Gå til innhold

Tidlig ultralyd hos røntgenlege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å ha tidlig ultralyd med en røntgenlege fremfor en gynekolog? Eller bør man gå til gynekolog?

Anonymkode: 103b0...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri hørt om... Er det vanlig å dra på tidlig UL hos røngtenlege? Ser ikke de etter beinbrudd og lignende? 😅 

Men har derimot veldig bra erfaring med tidlig UL hos gynekolog. De er jo tross alt spesialister og kan greiene sine 👍🏼

Anonymkode: 1a5c0...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Aldri hørt om... Er det vanlig å dra på tidlig UL hos røngtenlege? Ser ikke de etter beinbrudd og lignende? 😅 

Men har derimot veldig bra erfaring med tidlig UL hos gynekolog. De er jo tross alt spesialister og kan greiene sine 👍🏼

Anonymkode: 1a5c0...5f7

"Ved våre klinikker i Oslo og Ulsteinvik utføres tidlig ultralyd av våre erfarne radiologer med spesiell kompentanse innen ultralyd diagnostikk. Radiologer er leger som er spesialister innen bildediagnostikk. Radiologene som jobber ved Austad Diagnostikk har spesielt fokus på ultralyd innen bildediagnostikk."

Fra http://austaddiagnostikk.no/

Anonymkode: 103b0...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd innen bildediagnostikk og fosterdiagnostikk er to helt forskjellige ting.. Jeg ville ikke gått til en radiolog/røntgenlege, det er ikke vanlig at de driver med den typen ultralyd.

Anonymkode: 45bd3...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hyperemesis som førte til leverbetennelse i begynnelsen av svangerskapet. Var innlagt på sykehuset og ble sendt på ultralyd til indremedisiner. Han syntes det var litt gøy å prøve å se på babyen i samme slengen, men kunne ikke forskjell på opp og ned, skulle jeg til å si 😅 Han flirte litt og sa han hadde testa litt på kona tidligere 😜

 

Så selv om de jobber med ultralyd så betyr de ikke at de vet hva de holder på med. Der er en grunn til at det er et eget felt bår det kommer til svangerskap 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ultralyd innen bildediagnostikk og fosterdiagnostikk er to helt forskjellige ting.. Jeg ville ikke gått til en radiolog/røntgenlege, det er ikke vanlig at de driver med den typen ultralyd.

Anonymkode: 45bd3...eaf

 

8 timer siden, addict skrev:

Jeg hadde hyperemesis som førte til leverbetennelse i begynnelsen av svangerskapet. Var innlagt på sykehuset og ble sendt på ultralyd til indremedisiner. Han syntes det var litt gøy å prøve å se på babyen i samme slengen, men kunne ikke forskjell på opp og ned, skulle jeg til å si 😅 Han flirte litt og sa han hadde testa litt på kona tidligere 😜

 

Så selv om de jobber med ultralyd så betyr de ikke at de vet hva de holder på med. Der er en grunn til at det er et eget felt bår det kommer til svangerskap 😊

Men hvis dere leser det sitatet jeg har limt inn i et innlegg over her, hadde dere fremdeles ikke dratt dit? De tilbyr jo ultralyd for gravide. Den ene gynekologen i området hvor jeg ikke må ha henvisning for å dra til har veldig lang ventetid..

Anonymkode: 103b0...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Men hvis dere leser det sitatet jeg har limt inn i et innlegg over her, hadde dere fremdeles ikke dratt dit? De tilbyr jo ultralyd for gravide. Den ene gynekologen i området hvor jeg ikke må ha henvisning for å dra til har veldig lang ventetid..

Anonymkode: 103b0...fff

Hvorfor skulle du ikke dra dit? De tilbyr jo ultralyd til gravide, så da kan de det jo. 

Anonymkode: c3621...b6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle du ikke dra dit? De tilbyr jo ultralyd til gravide, så da kan de det jo. 

Anonymkode: c3621...b6e

Jeg er ute etter erfaringer ved å gå til radiolog fremfor gynekolog, da en gynekolog naturlig nok kan mer om et foster.

Anonymkode: 103b0...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos røntgenlege en gang og det var helt topp. Det var ikke så ofte han hadde gravide så timen ble ekstra stas for oss begge. Jeg var nok 15 uker ish på vei. 

Anonymkode: ffd97...56f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekolog. Røntgenleger ser ikke på foster. De gjør heller ikke vaginal ultralyd som regel, ikke hvertfall ikke der jeg jobber. Ser ikke ovenfor at de tilbyr tidlig ultralyd? Står bildediagnostikk bare.

Anonymkode: 1b157...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gynekolog. Røntgenleger ser ikke på foster. De gjør heller ikke vaginal ultralyd som regel, ikke hvertfall ikke der jeg jobber. Ser ikke ovenfor at de tilbyr tidlig ultralyd? Står bildediagnostikk bare.

Anonymkode: 1b157...f2a

"Ved våre klinikker i Oslo og Ulsteinvik utføres tidlig ultralyd av våre erfarne radiologer med spesiell kompentanse innen ultralyd diagnostikk. Radiologer er leger som er spesialister innen bildediagnostikk. Radiologene som jobber ved Austad Diagnostikk har spesielt fokus på ultralyd innen bildediagnostikk."

Anonymkode: 103b0...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...