Gå til innhold

Kjæresten og gynekolog..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Det er ikke bare slik som det spørres om her, masse annet også som vanlige folk aldri hadde tenkt over engang. Enten er svarene slik kun for oppgivenhet over svarene eller for å kødde, eller at de virkelig mener det

Hvorfor skulle vi ikke mene det? For oppegående mennesker er det jo helt naturlig at legens kjønn er totalt irrelevant. 

Anonymkode: 5aa7e...4dc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Det er ikke bare slik som det spørres om her, masse annet også som vanlige folk aldri hadde tenkt over engang. Enten er svarene slik kun for oppgivenhet over svarene eller for å kødde, eller at de virkelig mener det

Mange her som også ikke kan fordra menns seksualiteten deres og pikk, sier de. Ikke ta alt kg-damer sier for god fisk. Altså, det er mange bra folk her inne, men mange sure og trollete og. Man skal ikke lese seg blind her, da blir man deppa.

Anonymkode: 4792d...2fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle vi ikke mene det? For oppegående mennesker er det jo helt naturlig at legens kjønn er totalt irrelevant. 

Anonymkode: 5aa7e...4dc

Som jeg skrev så er det andre saker enn kun leger og slike undersøkelser, alt fra bildeliking på fb til å ha ei kvinnelig venninne mannen er litt sammen med.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange her som også ikke kan fordra menns seksualiteten deres og pikk, sier de. Ikke ta alt kg-damer sier for god fisk. Altså, det er mange bra folk her inne, men mange sure og trollete og. Man skal ikke lese seg blind her, da blir man deppa.

Anonymkode: 4792d...2fd

Helt riktig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg går selv til en mannlig gynekolog, men hadde min mann hatt problemer med det, så hadde jeg byttet. 

Jeg er bare så lei av at så store deler av mannlig følelsesregister refereres til med ord som ‘kontroll’ og ‘urimelighet’. Jeg liker at det er forskjell på mannen min og meg, og at vi ikke nødvendigvis tenker og føler 100% likt. Jeg lærer mye av han, jeg driver ikke og lærer han opp, slik mange synes å gjøre. Det handler om å kunne respektere hverandres følelser og ikke bare tre politisk korrekte holdninger nedover hodene på hverandre, eller dumpe hverandre for bagateller.

Anonymkode: 921ee...ae7

Politisk korrekte holdninger? 

En lege er en lege, kjønn burde være uvesentlig. Når jeg velger gynekolog, ønsker jeg å bruke en som er dyktig, nøye, og henviser videre ved behov. Heldigvis er min mann mer opptatt av min helse enn kjønn på legen. Og det har jeg aldri trengt å lære han 🙄

Tror forøvrig de færreste par føler eller tenker 100 % likt, det er ikke det det handler om. 

Anonymkode: 6e21c...b6a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Som jeg skrev så er det andre saker enn kun leger og slike undersøkelser, alt fra bildeliking på fb til å ha ei kvinnelig venninne mannen er litt sammen med.. 

I denne tråden diskuterer vi legens kjønn, opprett din egen tråd om du vil diskutere noe helt annet. 

Anonymkode: 5aa7e...4dc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Ja det er ikke en helt vanlig ting å sjekke, så forståelig at noen menn vil at ho skal sjekkes av en dame. 

Men da regner jeg med at disse mennene krever at kjæresten er jomfru? Tenk hvor enkelt det er at andre menn hadde kjønnsorganet sitt i kjæresten din...

Anonymkode: ad1a6...e91

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, BMW 5-serie 535D said:

Jeg personlig er nøytral til dette, på samme måte som mange andre tråder her inne. Det jeg skal frem til er at det er forskjell på kjønn, hadde det vært en mann som hadde en kvinnelig hadde flertallet sakt at han skulle byttet

Nei. Jeg har aldri hørt en eneste kvinne reagere negativt på at mannen deres oppsøker helsehjelp. Ei heller har jeg sett noen be en mann bytte lege pga legens kjønn. 

2 minutter siden, BMW 5-serie 535D said:

Som jeg skrev så er det andre saker enn kun leger og slike undersøkelser, alt fra bildeliking på fb til å ha ei kvinnelig venninne mannen er litt sammen med.. 

Du oppfatter forskjellen på helsehjelp og liking av bilder? Tenker du virkelig det er sammenlignbart? 

Anonymkode: 0d5cd...20c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Som jeg skrev så er det andre saker enn kun leger og slike undersøkelser, alt fra bildeliking på fb til å ha ei kvinnelig venninne mannen er litt sammen med.. 

Er du litt kort kanskje? Forstår du ikke forskjell på en lege, altså en profesjonell, og det å dra på hyttetur med venninne og drikke alkohol der?

Anonymkode: ad1a6...e91

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å tro at jeg ville sagt til min mann at det er uaktuelt å bytte gynekolog, men at han gjerne kan være med hvis han vil.

Når det er sagt så velger jeg vekk å bli undersøkt nedentil av menn så lenge min partner ikke er tilstede. Før holdt det at en kvinne var tilstede, men har blitt litt pysete på mine "eldre" dager. Da jeg var barn ble jeg misbrukt seksuelt, og selv om jeg stoler på fastlegen min ville han aldri fått undersøke underlivet mitt. 

 

Anonymkode: f556a...6cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan virkelig ikke tro hva jeg leser.....du kan ikke være helt  god !!!!!!! Kjæresten er nok bare supersjalu...….

