Gå til innhold

Ull i barnehagen - hva bruker dere på 5-åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette med ull innerst.. hva bruker dere på en 5-åring i barnehagen? Bruker dere ulltrøye og stilongs innerst og vanlige klær utenpå? Datteren min bruker mye tights til vanlig og det er jo ikke så greit å ha stilong på innsiden av en allerede tilsittende tights. En ulltrøye under genseren er enklere. Det selges masse fine sett med ulltrøyer og ullstilongs, som er så fine at det er synd å skjule de under andre klær. Men er det meningen de bare skal gå med det? Blir ikke en 5-åring mobbet om hun kommer bare i ull-undertøy? Tips til hva andre gjør mottas med takk! Dette var enklere når hun var 2-3 år, da sendte jeg henne bare i dette ullundertøyet.

Anonymkode: d0dbf...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min går i longs og genser ( ullundertøy i mitt hode) Har sjelden vanlige klær over men noen ganger vil hun og da får hun bestemme det. 

Anonymkode: 37f6f...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går i bare ullundertøy. Og det gjør alle de andre også, så de skiller seg ikke ut. Noen har t-skjorter over og skjørt f.eks. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går i ulltøyet, som du selv sier er det mye fint å velge i nå. Ikke blitt mobbet her, og de fleste andre går også sånn. 

Anonymkode: 9a5c6...96f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne går hun i bare ullundertøyet, tar på mer klær når de skal ut. Går i friluftsbarnehage så er lite inne.

Anonymkode: 9b203...e2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle i vår barnehage gikk i ulltøy, feks bare ulltights også. De bryr seg ikke om hva andre har på seg. Ser det er vanskeligere på skolen, nå vil hun helst ha ulla under andre klær. 

I barnehagen brukte jeg ullstrømpebukse eller lings og ullgensere med en enkel kjole eller skjørt over

Anonymkode: 42d3e...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går de fleste i bare ullundertøy i barnehagen. Noen har andre klær over, men ikke de fleste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker vi ull fra innerst til ytterst, noen ganger med ei joggebukse utenpå.

Men stort sett går alle, også de eldste - i ullongs(evt strømpebukse) og ulltrøye (og kun det inne).

Det blir for varmt med noe oppå.

Sålenge du ikke kler unger i body tror jeg det går fint altså.

På vår er det joggebukse istedet.

Anonymkode: bb6b1...a02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-åringen (gutt) har ullundertøy med todelt fleece eller tykkere ull over. Vi har ikke noe annet å ha over når de er inne, men det er uansett veldig sjelden de er (utebarnehage).

Eldste (jente) hadde gjerne kjole eller skjørt og t-skjorte over, etter eget ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente på fire går i ulltrøye, ullstrømpebukse, ullsokker og skjørt/kjole. Funker veldig bra! 

Anonymkode: 43ee2...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går kun i ullundertøy (trøye og stillongs). Har aldri vanlig tøy over, da hadde de nok rent vekk. Tipper 97% av ungene i barnehagen vår går i kun ull for tiden. Ser en del av jentene kan ha et skjørt over f.eks. Finnes jo kjempemasse fint ulltøy om du vil det skal se litt pynta ut, men så små barn trenger klær som er varme nok og lette å bevege seg i.

Anonymkode: 84db5...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har bare ulltøy. Det har stort sett alle andre i bhg også. Gruer meg til han skal begynne på skolen å må ha kjipe klær oppe igjen. Det blir jo så tett og varmt og ikke minst vanskeligere å bevege seg.

Anonymkode: 94655...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min går i barnehagen i vanlige klær og når de skal ut skifter hun og tar på ullundertøy (og mellomlag, dress osv) og når de kommer inn igjen skifter hun tilbake. For min del kunne hun godt hatt bare ull på inne i barnehagen, men hun er opptatt av klær og vil helst ha vanlige klær på og det er selvfølgelig helt greit. De fleste eldre barna gjør det på samme måte mens de minste som oftest går i ullundertøy inne. På skolen ser jeg at mange første- og andreklassinger går i bare ullundertøy inne.

Endret av Arkana
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ullundertøy innerst og vanlige klær utenpå (ofte fleece nå om vinteren, eller joggebukse og genser), men når jeg henter poden har han nesten alltid kun ullundertøyet på seg. 

Anonymkode: 12819...bb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette med ull innerst.. hva bruker dere på en 5-åring i barnehagen? Bruker dere ulltrøye og stilongs innerst og vanlige klær utenpå? Datteren min bruker mye tights til vanlig og det er jo ikke så greit å ha stilong på innsiden av en allerede tilsittende tights. En ulltrøye under genseren er enklere. Det selges masse fine sett med ulltrøyer og ullstilongs, som er så fine at det er synd å skjule de under andre klær. Men er det meningen de bare skal gå med det? Blir ikke en 5-åring mobbet om hun kommer bare i ull-undertøy? Tips til hva andre gjør mottas med takk! Dette var enklere når hun var 2-3 år, da sendte jeg henne bare i dette ullundertøyet.

Anonymkode: d0dbf...bbb

I barnehagen jeg jobber går alle i ullundertøy uten andre klær inne. Fra de er 1 til de er ferdig i barnehagen. Mobber andre barn pga det må personalet ta tak i det...

Anonymkode: 672bc...952

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han har bare ulltøy. Det har stort sett alle andre i bhg også. Gruer meg til han skal begynne på skolen å må ha kjipe klær oppe igjen. Det blir jo så tett og varmt og ikke minst vanskeligere å bevege seg.

Anonymkode: 94655...743

Det er jo ikke det hvis de har joggebukse over.

Anonymkode: 672bc...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-åring mobba for å gå i ullundertøy i barnehagen? Hvor i all verden får du det fra?

På min gutt si avdeling går omtrent alle i bare ullundertøy inne. Noen jenter har skjørt over, men det blir jo fort varmt med anna tøy over ull. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ulltights, ullbukse som ser ut som jeans og svarte nøytrale ullbukser. Mitt barn går med ull hver dag. Vi kjøper det meste på woolland. De har fine ullklær. Det er ikke uvanlig med - 5 til - 20 gjennom hele vinteren og bomull holder ikke. Hun elsker å være ute. 

Anonymkode: fb655...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke i bhg, men vi har faktisk ullbukse utenfor tights, og ullgenser (alpakka) utenfor tynne bomullsgensere. Hun fikk litt utslett av ullundertøy helt inn til kroppen. Her kjører vi omvendt:)

Anonymkode: 8ac34...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...