Gå til innhold

Hvilket tiår var best å vokse opp i?


AnonymBruker

?  

23 stemmer

  1. 1. ?

    • 1930
      0
    • 1940
      0
    • 1950
      1
    • 1960
      1
    • 1970
      1
    • 1970
      2
    • 1980
      7
    • 1990
      9
    • 2000
      2
    • 2010
      0


Anbefalte innlegg

Hvilket tiår synes dere det var best å vokse opp i? Jeg må si 90 tallet, siste tiåret man kunne være barn uten Facebook og nettbrett... 

Anonymkode: 72738...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åttitallet. Vi har fått ta del i en rivende teknologisk utvikling gjennom oppvekst og det voksne liv, samtidig som vi kan anerkjenne at livet ikke var så verst før heller.

Anonymkode: 00fdb...808

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Åttitallet. Vi har fått ta del i en rivende teknologisk utvikling gjennom oppvekst og det voksne liv, samtidig som vi kan anerkjenne at livet ikke var så verst før heller.

Anonymkode: 00fdb...808

Tenk de som vokser opp nå med sosiale medier? Virker trist

Anonymkode: 72738...39b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo egnetlig umulig å svare på. Siden man kjenner jo bare til det eller de 10 året man selv vokste opp i

Jeg hadde min barndom både på 80 tallet ( 1983-1989) og 90 tallet (1990-1996). Jeg regner banrdommen som til man er tennåring om dette er riktig vet jeg ikke. Men det er hva jeg kaller barndommen. Jeg stemmer 90 tallet rett og slett fordi jeg husker mer fra 90 tallet enn fra 80 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket tiår synes dere det var best å vokse opp i? Jeg må si 90 tallet, siste tiåret man kunne være barn uten Facebook og nettbrett... 

Anonymkode: 72738...39b

Da må jeg si70-tallet, det siste tiår uten telefon, datamaskiner og bare én TV-kanal som tok pauser. (Ja, vi fikk ikke FASTtelefon før på 80-tallet).  Men 80-tallet💕, det var tiåret å være tenåring: disko, høyt hår, gutter i pastell og MTV. Samt Rob Lowe på kino. 

Anonymkode: 2b00f...82b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Er jo egnetlig umulig å svare på. Siden man kjenner jo bare til det eller de 10 året man selv vokste opp i

Jeg hadde min barndom både på 80 tallet ( 1983-1989) og 90 tallet (1990-1996). Jeg regner banrdommen som til man er tennåring om dette er riktig vet jeg ikke. Men det er hva jeg kaller barndommen. Jeg stemmer 90 tallet rett og slett fordi jeg husker mer fra 90 tallet enn fra 80 tallet.

Jeg er uansett glad for at det ikke fantes sosiale medier og nettbrett osv før 2000 tallet :) 

Anonymkode: 72738...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk de som vokser opp nå med sosiale medier? Virker trist

Anonymkode: 72738...39b

Det gjelder å ha et bevisst forhold til det. Sosiale medier er flotte, så lenge man har et bevisst og avklart forhold til dem. Min 18-åring er ikke aktiv på sosiale medier av eget valg, h*n ønsker ikke å la seg bli dratt inn i tankegangen med «likes» osv. Vi foreldre er på SoMe men er kritiske med hva vi deler, og i hvilken grad det er «viktig». Vennskap er ikke definert av hvilke bilder  på Instagram som blir likt av mine venner, f.eks. 

Anonymkode: 00fdb...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80-tallet for min del. Det var i det store og det hele en fin tid å vokse opp på. Jeg var barn på 70-tallet også, men det husker jeg så lite av at jeg ikke kan uttale meg. xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk de som vokser opp nå med sosiale medier? Virker trist

Anonymkode: 72738...39b

Enig med deg i det. Jeg vokste opp lenge før dataalderen gjorde sitt inntog og jeg må si at utviklingen er skremmende. Stakkars barn og unge av i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70-tallet hvor alt var ekte! 80-tallet var bare så surrealistisk i forhold. Snakk om å leve i ei rosa boble 🙂 men gøy, joda.

Likevel er 70-tallet mitt hjerte nærmest. Det var så fint mtp at ting var så jordnært og all den beste musikken kom! Wow. 70-talls musikken var og er best! Hippiene hadde roet litt ned, men etterdønningene var der. Peace&love 🙂 og jeg begynte å lese bøker. Mye feministisk litteratur som veldig veldig ung. Det preget meg nok. Elkers å møtes hele gjengen. Vi ringte hverandre fra telefonbokser 😄 og så møttes vi. Var mye sammen. Fine år  ❤️

Anonymkode: 5884c...bde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...