Gå til innhold

Minoritetsforeldre sliter med å oppdra sine ungdommer i en norsk kontekst.


Drizzt

Anbefalte innlegg

https://www.nettavisen.no/nyheter/det-er-ikke-rasisme-det-er-ikke-hat-etter-i-dag-er-det-forskning-og-fakta/3423581012.html

Vi kan sikkert tåkelegge denne rapporten og ved å trekke inn andre elementer enn det som er i rapporten, men i det store og det hele handler rapporten om at minoritetsungdom sliter under streng foreldrekontroll forankret i kultur, landbakgrunn og religion, især Islam. Dette er ikke rasisme, hat eller et forsøk på stigmatisering av grupper, men det er forskning og fakta.

 

Nei, hva er det som skjer i dag? En etter en blir ''rasistiske'' påstander bevist som fakta. Hadde ''rasistene'' rett igjen? Nå står verden ikke til påske.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke dette gammelt nytt da? Selvfølgelig er oppdragerrollen utfordrene når barna dras mellom to forskjellige kulturer.

Edit: Uttrykket meg litt upresist, måtte omformulere.

Endret av Tanuki
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er alle kilder fra nettavisen? Hvorfor bidrar du lite i «utlendinger stjeler jobber»- tråden etter å ha startet den, og hvorfor skriver du alltid ”rasister” med anførselstegn?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Tanuki skrev:

Er ikke dette gammelt nytt da? Selvfølgelig er oppdragerrollen utfordrene når barna dras mellom to forskjellige kulturer.

Edit: Uttrykket meg litt upresist, måtte omformulere.

Det som er nytt er at de ''rasistiske'' utsagnene er nå bekreftet med offisiel forskning og statistikk. Dvs det ikke er ''rasistisk'' å kalle spaden for en spade lenger.

1 minutt siden, Alivamale skrev:

Hvorfor er alle kilder fra nettavisen? Hvorfor bidrar du lite i «utlendinger stjeler jobber»- tråden etter å ha startet den, og hvorfor skriver du alltid ”rasister” med anførselstegn?

Fordi jeg tilfeldigvis leste nettavisen. Fordi jeg har også liv utenfor forumet, så kan ikke svare deg med en gang. Fordi det er forskjell mellom rasisme og ''rasisme''. Sistnevnte er noe som feilaktig kalles for rasisme uten at det er det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Drizzt said:

Det som er nytt er at de ''rasistiske'' utsagnene er nå bekreftet med offisiel forskning og statistikk. Dvs det ikke er ''rasistisk'' å kalle spaden for en spade lenger

Jeg bare skjønner ikke, hvem er det som sier at det er rasistisk? Å erkjenne at det er vanskelig å balansere mellom 2 kulturer er vel noe alle skjønner? Vi er selv en flerkulturell familie, og barneoppdragelse er noe av det aller vanskeligste mtp våre ulike kulturer og syn på enkelte ting.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Drizzt skrev:

 

Fordi jeg tilfeldigvis leste nettavisen. Fordi jeg har også liv utenfor forumet, så kan ikke svare deg med en gang. Fordi det er forskjell mellom rasisme og ''rasisme''. Sistnevnte er noe som feilaktig kalles for rasisme uten at det er det.

Nettavisen leser jeg sjelden som min primære nyhetskilde, ei heller seher.no. Det virker som nettavisen er det nyhetsmediet du oftest linker til. For å gjøre meg opp en mening om «sannheten», liker jeg å lese flere nyhetsmedier. Selvsagt vil dette påvirkes dersom jeg vet hva «sannheten» er på forhånd (også kalt «bias»). 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tanuki skrev:

Jeg bare skjønner ikke, hvem er det som sier at det er rasistisk? Å erkjenne at det er vanskelig å balansere mellom 2 kulturer er vel noe alle skjønner? Vi er selv en flerkulturell familie, og barneoppdragelse er noe av det aller vanskeligste mtp våre ulike kulturer og syn på enkelte ting.

All kritikk mot innvandrere, spesielt ikke-vestlige, er ''rasistisk'' ifølge mainstream tankegangen. ''Rasistisk'' og ikke rasistisk :) Det er tross alt feilaktig påstått rasisme.

3 minutter siden, Alivamale skrev:

Nettavisen leser jeg sjelden som min primære nyhetskilde, ei heller seher.no. Det virker som nettavisen er det nyhetsmediet du oftest linker til. For å gjøre meg opp en mening om «sannheten», liker jeg å lese flere nyhetsmedier. Selvsagt vil dette påvirkes dersom jeg vet hva «sannheten» er på forhånd (også kalt «bias»). 

 

Bra for deg at du lærte noe nytt da :) Jeg unngår venstrevridde tabloider som Aftenposten og VG så langt det lar seg gjøre og det er ikke så mye igjen enn nettavisen og andre nettsteder KG sensurerer bort. Men spesielt for deg starter jeg en tråd nå med lenke fra VG! Kos deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem vil ikke oppdra sine unger etter Norsk måte. Det er ikke at dem sliter, dem vil bare ikke. Dem vil ikke intregreres, og jeg tror dem venter på at hele Norge skal bli integrert etter deres måte å leve på. Når mennesker har levd på en måte, så vil dette etterhvert bli en rutine, en rutine som deres barn tar etter. Barnas barn fortsetter denne rutinen, og dem omstiller seg ikke det nye landet dem kommer til, men dem forsetter å påføre sine egne barn igjen, samme rutiner og skikker.

Endret av TrekStar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...