Gå til innhold

Kvinne, hvordan er ditt forhold til kroppen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 44 år, og har født tre barn, som selvfølgelig har merket kroppen min. Jeg er også 15 kilo tyngre enn da jeg var ung og svært petit. Spoler man 20 år tilbake hadde jeg en kropp jeg hadde all grunn til å føle meg heldig med. Jeg var selfølgelig aldri 100% fornøyd, men jeg visste ærlig talt at jeg hadde en flott kropp. 

Altså 15- 20 år og 15 kilo siden! 

Likevel, jeg må si at jeg liker kroppen min nå også. Den betyr faktisk noe mer, på en måte. Har båret mine barn og mitt liv. 

Jeg ser på kroppen min og tenker "Hadde jeg truffet en kvinne med en slik kropp ville jeg tenkte at den ikke var perfekt, men likevel skjønn og sexy." 

Nå har jeg kanskje den fordelen at jeg er bifil, og de kvinner jeg har truffet og funnet sexy har ikke nødvendigvis vært perfekte. Jeg har likevel funnet dem skjønne og sexy. Kanskje klarer jeg derfor å se på kropp i et litt videre perspektiv? 

Uansett, jeg føler at de fleste kvinner går rundt og er så utrolig lite fornøyd med kroppen sin, og føler meg nesten litt rar som liker min. Til tross for at den ikke er perfekt. Det er nesten som jeg ikke våger å si det, når kropp er tema. Man skal visst være misfornøyd med kroppen sin. 

Joda, puppene kunne satt litt høyere, slik de før gjorde! Joda, jeg hadde ikke hatt vondt av å gå ned noen kilo! Joda, det synes at jeg har født tre barn!

Jeg synes likevel den er flott! Avrundet, merket, feminin og... fin! Jeg nyter å være naken, og jeg nyter sex. Den virker, og jeg liker den faktisk bedre enn da jeg var ung og "perfekt". Jeg er visst rar! 

Hvordan er ditt forhold til kroppen din? 

Anonymkode: 90a83...7c2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 24 år gammel og har dårlig samvittighet hver dag for at jeg ikke trener mer og lar kroppen min være "perfekt" nå som den liksom skal være på sitt beste. 

Anonymkode: 1ec26...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 24 år gammel og har dårlig samvittighet hver dag for at jeg ikke trener mer og lar kroppen min være "perfekt" nå som den liksom skal være på sitt beste. 

Anonymkode: 1ec26...512

Objektivt sett tror jeg kroppen min var på sitt beste da jeg var rundt 30 år, men hvorfor ikke bare nyte kroppen din? 

Når du er 70 år vil du antagelig tenke "Så flott jeg var, men da var jeg ikke fornøyd. Så bortkastet å bruke tid på å ikke være fornøyd!" 

Anonymkode: 90a83...7c2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater kroppen min. Jeg hater å eksistere i den. Kroppen min er syk, og skadet. En gang var jeg veldig fornøyd med å leve i kroppen min, nå er hver dag et lite helvete på jord. 

Anonymkode: e8201...c5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 24 år gammel og har dårlig samvittighet hver dag for at jeg ikke trener mer og lar kroppen min være "perfekt" nå som den liksom skal være på sitt beste. 

Anonymkode: 1ec26...512

Jeg skjønner at mange ønsker seg en "bedre" kropp, men å ha dårlig samvittighet for å ikke jobbe hardt nok for en "perfekt" kropp, skjønner jeg ikke. Dårlig samvittighet kan man ha når man gjør ting som er skadelig for helsen, eller som går utover andre. 

Selv har jeg alltid hatt et dårlig forhold til min egen kropp. Er 42 år, har ikke barn. Jeg har normal BMI, men uheldige proporsjoner og mange "skavanker". 

Anonymkode: 0e765...177

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det som deg Ts. liker kroppen min veldig godt selv om jeg har gått opp 15 kg på 10 år, og etter tre barn. Puppene har blitt mye lengre ned, men det bryr jeg meg ikke om, for jeg har fått et helt annet forhold til dem etter å ha ammet. Syntes det er synd ikke flere er fornøyd med det de har, og ikke jager eter den perfekte kroppen, og bruker livet på det. Salgsindustrien tjener godt på folks usikkerhet da.. 

Anonymkode: ee025...7cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater kroppen min. Jeg hater å eksistere i den. Kroppen min er syk, og skadet. En gang var jeg veldig fornøyd med å leve i kroppen min, nå er hver dag et lite helvete på jord. 

Anonymkode: e8201...c5a

Det er veldig trist å høre, men er det kroppen din sin skyld, eller ligger det andre ting bak? 

Jeg har opplevd å være utbrent/deprimert, og da likte jeg heller ikke kroppen min. Da var jo alt galt. 

I etterkant er det en av de tingene jeg tenker at kroppen min har båret meg gjennom. Det var da jeg begynte å trene jeg kom meg ut av negativ spiral. Men der og da hadde jeg ikke noe godt forhold til den, fordi jeg ikke hadde det godt generelt. 

Kjekt å høre at flere har et godt forhold til kroppen sin! 

Anonymkode: 90a83...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig mange tenker som deg, TS, det er bare det at vi hører så mye mer om de som er misfornøyde.

Jeg er fornøyd. Ser jo ikke perfekt ut, men er slank og har en fin fasong.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over førti og irriterer meg over at jeg skammer meg over kroppen min. Er frisk og trener mye, men har en mage som er stygg og arrete etter akutt KS. At jeg ikke har cellulitter og ellers ser Ok ut «glemmer» jeg liksom å ta med i vurderingen.

