Gå til innhold

Blir ikke gravid etter MA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har prøvd i snart 2 år å få barn, for 1 år siden hadde jeg en MA og etter det så har syklusene mine vært helt på bærtur og blitt 100 ganger vondere.. 

av og til kommer mensen før tiden og andre ganger 2-3 uker forseint.. 

Skal til legen i begynnelsen av februar men er såå utålmodig! Tror virkelig det er noe galt inni der. 

Når ble du gravid etter MA?

første gang vi prøvde brukte vi 6 mnd på å bli gravide som gikk i MA..

Anonymkode: 6c940...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg hadde en MA i desember 2017, ble gravid igjen i oktober 2018, og hadde ny MA i desember 2018. Det er nok lenger tid enn vanlig ettersom det sies at man lett blir gravid etter en abort. 

Har selv merket at aborten rotet til syklusen, men det gikk seg til etter hvert.

Endret av Kajajaja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde MA på vårparten (noen år siden nå) og hadde småblødninger i påfølgende syklus, deretter ble alt normalt. Prøvde i noen måneder uten hell, men siden vi allerede var på vippen angående adopsjon bestemte vi oss for å gå for det heller enn mer prøving. Det kan godt hende jeg hadde blitt gravid hvis vi hadde prøvd litt til.

Høres veldig rart ut at du fremdeles har sykluser på bærtur, godt du får det sjekket opp! Lykke til!

Anonymkode: 2815c...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid på første forsøk i sommer, men mistet i uke 10 i september. Fortsatt ikke blitt gravid enda. Håper så inderlig at det skal klaffe snart!

Anonymkode: af23c...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i uke 12 i oktober, fikk tilbake mensen 4 uker senere, og ble gravid første PP etter det. Ville bedt om utredning om syklusen fremdeles er uregelmessig så lenge etterpå. Mulig det er "normalt", men det betyr ikke nødvendigvis at det ikke er hjelp å få. Lykke til! ❤️

Anonymkode: bd077...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje greit med utbredelse mtp endometriose, siden du sier du har så vondt. 

Anonymkode: 03dbf...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært en sinnsykt tungt tid, og et llaaangt år.. så for dere som har mista flere,,😭 ville bare gitt dere en god klem❤️ Vet ikke hva jeg skal si, er en stor sorg😥

igår var mensen 1 dag før den skulle komme (følger en kalender på telefon som var 99% sikker på hvilken dag mensen kom før jeg ble gravid), så får håpe den retter seg opp nå!!!

Anonymkode: 6c940...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble gravid på første forsøk i sommer, men mistet i uke 10 i september. Fortsatt ikke blitt gravid enda. Håper så inderlig at det skal klaffe snart!

Anonymkode: af23c...b69

Lignende her! Klaff på første forsøk i sommer, MA oppdaget i september. Ikke blitt gravid igjen enda. Har regelmessige sykluser, men er mye mer hormonell enn vanlig. Har hatt utrolig mye kviser i flere måneder nå som jeg aldri pleier å ha.

Anonymkode: 84acd...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som her, ble gravid i februar 18, men mistet. Syklusen har vært totalt ustabil siden. Så har vært på randen til å gi fullstendig opp. Men vi vil så gjerne ha en til, så vi fortsetter prøvingen 😊

Anonymkode: b945b...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i sa i 2008.. ble først gravid igjen i fjor... mista da også men. Det tok 10 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet i MA i april 2018. Ble gravid igjen i juli og er nå 6 mnd på vei. 😊

Masse lykke til, håper spiren sitter snart! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lignende her! Klaff på første forsøk i sommer, MA oppdaget i september. Ikke blitt gravid igjen enda. Har regelmessige sykluser, men er mye mer hormonell enn vanlig. Har hatt utrolig mye kviser i flere måneder nå som jeg aldri pleier å ha.

Anonymkode: 84acd...f73

Og samme her. MA i august, ikke gravid ennå.. Ventet en syklus etter alt var «ferdig» så er i pp3 nå. Skal til gynekolog snart så det blir greit, bare se at ting ser normalt ut. 

