Gå til innhold

Hvilken religion har best paradis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En annen sak.I Pakistan er det 83% av innbyggerne som mener at selvmordsbombing ALLTID er galt. Det forundret meg siden Pakistan er en meget konservativ og på mange måter en voldelig stat, med mye korrupsjon og urettferdighet. Men så kom jeg på at Pakistan har blitt veldig rammet av gjentatte selvmordsbombere, og da forstod jeg hvorfor de var så imot. Når man får det  tett innpå livet, og den nesten alltid rammer sivile, så ville det vært rart om ikke den jevne pakistaner er sterkt imot den type vold.

Anonymkode: c0993...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

En annen sak.I Pakistan er det 83% av innbyggerne som mener at selvmordsbombing ALLTID er galt. Det forundret meg siden Pakistan er en meget konservativ og på mange måter en voldelig stat, med mye korrupsjon og urettferdighet. Men så kom jeg på at Pakistan har blitt veldig rammet av gjentatte selvmordsbombere, og da forstod jeg hvorfor de var så imot. Når man får det  tett innpå livet, og den nesten alltid rammer sivile, så ville det vært rart om ikke den jevne pakistaner er sterkt imot den type vold.

Anonymkode: c0993...8cf

Må si at jeg likte linken, den gir et perspektiv på ting og hvis man tar det politiske bilde og andre parametere så får man svar og et bedre innblikk og forståelse. Meget bra Anonymkode: c0993...8cf, det skal du ha:-)

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2019 den 15.40, AnonymBruker skrev:

Valhall. Spise stekt gris å drikke mjød og øl, sloss så mye man lyster, gjenta alt dagen etter 😀

H

Anonymkode: 7c38e...3cd

Tror jeg hadde blitt en smule lei gris gitt.. 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2019 den 9.49, hind skrev:

Vet du noe om hvordan den muslimske himmelen er for kvinner? Jeg vurderer å stemme på den, men kan ikke hvis det for eksempel er burkaplikt og alle  alle de unge jentene som dør blir tvunget til å være madrasser for martyrene.

Hårløse gutter for kvinner i islamsk paradise

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2019 den 10.46, AnonymBruker skrev:

Det la jeg også merke til. Når man lever i et voldelig samfunn som i tillegg er okkupert, så vil tolkningen av tekster endre seg. La også merke til Tunisia, med 90 % som mener at selvmordsbombing ALLTID er galt. Ps, ser at shiaene i Libanon er mer for selvmordsbombing enn sunniene i samme stat. Det forundret meg, det er jo stort sett alltid sunnier som står bak selvmordsbombing? I tillegg visste jeg ikke at det bodde mange shiaer i Libanon, har alltid trodd at staten besto av sunnier OG kristne. Jaja, da lærte jeg noe nytt i dag og :) .

Anonymkode: c0993...8cf

Det handler også om nasjonsforståelse og reaksjoner ovenfor nye fortolkninger.

Selvmordsaksjoner var en tolkning som løp ut fra en teori som er knyttet til islamske nasjoner. Det er også en terroraksjonsform som krever mye mer enn mange andre. Det er javnt over ikke enkelt å finne mange som har lyst å ofre livet for ideologi.  

IS har ett helt annen verdensbilde, der enhver nasjon er en trussel mot gud. Og det åpner for større angrep som IKKE er selvmordsaksjoner.  Det er billigere, og en mye mer offensiv kampstrategi. 

Så mye vil handle om at hvis du frykter AlQuida, så aksepterer du ikke selvmordbombere, frykter du IS, er selvmordsbombere mye enklere å akseptere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.1.2019 den 19.25, AnonymBruker skrev:

Høres kjipt ut for kvinner, de får bare en mann som de må dele med 71 andre.

Anonymkode: 6f7ee...ce7

https://quran.com/52/24.   😆  Finnes guttebarn i İslams paradis også, men det er ikke så godt kjent og blir ikke tatt opp så ofte i motsetning til jomfruverset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2019 den 14.03, RedRobin skrev:

"Created for their husband specifically". Huff, jeg er glad jeg eksisterer for min egen skyld, og ikke er skapt for å tilhøre et annet menneske...

Finnes guttebarn der også (men det er ikke så godt kjent, og blir selden tatt opp)...... https://quran.com/52/24

😆😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Tyrk40 skrev:

İ İslams paradise venter smågutter https://quran.com/52/24

 

Jeg vil også ha tjenere som serverer meg og min famile, ser ikke noe galt i det, dersom paradi

 

3 minutter siden, Tyrk40 skrev:

https://quran.com/52/24.   😆  Finnes guttebarn i İslams paradis også, men det er ikke så godt kjent og blir ikke tatt opp så ofte i motsetning til jomfruverset...

