Gå til innhold

Innvandrere tar faktisk jobbene til nordmenn!


Drizzt

Anbefalte innlegg

Selv er jeg arbeidsløs, og norsk, noe jeg har vært lenger enn hva jeg liker å innrømme skal jeg være ærlig, det underbygger likevel ikke faktumet, realiteten at jeg selv alltid har ønsket å bidra i samfunnet, til å bli involvert i arbeidslivet, det til tross, er jeg fremdeles uten arbeid å gå til.
Nå tenker du kanskje at årsaken må være at jeg er lat? Kanskje at jeg lyver om mitt ønske om å bidra for å skjule min parasittiske karakter? Hvor ofte former du slike tanker når det kommer til utlendinger, mennesker fra andre land som av en eller annen grunn migrerer til Norge? Jeg har verken opplevd krig, tortur, eller naturkatastrofer, betyr det at mitt liv har vært smertefritt, problemfritt? Nei, det gjør det ikke, mennesker opplever konflikter og traumer uansett hvilken etnisitet de tilhører, uansett hvilket land de bor i eller kommer fra, det er uheldigvis slik systemet vår opererer, godt og vondt rammer oss alle.
Det vi må huske er at hver negativ, hver positiv opplevelse vi har i løpet av livet, skaper spor, kognitivt, og potensielt fysisk også, hvor det vonde ofte tar mer rom enn det positive, etter hvert som tiden går, har noen av disse minnene, disse opplevelsene bosatt seg i sinnet vårt, som resultat vil våre fremtidige tanker, valg, inntrykk osv. formes til en viss grad av fortiden. 
Jeg vil ikke beskrive mine egne traumer, men de var smertefulle nok til at jeg slet med å forholde meg til visse livs situasjoner, deriblant å fullføre videregående utdannelse, til tross fullførte jeg skolegangen. Etter endte studier, gikk jeg flere år uten å skaffe meg arbeid, hvorfor tenker du? latskap? kanskje jeg tar feil og du har rett, men så etter min hukommelse var det så mye vondt å forholde seg til at jeg følte meg maktesløs, ubetydelig i systemet, samfunnet vi lever i. I perioder valgte jeg å skaffe meg praksis plass, i håp om å lære meg selv å føle meg tryggere på andre, samt i håp om en fremtid i arbeidslivet, men uheldige opplevelser kombinert med minner fra fortiden, fremprovoserte frykt i meg til den grad at jeg trakk meg tilbake og endte praksisene. 
Den eneste praksis plassen hvor jeg følte meg trygg, inkludert, og opplevde at mine negative minner ble utfordret, ble knust av NAV. Etter det har jeg forsøkt praksis plass en annen plass, men der observerte jeg baksnakking og uprofesjonelle holdninger til den grad at jeg igjen fikk avsmak fra mennesker, og som resultat endte utplasseringen. 
Jeg har søkt jobb flere ganger som barnehage assistent da dette harmonerer med utdannelsesløpet og interessefeltet mitt (både før og etter at regjeringen reduserte antallet barnehage assistenter pr barnehage), både som svar på utstillinger og som forespørsel, men til ansettelse ledet det ikke. Til slutt begynte jeg å søke jobb innen matbutikker, ved flere anledninger, dette også uten hell. I etterkant har flere utlendinger blitt ansatt innen mange av matbutikkene jeg henvendte meg til. Selv har jeg nå i forhold til når jeg søkte om arbeid, mer forståelse for at studenter har behov for å bli tilbudt stillingene i matbutikker osv. slik at de får bedre inntekt mens de lever på den umenneskelig lave stønaden etc. de får utbetalt, av den grunn synes jeg det er helt greit at de ble ansatt fremfor meg, men når utlendinger ansettes fremfor nordmenn, da blir jeg fortvilt. Dette er det eneste hjemlandet jeg og andre nordmenn har, utlendingene har andre land å lene seg på, dersom Norge skulle forfalle eller kollapse helt. 
Min framtid virker meg og mer dyster for hver dag som går. Nå forteller NAV meg også at jeg ikke kan søke om jobb, jeg kan ikke ta utdannelse en gang for å forbedre CVen min og jobbmuligheten, for da jeg er for frisk til å få en human inntekt, selv vet jeg uansett at skole ikke er veien å gå, da min hukommelse og mentale helse er for svekket til å prestere tilstrekkelig i et utdannelsesløp. Samtidig ser jeg mye snakk i media om å hjelpe innvandrere ut i jobb, stakkars arbeids løse migranter, flyktninger osv. de føler seg så eksludert, isolert osv. Hva med oss Nordmenn som føler oss ekskludert på grunn av vår arbeidsløshet? Hva med faktumet at vi føler oss isolert? Hva med realiteten at vi føler oss som undermennesker, da flere virker til å ha en tendens til å anse Nordmenn som mottar stønad som resultat av arbeidsløshet eller personlige utfordringer / sykdom, som mer problematiske og ofte egoistiske enn utlendinger i samme situasjon. Når utlendinger får jobb fremfor nordmenn skaper de seg en framtid i vårt land, de sparer pensjonspoeng osv., de bygger et sosialt nettverk, de utvikler selvtillit, trygghet på samfunnet rundt seg, når nordmenn ikke nedprioriteres i sitt eget land, da mister de fremtiden sin i det eneste hjemmet de har. Takk dere som støtter migrasjon til den grad dere gjør, dere har null empati for oss nordmenn som bekymrer oss for hvorvidt vi vil evne å mate oss selv i fremtiden. Å hjelpe er en ting, men å ofre seg selv og sitt eget land på vegne av mennesker som setter sitt hjemland før vårt, da er det på grensen til selvmord, og der ligger problemet, det føles ikke som selvmord fra deres perspektiv for dere føler dere ikke utsatt, dere opplever ikke problemene andre opplever, dere ofrer andre mennesker med andre ord, ved å legge logikk og forståelse for hvordan verdens systemet opererer på hyllen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg er utmattet av og dritt lei folk som håner personer med null eller lavere utdannelse. Vet du hva intelligens er ikke selvskapt, det er ikke noe man utvikler selv, ja man kan sikkert forbedre IQ nivået til en viss grad, men for det meste er vår kognitive evner/ funksjoner i denne sammenheng lite annet enn genetisk og miljømessig flaks (familie/ oppvekst etc.). Så dere som liker å anse dere som mer hardt arbeidende, uselviske enn andre, basert på utdannelsesløp, yrkesretning osv. er på villspor, da dere har vært såpass heldige å bli født med kapasiteter andre ofte bare kan drømme om å utvikle. 
Mvh kvinne som sannsynlig ligger under det intelligente gjennomsnittsnivået 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal forresten nevnes at jeg er villig til å annse en utlending som nordmenn så lenge foreldrene til vedkommende har bodd i Norge en stund før vedkommende ble født og av den grunn er integrert og anser Norge som sitt hjemland fremfor sitt opphavsland. Hvis de skal prioriteres på lik linje med nordmenn, og bli ansett som nordmenn må de sette Norge først. Jeg er i mot all krig og økonomisk utnytting, så ikke påpek at min påstand på noe vis anser Norge som fortjent med bedre levevilkår enn andre land, mitt syn på levestandard er at alle mennesker hvor enn de kommer fra, fortjener å bli ivaretatt i hjemlandet sitt som en menneskerett, uheldigvis kontrolleres verden av en psykopatisk, sosiopatisk og narsissistisk elite som ikke følger den tankegangen, og av den grunn neglisjerer den allmenne befolkningen for å vedlikeholde/ bygge videre på sin og sine egnes grådige livsstil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Enter the abattoir said:

