Gå til innhold

Vi oppfører oss nesten som kjærester etter kun tre dater


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nesten litt skremt. Tror jeg drømmer. Redd for et skikkelig slag i trynet. For dette er for bra til å være sant. 

 

Jeg har vært singel i 1,5 år. Mitt forrige forhold var ikke bra. Har datet 15 menn siden bruddet. Noen har jeg truffet kun én gang, andre har jeg holdt på med over en lengre periode. 

 

Og nå har det sagt pang. Det er bare en drøy uke siden jeg møtte Ham (med stor "h", ja) og vi har allerede begynt å oppføre oss som kjærester på et vis. Jeg har aldri følt en slik tiltrekning til noen før, så hjemme i noens armer, så lyst til å kysse vedkommende, så lyst til å vite alt om vedkommende, så lyst til å bruke all min tid med vedkommende.... Jeg pleier å bruke tid på å finne følelser, nå har de eksplodert på null tid. 

 

Jeg vet det er gjensidig, han er heldigvis veldig åpen om sine følelser. 

 

Andre som har opplevd en slik kjemi, gnist og definert seg som kjærester i løpet av ganske kort tid? 

Anonymkode: a92ca...c78

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kalte oss ikke kjærester før etter 4 mnd, men jeg visste etter bare noen få dater at det skulle bli oss to, og så hvor fantastisk han er. Så ja, det går absolutt an :) Vært sammen i 2 år nå :hjerte: 

Anonymkode: 3a991...2f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik var det med meg og min kjæreste også. Vi ble kjærester omtrent etter 1. date, men kalte oss ikke kjærester før etter ca 2 uker. Noen ganger merker man med en gang om det er riktig eller ikke. I dag er vi forlovet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«When you know, you know» er det jo noen som sier.

For meg var det også sånn. På første date visste vi begge at det skulle være oss to. Da kjente vi hverandre riktig nok litt fra før pga felles hobbyer, men likevel. Ble kjærester på første date, og er fortsatt sammen og lykkelige, fire år senere. Så det går an. Jeg var ikke en sånn som trodde på «kjærlighet ved første blikk» eller noe, men det føltes bare som om jeg alltid hadde kjent ham - og alltid hadde elsket ham. 

Anonymkode: 42e2c...1c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi definerte oss som kjærester etter en ukes tid. Det var ingen tvil for noen av oss. Etter kun få måneder flyttet vi sammen, også. Vi har levd sammen i ca 15 år nå. Da vi møttes var vi i 30-årene og hadde lange forhold bak oss, begge to. Jeg er enig i munnhellet til den over meg: «When you know, you know». Da er det ikke så mye å lure på, egentlig. 

Anonymkode: 7ade2...7f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble bare kjærester etter første date. Det bare ble sånn. Flyttet sammen offisielt etter 4 mnd.
I dag er vi gift og fortsatt like forelska

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føles deilig det og man vil gjerne nyte det men sunt eller lovende er det ikke! What goes up must og down og å få så mye følelser og ha så sterk nærhet før man i det hele tatt kjenner hverandre noe særlig er en dårlig oppskrift. Det som gjerne skjer da er at man blir blind for alle ulikheter og røde flagg som vanligvis fører til at forholdet ikke vil fungere på sikt, også blir man kjærester, kanskje flytter kjapt sammen osv og lever i denne boblen en stund. Så går forelskelsen over og man begynner å irritere seg over alle ulikheter og de røde flaggene blir plutselig skikkelige alarmer og du tenker på hva faen det er du har låst deg fast i nå. Jepp jeg har vært der 

Anonymkode: bb1a4...bbc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Føles deilig det og man vil gjerne nyte det men sunt eller lovende er det ikke! What goes up must og down og å få så mye følelser og ha så sterk nærhet før man i det hele tatt kjenner hverandre noe særlig er en dårlig oppskrift. Det som gjerne skjer da er at man blir blind for alle ulikheter og røde flagg som vanligvis fører til at forholdet ikke vil fungere på sikt, også blir man kjærester, kanskje flytter kjapt sammen osv og lever i denne boblen en stund. Så går forelskelsen over og man begynner å irritere seg over alle ulikheter og de røde flaggene blir plutselig skikkelige alarmer og du tenker på hva faen det er du har låst deg fast i nå. Jepp jeg har vært der 

