Gå til innhold

Folk som spiller og synger i sosiale sammenhenger, men skjønner ikke selv at nok er nok..!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et familiemedlem av kjæresten min som synger i spiller i et band i byen han bor i. Tingen er at han er langt fra like flink som han tror selv, og det familien han oppmuntrer han til. Han kan dra frem gitaren i all slags sosiale sammenhenger, både med og uten oppfordring fra andre. Og det er ikke sånn koselig svak spilling hvor man kan snakke sammen samtidig, men det er høylytt. Virker også som det blit høyere og høyere jo mindre oppmerksomhet han får under spillingen. 

Jeg gidder ikke gi han noen form for oppmerksomhet noengang begynner, kjenner bare jeg blir mer og mer reservert og ender med å gå fra rommet til slutt. Men er liksom ikke alltid det er steder å stikke av til,  så jeg blir sittende fanget oppi bråket. Må bare gjenta at det er høylytt spilling på gitar, og høylytt synging/roping fordi han prøver å spille punk/rock eller hva det nå skal forestille. 

Kan jeg si fra?? Han er en type som blir fort snurt og er hanske hårsår på en del ting så jeg har ikke turt å sagt noe, for han kommer til å bli så snurt på meg om jeg gjør det, at han sikkert ikke gidder snakke med meg på lang lang tid. 

Men hva gjør man med sånne folk? Lar dem holde på? Det er jo så sykt slitsomt...og ødelegger jo hele besøket for det går ikke an å snakke normalt mens han holder på. De andre gir han ikke stort oppmerksomhet på spillingen heller, men han virker ikke til å være sosialt kompetent nok til å ta hintet og skjønne at nok er nok. Hadde det vært fint å høre på hadde det sikkert vært litt annerledes....men det er ikke det. Han synger surt og samtidig veldig høyt. Har også ved flere anledninger insistert på «konsert» i dåp, bryllup osv, og jeg tror ikke folk tør si nei til han pga at han er så hårsår. 

🙈

Anonymkode: f9191...51b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjærlighetsbarn98

Synes du burde ta det opp ja. En liten opptreden er kanskje greit, men ikke hele kvelden så høyt at dere ikke kan snakke sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke si at du har hørt en sang som var så fin, og at du vil høre den? Så finner du en grei sang på Spotify og setter på den. Så spiller du så lenge du får til, bare sett på nye sanger etterhvert, så kanskje han tar tegninga. Hvis han spør hvorfor så kan du jo si at du ikke er så glad i den musikksjangeren han synger, at du tenkte han trenger en pause for å kose seg sammen med de andre osv. Evt prat med ham, han kan jo ikke synge imens han prater med deg 😉 

Anonymkode: c2fcf...a07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke si at du har hørt en sang som var så fin, og at du vil høre den? Så finner du en grei sang på Spotify og setter på den. Så spiller du så lenge du får til, bare sett på nye sanger etterhvert, så kanskje han tar tegninga. Hvis han spør hvorfor så kan du jo si at du ikke er så glad i den musikksjangeren han synger, at du tenkte han trenger en pause for å kose seg sammen med de andre osv. Evt prat med ham, han kan jo ikke synge imens han prater med deg 😉 

Anonymkode: c2fcf...a07

TS her.

Jo kanskje. Men er ikke alltid det er mulighet for å sette på musikk, må bruke mobilen da. Men den overdøver han jo lett som en plett om han vil:p 

Nei vet ikke jeg altså. Men må finne på noe lurt snart. Er litt sånn at jeg kvier meg for å dra dit om jeg vet at han er der med gitaren sin. 

 

Anonymkode: f9191...51b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har min største medfølelse!!! Her er det 2-3 stk som alltid skal opptre i bursdager, dåp, bryllup osv... det skal synges ikke bare en sang men mange. De er flinke men jeg irriterer meg over at de skal ha fokus ALLTID, det må gå an å la den som skal være i fokus denne dagen være akkurat det og ikke vri fokuset over på de flinke sangerne som bruker en hver anledning til å vise seg frem. Like irriterende som nachspiel-gitarister...

Anonymkode: 17bfb...b3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne mennesker slutter jeg rett og slett å omgås. Jeg orker ikke å være omgitt av konserter, musikaler, ballettopvisninger eller konstant tromming hele tida. Jeg blir rett og slett syk av det og det nytter aldri å ta det opp med folk som til så grader mener at de eier hele rommet og kan ta all plass i hele verden alene. Så jeg trekker meg bort.

Det samme gjelder mennesker som gjør alt til høylytte, evigvarende og ofte nærmest agressive monologer om alt fra politikk eller franske bilers fortreffelighet til egne barns fantastiske fotballtalenter. Jeg orker det bare ikke i lengden. En kveld, ja visst. En time hver gang vi treffes i noen måneder, jada. Men ikke hele kvelden eller måned etter måned og år etter år. Nei takk. Da er jeg heller alene. 