Anonymkode: 6d3e9...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok 6 mnd fra MA til neste graviditet for min del. Var gjennom to SA før den tid, og ble da gravid ganske fort igjen de to neste gangene. 

Men syklusen brukte et par mnd på å stabilisere seg for min del.

Håper virkelig det klaffer for deres del snart 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 17.1.2019 den 22.26, tussi84 skrev:

Jeg mistet i sa i 2008.. ble først gravid igjen i fjor... mista da også men. Det tok 10 år. 

❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan går det med dere andre som venter på ny spire? Noen som har fått positiv test? Alle rundt meg blir gravide, og dette er så VANSKELIG. Jeg blir deprimert av tanken på at min kollega, som ble gravid på samme tid som meg (ved min første MA), snart er tilbake fra permisjon. Mens jeg fremdeles prøver. Hvordan fikser man å være helt kul gjennom en sånn prosess? Tror jeg utvikler sosial angst av dette her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kajajaja skrev:

Hvordan går det med dere andre som venter på ny spire? Noen som har fått positiv test? Alle rundt meg blir gravide, og dette er så VANSKELIG. Jeg blir deprimert av tanken på at min kollega, som ble gravid på samme tid som meg (ved min første MA), snart er tilbake fra permisjon. Mens jeg fremdeles prøver. Hvordan fikser man å være helt kul gjennom en sånn prosess? Tror jeg utvikler sosial angst av dette her. 

Tiden snegler seg avgårde for min del, er selvsagt tøft siden «alle» andre blir gravide. Men hvis jeg kjenner på stikk av sjalusi må jeg bare si til meg selv at man ikke vet andres historie. Kanskje har de prøvd lenge, brukt IVF, mistet. Man vet aldri! 

Jeg ville hatt termin nå om ikke MAen hadde skjedd, så kjenner det litt i disse dager. Er ikke trist, men skulle ønske jeg var gravid igjen. Hadde kjemisk sist måned, og det tror jeg fucka denne syklusen. Er 2-3 dager over IKM men med negativ test.. Så har sikkert blitt en forskjøvet EL slik at det ikke går denne gangen heller. Hadde håp om 2019baby, men tror vi får satse på 2020 🙈 En sjans neste pp før vi bikker over til nytt år. For egen del blir det verre av å lede og følge tråder her på forum, men så klarer jeg ikke la helt være heller. 

 

Temper, tester eller gjør du noe for å følge syklus? Følger IKM-tråder osv? For det ble jeg loco av 🤪

Anonymkode: 6d3e9...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opplevde min andre MA i september og fikk ny positiv test på pp3 nå i slutten av januar. Er selvfølgelig livredd for MA igjen. Kjenner flere som ble gravide samtidig som meg første gangen som er 1-2 mnd unna termin. 

Anonymkode: 84acd...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tiden snegler seg avgårde for min del, er selvsagt tøft siden «alle» andre blir gravide. Men hvis jeg kjenner på stikk av sjalusi må jeg bare si til meg selv at man ikke vet andres historie. Kanskje har de prøvd lenge, brukt IVF, mistet. Man vet aldri! 

Jeg ville hatt termin nå om ikke MAen hadde skjedd, så kjenner det litt i disse dager. Er ikke trist, men skulle ønske jeg var gravid igjen. Hadde kjemisk sist måned, og det tror jeg fucka denne syklusen. Er 2-3 dager over IKM men med negativ test.. Så har sikkert blitt en forskjøvet EL slik at det ikke går denne gangen heller. Hadde håp om 2019baby, men tror vi får satse på 2020 🙈 En sjans neste pp før vi bikker over til nytt år. For egen del blir det verre av å lede og følge tråder her på forum, men så klarer jeg ikke la helt være heller. 

 

Temper, tester eller gjør du noe for å følge syklus? Følger IKM-tråder osv? For det ble jeg loco av 🤪

Anonymkode: 6d3e9...63f

Kan skjønne du kjenner ekstra på det må rundt egentlig termin. Så flink du er som klarer å skyve vekk sjalusien. Jeg klarer ikke det. Unngår heller den ene etter den andre.. men det er jo ikke noe kjekt. 