Anonymkode: b9fe9...9ad

Og hvis partneren er sjalu da, hvorfor ikke da ta hensyn?

Anonymkode: 81446...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Kjæresten vill ikke at jeg skal bruke en mannlig gynekolog, fordi han syntes det er ukomfortabelt og mener at andre menn ikke trenger å se mitt kjønnsorgan. Han vil jeg skal respektere det. Hadde dere jenter respektert det om det var deres kjæreste? Hva mener dere? 

Anonymkode: 967a2...873

Sjalusialarm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, I Grosny skrev:

Sjalusialarm.

Og hva så?

Anonymkode: 81446...b07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
5 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Det er ikke sikkert mannen liker det, det skrev jo ts! Jeg personlig hadde ikke brydd meg, men folk er forskjellige, det jeg skulle frem til er at forskjell på kjønn her inne er stor. Hadde det vært en dame som skrev at mannen hennes gikk til En kvinnelig lege og må sjekke kuken hadde 90% av svarene blitt at han skal høre på dama å bytte til en mannlig lege....

Herregud... hadde da aldri brydd meg om mannen min fikk sjekket kuken av en kvinnelig lege. 

Lurer på hva slags fantasier noen gutter og menn har noen ganger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva så?

Anonymkode: 81446...b07

Sjalusi er veldig slitsomt og en trussel mot forholdet, iallfall langsiktig. Små episoder kan føre til langvarig dårlig eller uutholdelig stemning.  Man må hele tiden trå varsomt for å ikke trigge uhygge.  Gynekolog-greia er ett eksempel på "trå varsomt plakaten".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener at menn - i likhet med kvinner - er voksne, og at man skal la de få lov til å være likeverdig kvinner. Når kvinner oppfører seg som om bare kvinner er voksne og menn er små barn, som må læres opp, så er det erfaringsmessig vanskelig å bevare den romantiske og seksuelle spenningen.

Rent konkret, i dette spørsmålet, så mener jeg at ja, jeg ville ha respektert min mann sine følelser og jeg vil anbefale trådstarter å respektere kjærestens følelser. Ikke la deg bli «den som alltid vet best», trådstarter. Lytt heller til mannen din, si hva du føler til han, snakk med hverandre og finn deres måte å leve på :) 

Anonymkode: 921ee...ae7

Når det gjelder hvilken gynekolog jeg ønsker å gå til er det faktisk jeg som "vet best" og når det gjelder f.eks hvilken urolog samboeren ønsker å gå til så er det faktisk han som "vet best". Å skulle blande seg opp i sånt pga "følelser" er faktisk barnslig.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det finnes grenser for hvor kontrollerende det er lov å være. Dette er langt over streken. Til og med sterkt troende muslimer har ikke disse restriksjonene ovenfor helsepersonell.

Anonymkode: d26ab...fc5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis partneren er sjalu da, hvorfor ikke da ta hensyn?

Anonymkode: 81446...b07

Så hvor skal grensen gå da mener du? Kan du gå til mannlig fysioterapeut, mannlig kiropraktor, kan du prøve klær i klesbutikker (en mann kan jo komme til å se et glimt gjennom en sprekk i forhenget - i den sjalu mannens hode)? Hvorfor skal man ta hensyn i forhold til helt vanlige naturlige dagligdagse ting fordi noen føler irrasjonell sjalusi?

Anonymkode: 15185...f2b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener at menn - i likhet med kvinner - er voksne, og at man skal la de få lov til å være likeverdig kvinner. Når kvinner oppfører seg som om bare kvinner er voksne og menn er små barn, som må læres opp, så er det erfaringsmessig vanskelig å bevare den romantiske og seksuelle spenningen.

Rent konkret, i dette spørsmålet, så mener jeg at ja, jeg ville ha respektert min mann sine følelser og jeg vil anbefale trådstarter å respektere kjærestens følelser. Ikke la deg bli «den som alltid vet best», trådstarter. Lytt heller til mannen din, si hva du føler til han, snakk med hverandre og finn deres måte å leve på :) 

Anonymkode: 921ee...ae7

Men det går greit å bevare den romantiske og seksuelle spenningen når mannen oppfører seg som en fjortenåring som tror at å ta celleprøve fra livmorhalsen og sjekke unormal mens eller utflod er sexy og pirrende?

Jeg er gift med en lege, og én av spesialitetene han valgte bort var gynekologi. Han orket ikke tanken på å sitte med fjeset oppi underlivsplager åtte timer om dagen, og han gir all ære til de som faktisk orker det. Han endte opp innen geriatri og synes det er mye mer givende.

Anonymkode: ae57c...663

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Så hvor skal grensen gå da mener du? Kan du gå til mannlig fysioterapeut, mannlig kiropraktor, kan du prøve klær i klesbutikker (en mann kan jo komme til å se et glimt gjennom en sprekk i forhenget - i den sjalu mannens hode)? Hvorfor skal man ta hensyn i forhold til helt vanlige naturlige dagligdagse ting fordi noen føler irrasjonell sjalusi?

Anonymkode: 15185...f2b

Ja, begynner du først å gi etter for sånt, så ender du til slutt med å ikke kunne si hei til den som sitter i kassa på butikken hvis vedkommende er av motsatt kjønn. Snakker av erfaring...

Anonymkode: c5536...ce3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...