Gå til innhold

Naboen krever at jeg skal avlive katten min😡


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en snill, kastrert hannkatt. Naboungene hadde kastet Stein og pinner på katten og løpt etter den og holdt den fast, og den bet tilbake. De har fått MANGE beskjeder  om dette før og jeg har sagt hva som kan skje. Sto i vinduet og såg at de begynte igjen og løp ut, og da var det er oppstyr uten like, sinna nabodame og hylskrikende unge. Katten hadde klort og bitt. 

Jeg sa at det er uaktuelt å avlive, og klm med et krav tilbake: OPPDRA UNGENE DINE!

Har aldri hatt noe godt forhold til de, men nå er det helt ille!

Hva syns dere om saken? Kommer aldri til å avlive et dyr som fikk nok av tortur og beskytta seg selv!! Ungene er 11 og 12 år gamle. 

Må få ut frustrasjon her🙈😡

Anonymkode: a6c70...033

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må da være dyremishandling fra ungenes side - og det er vel forbudt? Hvis ikke naboforeldrene skjerper seg etter å ha tenkt seg litt om (jeg tipper at gullungene deres juger til sine foreldre og ikke forteller de sannheten) kan dere jo ta en samtale om dyremishandling og at det er straffbart. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufordragelige unger og ufordrageluøige foreldre. Det henger ofte sammen. Selvsagt skal du ikke avlive katten fordi den klorte og bet i selvforsvar. Fortsetter ungene å oppføre seg slik, kommer de til å bli klort og bitt av flere katter. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Høna79 skrev:

Dette må da være dyremishandling fra ungenes side - og det er vel forbudt? Hvis ikke naboforeldrene skjerper seg etter å ha tenkt seg litt om (jeg tipper at gullungene deres juger til sine foreldre og ikke forteller de sannheten) kan dere jo ta en samtale om dyremishandling og at det er straffbart. 

Enten kyver ungene, ellers så er foreldrene av den typen som mener barns skal kunne gjøre hva som helst mot et dyr uten ar dyret skal gjlre noe tilbake. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uoppdragne barn heter det der!!😡 Meld de inn som dyremisshandlere? Få noen til å ringe å ta en alvorsprat med både mor og barn.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så klart skal du ikke avlive katten på grunn av noen drittunger. Hadde forsøkt å skremme dem skikkelig, prøv å samarbeid med politiet feks, at de kommer å tar et skikkelig oppvaskmøte med alle sammen! Ring i tilleg barnevernet, vold mot dyr er tegn på at man kan bli voldelig mot mennesker. 

Anonymkode: e5b75...939

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg varslet barnevernet. Unger som er slemme mot dyr er farlige voksne!

Anonymkode: e8982...b51

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde holdt pus inne en stund, iallefall prøvd å holde den inne. Så hadde jeg fulgt med bak gardina om pus var ute, og sett etter disse drittungene. Hadde de rørt katta en gang til, så hadde jeg løpt ut, kasta meg over de og skremt vettet av de. Verbalt!! Så hadde jeg ringt på hos den ufordragelige mora og leksa opp for henne nok en gang!

 

Anonymkode: 94736...ab3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen: mobiltelefon med kamera er en utrolig fin ting!

Film, så gå ut og ta ungene. Rop og hoi. Selv gå rett til onkel politi for å vise hva de små ufordragelige gjør. 

Hadde mine barn blitt tatt på fersken under dyremishandling(eller mishanling i det hele tatt), ville det blitt månelyst hjemme. 

Men som man ofte ser: ufordragelige foreldre = ufordragelige barn. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her hadde jeg varslet barnevernet. Unger som er slemme mot dyr er farlige voksne!

Anonymkode: e8982...b51

Enig, jeg hadde også kontaktet BV her. 

Anonymkode: f98e0...d5e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, lykkebamsen skrev:

ANMELD DRITTUNGENE OG FORELDRENE DERES!!!

:sinna::sinna::sinna:

 

Stakkars katt...  :catmilk:

Dette!!!!

Neste gang filmer du handlingen deres, hvis du har mulighet til det og leverer til politiet sammen med anmeldelsen

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lurt på om de hadde lært dette hjemme hvis foreldrene ikke tar dyremishandling på alvor....

Anonymkode: ed376...899

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har du to ting du må gjøre:

Meld fra til barnevernet. Unger som mishandler dyr, har det ikke greit hjemme og blir farlige som voksne. Det må tas tak i nå!

Og du må anmelde til politiet, det er straffbart å mishandle dyr

Anonymkode: 35385...035

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at du kan anmelde dette, sjekka dyrebeskyttelsen sine nettsider, det går an å melde til mattilsynet. Vet det høres litt rart ut(?) men det var det jeg fant iallfall. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt klart filmet ungene, og så gått til foreldrene og vist dem. Hadde de ikke tatt det på alvor hadde jeg gått videre til politiet/ bv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager, du skal aldri tenke på avliving engang!!! :(😡 Selvsagt klorer og biter katten tilbake når ungene kaster stein, pinner og holder den igjen, det er jo kattens måte å kommunisere på at den føler seg truet og har fått nok. Du bør følge litt ekstra med i vinduet fremover og filme ungene når de holder på og vise til foreldrene og spørre om de fortsatt forsvarer det. Aldri i livet om du skal avlive katten din, det er foreldrene som må få skikk på de jævla dyreplagerne av noen drittunger!! Argh, nå kjenner jeg det koker! Makan altså, stakkars pus og for noen pøbelunger og foreldre :( Det er jo ikke rart katten klorer og biter, det har den god grunn til. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...