Gå til innhold

Hva har du spist i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,
Jeg spiser 1500 kcal om dagen, og trenger inspirasjon til mat jeg kan spise for å ikke bli matlei.

I dag har jeg spist:
Frokost: To knekkebrød med ost og skinke + agurk: 172 kcal.
Lunsj: Stor salat med kylling: 200 kcal.
Mellommåltid: 1 boks med blåbær: 71 kcal.

Til middag skal jeg ha meksikansk tomatsuppe med egg.

Hva har du/skal du spise i dag?

Anonymkode: 40537...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har spist en bolle Axa müsli med tørket banan og rosin i og melk over. Aner ikke hva det blir i kcal.

Jeg spiser to ganger om dagen. Lunsj, og middag.

Anonymkode: cca68...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har jeg spist 1 gulrot, 2 skiver surdeigsbrød m/italiensk salat, salami og bladsalat, noen reddiker, noen cherrytomater og noen sukkerterbelger + 1 pære og 1 skyr uten tilsatt sukker..

Senere skal jeg spise middag.

 

Teller ikke kcal.

Anonymkode: 1e80e...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Skikkelig deilig grovt rundstykke med ost, skinke og agurk
Lunsj: Samme som over

Middag blir svin med rosenkålsalat og ris, tror jeg.
Og så knasker jeg Ricola gjennom hele dagen.
 

Anonymkode: 3d46d...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Spist et rundstykke med ost og en snickers. 

Middag og kvelds blir spist senere.

Teller ikke kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stort rundstykke fra butikken. Med peanøttsmør og eple😊 pluss resten av eplet🍎 spiste halv elleve, holder til middag, det blir grandis👍 ikke en av de bedre matdagene akkurat😄 er hjemme med baby, rekker ikke å spise når jeg vil, og mister litt matlysten av å måtte hive i meg når jeg kan. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frøken Diamant

Frokost:3 rugsprø med 1 banan på.

Lunsj:Gomorgen yoghurt og 1/2 stk brownies og 1 eple.

Middag:Bankekjøtt,1 potet,saus og gullerøtter.

Det er foreløpig nesten 1500 kcal.Blir nok litt kveldsmat i tillegg siden jeg skal ha en god styrketrening i dag😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost - to knekkebrød med et kokt egg.

lunsj - et pitabrød med en skinkeskive og litt salat.

middag - 3 kjøttkaker, 2 poteter, 5 ss ertestuing og brun saus.

blir kanskje et kakestykke senere i kveld.

vet ikke hvor mange kalorier..

Endret av Meg.meg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: to husmann knekkebrød, en halv avokado fordelt på dem, kvernet pepper og 4 skiver tomat. 

Lunsj; to brødskiver, en med Philadelphia naturell og en skive dansk salami, og en brødskive med smør og siste rest av julebrunosten. 

Middag blir meksikansk gryte MDD et par skiver ved siden av. 

Er ikke alltid jeg spiser kveldsmat. I dag droppes den da jeg skal på strikkekafé og det alltid er kake der, så ofrer meg litt for den 😂 

jeg ligger også på 1500 kcal om dagen.

Anonymkode: 23e81...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips for å unngå å bli matlei: Sett opp middagsplan med et "tema" for hver ukedag, feks kjøttfri mandag, tacotirsdag, suppeonsdag, italiensk på torsdag, fisk på fredag osv. Å avgrense utvalget gjør det lettere å velge blant så mange muligheter (og det er fremdeles mer enn nok alternativer igjen).

Anonymkode: 486e2...771

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost:
To skiver grovbrød med makrell i tomat, med litt grønt på siden. Ferske bringebær og gresk yoghurt, og et glass melk.

Lunsj:
Tre skiver grovbrød. To med ketchup, ost og skinke varmet i mikroen med piffi og oregano. Den tredje med peanøttsmør og banan. Noen biter banan og gresk yoghurt.

Middag:
Havregrøt kokt på vann og et egg, toppet med varme skogsbær, cottage cheese, kanel, mandler og peanøttsmør. 

Kvelds:
Blir nok mager cottage cheese blandet med mager vaniljekesam, toppet med litt banan, bringebær og valnøtter. 

Pleier ikke å ha havregrøt til middag, men er litt lat i dag. Ikke en suuuperspennende matdag, men jeg liker det raskt og enkelt i hverdagen. 

