Gå til innhold

Hvilken religion har best paradis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva bør jeg tro på og leve etter hvis jeg ønsker det beste paradiset, med mest goder?

Anonymkode: 4588b...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må være islam, hvor du får 72 jomfruer. Også mye lettere å komme til den muslimske himmelen, det er bare å bli martyr.

Anonymkode: 71317...246

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må være islam, hvor du får 72 jomfruer. Også mye lettere å komme til den muslimske himmelen, det er bare å bli martyr.

Anonymkode: 71317...246

Høres kjipt ut for kvinner, de får bare en mann som de må dele med 71 andre.

Anonymkode: 6f7ee...ce7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres kjipt ut for kvinner, de får bare en mann som de må dele med 71 andre.

Anonymkode: 6f7ee...ce7

Men står det noe sted at jomfruene bare er kvinner?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormonerne tror at alle får sin egen planet.

Unntatt kvinner da.

De aller fleste religioner er så gamle at mennene som fant dem opp ikke så på kvinner som likeverdige mennesker. Derfor er det mye kvinneundertrykkelse i de aller fleste religiøse tekster og tradisjoner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må være islam, hvor du får 72 jomfruer. Også mye lettere å komme til den muslimske himmelen, det er bare å bli martyr.

Anonymkode: 71317...246

Nei, det er feil. Men dette er riktig🤫😊

 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En detaljert beskrivelse av paradiset:

På 17.1.2019 den 19.17, AnonymBruker skrev:

Hva bør jeg tro på og leve etter hvis jeg ønsker det beste paradiset, med mest goder?

Anonymkode: 4588b...6ac

Det beste paradiset (jannah) med flest goder er desidert paradiset som er beskrevet i Koranen. Det er hva øye aldri har sett, øre aldri har hørt eller tanke noen gang har tenkt, det eneste sammenligning er navnet, sa Guds sendebud om paradiset. Dvs at bær, frukt, dyr, trær, ellever, enger, slott hjem osv. Har andre former, størrelse egenskaper osv. I paradiset. Menneske er renset fra all urenhet, enten det er fysisk eller psykisk. Paradisfolkets hilsen er fred og ønsker de noe så sier de" med Ditt navn O Gud..." så kommer det de ønsker til dem. Paradisfolket har rikdom som overstiger menneskehetens rikeste mennesker  flere hundre ganger. Den største gleden i paradiset er å skue Guds ansikt.

 

 

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes intet paradis. Det du skal utføre bra, finnes her og nå. Du får ingen tilgivelse etter du dør. Ditt ettermæle avhenger av at du er et menneske etter din beste evne mens du lever.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimenes paradis høre fristende og eksotisk🤫😳😊

Anonymkode: 0fe5c...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva bør jeg tro på og leve etter hvis jeg ønsker det beste paradiset, med mest goder?

Anonymkode: 4588b...6ac

Buddhisme. Ikke bare er det det beste, det er også det mest troverdige. 

Jeg har aldri skjønt 72 jomfruer ideen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må være islam, hvor du får 72 jomfruer. Også mye lettere å komme til den muslimske himmelen, det er bare å bli martyr.

Anonymkode: 71317...246

Det er nok ikke himmelen for jomfruene. Kanskje mannens himmel er deres helvete? Og den kristne himmelen høres kjedelig ut, i hvert fall. 

Endret av RedRobin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristendommens himmel er fantastisk. Jesus ga sitt liv for oss for at alle som tror på han skal få evig liv med ham 💖

Anonymkode: 359e2...a75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, omarel skrev:

Nei, det er feil. Men dette er riktig🤫😊

 

"Created for their husband specifically". Huff, jeg er glad jeg eksisterer for min egen skyld, og ikke er skapt for å tilhøre et annet menneske...

Endret av RedRobin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, RedRobin skrev:

"Created for their husband specifically". Huff, jeg er glad jeg eksisterer for min egen skyld, og ikke er skapt for å tilhøre et annet menneske...

Waiiiiit a minute???!!! Skal alle men få seg custom buildt robot skjønnheter??? Wow, den så jeg ikke komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Druid skrev:

Waiiiiit a minute???!!! Skal alle men få seg custom buildt robot skjønnheter??? Wow, den så jeg ikke komme.

En Stepford-wife skapt av Allah...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, RedRobin skrev:

"Created for their husband specifically". Huff, jeg er glad jeg eksisterer for min egen skyld, og ikke er skapt for å tilhøre et annet menneske...

Dette livet vi lever og som du måler dine nåværende fornuft med er som å dyppe fingeren din i havet og trekke det opp. Det du får i din finger er dette livet, og det som er havet, ganger flere hav og mer, det er det neste liv!

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valhall. Spise stekt gris å drikke mjød og øl, sloss så mye man lyster, gjenta alt dagen etter 😀

H

Anonymkode: 7c38e...3cd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...