Gå til innhold

Roadtrip i USA - blant annet grand canyon


undulat2018

Anbefalte innlegg

Hei! Vi skal på roadtrip i USA (la,yosemite, Grand Canyon, Las Vegas og san fransisco). Det vi lurer litt på; har noen her være på Grand Canyon? Hadde dere en guide/felles tur? Eller dro dere dit «alene»? Vi er litt usikre på hvordan vi skal gjøre det på akkurat den destinasjonen! 

 

Tips om alle stedene på roadtripen tas imot med takk! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi stoppet på et par utsiktspunkter og glante og fotograferte. 

Du kan ri på tur nedi der eller fly over i helikopter fra Vegas. Går sikkert fotturer der også? 

Anonymkode: e194a...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må leie helikopter, helt fantastisk!!

Anonymkode: ff1cc...438

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2019 den 22.09, undulat2018 skrev:

Hei! Vi skal på roadtrip i USA (la,yosemite, Grand Canyon, Las Vegas og san fransisco). Det vi lurer litt på; har noen her være på Grand Canyon? Hadde dere en guide/felles tur? Eller dro dere dit «alene»? Vi er litt usikre på hvordan vi skal gjøre det på akkurat den destinasjonen! 

 

Tips om alle stedene på roadtripen tas imot med takk! 😊

Stoppet ved utkikkspunkter. 

Anonymkode: 34ca5...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, det kommer helt an på ambisjonsnivået og hvor lenge dere har tenkt å være i parken. For de fleste holder det i massvis å spasere rundt i parken langs Rim Trail og stoppe ved de mange utgangspunktene. Prøv å få med dere solnedgangen også. Har dere lyst å komme helt ned i Grand Canyom går det an å bestille turer med guide eller rafting turer. Du kan lese litt tips om Grand Canyon her og finner masse praktisk info på parkens offisielle hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på helt samme type ferie, så denne følger jeg😊 Vi planlegger helikoptertur over Grand Canyon

Endret av Kvalitet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler "north rim", synes den var hakket mer spektakulær enn "south rim". Og mindre folk! 

Anonymkode: e6ffd...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helikopter er absolutt å anbefale!

Det går også an å gå litt nedover for å få litt mer følelse med hvor enormt stort det er i juvet, men hvis du ønsker å gå helt ned må det planlegges (evt overnatting). 

Du har fått noen gode linker med tips lengre opp - jeg ville sjekket ut alle muligheter der!

Ellers er det masse andre flotte nasjonalparker i samme område, eks Zion er veldig flott og har noen fantastiske turmuligheter (hvis du ikke sliter med høydeskrekken er Angels Landing en fantastisk tur!) https://utah.com/zion-national-park/angels-landing 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte helikopter fra Las Vegas, med lunsj og champagne. Kan virkelig anbefales. 

Omveien til Grand Canyon tar en del timer, gir lite i seg selv, og man får sett relativt lite av nasjonalparken. Med mindre man liker hiking, da er det mange fine muligheter i området. Men ville heller prioritert å kjøre gjennom Death Valley, se the big lakes, og Yosemite. 

Anonymkode: 91550...f12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helikopter med lunsj og champagne her også. Annbefales virkelig! Utrolig kult og minne for resten av livet 

Anonymkode: 8f1bd...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helikoptertur med lunsj i Grand Canyon er selvfølgelig en fantastisk opplevelse. Gjorde det selv for 5 år siden som surprise byllupsgave til kona. Men vil nok anbefale det mere for de som er i Vegas og ikke har planer om en roadtrip. Er jo ganske kostbart (kommer jo fort på kr 4000 ++ per person). Kjøreturen ut til Grand Canyon syntes jeg egentlig er ganske fin, man kjører forbi Hoover Dam og kan følge gamle Route 66 et stykke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på samme tur i 2011. LA- Yosemite - hoover dam - grand canyon - las vegas - san fran. (husker ikke nøyaktig rekkefølgen men sånn ca hehe). Jeg var på en gruppetur, vi tok helikopter rett ved grand canyon, betalte $200 for 45 min. Det var det verdt. Etterpå fikk vi gå litt nedi på egenhånd, før vi til slutt så på solnedgangen fra et utsiktspunkt (det var kaldt husker jeg, etter stekende sol og aktivitet hele dagen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...