Anonymkode: bb1a4...bbc

Tull. Er jo flere her i tråden som ikke har det sånn. Så klart kan man oppdage ting senere, men man er da ikke låst. Er lov å gjøre det slutt. Synd du ikke opplevde den store kjærligheten, men det er mange andre som har. Herlighet jeg har kysset mange frosker selv og trodd de var riktig, men så kom han... Var ikke tvil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble kjærester etter å ha truffet hverandre et par ganger. Har vært gift i flere år nå.

Tror det tradisjonelt har vært vanlig å bli kjærester ganske fort der intensjonen har vært å treffes for å se om man kan bli kjærester ;) Men tinder o.l. har laget en sånn dating-kultur der folk nesten ikke er kjærester - de bare "dater".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar - godt å se at det faktisk er mulig å oppleve noe såpass heftig. Og at det kan vare. Jeg har egentlig alle varsellamper på og tror det er for godt til å være sant, så tror ikke jeg overser noen skavanker. 

 

Sykt digg følelse. 

Anonymkode: a92ca...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2019 den 20.37, AnonymBruker skrev:

Føles deilig det og man vil gjerne nyte det men sunt eller lovende er det ikke! What goes up must og down og å få så mye følelser og ha så sterk nærhet før man i det hele tatt kjenner hverandre noe særlig er en dårlig oppskrift. Det som gjerne skjer da er at man blir blind for alle ulikheter og røde flagg som vanligvis fører til at forholdet ikke vil fungere på sikt, også blir man kjærester, kanskje flytter kjapt sammen osv og lever i denne boblen en stund. Så går forelskelsen over og man begynner å irritere seg over alle ulikheter og de røde flaggene blir plutselig skikkelige alarmer og du tenker på hva faen det er du har låst deg fast i nå. Jepp jeg har vært der 

Anonymkode: bb1a4...bbc

Enig her. Ta det med ro og få avstand, glem de hete følelsene og få oversikt over realiteten, bli kjent selv om dere nyter hverandre. 

Anonymkode: 54581...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig her. Ta det med ro og få avstand, glem de hete følelsene og få oversikt over realiteten, bli kjent selv om dere nyter hverandre. 

Anonymkode: 54581...335

Hvorfor det? Hvorfor ikke bare nyte de sterke følelsene? Hvilken skade gjør det? Man kan faktisk være forelska og nyte forelskelsen uten å flytte sammen, gifte seg og lage unger.

Nei, jeg tror folk har blitt litt ødelagte av tinder og den generelle "what's in it for me"-kulturen som råder i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde oss også. Etter en uke var vi kjærester, og noen måneder etter flyttet vi sammen (etter en liten turbulens med forpliktelsespanikk fra min side). Nå har vi vært sammen to år, har et barn og eier hus sammen :) 

Anonymkode: 0983f...102

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skjedde oss også. Etter en uke var vi kjærester, og noen måneder etter flyttet vi sammen (etter en liten turbulens med forpliktelsespanikk fra min side). Nå har vi vært sammen to år, har et barn og eier hus sammen :) 

Anonymkode: 0983f...102

Jeg blir så glad av å lese slike svar. Både for deres del og for min del. Kanskje deg rett og slett er et tilfelle av "When you know, you knpw" og at nå var det min tur til å finne Mr. Right og falle hodestups? 😁

Anonymkode: a92ca...c78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har datet en fyr i en mnd nå, og jeg begynner å få skikkelig følelser for han. Han har selv sagt at han er betatt av meg. Men jeg er så sykt redd, redd for å få et slag i trynet og at alt går til helvete. Men man må vel bare satse da? Når er det vanlig å bli sammen etter man har datet? Føles ut som vi er kjærester, men syns det er litt tidlig etter kun en mnd..

Anonymkode: 88cb4...467

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...