Gå til innhold

Hvilken religion har best paradis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes den ateistiske retningen virker ganske digg. Bare stillhet.

Anonymkode: f3763...6b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes den ateistiske retningen virker ganske digg. Bare stillhet.

Anonymkode: f3763...6b1

Og hva hvis de tar feil og ender med evig tilstedeværelse i ild?

Anonymkode: 0fe5c...2dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har lurt på;

Når man er muslim er jo veien til himmelen deres å feste sprengstoff rundt seg selv og fyre av. Der får man 40 jomfruer(?) - MEN - hvem er DE damene?

Er det sånn at om man er muslimsk dame og dør så er himmelen for hun å være en av damene som ligger med de som har sprengt seg i lufta?? 

Selv i døden skal liksom ikke damene få slippe unna de skjeggapene:pisk:

Blir litt trist av det...:cry3:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Gent82 skrev:

En ting jeg har lurt på;

Når man er muslim er jo veien til himmelen deres å feste sprengstoff rundt seg selv og fyre av. Der får man 40 jomfruer(?) - MEN - hvem er DE damene?

Er det sånn at om man er muslimsk dame og dør så er himmelen for hun å være en av damene som ligger med de som har sprengt seg i lufta?? 

Selv i døden skal liksom ikke damene få slippe unna de skjeggapene:pisk:

Blir litt trist av det...:cry3:

Det heter hatsk propaganda og feil info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, omarel skrev:

Det heter hatsk propaganda og feil info.

Står det ikke skrevet i boka at martyrdød = harem-himmel da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, omarel skrev:

r man er muslim er jo veien til himmelen deres å feste sprengstoff rundt seg selv og fyre av. Der får man 40 jomfruer(?

Hvor står dette hen? Og selvmord er jo storsynd. Så hvor har du din påstand fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du tror på Gud, er godhjertet så finner man sin egen paradis. Hviken region man tilhører har ikke så mye å si. Vi ber jo alle sammen til en felles gud og det er Gud selv :) men den reineste regionen blir nok Islam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎18‎.‎01‎.‎2019 den 20.02, omarel skrev:

Hvor står dette hen? Og selvmord er jo storsynd. Så hvor har du din påstand fra?

Mens andre ser på det, ikke som selvmord, men som en nødvendig handling for å destabilisere fienden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JaVel skrev:

Mens andre ser på det, ikke som selvmord, men som en nødvendig handling for å destabilisere fienden.

Selvmord er selvmord. Det er ikke noe referanse eller rettfedigjøring i Guds bok, Koranen eller Sendebudets hadith.  Så hvor har du det fra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, omarel skrev:

Selvmord er selvmord. Det er ikke noe referanse eller rettfedigjøring i Guds bok, Koranen eller Sendebudets hadith.  Så hvor har du det fra? 

Jeg tror ikke på deg når du spiller svært overrasket her. Du er muslim og kan nesten ikke ha unngått å få med deg at visse muslimer anser " selvmordsbombing" som en kamp mot ytre fiender og ikke som selvmord. Alt kommer an på intensjonen. Det vil anses som selvmord hvis man tar livet av seg fordi man ikke holder ut å leve, at livet er for smertefullt. Når man velger å blåse seg selv i luften for å bekjempe en fiende, er ikke intensjonen å ta livet av seg men å drepe en motstander. Et lite eks på det sistnevnte, se linken.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jP9Elo/selvmordsbombing-akseptabelt

Anonymkode: c0993...8cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke på deg når du spiller svært overrasket her. Du er muslim og kan nesten ikke ha unngått å få med deg at visse muslimer anser " selvmordsbombing" som en kamp mot ytre fiender og ikke som selvmord. Alt kommer an på intensjonen. Det vil anses som selvmord hvis man tar livet av seg fordi man ikke holder ut å leve, at livet er for smertefullt. Når man velger å blåse seg selv i luften for å bekjempe en fiende, er ikke intensjonen å ta livet av seg men å drepe en motstander. Et lite eks på det sistnevnte, se linken.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jP9Elo/selvmordsbombing-akseptabelt

Anonymkode: c0993...8cf

Akseptabelt som følge av tolkning uten henvisning til grunnreferanser er en ting. Du sier muslimer, ja, men men hvor er kilden deres. Deres eneste henvisning var en som tokk seg inn i en festning, åpnet porten og ble drept. Hvis det er eneste henvist og rettfedigjøring av selvmord, så kaller jeg det ikke for teologisk rett, men heller vid og innovativ tolkning som ikke har moralsk, etisk, teoligisk eller fornuftig hold. Og ja jeg er muslim,  troende og bruker hode og intellekt Gud har jeg gitt meg.

