Gå til innhold

Hva kostet «lappen»din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 16.1.2019 den 21.32, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid brukte du på å ta sertifikatet og hva ble totalsummen? 

 Brukte 10 kjøretimer og andre kurs, tror det kostet rundt 10.000 kr totalt sett for mange år siden. Den gang en kjøretime kostet 240 kr timen :)  Men jeg har nå barn som har tatt lappen får få år siden. De brukte rundt 20.000 kr. I kroneverdi var vel dette omtrent det samme som jeg betalte, kanskje mindre. Men de fikk opplæringen av meg  :)  Trafikaltgrunnkurs så mange mange kjøretimer med meg. Da var det bare noen få kjøretimer de trengte, men mange dyre obligatoriske kurs kom jo i tillegg som mørkekjøring, langkjøring, mengdekjøring, og glattkjøring. Det er dette som koster penger uansett hvor mye du øvelseskjører.

Men var en stolt far når jeg var med på første kartleggingstimen de fikk gratis, og kjørelærer lurte på hvor mye de hadde øvelseskjørt fordi de taklet det så enormt bra. Det lønner seg stort å øvelseskjøre mye for de som har anledning til det.

Endret av Duftavsommerregn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok lappen i ‘97. Begynte i midten av august og fikk lappen i november. Betalte litt under 11.000,- 

Anonymkode: fffc8...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 25k. Var 19 år og kjørte opp i 2009. Da hadde jeg brukt et par mnd.

Anonymkode: 1a4fa...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 000kr, brukte 2/3 mnd og besto både teori og oppkjøring på første forsøk. Tok den for et år siden.

Anonymkode: 36056...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28000kr totalt med alt av kurs, timer og teoriprøver. 

Brukte 8 måneder, ble sykemeldt med høgre hånd ut av drift midt oppe i det hele og jeg begynte som lærling samtidig, så tok litt lengre tid enn forventet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg synes det sertifikatgreiene er både dyrt og unødvendig🙄.... Har kjørt knirkefritt i to år nå uten lappen 👍🏻

 

Anonymkode: 6124f...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg synes det sertifikatgreiene er både dyrt og unødvendig🙄.... Har kjørt knirkefritt i to år nå uten lappen 👍🏻

 

Anonymkode: 6124f...a1f

Du har L på bilen og kjører når du har med passasjer over 25 år og har hatt lappen i 5 år da?

Eller kjører du alene uten førerkort og satser på å ikke bli oppdaget? Sikkert et sjakktrekk..

 

Anonymkode: 06f25...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.5 år, 50.000. Nå skal det sies at jeg i etterkant har innsett at kjøreskolen var liten, privateid og ute etter å tjene penger 

Anonymkode: 18442...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt 4 mnd med kjøretimer og pakke. Totalt 31.000kr. Automat 

Anonymkode: 8e5c0...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca. 5000. Hva folk bruker titusenvis av kroner på aner jeg ikke.

Anonymkode: 08ed1...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer ikke å huske så mange priser 26 år senere, men at jeg ble lurt for to kjøretimer (totalt 540 kr) av den griske kjørelæreren (som også var eier) har brent seg fast. Han kombinerte de med obligatorisk bykjøring i en større by, men det ble kun bykjøring den dagen. Jeg turte dessverre ikke å si ifra om at det var lureri. Endte opp på 10 timer, inkl. de de jeg ble lurt for. Kjøreskolen hadde et dårlig rykte, men var de eneste i nærheten av der jeg vokste opp. Vet om flere som dro litt lenger for å slippe denne skolen.

Anonymkode: 00798...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kategori B og C fra utlandet. Måtte allikevel ta alt det obligatoriske her. Altså slapp bare mengdetrening. Endet opp med å betale 25 000 kr. Kipt.

Anonymkode: 34d1b...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.2.2019 den 9.59, R730 skrev:

Ja, har B, BE, C1, C1E, C, CE, T, AM 😄

Åja herlighet haha, trodde det kun var for en av de! 

Anonymkode: fdf95...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...