Gå til innhold

Utroskap, sliter fortsatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann var utro for  2 år siden og vi valgte å prøve å reparere. Vi har hatt helt jævlig til tider men også gode perioder. Vi gikk lenge i parterapi. 2018 var tøff år av andre grunner enn ettervirkninger etter utroskapet, bl.a. sykdom,  dødsfall i nære familie. Vi har da sklidd fra hverandre og ikke støtter hverandre på der settet som jeg ønsker og jeg merker at jeg fortsatt sliter med tilliten, jeg føler at han er ikke å stole på når det stormer. Jeg merker at han ikke er dårligere på det enn før utroskap men jeg forventer meg mer mer, at han skal være en bedre versjon av seg selv fordi han skadet forholdet vårt. Er det for mye å forvente, er jeg naiv når jeg ønsker at han skal være mer hensynsfull og empatisk?

Anonymkode: 0d716...e50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mann var utro for  2 år siden og vi valgte å prøve å reparere. Vi har hatt helt jævlig til tider men også gode perioder. Vi gikk lenge i parterapi. 2018 var tøff år av andre grunner enn ettervirkninger etter utroskapet, bl.a. sykdom,  dødsfall i nære familie. Vi har da sklidd fra hverandre og ikke støtter hverandre på der settet som jeg ønsker og jeg merker at jeg fortsatt sliter med tilliten, jeg føler at han er ikke å stole på når det stormer. Jeg merker at han ikke er dårligere på det enn før utroskap men jeg forventer meg mer mer, at han skal være en bedre versjon av seg selv fordi han skadet forholdet vårt. Er det for mye å forvente, er jeg naiv når jeg ønsker at han skal være mer hensynsfull og empatisk?

Anonymkode: 0d716...e50

Både ja og nei.

Han er den han er, det viste du når du innledet forholdet. Og han har ikke endret seg sier du.

Det er mange måter å vise kjærlighet på.

Alt fra å gi gaver, samtaler, til å ta alt arbeid, osv osv.

Det finnes bøker om dette. Les de, og snakk med han.

Du søker her bare støtte for ditt syn, at du er fantastisk, mens han er en fjott.

Han var utro, du tok han tilbake. Men du kan ikke eie han og forvente han skal hoppe når du sier hopp. Dere må enten skille lag eller snakke sammen og finne veien sammen videre.

Og min mistanke er at du med dette innlegget er begynt på prosessen med brudd, uten han. Mens han føler alt er ok, for du sier ikke noe til han. Ja du hinter, menn forstår ikke hint. Klar tale.

Da kunne mange ekteskap vert reddet.

Det å starte prosessen , uten han, gjør bruddet helt jævlig for den annen part, som ikke aner alvoret for det smeller.

Så snakk med han, så finner dere sammen løsningen, enten på veien videre sammen, eller hver for dere.

Lykke til!

Anonymkode: 27868...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Både ja og nei.

Han er den han er, det viste du når du innledet forholdet. Og han har ikke endret seg sier du.

Det er mange måter å vise kjærlighet på.

Alt fra å gi gaver, samtaler, til å ta alt arbeid, osv osv.

Det finnes bøker om dette. Les de, og snakk med han.

Du søker her bare støtte for ditt syn, at du er fantastisk, mens han er en fjott.

Han var utro, du tok han tilbake. Men du kan ikke eie han og forvente han skal hoppe når du sier hopp. Dere må enten skille lag eller snakke sammen og finne veien sammen videre.

Og min mistanke er at du med dette innlegget er begynt på prosessen med brudd, uten han. Mens han føler alt er ok, for du sier ikke noe til han. Ja du hinter, menn forstår ikke hint. Klar tale.

Da kunne mange ekteskap vert reddet.

Det å starte prosessen , uten han, gjør bruddet helt jævlig for den annen part, som ikke aner alvoret for det smeller.

Så snakk med han, så finner dere sammen løsningen, enten på veien videre sammen, eller hver for dere.

Lykke til!

Anonymkode: 27868...d2b

jeg siger ingenstans at jeg er fantastisk.  Det er jeg ikke heller, jeg har både gode og dårlige sider som alle andre. Som sagt vi gikk i terapi og begge var enig at om vi skal lykkes å komme over utroskapet må vårt forhold og kommunikasjon bli bedre enn før utroskapet for at det skal være verdt arbeidet. Han er klar over at han selv begynte prosessen til brudd når han var utro og for å få stopp på den prosessen må begge arbeide hardt hver dag. Han vill ikke snakke,  det er grunnelggende problemt vårt.

Han har sluttet å ta initiativ til hyggelige ting fordi jeg er så sur hele tiden siger han. Om jeg bare vær blid så skulle alt løse seg.

Anonymkode: 0d716...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...