Gå til innhold

Ull i barnehagen - hva bruker dere på 5-åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber i barnehage, og det er MANGE som fyker rundt i bare ullundertøyet. Mye enklere å feks dra tjukk ull eller fleecetøy over når vi skal ut, før de tar på vinterdressen, i tillegg til at de omtrent renner bort i lek inne om de feks har joggedress utenpå.

Helt normalt her hos oss på Østlandet ihvertfall at de går sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I barnehagen der mine barn går, er det mest vanlige klær, så bytter de til ull og fleez under vinterdress da de går ut. Ser utrolig sjeldent at barna går i bare ullundertøyet inne, uten noe over. 

De har på myke klær inne og trekker ull og eller fleez (norsk bunad 😝) over. Lag på lag. Sånn er det i den delen av hovedstaden jeg bor. 

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig tåpelig å skulle drive å skifte frem og tilbake mellom ull og bomull/jeans... Det er nesten - 10 grader på Østlandet. Snakk om jålete foreldre, for det er det dette dreier seg om.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertøy? Dere mener vel mellomtøy? Undertøy er jo det man har underst, som truse, boxer, singlet etc.

Anonymkode: 526e0...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss går også de fleste åtteåringene i bare ullundertøy på skolen. Det blir fort veldig varmt å ha noe over. 

Anonymkode: c0d06...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun ulltights og ulltopp inne i barnehage. For skole enten ullstillongs med tynn vid (sommer)bukse i bomull, eller ull joggebukse. På skole skal de ikke gå i bare stillongs av en eller annen grunn.

Anonymkode: 1c320...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss så går alle rundt i ullundertøy, barnehagen ber også om at det er det vi har på. Jeg har ei jålebøtte så hun vil som oftest ha et skjørt over 😊

Anonymkode: 4a2aa...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss så går alle rundt i ullundertøy, barnehagen ber også om at det er det vi har på. Jeg har ei jålebøtte så hun vil som oftest ha et skjørt over 😊

Anonymkode: 4a2aa...f01

Mine gutter hadde t-skjorte over ullen i bhg. Da fikk de bruke kule superhelt-t-skjorter og var veldig fornøyd😅 Og jeg slapp å vaske matflekker fra ullen hver eneste dag!😜

 

Anonymkode: 672bc...952

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn tåler dårlig ikke ull rett på huden og bruker vanlige bomullsklær men bhg tar på strikkeklær når de skal ut å leke. 

Anonymkode: 56a21...ffb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes all ull klør ekstremt mye og barna foretrekker vanlige klær.

De får vanlige klær på seg og ullundertøyet er i skiftegarderoben dersom barnehagen ønsker å ha det på de. Vanligvis tar de bare på seg det tykke ulltøyet istedenfor fleece når de skal ut og lar ullundertøyet ligge i skapet. De skiller seg litt ut, for flesteparten av barna går bare med ullundertøy.

Anonymkode: fe0e1...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Femåringene her går i alt mulig. Ingen mobbing. Min går noen ganger i ullstilongs og ullgenser, noen ganger i vanlige klær og skifter da før de skal ut. Ville ikke hatt ull under klærne inne. Det ville blitt altfor varmt. 

Anonymkode: b660f...f31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...