Problemet med muslimer og ikke muslimer og da peker jeg på deg og slike som deg, med all respekt, er at dere følger strømme  og media. Gud sier i Koranen at man skal bruke hode og intellekt, det gjør ikke de som biter på en slik tolkning og kaller det islam. Så hva er forskjell mellom dem og dere? Intet!

En liten tanke. Hva er forskjellen mellom en som står i første rad i en tradisjonell hær og blir utsatt for regn av buer og en som tar seg inn i en kloster for å åpne porten i krig, for hæren. Er det det samme som muslimenes selvmords bombere (som rammer sivile)?

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, omarel skrev:

Akseptabelt som følge av tolkning uten henvisning til grunnreferanser er en ting. Du sier muslimer, ja, men men hvor er kilden deres. Deres eneste henvisning var en som tokk seg inn i en festning, åpnet porten og ble drept. Hvis det er eneste henvist og rettfedigjøring av selvmord, så kaller jeg det ikke for teologisk rett, men heller vid og innovativ tolkning som ikke har moralsk, etisk, teoligisk eller fornuftig hold. Og ja jeg er muslim,  troende og bruker hode og intellekt Gud har jeg gitt meg.

Problemet med muslimer og ikke muslimer og da peker jeg på deg og slike som deg, med all respekt, er at dere følger strømme  og media. Gud sier i Koranen at man skal bruke hode og intellekt, det gjør ikke de som biter på en slik tolkning og kaller det islam. Så hva er forskjell mellom dem og dere? Intet!

En liten tanke. Hva er forskjellen mellom en som står i første rad i en tradisjonell hær og blir utsatt for regn av buer og en som tar seg inn i en kloster for å åpne porten i krig, for hæren. Er det det samme som muslimenes selvmords bombere (som rammer sivile)?

Hvis man ser på muslimers syn på selvmordsbombing " worldvide", så er det stort sett et mindretall som mener at selvmordsbombing er forbudt uansett, så sånn sett er det et mindretall som er enig i ditt syn. Alle religioner blir tolket av mennesker, og hvis man lever i et korrupt og voldelig samfunn vil det være stor sjanse for at man tolker religion på en annen måte, enn de som lever i et fredelig samfunn. Nød lærer naken kvinne å spinne med andre ord. Jeg personlig støtter ditt syn, selvmord er forbudt i islam, og hvis man spenner et bombebånd rundt livet er det garantert at man dør uansett. Det viktigste etter mitt syn må uansett være at man har stor risiko for å ta livet av helt uskyldige mennesker, mennesker som absolutt ikke er i krig. Selvmordsbombing skjer for det meste i muslimske samfunn, så de tar jo livet av " sine egne".  

Anonymkode: c0993...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ser på muslimers syn på selvmordsbombing " worldvide", så er det stort sett et mindretall som mener at selvmordsbombing er forbudt uansett, så sånn sett er det et mindretall som er enig i ditt syn. 

Anonymkode: c0993...8cf

Dette er det ingen som vet, for det er ingen statistikker på det. Så det å si at majoriteten av en milliard muslimer støtter selvmordsbombing vil jeg kalle svartmaling og generalisering fra din side. Hvis du sikter til selvmordsbombere så er jeg enig.

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, omarel skrev:

Dette er det ingen som vet, for det er ingen statistikker på det. Så det å si at majoriteten av en milliard muslimer støtter selvmordsbombing vil jeg kalle svartmaling og generalisering fra din side. Hvis du sikter til selvmordsbombere så er jeg enig.

Det er korrekt det du skriver,det blir feil av meg å si at en majoritet av muslimer støtter selvmordsbombing, for det kan jeg rett og slett ikke vite.Legger inn en link hvor spørsmålet om selvmordsbombing har blitt tatt opp. Alle muslimske land er ikke med.  

http://www.pewglobal.org/2014/07/01/concerns-about-islamic-extremism-on-the-rise-in-middle-east/pg-2014-07-01-islamic-extremism-10/

Anonymkode: c0993...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islams paradis virker mer fristende. Nå er jeg også muslim og kvinne. Det skal ikke være noe negative tanker der, ingen negative følelser. Jeg skal innrømme at jeg ble sjalu da jeg fikk vite om hor el ayn, men jeg skal visst være den fineste av alle de der, siden jeg er kona. Samtidig skal det jo ikke være negative følelser der, og da blir det kun positivt at mannen får glede av andre også:) Unner ham jo det beste. Og jeg kan eie eget hus, slipper å rydde, slipper å jobbe.. blir ikke feit. Perfekt. 