Når utlendinger får jobb fremfor nordmenn skaper de seg en framtid i vårt land, de sparer pensjonspoeng osv., de bygger et sosialt nettverk, de utvikler selvtillit, trygghet på samfunnet rundt seg, når nordmenn ikke nedprioriteres i sitt eget land, da mister de fremtiden sin i det eneste hjemmet de har. Takk dere som støtter migrasjon til den grad dere gjør, dere har null empati for oss nordmenn som bekymrer oss for hvorvidt vi vil evne å mate oss selv i fremtiden. Å hjelpe er en ting, men å ofre seg selv og sitt eget land på vegne av mennesker som setter sitt hjemland før vårt, da er det på grensen til selvmord, og der ligger problemet, det føles ikke som selvmord fra deres perspektiv for dere føler dere ikke utsatt, dere opplever ikke problemene andre opplever, dere ofrer andre mennesker med andre ord, ved å legge logikk og forståelse for hvordan verdens systemet opererer på hyllen.

Hundre pluss til deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Missy77 said:

 

Jeg er lei av slik latterliggjøring.

For de som har høyere utdannelse er virkeligheten en litt annen.

Hvor mange etnisk norske taxisjåfører er det igjen i Oslo og hvorfor? Hva har inntoget av utenlands arbeidskraft gjort bare i denne bransjen?

Dette skjer i servicebransjer overalt. 