Det som hjelper meg er at jeg jo har et barn, som ble skapt uten alt dette styret. Jeg ønsker han bare så veldig et søsken, uten alt for stor aldersforskjell. Og det hjelper ikke med alle spørsmål og kommentarer fra omverdenen.

Denne syklusen har jeg for første gang tempet, og testet. Og det anbefaler jeg alle å gjøre. (Selv om det ikke funket, ettersom jeg fikk mensen i dag). Men nå vet jeg når eggløsning var, og føler jeg har oversikt på en helt annen måte enn før. Spesielt siden syklusen min ikke lenger er regelmessig.

Følger mange aktuelle tråder, men IKM-tråder styrer jeg unna. Hva er greien mer alle de voldsomme presentasjonene i kodeform? Blir sliten av så mye caps lock. 

Har du vært hos gynekolog? Så du nevnte det tidligere over her. Du burde prøve temping og fertility friend! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplevde min andre MA i september og fikk ny positiv test på pp3 nå i slutten av januar. Er selvfølgelig livredd for MA igjen. Kjenner flere som ble gravide samtidig som meg første gangen som er 1-2 mnd unna termin. 

Anonymkode: 84acd...f73

Gratulerer med ny positiv test! Kan skjønne du er livredd. Fordelen med å ikke være gravid er nettopp det å slippe den frykten. Nyter litt at jeg kan gå på do uten å være redd for å se på papiret. 

Heldig du er som har klart å bli kjapt gravid igjen etter MA’ene. Har du noen triks? 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kajajaja skrev:

Kan skjønne du kjenner ekstra på det må rundt egentlig termin. Så flink du er som klarer å skyve vekk sjalusien. Jeg klarer ikke det. Unngår heller den ene etter den andre.. men det er jo ikke noe kjekt. 

Det som hjelper meg er at jeg jo har et barn, som ble skapt uten alt dette styret. Jeg ønsker han bare så veldig et søsken, uten alt for stor aldersforskjell. Og det hjelper ikke med alle spørsmål og kommentarer fra omverdenen.

Denne syklusen har jeg for første gang tempet, og testet. Og det anbefaler jeg alle å gjøre. (Selv om det ikke funket, ettersom jeg fikk mensen i dag). Men nå vet jeg når eggløsning var, og føler jeg har oversikt på en helt annen måte enn før. Spesielt siden syklusen min ikke lenger er regelmessig.

Følger mange aktuelle tråder, men IKM-tråder styrer jeg unna. Hva er greien mer alle de voldsomme presentasjonene i kodeform? Blir sliten av så mye caps lock. 

Har du vært hos gynekolog? Så du nevnte det tidligere over her. Du burde prøve temping og fertility friend! 😊

Har tenkt på temping selv, billigere og litt mindre styr enn denne tydingen av teststreker og penger ut av vinduet de mndene det ikke har gått. Startet du å tempe første dag av mensen eller begynte du bare en dag? Tenker jeg skal gjøre det nå når mensen sikkert kommer neste uke (kan jo håpe på det motsatte men). Og hvilket termometer bruker du? Har bare vanlig termometerpinne, vet ikke om man bør ha noe mer avansert? 

 

Var to mnd i IKM-gruppe men det ble aaalt for mye fokus på det. Daglig påminnelse gjorde ikke ønsket om å bli gravid NÅ noe mindre. Da er det bedre å følge noen tråder med andre som har det likt og snakke der. 

 

Så heldig du er som har et barn fra før, vi prøver på vår første 🙏🏼 Vi ble gravide i pp1, så hadde jo håpet ting skulle gå litt raskere etter MAen også. Gynekologen sa alt så fint ut, og at det ikke var noe som tilsa at jeg ikke burde bli gravid. Så får vi håpe det går snart 🤞🏼

 

 

Anonymkode: 6d3e9...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...