Ser jeg andre kvinner nakne eller med klær registrerer jeg bare hva som er vakkert ved hver enkelt person. Så, mye rausere med andre enn meg selv..,

 

Anonymkode: 0209b...ddb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kvinner har dårlig forhold til kroppen sin, tåler svært lite kritikk.

Dette ser man jo hvor gal kvinnen her: sprøyter inn botox, fillere, silikonpuppet. You name it, alt dette handler kun om en ting! Dårlig forhold til sitt utseende. Det verste med kvinner er at dere MÅ følge det som venninnene gjør....

Anonymkode: ed3b0...ea3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med kroppen min og har alltid vært det. Kunne vært en gammel ryggskade foruten, men har blitt vant med å ha vondt, så det går helt fint det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er tykk, men kroppen holder nå hodet på toppen så jeg er fornøyd sånn sett. Det er så mye annet å bruke tiden på enn å være misfornøyd. Man er som man er!

Anonymkode: dfc34...1b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd, mer fornøyd nå enn når jeg var yngre selv om jeg nå veier 10-15 kg for mye egentlig. Bryr meg ikke om strekkmerker og cellulitter eller litt saggy pupper. Elsker å ha sex med lyset på. Hjelper jo på å ha en sexpartner som forguder kroppen min selv med de "feilene" den har. Frisk er kroppen min også, det er aller viktigst. Er 41 år. 

Anonymkode: 768c3...12b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er snart 44 år, og har født tre barn, som selvfølgelig har merket kroppen min. Jeg er også 15 kilo tyngre enn da jeg var ung og svært petit. Spoler man 20 år tilbake hadde jeg en kropp jeg hadde all grunn til å føle meg heldig med. Jeg var selfølgelig aldri 100% fornøyd, men jeg visste ærlig talt at jeg hadde en flott kropp. 

Altså 15- 20 år og 15 kilo siden! 

Likevel, jeg må si at jeg liker kroppen min nå også. Den betyr faktisk noe mer, på en måte. Har båret mine barn og mitt liv. 

Jeg ser på kroppen min og tenker "Hadde jeg truffet en kvinne med en slik kropp ville jeg tenkte at den ikke var perfekt, men likevel skjønn og sexy." 

Nå har jeg kanskje den fordelen at jeg er bifil, og de kvinner jeg har truffet og funnet sexy har ikke nødvendigvis vært perfekte. Jeg har likevel funnet dem skjønne og sexy. Kanskje klarer jeg derfor å se på kropp i et litt videre perspektiv? 

Uansett, jeg føler at de fleste kvinner går rundt og er så utrolig lite fornøyd med kroppen sin, og føler meg nesten litt rar som liker min. Til tross for at den ikke er perfekt. Det er nesten som jeg ikke våger å si det, når kropp er tema. Man skal visst være misfornøyd med kroppen sin. 

Joda, puppene kunne satt litt høyere, slik de før gjorde! Joda, jeg hadde ikke hatt vondt av å gå ned noen kilo! Joda, det synes at jeg har født tre barn!

Jeg synes likevel den er flott! Avrundet, merket, feminin og... fin! Jeg nyter å være naken, og jeg nyter sex. Den virker, og jeg liker den faktisk bedre enn da jeg var ung og "perfekt". Jeg er visst rar! 

Hvordan er ditt forhold til kroppen din? 

Anonymkode: 90a83...7c2

Så deilig å lese!

Jeg er 44 og også veldig glad i kroppen min, selv om den har arr og huden var strammene før jeg fikk barn. Små pupper har jeg også. Og den er ikke kjempelett å kle. Men den virker veldig bra, på så mange måter! Og det som ikke er så bra, det er ting jeg har stresset på meg, og som jeg klarer å bli kvitt etterhvert, siden jeg er grunnleggende frisk! Hva er det å ikke like? Jeg er superheldig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er over førti og irriterer meg over at jeg skammer meg over kroppen min. Er frisk og trener mye, men har en mage som er stygg og arrete etter akutt KS. At jeg ikke har cellulitter og ellers ser Ok ut «glemmer» jeg liksom å ta med i vurderingen.

Ser jeg andre kvinner nakne eller med klær registrerer jeg bare hva som er vakkert ved hver enkelt person. Så, mye rausere med andre enn meg selv..,

 

Anonymkode: 0209b...ddb

Men du er jo bevisst det! Da klarer du å endre tankegangen! Hadde du sett en som var helt lik deg selv i garderoben, så hadde du garantert syntes hun var fin! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater kroppen min. Vært naturlig veldreid til jeg var 35 å fikk mitt andre barn. Da kom strekkmerker, slapt mageskinn og overvekt...Hater det. 

Anonymkode: b4dab...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste kvinner har dårlig forhold til kroppen sin, tåler svært lite kritikk.

Dette ser man jo hvor gal kvinnen her: sprøyter inn botox, fillere, silikonpuppet. You name it, alt dette handler kun om en ting! Dårlig forhold til sitt utseende. Det verste med kvinner er at dere MÅ følge det som venninnene gjør....

Anonymkode: ed3b0...ea3

Husj tilbake under steinen du krøp opp fra kvinnehater.

Anonymkode: b4dab...1d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 46 år, 167 og veier 72 kg ish. Jeg er egentlig ganske fornøyd med kroppen og den ser bedre ut nå enn for 10 år siden. Jeg er glad i å trene og gå tur, samt er opptatt av hva jeg spiser. Koser meg med sjokolade og chips i helgene så ikke noe strengt regime heller.

Har arr etter KS som ikke plager meg. Det jeg skulle ønske var å ha litt lengre bein, men det får være med de jeg har.😁

Anonymkode: 9cc6d...f82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...