Gå til innhold

Naboen krever at jeg skal avlive katten min😡


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Husker det var en sak i nabolaget mitt der noen unger (barnehagebarn eller småskoleunger) drev å plaget en katt, dro den i halen, jaget den og diverse. Og katten klorte eller bet et av barna, selvfølgelig.

Dere vil ikke tro hva faren til barna gjorde.

Spoiler

Han drepte katten, slengte den i en svart søppelsekk og troppet opp på døren til naboen min og spurte om han savnet en katt. Altså WHAT THE ACTUAL F@×#$!?

 

Anonymkode: e218b...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker det var en sak i nabolaget mitt der noen unger (barnehagebarn eller småskoleunger) drev å plaget en katt, dro den i halen, jaget den og diverse. Og katten klorte eller bet et av barna, selvfølgelig.

Dere vil ikke tro hva faren til barna gjorde.

  Skjul innhold

Han drepte katten, slengte den i en svart søppelsekk og troppet opp på døren til naboen min og spurte om han savnet en katt. Altså WHAT THE ACTUAL F@×#$!?

 

Anonymkode: e218b...fe5

FYYYYY F!!!!

Nå ble jeg kvalm!!! Håper han ble anmeldt pg har fått straff!! Hadde det skjedd her hadde jeg virkelig klikka, anmeldt, sørget for straff! Uff! Tenk hvis noen hadde gjort det mot kattene mine😮

Takk for gode tips! Skal følge med med kamera neste gang katten er ute, filme og vise foreldre, ringe bv og politi/mattilsyn om det ikke blir bedre da (og holde pusen inne litt, selv om han går fra konseptet når han må være inne pga kulde🙈).

Anonymkode: a6c70...033

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en snill, kastrert hannkatt. Naboungene hadde kastet Stein og pinner på katten og løpt etter den og holdt den fast, og den bet tilbake. De har fått MANGE beskjeder  om dette før og jeg har sagt hva som kan skje. Sto i vinduet og såg at de begynte igjen og løp ut, og da var det er oppstyr uten like, sinna nabodame og hylskrikende unge. Katten hadde klort og bitt. 

Jeg sa at det er uaktuelt å avlive, og klm med et krav tilbake: OPPDRA UNGENE DINE!

Har aldri hatt noe godt forhold til de, men nå er det helt ille!

Hva syns dere om saken? Kommer aldri til å avlive et dyr som fikk nok av tortur og beskytta seg selv!! Ungene er 11 og 12 år gamle. 

Må få ut frustrasjon her🙈😡

Anonymkode: a6c70...033

Naboen kan stappe noe opp en viss plass. Katten klorte i selvforsvar. Det er naboen som skal lære ungene å slutte å plage dyr. Jeg ville trua med å melde til barnevernet nesten. Må jo ligge noe bak når unger er så empatiløse

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11-12åringer som er så slemme mot dyr!? Hvordan er de ellers, lurer jeg på. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant fremstilling fra naboens side. Har noen sett en katt som når den blir plaget utendørs, ikke forsøker å stikke av, men derimot går til angrep i åpent terreng?

Det er nærliggende å mistenke at katten har blitt holdt godt fast og plaget, og at den da har både klort og kanskje bitt for å slippe løs.

 

Anonymkode: f6fef...ff7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

FYYYYY F!!!!

Nå ble jeg kvalm!!! Håper han ble anmeldt pg har fått straff!! Hadde det skjedd her hadde jeg virkelig klikka, anmeldt, sørget for straff! Uff! Tenk hvis noen hadde gjort det mot kattene mine😮

Takk for gode tips! Skal følge med med kamera neste gang katten er ute, filme og vise foreldre, ringe bv og politi/mattilsyn om det ikke blir bedre da (og holde pusen inne litt, selv om han går fra konseptet når han må være inne pga kulde🙈).

Anonymkode: a6c70...033

Ja, jeg synes det var nifst å ha en slik psyko rundt i nabolaget. Aner ikke hvordan det gikk, men jeg håper også han ble anmeldt. Skummelt at han har (evt. hadde?) omsorg for 2 barn. 🙁

Anonymkode: e218b...fe5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorrfor du slipper ut en katt som du vet blir plaget når den går ut døren, hvorfor holder du den ikke inne eller er sammen med den ute? Det er absolutt ikke greit å plage dyr, og det bør ungene får beskjed om. Er katten i deres hage når den blir plaget eller kommer ungene inn til deg? 

Anonymkode: 55408...347

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en snill, kastrert hannkatt. Naboungene hadde kastet Stein og pinner på katten og løpt etter den og holdt den fast, og den bet tilbake. De har fått MANGE beskjeder  om dette før og jeg har sagt hva som kan skje. Sto i vinduet og såg at de begynte igjen og løp ut, og da var det er oppstyr uten like, sinna nabodame og hylskrikende unge. Katten hadde klort og bitt. 

Jeg sa at det er uaktuelt å avlive, og klm med et krav tilbake: OPPDRA UNGENE DINE!

Har aldri hatt noe godt forhold til de, men nå er det helt ille!

Hva syns dere om saken? Kommer aldri til å avlive et dyr som fikk nok av tortur og beskytta seg selv!! Ungene er 11 og 12 år gamle. 

Må få ut frustrasjon her🙈😡

Anonymkode: a6c70...033

Si til henne at hvis det skjer igjen så anmelder du henne til barnevernet for omsorgsvikt, da de ungene tydeligvis må ha gått glipp av hvordan man skal oppføre seg med andre levende vesner.

 

Anonymkode: d7f1f...0a7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvorrfor du slipper ut en katt som du vet blir plaget når den går ut døren, hvorfor holder du den ikke inne eller er sammen med den ute? Det er absolutt ikke greit å plage dyr, og det bør ungene får beskjed om. Er katten i deres hage når den blir plaget eller kommer ungene inn til deg? 

Anonymkode: 55408...347

Det er litt dyreplageri å holde ham inne også. Han elsker å være ute, går på veggen av å være inne selv om jeg aktiviserer og leker med ham så godt jeg kan. Jeg har en annen katt inne nå i vinter også, så han har jo selskap av den også.

Har vurdert det da. Har fulgt han ute et par ganger, men det liker han ikke. Skal ha friheten sin:p Men det er jo grunnen til at jeg følger med i vinduene også. 

Har gitt beskjed mange ganger, har sagt hva dyr som føler seg truet kan gjøre for å forsvare seg. Nesten som de går inn for at han skal klore, når de vet godt hva han kan gjøre og likevel holder ham fast og plager! 

Lurer på hva naboene gjør hvis jeg holder de fast etter å ha kastet stener og pinner på de?🤔 

Anonymkode: a6c70...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et synspunkt fra en som ikke engang liker katter:

Be naboen oppdra ungene sine, og anmeld for brudd på dyrevelferdsloven. 

Anonymkode: dfebf...71e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😲😲😲 ring barnevernet så disse ungane kan bli plassert i et bedre hjem!!! 

Anonymkode: e3477...308

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det skulle blitt en sak i retten er det super viktig at du har anmeldt naboen for oppførselen deres før det skulle komme til sak. Hvis katta de biter igjen og det ble alvorlig er du dømt til å tape rettssaken dersom du ikke anmelder forholdet først. 🙏

 

Anonymkode: 07eb8...460

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...