Jump to content
Fnugg

IVF&endometriose - prøver på bolle nummer 2 i ovnen

Recommended Posts

Wiley
8 hours ago, Fnugg said:

Jaaaaaa.......tør ikke si noen ting i dagboka 🦄 :P 

Er helt på tuppa engstelig, fordi jeg er gravid og hcg virker å være normalt stigende og med bra verdier. Skal sjekke med UL til uka, så jeg bare krysser fingrene her for hvert sekund :sprettoy: 

Er vel 5+6 eller noe sånt noe nå. 

Hadde sykt mye symptomer i slutten av rugetiden, men så stabiliserte det seg litt mer etterpå - og da får man jo panikk da vettu.

Håper neste forsøk blir superbra for deg!!! Tror kanskje det hjalp litt å få ICSI på eggene mine (eller; det enslige egget da som endte som bra nok for innsett) - mulig alder gjør at man får litt sånn....vet ikke, hardt skall eller no? Eventuelt så var det tilfeldig. 

Tror det er veldig lett å henge seg opp i alt som kan gå galt, men det er jo fortsatt større sjangse for at alt går helt fint, prøv å husk det da! Symptomer betyr egentlig fint lite, det har vi vel alle erfart. 

Det blir antageligvis nytt forsøk i juni på meg, hvis ting roer seg litt i resten av livet før det. Tror ikke det blir ICSI på meg, har egentlig alltid hatt god mengde egg ut og bra befruktning også, selv om det har hjulpet fint lite. Får se hva legene sier etter blodprøver neste uke, blir uansett kort protokoll isteden for lang og gonal-f og prednisolon såvidt jeg skjønner. 

Masse lykke til å UL da, du får oppdatere!

Fortsetter under...

Waldfee

Flotte nyheter👍👍👍 Lykke til på UL!! 💗

kisskissbangbang

Men hallo, dagbok! Og du er gravid! :rodmer:

Fnugg

Vi fikk se et bittelite bankende hjerte i dag 😭❤️ 

Først sa han at det var vanlig at man ikke fikk se noe såpass tidlig, men så var det et lite.....hva skal man kalle noe som er så lite? Fnugget blir vel mest dekkende. 

Han mente risikoen for SA var ganske mye redusert når man hadde fått se hjertebank, så jeg klamrer meg fast til håpet 😬🙏

Ny UL om et par uker.

Wiley
4 hours ago, Fnugg said:

Først sa han at det var vanlig at man ikke fikk se noe såpass tidlig, men så var det et lite.....hva skal man kalle noe som er så lite? Fnugget blir vel mest dekkende. 

Han mente risikoen for SA var ganske mye redusert når man hadde fått se hjertebank, så jeg klamrer meg fast til håpet 😬🙏

Ny UL om et par uker.

Et lite fnugg til Fnugg! ❤️ Grattis, så utrolig koselig! Satser på at dette går kjempebra og så kjemper vi andre oss etter! Heier!

bondekone

Å, så glad på dine veier❤ 

Annonse

prøverpåny

Å, hurra!! 💕💕 Passer vel bra med fnugg til termindatoen og da ❄️ Bra du får tett oppfølging! 

Mazilla

Åh..... :hjerte: 

Waldfee
På 7.5.2019 den 11.37, Fnugg skrev:

Ny UL om et par uker.

Fantastisk, så gode nyheter 💗. Krysser for at dette går fint videre 🤞!!

Sjokoladepiken

Grattis!

^^Belle^^

:strix: Så fantastisk!

Fnugg

Aner ikke om det pågår noe som helst inni der fortsatt, men jeg er altså 7 uker på vei og passer IKKE under noen omstendighet bunaden - prøvde bare stakken og ser faktisk ut som jeg er høygravid (det er litt sånn preggoloookbunad i utgangspunktet, men altså......)🙈 Men det jeg derimot passer helt fint er gravidbukser. 

I tillegg til det miniembryoet er jeg åpenbart også gravid med en gassballong 🎈

Wiley

Bunad er liksom ikke supersexy uansett, men tipper det er hormonene som tuller med deg. Livets mirakel altså! 🙌🏽

Annonse

Fnugg
Posted (edited)

Det gikk så dårlig som det kunne gå på UL idag i uke 8 😢

Har hatt symptomer hele veien og har såpass mage at det ikke er mulig å skjule (får blikk av andre på magen og må bruke gravidbukser) - men både jeg og mannen så med en gang på skjermen at det ikke var noe bankende hjerte der lengre slik som sist. Jeg skjønte med en gang at noe var galt.

Stusset litt i går på at jeg ikke var dautrøtt på kvelden, men det er også eneste gang jeg har merket at noe var annerledes - kroppen har vel fortsatt endel hcg, og dermed står man der i speilet og ser på gigapuppene og magen og vet at imorgen blir det abort på Ullevål.

Jeg regner med de vil prøve å overtale meg til å gjøre det hjemme, men det vil jeg bare ikke. 

