men). Forstår de ikke dette er de kanskje ikke så gode venner alikevel tenker jeg. Og man bestemmer selv hvordan man vil feire bryllupet sitt, man må ikke følge visse regler og etikette. Så lenge dere sier i fra på en hyggelig måte, og beklager bør alt ordne seg :) 

Anonymkode: bae7e...908

Bruke det som et argument for å få folk til å bakke ned uten argumenter ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Hvordan da?

Du gnåler i vei om korrekthet og etikette. Nære venner gir f i det, men synes det viktigste er at brudeparet skal få en fin dag i tråd med ønsker for dagen. :teskjei:

Anonymkode: ae0b4...b6c

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du gnåler i vei om korrekthet og etikette. Nære venner gir f i det, men synes det viktigste er at brudeparet skal få en fin dag i tråd med ønsker for dagen. :teskjei:

Anonymkode: ae0b4...b6c

Jeg synes brudeparet skal stå for feilen de har gjort i stillhet. Kan bli lite og intimt bryllup alikvell siden det visstnok bare er noen få single venner som har fått en + en i invitasjonen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, O.G. skrev:

Hvordan da?

Og fordi du skriver ting som "Edit: Jeg ville nok heller ikke ha trodd på historien bruden kom med, jeg ville nok trodd det bare var noe hun kom med for å ro i land at hun har sprengt budsjettet sitt på noe annet og så prøver å berge det ved å fjerne de singles adgang til + en."

Nære venner mistror ikke brudeparet på denne måten. De synes heller ikke at brudeparet har begått en fadese (fadese, faktisk, dine ord). Nære venner synes det er fint at de er av de få utvalgte til bryllupet, og har ingen problemer med å la være å snurte over at de ikke får ta med seg den nye flammen som brudeparet knapt har sett.

Anonymkode: ae0b4...b6c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, O.G. skrev:

Bruke det som et argument for å få folk til å bakke ned uten argumenter ja....

Nei, men kanskje folk har mer forståelse da. Hadde ikke du hatt det?

Anonymkode: bae7e...908

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva du OG ville gjort om venner inviterte deg pr sms til middag kl 21. Også rettet de opp med "vi mente klokken 20" innen rimelig tid. 

Om TS korrigerer dette i løpet av noen uker etter invitasjoner er sendt og bryllupet til sommeren så kan vi bruke i sammenligningen at du ble invitert mandag midt på dagen til denne middagen i helgen, og fire timer senere ble tidspunktet korrigert. Ikke endret, korrigert. 

Hadde du troppet opp klokken 21 og vært rystet over at hovedretten var fortært av de øvrige gjestene og at etiketten var brutt? For du høres virkelig SÅ steil ut. 

TS, kontakt de det gjelder og forklar sannheten. Sannheten er ikke bortforklaringer og alle kan gjøre feil. 

Anonymkode: 73995...0fa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Hyggelig å bli kjent? Nei, i bryllup rekker brudeparet ikke å bli kjent med folk. Og selvfølgelig vil de være med sine venner og sin familie.

Å treffe nye partnere kan man gjøre utenom et travelt bryllup. 

Anonymkode: 0d37a...6b1

Var ikke dette lite og intimt med få nære venner? Kan umulig være snakk om et helt fotballag som skal introduseres. Om en ikke er interessert i å bli kjent med sin "nære venn" sin nye partner på selve dagen, så kan en jo være skikkelig gæærn og hilse på vedkommende før? Regner ikke med det er på kommende lørdag det skjer? Dette handler nok sikkert egentlig om kuvertpriser og økonomi, selv om TS ikke sier det direkte. Og ja, det påløper (MINST)en tusenlapp pr ekstra gjest. Ser den. Det er i allefall helt innafor å si nei til at gjester tar med sine egne venner som du ikke kjenner, i det hele tatt merkelig å spørre om? Men at kjæresten ikke har 10 års fartstid må en ta høyde for. Men når det er familie og nære venner, så kan en vel snakke sammen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Vera skrev:

Kan man ha med seg fluesmekker i dette bryllupet? Eller bryter det helt med etikken 🤔 

Jeg oppfattet det slik at insektene var invitert.

Anonymkode: 5590c...aa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, hvor mange «ekstra» kan det i verste fall være snakk om? Det er vel ikke en gjeng på 90 personer med 3-4 par og resten en gjeng enslige? Hvor mange av de inviterte kan potensielt ende opp med å ta med noen?

Om det var meg og det var snakk om at det kanskje kommer 10-12 stykker mer enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet så hadde jeg bare latt de komme, det står jo feil i innbydelsen...

Og jeg tolker ikke «dere»  som en åpning til å be med venninner, det er ment for par...

Anonymkode: 722ba...579

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så rart folk blir forvirret når det står "dere" i invitasjonen. Dere burde trykket opp invitasjonene med "du/dere" og strøket over det som ikke passet. Nå får dere vel nesten sende ut melding til alle som er bedt uten følge for å si at dere skrev feil i invitasjonen og at det ikke er plass til følge 

Anonymkode: c7463...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...