Gå til innhold

Psykologen spør alltid om jeg tror på han når han sier at han bryr seg om meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp begynt å gå til en ny psykolog, allerede fra min andre time hos han sier han til meg at han bryr seg om meg etterfulgt av spørsmål om jeg tror på han når han sier dette. Dette har han nå sagt til meg så godt som hver time jeg er hos han. Jeg føler at det er litt rart? Og jeg skjønner ikke helt hvorfor han hele tiden sier dette og i tillegg spør om jeg tror på han? Noen som har noen aning? 

Anonymkode: 8d04a...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg tenker det kommer litt an på hvilke utfordringer du går til psykolog for. Hvis du har tilknytningsvansker og sliter med å være glad i deg selv, så kanskje han prøver å bekrefte at du er god nok? For du er god nok❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ofte høre den "tror du på meg?" da jeg gikk i behandling. Jeg var veldig monoton og livløs i måten jeg snakket og uttrykket meg. De ville nok å se meg reagere litt mer. Mulig jeg ga signaler på at jeg ikke trodde på dem. Ble behandlet for angst og depresjoner.

Anonymkode: 6fe7a...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt rart?

Med mindre du går der fordi du har alvorlige suicidale tanker eller har opplevd ekstrem omsorgssvikt og føler hele verden misliekr deg - så skjønner jeg ikke helt hensikten.

Anonymkode: 4c0cc...86a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis ikke erfaring med det, men jeg ville blitt alvorlig irritert om jeg hadde truffet en sånn psykolog..

Anonymkode: 3c743...e43

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man tror på det. Hallo, dere er jo ikke akkurat venner, kamerater, eller egentlig kjenner hverandre i det heletatt. Og så jeg tror deg, men hva så liksom?- blir du med på kino i kveld? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt rart?

Med mindre du går der fordi du har alvorlige suicidale tanker eller har opplevd ekstrem omsorgssvikt og føler hele verden misliekr deg - så skjønner jeg ikke helt hensikten.

Anonymkode: 4c0cc...86a

Du er psykolog selv eller?

Anonymkode: 6c6fa...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er psykolog selv eller?

Anonymkode: 6c6fa...b3d

Ikke meg du siterte, men hvorfor dro du den konklusjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ikke meg du siterte, men hvorfor dro du den konklusjonen?

Dro ingen konklusjon. Stilte et spørsmål på bakgrunn av at vedkommende listet opp hvilke tilfeller det kunne forsvares og ikke 🤨

Anonymkode: 6c6fa...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke direkte spørsmål om det fra psykologen, men de spørreakjemaene man får når man har gått til behandling stiller disse. Jeg svarte alltid nei og psykologen lurte på hvorfor. Da sa jeg bare «du får jo vitterlig betalt for å late som om du bryr deg»🙄

Anonymkode: 7e8a1...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dro ingen konklusjon. Stilte et spørsmål på bakgrunn av at vedkommende listet opp hvilke tilfeller det kunne forsvares og ikke 🤨

Anonymkode: 6c6fa...b3d

en psykolog som må ha bekreftelse...….merkelig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholdsvis normalt når de har en pasient de mistenker sliter med sin egenverdi eller å forstå at andre bryr seg. 

Anonymkode: f464b...ed9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forholdsvis normalt når de har en pasient de mistenker sliter med sin egenverdi eller å forstå at andre bryr seg. 

Anonymkode: f464b...ed9

Helt feil innfallsvinkel, man skal opparbeide tillitt gradvis 😉

 

Anonymkode: 6bfc7...eec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk ikke direkte spørsmål om det fra psykologen, men de spørreakjemaene man får når man har gått til behandling stiller disse. Jeg svarte alltid nei og psykologen lurte på hvorfor. Da sa jeg bare «du får jo vitterlig betalt for å late som om du bryr deg»🙄

Anonymkode: 7e8a1...6f4

Hva svarte psykologen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Em11mily skrev:

en psykolog som må ha bekreftelse...….merkelig......

Da har du ikke skjønt mye av hvordan en psykolog jobber 🙄

Anonymkode: b3280...a31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du ikke skjønt mye av hvordan en psykolog jobber 🙄

Anonymkode: b3280...a31

Fælt så mange anonyme psykologer det var her da...………. 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har heldigvis ikke erfaring med det, men jeg ville blitt alvorlig irritert om jeg hadde truffet en sånn psykolog..

Anonymkode: 3c743...e43

Irritasjon og sinne er en velkjent forsvarsstrategi ;)

Anonymkode: 1439a...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forholdsvis normalt når de har en pasient de mistenker sliter med sin egenverdi eller å forstå at andre bryr seg. 

Anonymkode: f464b...ed9

Det er det virkelig ikke i min erfaring. Jeg ville ha reagert svært negativt på en slik psykolog! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri fått et slikt spørsmål før. 

Men, syntes mange her virker til å stille sp.måls tegn til psykologen sin. Husk at selv om de er utdannet, så er de også mennesker. Og vi som er psykisk syke kanskje legger merke til/eller er noe sårbare nå. Husk at du også kan stille spørsmål selv! Hvis det er noe du lurer på, hvorfor ikke bare spør i timen? I stedet for her? Psykologer er jo der for å hjelpe deg. Og jeg har troen på at de aller aller fleste psykologer vil det! De vil ha et godt omdømme. Og de har utdanningen for en grunn. Stol på det. :) Kjemi er en annen sak. Men gi det en god sjanse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Hva svarte psykologen da?

At han brydde seg. «Tror du jeg blir så glad for at alle pasientene mine kommer og ler så mye i alle mine timer?» 😂

Anonymkode: 7e8a1...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...