Gå til innhold

Nå skal vi spise mindre kjøtt og være så miljøvennlige - Jeg er så lei av alt dette tøvet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå skal vi spise mindre kjøtt, og vi skal være så globale vennlige  også miljøvennlige og tenke grønt om vi vil eller ikke ....at jeg spyr bare ved tanken på alt dette her..

Jeg er så lei av alt dette tøvet. Nå får det være nok. Kan vi ikke få lov til å gjøre hva vi vil uten at ALLE skal blande seg inn i hva ALLE ANDRE GJØR HELE TIDEN.... HYSTERISK!!!!!!!!

Jeg tar en boks pils, spiser kjøtt og etter på slipper jeg en gass og driter i alt. For dette angår ikke meg.

Gjør du det samme?

 

Anonymkode: 72c70...f14

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, bli krenka når folk gir deg fornuftige råd 🙄

Anonymkode: 28cdf...a2a

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spises det kjøtt til omtrent alle måltidene. Namnam 😋

Anonymkode: a0a1e...219

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om hva folk mener. Jeg putter i meg det jeg synes er godt og sunt, begrenser meg, og går/sykler/tar kollektivt til skole og jobb.

Folk kan være så vegan de vil, men hvis de samme hipsterne flyr jorda rundt og kjører bil hver dag til jobb, så forurenser de mye mer enn alle andre som spiser kjøtt.

Anonymkode: 62223...2a1

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, bli krenka når folk gir deg fornuftige råd 🙄

Anonymkode: 28cdf...a2a

Vi har ikke bedt om de rikes råd. Vitenskapen blir som religion, jeg vil ikke ha noe tredd over huet på meg. 

Anonymkode: 0f74b...41c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir for dumt å kalle det «tøv» bare fordi du er for lat til å gidde å forholde deg til resten av verden. Så lenge du har det så behagelig som mulig så fuck resten, ikke sant?

Men, de aller fleste tenker jo som deg, og derfor er vi dømt uansett så det har ingenting å si.

Anonymkode: 93bcb...613

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal vi spise mindre kjøtt, og vi skal være så globale vennlige  også miljøvennlige og tenke grønt om vi vil eller ikke ....at jeg spyr bare ved tanken på alt dette her..

Jeg er så lei av alt dette tøvet. Nå får det være nok. Kan vi ikke få lov til å gjøre hva vi vil uten at ALLE skal blande seg inn i hva ALLE ANDRE GJØR HELE TIDEN.... HYSTERISK!!!!!!!!

Jeg tar en boks pils, spiser kjøtt og etter på slipper jeg en gass og driter i alt. For dette angår ikke meg.

Gjør du det samme?

 

Anonymkode: 72c70...f14

Det angår oss alle i aller høyeste grad. Dine holdninger er forkastelige. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som hyler opp om at det er de rike som styrer dette, hvor har dere det ifra?

Jeg er vegetarianer, har ikke bil, og prøver å leve så miljøvennlig som mulig. Inntekt under fattigdomsgrensen. Har og flere venner som er vegetarianere/veganere og ikke har bil. Ingen av de er rike. Og flertallet av de som stemmer MDG og SV, er jo ikke de rikeste. 

Anonymkode: 776ad...9e2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kostholdsrelaterte sykdommer? Dere som gafler innpå med kjøtt, tenker dere overhodet på egen helsa? Eller er ikke den så viktig heller?

 

Anonymkode: 6b882...acd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... kan ikke begge parter roe seg ned?

Jeg synes de fleste veganere/vegetarianere er jævla irriterende. Men de har et poeng om at vi må bli bedre til å omsette oss for klima sitt skyld. Å kutte ned på kjøtt tror jeg da ikke er et stort problem, dere gjør det bare til et problem fordi dere vil klage. Samtidig har vi bedre av å spise mer grønt, av å bevege oss mer i form av å gå/sykle istedenfor bil. Men så tror jo dere at dere er så beintøffe og at alle de andre blir svakere bare fordi de ikke spiser masse kjøtt.

Men veganere/vegetarianere - dere får ikke noe godt av å oppføre dere som om dere er så mye bedre. Hva hjelper det veganere i Norge gjør når mange andre land ikke ser ut til å ta tak i klimaproblemene? Du redder ikke verden vare fordi du valgte bønner fremfor kylling, det gjør jo ikke at du plutselig ble kvitt alle problemene våres.

Anonymkode: e0961...d8e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med kostholdsrelaterte sykdommer? Dere som gafler innpå med kjøtt, tenker dere overhodet på egen helsa? Eller er ikke den så viktig heller?