Er jo endel som har merket det for lengst av kollegaer og bekjente/venner, og jeg har IKKE lyst til å få standardtalen om at «spontanabort er vanlig, blablabla». Ja, det er kjipt for alle og jada mange har opplevd det ene og det andre - men det er faktisk ikke det samme når man har prøvd i flere år og gått gjennom en hel masse motgang. De fleste vet jo at det er stor sjanse for å bli gravid igjen - og de fleste får jo de barna de ønsker, men for oss som er i IVFkjøret så funker jo ikke verden sånn. 

Åh - jeg gruer meg sånn til i morgen - jeg vil jo ikke dette 😭

Edited by Fnugg

^^Belle^^

Ånei, for noen forferdelig triste nyheter. Sender deg en mega knuseklem :troest: 

Og du, det ER annerledes når man har prøvd så lenge. Det er ikke ''bare'' til å bli gravid på nytt, liksom. Åh. :hjerte: Jeg vet ikke hva mer jeg kan si. :klem: 

bondekone

Nei, så trist å lese❤ det er helt sant som du sier, det er virkelig ikke det samme.stor klem til deg, ta vare på hverandre så godt dere kan❤

prøverpåny

Nei nei nei!!! 😢😢😢

Det skal jo ikke være lov med det for oss langtidsprøvere/IVF-ere!! Tenkte på deg senest da jeg satt og strikket, og håpet at jeg gikk bra med deg! 😔 Det var utrolig trist å høre! 

Nekt å dra hjem i morgen, det er jo som de fint sier et tilbud man har og at man kan velge å være på sykehuset. 

Store klemmer ❤️❤️❤️❤️❤️

Fnugg

Takk folkens ❤️💔

Driver selvsagt med sånn meningsløs selvklandring- sist svangerskap slet jeg med svangerskapsdepresjon som gjorde at jeg blant annet ble helt unormalt engstelig for å gjøre noe galt, spesielt i matveien. Skikkelig angst og tvangshandlinger. Så jeg var helt ekstrem på alt som er helt innafor å spise dersom det var any chance whatsoever på å være uheldig. Istedetfor å spise skinke så lenge den var godt innenfor utløpsdato og var nylig åpnet, så unngikk jeg det helt i ren angst.

Så, denne gangen tenkte jeg at jeg skulle prøve å ikke «enable» overdreven angst ved å leve og spise helt normalt (men selvsagt ta normale forholdsregler som anbefalt). Så da har jeg jo spist sushi, skinke som nettopp er åpnet osv. Jeg har også drukket 2 kopper kaffe om dagen i motsetning til forrige gang.

Så sitter jeg der nå da og bare «kanskje dette skjedde fordi jeg ikke var hysterisk nok» :roll: Jeg vet jo rasjonelt at man åpenbart ikke får stoppet utvikling av et embryo/foster ved å drikke en kopp kaffe eller spise normalt, men hjernen min har liksom behov for å finne en grunn som er min egen feil. 

Waldfee

Nei og nei og absolutt NEI 😢😢😢. Det burde være forbudt ved lov at vi ivf-ere skal måtte gå gjennom slikt. Jeg blir så innmari sint 😡😡😡!!! Fy søren, altså. Livet er så innmari urettferdig noen ganger at man kan virkelig bli gal av det. Sender deg en enorm klem 💗💗💗 og masse tanker for morgendagen. Det er bare for vondt. Kommer til å tenke på deg!

Waldfee
1 minutt siden, Fnugg skrev:

Takk folkens ❤️💔

Driver selvsagt med sånn meningsløs selvklandring- sist svangerskap slet jeg med svangerskapsdepresjon som gjorde at jeg blant annet ble helt unormalt engstelig for å gjøre noe galt, spesielt i matveien. Skikkelig angst og tvangshandlinger. Så jeg var helt ekstrem på alt som er helt innafor å spise dersom det var any chance whatsoever på å være uheldig. Istedetfor å spise skinke så lenge den var godt innenfor utløpsdato og var nylig åpnet, så unngikk jeg det helt i ren angst.

Så, denne gangen tenkte jeg at jeg skulle prøve å ikke «enable» overdreven angst ved å leve og spise helt normalt (men selvsagt ta normale forholdsregler som anbefalt). Så da har jeg jo spist sushi, skinke som nettopp er åpnet osv. Jeg har også drukket 2 kopper kaffe om dagen i motsetning til forrige gang.

Så sitter jeg der nå da og bare «kanskje dette skjedde fordi jeg ikke var hysterisk nok» :roll: Jeg vet jo rasjonelt at man åpenbart ikke får stoppet utvikling av et embryo/foster ved å drikke en kopp kaffe eller spise normalt, men hjernen min har liksom behov for å finne en grunn som er min egen feil. 

Dette har åpenbart ingen betydning. Det skal du ikke tenke på! Ingenting er din skyld, eller noe du kunne/burde gjort annerledes 💗

Bor du i Oslo eller nærheten, må du bare gi beskjed om du ønsker noen å snakke med litt utover forumet (blir ikke fornærmet om du sier nei, altså, anonymitet er også fint). Men jeg vet endel om hvordan du har det og vil gjerne hjelpe om jeg kan 💗