Gå til innhold

Kjæresten og gynekolog..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Kjæresten vill ikke at jeg skal bruke en mannlig gynekolog, fordi han syntes det er ukomfortabelt og mener at andre menn ikke trenger å se mitt kjønnsorgan. Han vil jeg skal respektere det. Hadde dere jenter respektert det om det var deres kjæreste? Hva mener dere? 

Anonymkode: 967a2...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du får en alvorlig gynekologisk sykdom og havner på sykehus hos spesialist så får du ikke lengre lov til å velge gynekolog etter kjønn, uansett hva kjæresten synes, så hva er vitsen da på lavere nivå? 

Anonymkode: cc26e...725

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jobben til gynekologen å se på damer sine underliv, ser rett og slett ikke problemet.

Anonymkode: 7cc86...482

Helt enig

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da ville jeg fått store problemer med å respektere kjæresten min! Han må jobbe med seg selv, dette høres helt sprøtt ut. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du får en alvorlig gynekologisk sykdom og havner på sykehus hos spesialist så får du ikke lengre lov til å velge gynekolog etter kjønn, uansett hva kjæresten synes, så hva er vitsen da på lavere nivå? 

Anonymkode: cc26e...725

Godt poeng. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Store forskjeller på kjønn her inne ser jeg, hadde det vært motsatt hadde det sannsynligvis vært mange som var enig med at han måtte byttet gynekolog. 

Ja, kjæresten din har en stor grunn til å ville at du skal bytte og det gjør du om du er glad i han. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei. 

Gynekolog er profesjonell. Jeg går til mannlig, han har vært hos kvinnelig, og jeg kunne ikke brydd meg mindre. Det er forskjell på å se og å nyte. 

Anonymkode: cb271...4e7

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Store forskjeller på kjønn her inne ser jeg, hadde det vært motsatt hadde det sannsynligvis vært mange som var enig med at han måtte byttet gynekolog. 

Ja, kjæresten din har en stor grunn til å ville at du skal bytte og det gjør du om du er glad i han. 

Hvorfor? Jeg opplever at mannlige gynekologer er flinkere å tar deg mer seriøst en kvinnelige, vil ikke en type at dama skal få best mulig hjelp?

Anonymkode: 7cc86...482

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg havnet på akutten med store magesmerter måtte jeg gjennom en gynekologisk undersøkelse. Først gjennomførte en kvinnelig gynekolog undersøkelsen, men ville at overlegen skulle ta en titt. Det var en mann, gitt! 

Det var verkelig ikke noe problem, verken for mannen min, som satt på gangen og ventet, eller meg. 

Anonymkode: d3a7e...f9d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Jeg opplever at mannlige gynekologer er flinkere å tar deg mer seriøst en kvinnelige, vil ikke en type at dama skal få best mulig hjelp?

Anonymkode: 7cc86...482

Det er ikke sikkert mannen liker det, det skrev jo ts! Jeg personlig hadde ikke brydd meg, men folk er forskjellige, det jeg skulle frem til er at forskjell på kjønn her inne er stor. Hadde det vært en dame som skrev at mannen hennes gikk til En kvinnelig lege og må sjekke kuken hadde 90% av svarene blitt at han skal høre på dama å bytte til en mannlig lege....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Frøkensina skrev:

Jeg har aldri hørt om noen kvinner i noen alder som har hatt problemer med at kjæresten/mannen skulle gå til en kvinnelig lege eller urolog, merkelig argument.  Hva er den store grunnen i følge deg? Hvorfor legger du til emosjonelt press som om TS ikke er glad i kjæresten hvis hun går til en mannlig gynekolog? For noe forbanna tull. Ingen har godt av å etterkomme eiesyke og sykelig sjalusi, og det finnes ingen fornuftig grunn til å la dette hindre hennes behandlingsmuligheter i helsevesenet. 

Jeg sier bare det at noen kan sikkert føle det litt slik som mannen til Ts, men jeg personlig hadde ikke brydd meg. Men det jeg også mente var at hadde kjønnene vært snudd hadde også svarene her inne vært motsatt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne mannen er jo rett og slett sykelig sjalu.  Når han ikke tåler at mannlig helsepersonell undersøker kjæresten sin, så kan jeg bare tenke meg hvordan han kan være i andre situasjoner. Dette er (p)sykt! 

