Gå til innhold

Bli kjæreste med kameratens enke?


Daywalker

Anbefalte innlegg

Er det tabu? 

Kameraten min ble alvorlig syk og begikk selvmord for over 10 år siden. Har kun hatt sporadisk kontakt med enken hans siden. Men nå har vi begynt å snakke mer og det har oppstått følelser. Ikke skjedd noe ennå. Hverken hun eller jeg er i et forhold, på hver vår side. Er det innafor å gå litt lenger? Eller er dette helt forbudt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Daywalker skrev:

Er det tabu? 

Kameraten min ble alvorlig syk og begikk selvmord for over 10 år siden. Har kun hatt sporadisk kontakt med enken hans siden. Men nå har vi begynt å snakke mer og det har oppstått følelser. Ikke skjedd noe ennå. Hverken hun eller jeg er i et forhold, på hver vår side. Er det innafor å gå litt lenger? Eller er dette helt forbudt?

Det er helt i orden :) Lykke til :hjerte: 

Anonymkode: cf0ba...784

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt innafor, det har gått 10 år. 

Anonymkode: 9a420...99e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var i din situasjon ville jeg prøvd å forestille meg hva kameraten din ville synes

Anonymkode: 0fe2e...ff8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Daywalker skrev:

Tenker da på familien hans, som jeg også kjenner... Vanskelig dette her altså.

Tror du ikke de vil synes det er fint?

Anonymkode: 9a420...99e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg var i din situasjon ville jeg prøvd å forestille meg hva kameraten din ville synes

Anonymkode: 0fe2e...ff8

Er nettopp derfor jeg legger ut spørsmålet. Er litt i villrede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror du ikke de vil synes det er fint?

Anonymkode: 9a420...99e

Kan hende de syns det er litt sårt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Daywalker skrev:

Tenker da på familien hans, som jeg også kjenner... Vanskelig dette her altså.

Jeg tenker at familien hans, som sikkert også er glad i enken, ønsker det beste for henne  og ønsker at hun skal ha en god mann å leve lykkelig med.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg var i din situasjon ville jeg prøvd å forestille meg hva kameraten din ville synes

Anonymkode: 0fe2e...ff8

Jeg tenker at kameraten ville ønsket at hans enke fant en ny mann å leve lykkelig med.

Anonymkode: cf0ba...784

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daywalker skrev:

Kan hende de syns det er litt sårt.

Hadde det vært 1 år så, men ikke etter 10 år. Vil tro de er glad for at enken finner seg en alright mann som de kjenner.

Anonymkode: 9a420...99e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det går fint. Det har jo gått 10 år også. Jeg ønsker deg lykke til :) 

Anonymkode: 7c13e...0f1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg vil glede mange. De som kjente dere alle vil se det som en fin ting. Lykke til. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at en av våre felles venner og en av hennes svogere er av den kritiske typen, og vil garantert ikke like det. Vil ikke tråkke folk på tærne å bli uglesett pga dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en mann som ble kjæreste med sin bestevenns enke. De passer fint sammen og er veldig lykkelig. Jeg synes det er fint :) 

Anonymkode: dec2e...663

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bygda er dette et vanlig fenomen, å bli sammen med enker og enkemenn hvor man kjenner en eller begge parter fra før. Hvis noen dømmer dere så er det deres problem at de ikke klarer å unne andre lykke. 

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg ville nok heller at min partner, eller enke/enkemann i familien skulle blitt sammen med noen jeg kjenner fra før, stoler på og vet er et godt menneske, enn en fremmed. 

Anonymkode: 6ce0a...5cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien vil vel ikke at dere begge skal gå single resten av livet? Håper da de unner dere å kunne finne noe glede i resten a livet, men kan ikke slutte leve selv om noen går bort, om det var selvvalgt eller ei

Anonymkode: 3d7b0...e11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror ikke du trenger å bekymre deg for å bli uglesett.  Husk at det har gått lang tid. Dersom det på noen måte blir tatt ille opp  så måtte det vært om det var et år eller to etter tapet. Da kunne kanskje noen tenkt sitt. Men ikke etter så lang tid. Da må de heller gå i seg selv. Tror kameraten din ville gledet seg på deres vegne.

Anonymkode: 1e73e...499

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Jeg synes det høres fint ut. Jeg tror mange vil føle det samme, men ikke nødvendigvis alle. Følg hjertene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uproblemantisk! Dessuten har det gått TI år, ikke ti måneder!

Jeg kan ikke fatte at noen kan reagere negativt på dette!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Daywalker skrev:

Tenker da på familien hans, som jeg også kjenner... Vanskelig dette her altså.

Men hva får deg til å tro at de ikke unner dere dette? De ønsker neppe at hun skal leve resten av livet sitt i ensomhet? 10 år har gått, unn dere kjærligheten ❤️ Lykke til!

Anonymkode: d23be...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...