Gå til innhold

Dette ble de 4 borgerlige enige om


Drizzt

Anbefalte innlegg

På 18.1.2019 den 17.18, Emblja skrev:

At de ikke skal få oppholdstillatelse eller statsborgerskap fordi de reiser på ferie?? Her må jeg ha gått glipp av noe!

At de mister oppholdstillatelsen og det norske statsborgerskapet hvis de reiser på ferie i landet de flyktet fra. Hvorfor skal de ha oppholdstillatelse i Norge og norsk statsborgerskap hvis det er så trygt i hjemlandet at de reiser på ferie dit eller sender sine barn på koranskole dit?

Jeg ser jeg skrev utlandet når jeg mente hjemlandet :)

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen; takk og lov for at jeg er så godt stilt økonomisk at en Sverigetur er innen rekkevidde. 

 

Endret av Sinsiew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sinsiew skrev:

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen; takk og lov for at jeg er så godt stilt økonomisk at en Sverigetur er innen rekkevidde. 

 

Men hva skal man gjøre i Sverige annet enn å handle billigere mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Drizzt skrev:

Men hva skal man gjøre i Sverige annet enn å handle billigere mat?

Nei, si det.. 

Ikke ta en blodprøve eller låne fryser, i hvert fall. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2019 den 9.42, Drizzt skrev:

En mann skal bestemme hvor mange barn kan og bør en kvinne bære. 

Du har misforstått. Det er ikke slik det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sinsiew skrev:

Nei, si det.. 

Ikke ta en blodprøve eller låne fryser, i hvert fall. 

Ah, sånn, ja 😄 Beklager, jeg skriver halvveis i søvne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Drizzt skrev:

Ah, sånn, ja 😄 Beklager, jeg skriver halvveis i søvne.

Haha, slik kan det gå sent en lørdag kveld :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Testosteron skrev:

Du har misforstått. Det er ikke slik det fungerer.

Hans ord er ikke til å misforstå uansett hvor inderlig han prøver å vri seg unna dem senere. Kan du bære ett, så kan du bære to. Han sa det, han mener det, det er til å spy av. Hele partiet er kvinnefiendtlig, spesielt mot gravide og mødre og ser på kvinner som gående inkubatorer uten følelser og bestemmelsesrett over egen kropp.

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Drizzt skrev:

Hele partiet er kvinnefiendtlig, spesielt mot gravide og mødre og ser på kvinner som gående inkubatorer uten følelser og bestemmelsesrett over egen kropp.

Bestemmelsesrett over egenkropp, ja. Et svangerskap varer i ni måneder. Mener du at provosert abort bør være lov helt til fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Testosteron skrev:

Bestemmelsesrett over egenkropp, ja. Et svangerskap varer i ni måneder. Mener du at provosert abort bør være lov helt til fødselen?

Nei. Men det bør være lov hvis foreldrene ikke vil eller har kapasitet til å ta være på et sykt barn eller i tilfellene hvor det er nødvendig med fosterreduksjon. Krf vil og gjør alt de kan for å tvinge kvinner til å bære fram og føde uønskede barn. Som regel er det folk som overhodet ikke er i nærheten av problemstillingen på personlig plan som ønsker å tvinge sin misforstått godhet på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2019 den 6.42, Husholdning1 skrev:

Nå omfatter vel ikke dette verken tidlig ultralyd eller NIPT?

Jo. På Stortinget lå det an til et bredt flertall for en rekke lovendringer som ville ha åpnet for eggdonasjon, assistert befruktning for enslige, tidlig ultralyd og tilbud om blodprøven som blant annet kan avdekke kromosomavvik som Downs,- Pataus- og Edwards syndrom (NIPT). Nå blir det ingenting av. Årsaken er en formulering i den nye regjeringsplattformen som slår fast at det ikke skal gjøres endringer i bioteknologiloven, med mindre alle de fire partiene er enige.

- Vi har fått vetorett, konstaterte KrF-nestleder Kjell Ingolf Ropstad da avtalen ble presentert torsdag kveld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, NordicViking skrev:

Jo. På Stortinget lå det an til et bredt flertall for en rekke lovendringer som ville ha åpnet for eggdonasjon, assistert befruktning for enslige, tidlig ultralyd og tilbud om blodprøven som blant annet kan avdekke kromosomavvik som Downs,- Pataus- og Edwards syndrom (NIPT). Nå blir det ingenting av. Årsaken er en formulering i den nye regjeringsplattformen som slår fast at det ikke skal gjøres endringer i bioteknologiloven, med mindre alle de fire partiene er enige.

- Vi har fått vetorett, konstaterte KrF-nestleder Kjell Ingolf Ropstad da avtalen ble presentert torsdag kveld.

Er ikke både tidlig ultralyd og NIPT lovlig i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...