Anonymkode: 376d2...683

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hjalp det at et familiemedlem brøt gjennom som profesjonell artist, uten at noen egentlig visste at vedkommende kunne synge. Nå ber de h*n synge til en hver anledning, og den tidligere selvutnevnte trubaduren tør ikke lenger fordi det tross alt er en profesjonell til stede. Trubaduren ble utklasset. Så kanskje du skal prøve å bli en kjent musiker ts? 😅

Anonymkode: 32b83...c04

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Unnskyld at jeg ler! Problemet med sånne folk (og deres nære tilhengere) er at de som oftest slettes ikke er mottakelige for noen form for kritikk eller korrigering. Forstår deg veldig godt! Klart du kan si fra, men det er veldig usikkert om det vil bli tatt til etteretning og snurthetsfaktoren kan bli høy, bare ha det i bakhodet. Man kan f.eks. si at det blir for bråkete når dere forsøker å prate, har møttes for å prate etc., vise til at man er der for å omgåes sosialt med flere og ikke for å høre på en enmanns (grusom) konsert. For eksempel når han øker volumet når ingen følger med kan det passe seg å si fra.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mannen til ei veninne av meg er sånn! Og det er såå kleint! I alle mulige sammenhenger (oftest edru på vanlig kaffebesøk) skulle han dra frem elgitaren og spille med forsterker på sånn at vi andre ikke klarte å høre hverandre snakke.  På grunn av det og et par andre ting har vi gradvis kuttet kontakten med dem😬😬

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg ler. Det finnes faktisk sånne folk i virkeligheten.

Anonymkode: e94a4...fde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insistèr på at du alltid skal synge duett med han og pass på at det blir skikkelig surt.

Ellers ville jeg tatt av noen strenger på gitaren før seansen begynte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg kjenner en sånn! Han er egentlig ikke sånn superflink, men familien roser han opp i skyene, så selvtillitten er på topp ihvertfall :P Hos han går det helst i country da..  Og det gjør det IKKE bedre for å si det sånn 😂

 

 

Anonymkode: d7ec2...f1b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en lik. Men han er kun sånn på fylla og da synges og jamres det høyere og høyere mens han klimper på gitaren. Han eier ikke selvinnsikt og er ikke flink! 

Anonymkode: a2783...7d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish

Det er så ufattelig kleint. Har bare opplevd folk som gjør det på fest da, men kvelden min er ødelagt for å si det sånn. Og det verste er at det virker som folk liker det. De synger med og det blir allsang og gauling 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 30.1.2019 den 22.34, visp skrev:

Insistèr på at du alltid skal synge duett med han og pass på at det blir skikkelig surt.

Ellers ville jeg tatt av noen strenger på gitaren før seansen begynte.

Nei er du gal 😭😅 det tør jeg ikke, han hadde KLIKKET! Gitaren er babyen hans 😛 

 

På 30.1.2019 den 22.24, PetraPerlesukker skrev:

Mannen til ei veninne av meg er sånn! Og det er såå kleint! I alle mulige sammenhenger (oftest edru på vanlig kaffebesøk) skulle han dra frem elgitaren og spille med forsterker på sånn at vi andre ikke klarte å høre hverandre snakke.  På grunn av det og et par andre ting har vi gradvis kuttet kontakten med dem😬😬

Ja er sånn her også. Trenger liksom ikke være alkohol med i bildet for at han skal tørre å dra frem gitaren 🙈 totalt uten skrupler. Skjønner ikke hva foreldrene hsr skrytt av, og hvorfor?? Vil de han vondt? For han driter seg jo bare ut. Det er ingen som nyter «konsertene» hans, det merker jeg på folk. Ser det på ansiktene deres, folk blir stille og ukomfortable. Bortsett fra foreldrene såklart, som bare synes han er sååååååååååååååå flink 🙈🙈

 

hilsen Ts 

Anonymkode: f9191...51b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, vi har et par stykker på jobb som alltid skal opptre i sosiale sammenhenger; den ene gjør (relativt dårlige) parodier, den andre leser laaaange selvskrevne dikt med nødrim - det er så ufattelig kleint! 

Anonymkode: c84d4...724

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kjenner jeg så godt igjen. Har en i omgangskretsen som ikke bare spiller gitar og synger, men lager sine egne låter som han spiller for oss med jevne mellomrom. Og det ligger så mye følelser og tanker og ambisjoner bak låtene hans, men han klarer verken å få dette frem i tekstene eller i fremføringen. Ikke er han teknisk god nok til å spille alt han skriver heller, så han spiller feil, og må stoppe og prøve på nytt ... Det blir bare superkleint og pinlig, men det går jo ikke an å si noe når han legger sjela si i det slik han gjør. Så vi må bare jatte med. Musikalsk er låtene hans helt OK, hadde han bare øvd dem inn litt bedre før han fremførte dem eller skrud ned de tekniske ambisjonene på gitarspillingen hadde det hjulpet betraktelig.

(Det gjør egentlig ikke saken noe bedre at broren hans er rasende flink på sitt instrument, så han føler kanskje han må måle seg.)

Anonymkode: 3eef0...878

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...