Gå til innhold

Ok at skjønnhetsklinikker tar betalt for egne opplæringstimer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser stadig på Facebook at ulike skjønnhetsklinikker trenger modeller/prøvekaniner til ulike behandlinger, f eks vippeextesions, diverse hudbehandlinger osv. Jeg kjenner at jeg ikke synes det er ok å betale, riktignok redusert pris, for at hudpleieren/teknikeren/sykepleieren skal øve. Slike timer burde være gratis, når kundene stiller tiden sin til disposisjon og man kan forvente et så som så resultat. Jeg skjønner selvsagt at man trenger å øve, det er altså betalingen jeg ikke er enig i. Og så er det også en del behandlinger jeg aldri hadde turt å være prøvekanin på uansett om det var gratis, i frykt for permanent skade.

 

Jeg lar selvsagt være å melde meg som prøvekanin, det er jo frivillig. ;) Hva synes dere andre om opplegget?

Anonymkode: f8ff3...1aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Betaler du for mer enn hva det som brukes til behandlingene da? Betaler vel ikke for jobben? 

Anonymkode: 6a4d6...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe verre enn å gå til frisørlærling? Der betaler man jo også for materiell, og kanskje litt for arbeidet om de begynner å bli erfarne. 

Anonymkode: 40ec0...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man betaler da frisørlærlingen og. 

Selv lærlinger får jo lønn og utfører en jobb, så klart de skal ha betalt. Det er jo redusert pris nettopp fordi de ikke er ferdig utdannet ennå. Dessuten går det jo shampoo og alt mulig annet selv når den som utfører jobben er lærling. Synes det er helt greit å betale for meg! 

Anonymkode: 0cdd8...22c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja syns ikke det er riktig å betale for. Har uansett lært meg å aldri falle for sånne timer og billigpriser. Frisørlærling som trengte modell brant av håret mitt under striping så jeg endte med striper i halve lengden av hva håret hadde vært, merka det ikke før jeg kom hjem og jenta svarte aldri på messenger igjen.. 


 

Anonymkode: 18a66...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er riktig å betale for materiell og lignende, samt en liten sum for selve jobben. Ofte har de allerede vært lærling en god stund, og er flinke. Frisøren jeg går til nå begynte jeg hos når hun var lærling, og hun var et naturtalent. Jeg er aldri misfornøyd med det hun gjør, og hun får frie tøyler. Så man kan jo høre hvor lenge vedkommende har vært lærling før man takker ja, men uansett så synes jeg at man skal betale. Utstyret koster flesk. 

Anonymkode: b511d...60f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du feks skal være modell for en kosmetisk sykepleier som skal lære kinnben/kjeve så koster jo produktene koste flere tusen. 

Anonymkode: aafe6...51f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er redusert pris og det informeres om at jobben utføres av en som er under opplæring så ser jeg ikke problemet. Går ikke på skjønnhetssalonger som sådan, men jeg lar aldri frisørlærlinger røre håret mitt. Jeg betaler heller full pris og får jobben utført av en som er erfaren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2019 den 21.53, AnonymBruker skrev:

Jeg ser stadig på Facebook at ulike skjønnhetsklinikker trenger modeller/prøvekaniner til ulike behandlinger, f eks vippeextesions, diverse hudbehandlinger osv. Jeg kjenner at jeg ikke synes det er ok å betale, riktignok redusert pris, for at hudpleieren/teknikeren/sykepleieren skal øve. Slike timer burde være gratis, når kundene stiller tiden sin til disposisjon og man kan forvente et så som så resultat. Jeg skjønner selvsagt at man trenger å øve, det er altså betalingen jeg ikke er enig i. Og så er det også en del behandlinger jeg aldri hadde turt å være prøvekanin på uansett om det var gratis, i frykt for permanent skade.

 

Jeg lar selvsagt være å melde meg som prøvekanin, det er jo frivillig. ;) Hva synes dere andre om opplegget?

Anonymkode: f8ff3...1aa

Blir det samme som at noen går til lærlingfrisører. Ser ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...