 

Anonymkode: 6b882...acd

Jeg spiser kjøtt nettopp fordi jeg vil unngå kostholdsrelaterete sykdommer. Som en person som alltid har hatt lite penger, og dermed har spist svært lite kjøtt i lange perioder, har jeg også hatt B12 mangel og lavt jern pga av det. Det er ikke noe særlig. Det er absolutt ikke spesielt morsomt å få B12 spøyter i rumpa, eller ta sterke jerntabeletter som man føler seg skamsjuk av. Trenger man MYE kjøtt? NEI. Trenger man  litt: JA det gjør man om man vil dekke næringsbehovet gjennom kosten og ikke via tilskudd som ikke er sjekket for skadevirkninger, på samme måte som medisiner blir. 

Men for min del blir kosekvensen av at andre spiser på seg mangler via tåpelige trender: billigere rent kjøtt. For jeg tar meg aldri råd til å spise rødt kvalitetskjøtt som er pakket med B12 og jern. Det kan jeg kanskje gjøre igjen om andre ødelegger livet til kjøtt-bøndene, fordi kjøttprisene vil presses ned av overproduksjon. 

Anonymkode: 4f079...daf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud... kan ikke begge parter roe seg ned?

Jeg synes de fleste veganere/vegetarianere er jævla irriterende. Men de har et poeng om at vi må bli bedre til å omsette oss for klima sitt skyld. Å kutte ned på kjøtt tror jeg da ikke er et stort problem, dere gjør det bare til et problem fordi dere vil klage. Samtidig har vi bedre av å spise mer grønt, av å bevege oss mer i form av å gå/sykle istedenfor bil. Men så tror jo dere at dere er så beintøffe og at alle de andre blir svakere bare fordi de ikke spiser masse kjøtt.

Men veganere/vegetarianere - dere får ikke noe godt av å oppføre dere som om dere er så mye bedre. Hva hjelper det veganere i Norge gjør når mange andre land ikke ser ut til å ta tak i klimaproblemene? Du redder ikke verden vare fordi du valgte bønner fremfor kylling, det gjør jo ikke at du plutselig ble kvitt alle problemene våres.

Anonymkode: e0961...d8e

Siterer deg, fordi du har gode poenger. Helheten er utrolig viktig her, og selv om man (kanskje spesielt fordi) man bor i et rikt land bør man gjøre det man kan. Nei, det vil ikke nødvendigvis bli lagt merke til.

Om alle hadde levd som meg, så hadde vi trengt 40% av jordens ressurser årlig. Det vil si at alle hadde blitt mette og hatt tak over hodet. Men jeg ser motstanden, og tenker ofte på hvordan vi skal nå dem som så iherdig stritter imot visjonen om en levelig verden etter oss (som TS). Derfor er jeg ikke aktivist. Bortsett fra her og nå forteller jeg ikke folk om mine valg med mindre de spør. 

Men det er frustrerende å se folk som TS dra skylappene tettere for, bare fordi en livsstilsendring er pes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at det er sånn fokus på det når grønnsaker er relativt dyrt mwns kjøtt er ganske billig. Staten burde jo gjøre det omvendt slik at det blir billigere å velge miljøvennlig

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud... kan ikke begge parter roe seg ned?

Jeg synes de fleste veganere/vegetarianere er jævla irriterende. Men de har et poeng om at vi må bli bedre til å omsette oss for klima sitt skyld. Å kutte ned på kjøtt tror jeg da ikke er et stort problem, dere gjør det bare til et problem fordi dere vil klage. Samtidig har vi bedre av å spise mer grønt, av å bevege oss mer i form av å gå/sykle istedenfor bil. Men så tror jo dere at dere er så beintøffe og at alle de andre blir svakere bare fordi de ikke spiser masse kjøtt.

Men veganere/vegetarianere - dere får ikke noe godt av å oppføre dere som om dere er så mye bedre. Hva hjelper det veganere i Norge gjør når mange andre land ikke ser ut til å ta tak i klimaproblemene? Du redder ikke verden vare fordi du valgte bønner fremfor kylling, det gjør jo ikke at du plutselig ble kvitt alle problemene våres.

Anonymkode: e0961...d8e

Nei, det har de på ingen måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare irritert når folk som reiser verden rundt hver måned i privatjet og søler ned havet med yachtene sine belærer meg om klimaproblemer. De kan holde kjeft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor SKAL noen bestemme hele tiden over en? Vi skal IKKE gjøre det eller det...vi skal ikke spise kjøtt, vi SKAL være miljøvennlige, vi SKAL kjøre elbil....og vi SKAL ha ulv.....og vi SKAL ha innvandring hit til landet, men de SKAL ikke gjøre noen ting...fordi vi SKAL ikke mene noe om dette for det SKAL ikke folk mene noe om.....

Ja, jeg møkkalei at vi SKA ALT, men ikke få lov til å bestemme selv for det SKAL vi ikke gjøre lengre,,,

Anonymkode: 72c70...f14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...