Anonymkode: 38d42...780

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Kjæresten vill ikke at jeg skal bruke en mannlig gynekolog, fordi han syntes det er ukomfortabelt og mener at andre menn ikke trenger å se mitt kjønnsorgan. Han vil jeg skal respektere det. Hadde dere jenter respektert det om det var deres kjæreste? Hva mener dere? 

Anonymkode: 967a2...873

Jeg har mannlig gynekolog, som er utrolig flink. Vi liker han godt, profesjonelt altså, begge to.

Det er jobben deres, samme som mannlige jordmødre. Samme utdanning. Dessuten er der alltid flere til stedet ved undersøkelser. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har gått til flere mannlige gynekologer, og i grunn bare hatt mannlige fastleger.. Samboer har kvinnelig fastlege, ingen av oss som lager noe unødvendig problem ut av det. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Jeg sier bare det at noen kan sikkert føle det litt slik som mannen til Ts, men jeg personlig hadde ikke brydd meg. Men det jeg også mente var at hadde kjønnene vært snudd hadde også svarene her inne vært motsatt 

Du sa det var en stor grunn, dette har du ikke svart på hva er. Eller mener du det at så lenge noen andre menn kan føle det litt slik er det en stor grunn?  

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Det er ikke sikkert mannen liker det, det skrev jo ts! Jeg personlig hadde ikke brydd meg, men folk er forskjellige, det jeg skulle frem til er at forskjell på kjønn her inne er stor. Hadde det vært en dame som skrev at mannen hennes gikk til En kvinnelig lege og må sjekke kuken hadde 90% av svarene blitt at han skal høre på dama å bytte til en mannlig lege....

Dette vet da du ikke noe om, og er bare i ditt hode. Jeg hadde da aldri brydd meg, om en kjæreste ble undersøkt av en kvinnelig lege. Og kjenner heller ingen kvinner som hadde brydd seg. Så lurer på hvilken verden du lever i.

Og jeg hadde aldri byttet til en kvinnelig gynokolog, bare fordi kjæresten ikke ønsket at jeg gikk til en mann. Jeg har nå gått til samme gynokolog i mange år, da jeg endelig fant en dyktig. Så skulle en kjæreste kreve at jeg måtte på jakt etter ny, fordi han har idiotiske problemer. Da får han heller jobbe med seg selv, eller gå.

Anonymkode: 65c8a...8ab

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Det er ikke sikkert mannen liker det, det skrev jo ts! Jeg personlig hadde ikke brydd meg, men folk er forskjellige, det jeg skulle frem til er at forskjell på kjønn her inne er stor. Hadde det vært en dame som skrev at mannen hennes gikk til En kvinnelig lege og må sjekke kuken hadde 90% av svarene blitt at han skal høre på dama å bytte til en mannlig lege....

Kjæresten min har en ung, kvinnelig lege som har sjekket ham for underlivsplager, og det ville aldri falt meg inn å kreve at han skal bytte til en mannlig lege. Jeg la nettopp frem problemstillingen til syv av venninnene mine, og alle syv var enige om at kjønnet til kjærestens lege er totalt irrelevant. Jeg tror vi kan slå fast at du tar feil i din antagelse om at 90 prosent av svarene her ville vært annerledes dersom situasjonen var snudd på hodet.

TS: Kjæresten din trenger en realitetssjekk. Dette har han absolutt ingenting med, hvilken helsehjelp du får og hvem du velger som behandler er ene og alene din privatsak. Jeg merker jeg blir skikkelig oppgitt av dette. Tror han at det er sexy å gå til gynekolog og at vi gleder oss til at noen skal stikke instrumenter inni oss og skrape celleprøver av livmoren vår? Den fyren må seriøst skjerpe seg. Er han like kontrollerende rundt andre aspekter i livet ditt? Får du ha venner av motsatt kjønn, f.eks?

Det korte svaret: nei, jeg ville ikke respektert hans irrasjonelle og kontrollerende idiotoppførsel. Jeg ville dumpet ham og dratt til gynekologen med verdens beste samvittighet.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...