Dette er forresten 2000 kcal, men det er bare å tilpasse mengder hvis man skal ha i seg mindre (eller mer :)

Endret av drue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost - to grove knekkebrød med hvitost og en skyr. 

Lunsj - kyllingsalat uten dressing (eller pasta) 

Middag - en fiskeburger, 86% fisk, grovt brød og ruccolasalat, og litt dressing. 

Kvelds - inne spist ennå, men blir sikkert en banan eller en yoghurt. 

Anonymkode: 71863...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To kyllingfileter stekt i godt smør og rikelig med salt på. Kjøttdeiggrateng med (litt for mye) jalapenos, tomat og ost, med rømme og persille på. Sjokolade 86%.

 

 

 

Anonymkode: ef454...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Havregrøt med valnøtter, syltetøy uten sukker, blåbær og en halv banan.

Lunsj: Salat med kyllingfilet, agurk, feta, løk, avokado og kikerter

Mellom: to fiskekaker

Middag: Kyllingfilet med chilli og ris 

Snacks: Spist 120 gram sjokolade.. :(

 

Anonymkode: 1a43d...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikro omelett av 1 egg og en brødskive

Kylling og ris med sweet and sour

Kylling terriaki

Så skal jeg vidre spise: 

Havregrøt

Proteinpudding og en banan. 

Anonymkode: 6dbee...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frokost: Kneip rundstykke (54g), 2 skiver Prior pepper & hvitløk, 8 g brelett, 2 glass ekstra lett melk: 324kcal

Lunch:

En skive din stund knekkebrød med chia og havsalt, 47 g hjemmelaga jordbærsyltetøy, 2 glass ekstra lett melk: 277 kcal.

Mellommåltid:

Tine vaniljeyoghurt 55g, frokostblanding med korn, kjerner og bær 14g, 1 glass ekstra lett melk: 179kcal.

Middag:

Fiskeriet Grateng med laksefilet og potetmos 316g: 452kcal.

Kveldsmat:

En skive din stund knekkebrød med chia og havsalt, 59g hjemmelaga jordbærsyltetør, 2 glass ekstra lett melk: 283kcal

Totalt: 1515kcal

Vurderte å ha en porsjon med honningmelon og til kvelds, men var ikke sulten, så lot de kaloriene gå :) 

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ariana807 skrev:

Frokost: Kneip rundstykke (54g), 2 skiver Prior pepper & hvitløk, 8 g brelett, 2 glass ekstra lett melk: 324kcal

Lunch:

En skive din Stund knekkebrød med chia og havsalt, 47 g hjemmelaga jordbærsyltetøy, 2 glass ekstra lett melk: 277 kcal.

Mellommåltid:

Tine vaniljeyoghurt 55g, frokostblanding med korn, kjerner og bær 14g, 1 glass ekstra lett melk: 179kcal.

Middag:

Fiskeriet Grateng med laksefilet og potetmos 316g: 452kcal.

Kveldsmat:

En skive din stund knekkebrød med chia og havsalt, 59g hjemmelaga jordbærsyltetør, 2 glass ekstra lett melk: 283kcal

Totalt: 1515kcal

Vurderte å ha en porsjon med honningmelon og til kvelds, men var ikke sulten, så lot de kaloriene gå :) 

Var fiskeriet grateng med laks og potetmos god? Hamstret inn alle smakene fordi det var så billig, men ikke smakt enda. 

Anonymkode: 6dbee...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var fiskeriet grateng med laks og potetmos god? Hamstret inn alle smakene fordi det var så billig, men ikke smakt enda. 

Anonymkode: 6dbee...ec2

Den var fantastisk god! Det blir gjenkjøp der! Tenkte jeg kanskje skulle smake de andre, men den med laks var den som fristet mest! Viktig med hvit fisk og da, så skal nok prøve de andre og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ariana807 skrev:

Den var fantastisk god! Det blir gjenkjøp der! Tenkte jeg kanskje skulle smake de andre, men den med laks var den som fristet mest! Viktig med hvit fisk og da, så skal nok prøve de andre og :) 

Så bra! Er så bra med sånne retter for enslige, billig, bra med næring og proteiner og passe med kalorier :)

Anonymkode: 6dbee...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...