Anonymkode: f258d...324

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er korrekt det du skriver,det blir feil av meg å si at en majoritet av muslimer støtter selvmordsbombing, for det kan jeg rett og slett ikke vite.Legger inn en link hvor spørsmålet om selvmordsbombing har blitt tatt opp. Alle muslimske land er ikke med.  

http://www.pewglobal.org/2014/07/01/concerns-about-islamic-extremism-on-the-rise-in-middle-east/pg-2014-07-01-islamic-extremism-10/

Anonymkode: c0993...8cf

Det som skiller seg ut i den statistikken er at landet med  høy andel av "for" er i okkupert. Det er Palestina. Så har du Libanon som er et land med både kristne om muslimer, deretter har du Bangladesh. I Bangladesh er det tamil tigeren som utfører selvmordsbomber, de er ikke muslimer. At Egypt har 10 prosent er fordi brorskapet der støtter tankesettet til brorskapet i Palestina og samarbeider. Det positive er at det også høyere andel som er i mot i forhold til de som mener kanskje eller sjeldent. Kunne vært Interresant å ta med Japan og andre land som har væpnede konflikter, ikke bare Bangladesh.

Bilde er mer nyansert enn det øye kan se!

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Islams paradis virker mer fristende. Nå er jeg også muslim og kvinne. Det skal ikke være noe negative tanker der, ingen negative følelser. Jeg skal innrømme at jeg ble sjalu da jeg fikk vite om hor el ayn, men jeg skal visst være den fineste av alle de der, siden jeg er kona. Samtidig skal det jo ikke være negative følelser der, og da blir det kun positivt at mannen får glede av andre også:) Unner ham jo det beste. Og jeg kan eie eget hus, slipper å rydde, slipper å jobbe.. blir ikke feit. Perfekt. 

Anonymkode: f258d...324

Jeg er muslim og troende jeg også. Kvinner får også kjekke menn i jannah😉 mener å huske at man kan bestemme om det er ektemannen eller kjekkasene man vil ha. Spør en shayk hvis du er sunni og følger hanafi fiq. 

Anonymkode: 35b75...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/17/2019 at 7:22 PM, AnonymBruker said:

Det må være islam, hvor du får 72 jomfruer. Også mye lettere å komme til den muslimske himmelen, det er bare å bli martyr.

Anonymkode: 71317...246

Vet du noe om hvordan den muslimske himmelen er for kvinner? Jeg vurderer å stemme på den, men kan ikke hvis det for eksempel er burkaplikt og alle  alle de unge jentene som dør blir tvunget til å være madrasser for martyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, omarel skrev:

Det som skiller seg ut i den statistikken er at landet med  høy andel av "for" er i okkupert. Det er Palestina. Så har du Libanon som er et land med både kristne om muslimer, deretter har du Bangladesh. I Bangladesh er det tamil tigeren som utfører selvmordsbomber, de er ikke muslimer. At Egypt har 10 prosent er fordi brorskapet der støtter tankesettet til brorskapet i Palestina og samarbeider. Det positive er at det også høyere andel som er i mot i forhold til de som mener kanskje eller sjeldent. Kunne vært Interresant å ta med Japan og andre land som har væpnede konflikter, ikke bare Bangladesh.

Bilde er mer nyansert enn det øye kan se!

Det la jeg også merke til. Når man lever i et voldelig samfunn som i tillegg er okkupert, så vil tolkningen av tekster endre seg. La også merke til Tunisia, med 90 % som mener at selvmordsbombing ALLTID er galt. Ps, ser at shiaene i Libanon er mer for selvmordsbombing enn sunniene i samme stat. Det forundret meg, det er jo stort sett alltid sunnier som står bak selvmordsbombing? I tillegg visste jeg ikke at det bodde mange shiaer i Libanon, har alltid trodd at staten besto av sunnier OG kristne. Jaja, da lærte jeg noe nytt i dag og :) .

Anonymkode: c0993...8cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...