I de lavtlønnsjobbene jeg har hatt de siste årene har jeg ofte opplevd å være eneste nordmann. Det florerer av svensker, polakker, serbere, osv osv. Hvorfor er så mange bransjer omtrent overtatt av arbeidsinnvandrere?

For ikke å snakke om bygge- og anleggsbransjene...

Endret av ulvetemmer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, ulvetemmer skrev:

Jeg er lei av slik latterliggjøring.

For de som har høyere utdannelse er virkeligheten en litt annen.

Hvor mange etnisk norske taxisjåfører er det igjen i Oslo og hvorfor? Hva har inntoget av utenlands arbeidskraft gjort bare i denne bransjen?

Dette skjer i servicebransjer overalt. 

I de lavtlønnsjobbene jeg har hatt de siste årene har jeg ofte opplevd å være eneste nordmann. Det florerer av svensker, polakker, serbere, osv osv. Hvorfor er så mange bransjer omtrent overtatt av arbeidsinnvandrere?

For ikke å snakke om bygge- og anleggsbransjene...

Når man sitter på en høy pall enser man ikke hva some foregår nedenfor..

Jeg begynner også å bli lei, og jeg frykter denne formen for hån vil bli verre med tiden, nå som Norge i Desember skrev under på FN's migrasjons avtale i hemmelighet praktisk talt. 

Og du påpeker et problem jeg også kan si meg enig i, det er uheldig selv når svensker, polakker osv. (personer med europeisk/ "hvitt" opphav) ansettes i Norge fremfor Nordmenn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2019 den 15.17, Enter the abattoir skrev:

Og jeg er utmattet av og dritt lei folk som håner personer med null eller lavere utdannelse. Vet du hva intelligens er ikke selvskapt, det er ikke noe man utvikler selv, ja man kan sikkert forbedre IQ nivået til en viss grad, men for det meste er vår kognitive evner/ funksjoner i denne sammenheng lite annet enn genetisk og miljømessig flaks (familie/ oppvekst etc.). Så dere som liker å anse dere som mer hardt arbeidende, uselviske enn andre, basert på utdannelsesløp, yrkesretning osv. er på villspor, da dere har vært såpass heldige å bli født med kapasiteter andre ofte bare kan drømme om å utvikle. 
Mvh kvinne som sannsynlig ligger under det intelligente gjennomsnittsnivået 

Vel , du skriver godt. Veldig godt! Godt og reflektert  fra en vinkel som mangler belysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det går an å «ta» jobben fra noen, de fleste forstår at dette ikke er bokstavlig, at det også brukes om å skvises ut. Det kan være andre årsaker til utvelgelse enn at man er den beste søkeren.

Der er mulig han ikke har så lang erfaring fra ordinært arbeidsliv, om han ikke evner å se dette. Erlend Osnes. 

Han er forresten morsom 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel heller snakk om at de dårligste blir konkurrert ut av markedet med økende konkurranse. Før det ble så stor innvandring, var det dårligere arbeidsmoral blant nordmenn. På grunn av at konkurransen var lavere, kunne folk ligge mer på latsiden. Når det blir vanskeligere å få jobb, fordi mer konkurranse har kommet til, må de henge i litt mer, og de aller dårligste skvises ut. Økningen var imidlertid lav, på kun 3,8%, og den kan jo også til dels skyldes at mange av de jobbene som krever lav kompetanse, har forsvunnet fra markedet i senere år.  Det er jo selvfølgelig uansett synd for de som blir skvist ut, men om det skaper et bedre eller dårligere samfunn, vil nok folk være uenige i.

At innvandring har skapt større skiller i samfunnet med større inntektsforskjeller mellom folk, tror jeg ikke samfunnet vårt har godt av på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som søker på de "verste" jobbene er gjerne de som ikke har lykkes på andre områder. Og hvilke mennesker er så dette? Jo, i noen tilfeller er det ærlige, arbeidssomme mennesker, men i mange tilfeller er det mennesker som sliter på diverse områder og der arbeidsgiver merker dette og ansetter heller en "utlending". Skal sies at i noen tilfeller handle det kun om å utnytte mennesker fra andre land som tar mindre i lønn. 

Mennesker med småproblemer eller som er rare blir da dyttet ut av arbeidslivet. Noe som sier litt om hvordan arbeidsmarketet har endret seg. Man ønsker ikke lenger de med sosiale problemer, men som gjør en utmerket jobb. Etterhvert som det blir færre jobber, så må vi tilpasse oss, for eks med borgerlønn. Det er alt for strengt å mene at mennesker som ville gjort en god jobb men som er eksentriske, rare eller klarer ikke det sosiale, skal gå arbeidsløse og på sosialen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...