Gå til innhold

Hva mener du om unisex-dusj i svømmehallen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Vil du foretrekke en person som har dusjet på forhånd, har med seg rent badetøy og dusjer seg med såpe utenpå klærne? Eller en person som kommer halvsvett hjemmenifra med et litt skittent badetøy som tar seg en kattevask på to sek? 

Den første dusjer med badetøy. Den andre uten. 

Man har jo ingen garanti for at folk dusjer hjemme før de skal bade.  Tipper de færreste gjør det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Man har jo ingen garanti for at folk dusjer hjemme før de skal bade.  Tipper de færreste gjør det. 

Jeg frekventerer ikke særlig i slike badeanlegg. Sist gang var vel 2,5 år siden, men kunne gjerne dusjet før jeg dro ja. Mer effektivt. 

Disse fellesdusjene er utgått på dato, virkelig. De burde legges ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Vil du foretrekke en person som har dusjet på forhånd, har med seg rent badetøy og dusjer seg med såpe utenpå klærne? Eller en person som kommer halvsvett hjemmenifra med et litt skittent badetøy som tar seg en kattevask på to sek? 

Den første dusjer med badetøy. Den andre uten. 

Man kan naturligvis ikke sammenligne epler og pærer. Det eneste riktige er å dusje og vaske seg til man blir ren. Og det kan man kun bli hvis man vasker seg uten badetøy. Man kan selvfølgelig ikke bli ren med en kattevask selv om man er naken, altså. Så ingen av de to alternativene du lister opp, er tilfredsstillende.

Og jeg er imot fellesdusjer. Det vil føre til at flere dusjer med badetøy eller ikke dusjer i det hele tatt, og bare tanken får meg til å vemmes. Jeg ville nok ikke ha gått i et sånt badeland, av akkurat denne grunnen.  

Jeg tror heller ikke at et badeanlegg med fellesdusjer vil få like mange besøkende som et anlegg med separate dusjer, og dermed vil de tjene mindre enn de kunne ha gjort. Det er vanskelig nok å få badeland til å gå rundt økonomisk fra før.

 

Anonymkode: aeec0...8d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2019 den 22.22, Peonjenta skrev:

Hadde jeg vært en aktiv svømmer og det hadde skjedd hadde jeg bare sluttet og funnet meg en annen aktivitet.  Liker ikke å se peniser ufrivillig.   Er allerede en svær tråd og dette temaet her på KG allerede.  Let etter den, der får du svarene. 

Man dør ikke av å se noen naken 🤦‍♂️

Anonymkode: 9e519...fc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke dusjet i unisex dusj.

Der jeg svømmer er det felles garderobe, men med separate avlukker til å skifte, de er bittesmå og ikke store plassen å bevege seg på, og jeg er liten...159cm, 45kg. I begynnelsen syntes jeg ikke noe om felles garderobe, nå har jeg blitt mer vant til det, men skulle gjerne hatt tilbake en garderobe for hvert kjønn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde ikke jeg dratt i svømmehallen. Jeg har blitt utsatt for nok seksuell trakassering i livet mitt, så vil virkelig ikke dusje naken foran andre menn.

I svømmehallen her jeg bor, så er det gutter som er blitt utsatt for seksuelle overgrep i garderoben. De er jo ikke gamle, da de må klare seg selv der. Og virker ut som kanskje en del syke menn er sånne steder, for å se nakne gutter. Så ser for meg at det hadde dukket opp noen syke menn ble det fellesdusj og.

Og jeg mener virkelig ikke at flertallet av menn er syke. Det er et fåtall som er det. 

Anonymkode: 219a2...098

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei takk. Ikke unisex dusj og ikke unisex garderober.

Anonymkode: a3aca...478

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FlikkFlakk skrev:

Jeg hadde ikke dusjet i unisex dusj.

Der jeg svømmer er det felles garderobe, men med separate avlukker til å skifte, de er bittesmå og ikke store plassen å bevege seg på, og jeg er liten...159cm, 45kg. I begynnelsen syntes jeg ikke noe om felles garderobe, nå har jeg blitt mer vant til det, men skulle gjerne hatt tilbake en garderobe for hvert kjønn.

Uff, det ville virkelig ikke jeg likt. Hadde sluttet å svømme da. Håper ikke det skjer her nå mens de pusser opp!

Anonymkode: a3aca...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig det etter hvert kunne ha blitt slik at kjønnene etter hvert fikk et mindre anstrengt og seksualisert kjønn på hverandre etter hvert. Litt som at damer i primitive samfunn går med tittsa ute uten at det betyr masse seksuell trakassering. Men i begynnelsen tror jeg det ville vært kleint.

Anonymkode: d6138...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår de vanlige dusjene, og kvier meg for å dusje bare med damer, men hadde det vært avlukker hadde det vært null problem! Syntes det skulle vært det for alle!

Anonymkode: 9e1ca...e74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Ariana807 skrev:

Problemet er at menn har en tendens til å være mer visuelt stimulert. Jeg hadde følt det var veldig påtrengende med å måtte være naken foran menn. Hva med homofile? Kvinner er som regel ikke like menn i oppførsel, så det har jeg ikke problem med.

I ekstreme tilfeller så voldtar menn kvinner forde de går lettkledd, så hva vil da skje i en garderobe der alle er nakne? Da kan menn komme med «ja men hun så jo på meg! Og da ønsket hun jo selvsagt at jeg skulle...» 

Men generelt er jeg for slike «bokser» i dusjen uansett, mye pga. mange ønsker litt privatliv i dusjen. Det er en grunn til at de må ha badevakter i garderobene som minner på folk at de SKAL dusje med klærne av. Gjerne spesielt i ungdomsalderen/pubertetsalderen.

Unisex toalett, joda kjør på, der har man jo ihvertfall en egen «boks» med et toalett, kan fint vaske hendene sammen med menn. Men dusj, nei jeg er ikke for det altså. 

Men hva er oddsa for å bli vokdtatt om det er veldig mange i dusjen? Er det fem abdre personer der så vil vel ikke en mann finne på å voldta i fullt påsyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg holdt meg unna svømmehallen, rett og slett. Jeg synes det er ille nok å kle seg naken foran andre kvinner om jeg ikke skal være nødt til å kle meg naken for andre menn i tillegg. Så nei. Det ville gjort at jeg holdt meg unna, rett og slett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Man dør ikke av å se noen naken 🤦‍♂️

Anonymkode: 9e519...fc6

You don't say, Sherlock. :dry:

Anonymkode: 716c2...6e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde aldri syntes det var greit. Kvinner hadde nektet å dusje fordi vi vil ikke bli glodd på av menn.

Anonymkode: e5f2d...620

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.1.2019 den 14.09, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet med det? Hva med homofile?

Anonymkode: 47d6f...c50

Unnskyld meg, men hva med de homofile? Jeg er en lesbisk kvinne og jeg dusjer naken med andre kvinner. Det går helt problemfritt, takk. Jeg ville aldri glodd på en annen kvinne i garderoben, og det er ikke slik min seksualitet fungerer. Jeg får ingenting ut av å stå naken i et rom fullt av damer. 
Vil jeg dusje naken med et rom fullt av menn? NEI. Beklager, not happening.

Endret av Chiyo
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

You don't say, Sherlock. :dry:

Anonymkode: 716c2...6e9

😊

Anonymkode: 9e519...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du dusjer med badetøy, i jentedusjen, og er over tyve år? 

Anonymkode: 6166e...e07

Ja, og jeg er ikke den eneste 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...