At det er guttebarn for å tjene slik det står i verset er vel ikke noe galt. Men jeg skjønner at det kan tolkes negativt. Står det noe sted om deres rolle annet enn å tjene? For jeg forstod det slik at man har kone og kvinner som er for menn bare. Men som sagt så det ikke noe galt å ha tjeneste piker eller gutter, eller hva? 

Anonymkode: 0fe5c...2dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer kansje litt ann på alderen til de tjenestePIKENE og småGUTTENE også VEL.. Og på hvilken måte de skal tjene muslimer.... Sex, sex, sexsex, sex, sex, sex, sex, sex, sex, sex, sex, sex http://www.newageislam.com/islamic-ideology/taslima-nasreen,-72-houris-and-wildan-and-ghilman/d/6108

 

Mere sex, sex, sex, sex, sex, sex, sex https://www.nairaland.com/2008859/sodomy-islamic-paradise

Endret av Tyrk40
Tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tyrk40 skrev:

Kommer kansje litt ann på alderen til de tjenestePIKENE og småGUTTENE også VEL.. Og på hvilken måte de skal tjene muslimer.... Sex, sex, sexsex, sex, sex, sex, sex, sex, sex, sex, sex, sex http://www.newageislam.com/islamic-ideology/taslima-nasreen,-72-houris-and-wildan-and-ghilman/d/6108

Jeg skjønner at du tolker det på en pervers måte, men har du noe som underbygger din påstand? u pervo 😁

Anonymkode: 0fe5c...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎01‎.‎2019 den 11.09, omarel skrev:

Må si at jeg likte linken, den gir et perspektiv på ting og hvis man tar det politiske bilde og andre parametere så får man svar og et bedre innblikk og forståelse. Meget bra Anonymkode: c0993...8cf, det skal du ha:-)

Du trodde sikkert at jeg ville svartmale islam, men det var ikke min hensikt. Liker å lære,og da må jo alle momenter tas med, ellers blir enderesultatet feil, om du forstår hva jeg mener? Jeg kan uten tvil være enig med deg i at selvmord er forbudt i islam, men det hindrer ikke at mange muslimer allikevel mener at selvmordsbombing kan godtas fordi de ser på det som å bekjempe fienden. Hensikten deres er altså ikke å ende sitt eget liv, men å " ta rotta" på fienden.

Anonymkode: c0993...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, Tyrk40 said:

Hårløse gutter for kvinner i islamsk paradise

 

Sorry, men her sliter jeg uten oversettelse. Skjønner ca 0 av det hele :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tyrk40 skrev:

https://quran.com/52/24.   😆  Finnes guttebarn i İslams paradis også, men det er ikke så godt kjent og blir ikke tatt opp så ofte i motsetning til jomfruverset...

Guttebarn? Hvorfor skal det være positivt?

Anonymkode: c0993...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, hind skrev:

Sorry, men her sliter jeg uten oversettelse. Skjønner ca 0 av det hele :) 

Hehe, han har lagt link om mat🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 0fe5c...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Tyrk40 skrev:

Hårløse gutter for kvinner i islamsk paradise

 

Dette er matprogtam🤣🤣🤣🤣🤣🤣, er dette din referanse?😂😂😂

Anonymkode: 0fe5c...2dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hehe, han har lagt link om mat🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 0fe5c...2dd

Den er sikkert himmelsk god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trodde sikkert at jeg ville svartmale islam, men det var ikke min hensikt. Liker å lære,og da må jo alle momenter tas med, ellers blir enderesultatet feil, om du forstår hva jeg mener? Jeg kan uten tvil være enig med deg i at selvmord er forbudt i islam, men det hindrer ikke at mange muslimer allikevel mener at selvmordsbombing kan godtas fordi de ser på det som å bekjempe fienden. Hensikten deres er altså ikke å ende sitt eget liv, men å " ta rotta" på fienden.

Anonymkode: c0993...8cf

Jeg oppfattet at det jeg leste hadde en negativ utgangpunkt, men alikevell så var det ikke noe useriøs utgangspunkt med tanke på hva man får servert av media og en del muslimer. Når det er sagt så oppfattet jeg ikke at du var en islamhater ol. Så jeg forstår godt hva du mener.

Mitt utganskpunkt er aldri muslimer, for ingen har ødelagt for muslimer enn muslimene selv. Derfor er jeg mer tekst og kilderettet og setter det jeg leser og tolker i kontekst. 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, hind skrev:

Den er sikkert himmelsk god :)

Eller himmelsk perverst 😋

Anonymkode: 0fe5c...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...