Jump to content
Fnugg

IVF&endometriose - prøver på bolle nummer 2 i ovnen

Recommended Posts

Fortsetter under...

prøverpåny

Helt enig @Waldfee, vi slår til alle sammen nå! ❤️❤️❤️❤️

Fnugg
Posted (edited)

Synkronføding :nigo: 

Det hadde igrunnen vært litt festlig med termin i romjula, for det hadde jeg med 5åringen år - bortsett fra at han ble inne i 2 uker ekstra og det dermed ble igangsettelse. 

Jeg var jo helt fortvila på den terminoverskridelsen, men i etterkant ser jeg det var praktisk med dette barnehagegreiene :P Så derfor bestiller jeg termin 3.01.2020. Nei vent, det er somregel planleggingsdag :hoho:Blir ikke enkelt å velge her!

Men det jeg må ringe klinikken for som jeg stusser litt på er dette med Prednisolon - som jeg liksom skal begynne med dag 2. Altså, det er mulig det var tilfeldig og pga noe annet, men jeg fikk jo the mother of all pest&kolera og soppinfeksjoner i flertall og gudene vet ikke hva. Jeg følte iallefall at jeg fikk alt som kunne fås forsøk 1. Avbruddsforsøk 2 fikk jeg ingen spesielle basselusker eller høneissues, og det var uten Prednisolon - men forsåvidt også uten spray. 

Og nå tror jeg kanskje ungen har fått vannkopper - og da er man visstnok i risiko for å få de alvorlige sideeffektene av vannkopper når man bruker eksempelvis Prednisolon. Og jeg husker ikke om jeg har hatt vannkopper 🙈 Jeg har sikkert det, altså - men jeg tenkte kanskje det var større risiko å bruke Prednisolon med mulig vannkoppsmitte enn IVF uten Prednisolon. 

Edited by Fnugg

Waldfee

Hehe, ville vært supert med termin ganske likt altså! 🤞

ang prednisolon så har jeg ikke blitt syk mens jeg har tatt det. Kanskje tilfeldig at du ble dårlig? 

Fnugg
Posted (edited)
12 timer siden, Waldfee skrev:

Hehe, ville vært supert med termin ganske likt altså! 🤞

ang prednisolon så har jeg ikke blitt syk mens jeg har tatt det. Kanskje tilfeldig at du ble dårlig? 

Godt mulig, men jeg fikk skikkelig mange ting på ei gang som jeg liksom aldri har vanligvis. Følte liksom at kroppen bare klikka :P 

Men med vannkopper tar jeg ikke sjans i starten, inkubasjonstid er nokså lang og om man er uheldig pga Prednisolon så kan det bli farlige effekter, ikke bare vanlig sykdom.

Spurte en på apoteket, han sa det var komplisert - men uansett en viss risiko. 

Så vi får se, er jo mest sånn «for gøy» føler jeg med det der. Nå begynner iallefall begge foreldre å kjenne på feberen, så etellerannet snusk er på gang hos oss også 😷

Edited by Fnugg

^^Belle^^

Jeg kjenner ikke til Prednisolon, men jeg fikk ihvertfall soppinfeksjon fra helvete da jeg gikk på Pergotime. Jeg klarte å smitte mannen med det, og han våknet opp med ballongtiss en dag. :hoho: Men ja, kroppen ass. Reagerer på de rareste ting, og på de rareste måter.

God bedring til dere alle!

Annonse

Fnugg
2 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Jeg kjenner ikke til Prednisolon, men jeg fikk ihvertfall soppinfeksjon fra helvete da jeg gikk på Pergotime. Jeg klarte å smitte mannen med det, og han våknet opp med ballongtiss en dag. :hoho: Men ja, kroppen ass. Reagerer på de rareste ting, og på de rareste måter.

God bedring til dere alle!

:hoho:

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg liker at mannfolka også får lide litt :legrine:

Waldfee
På 16.3.2019 den 18.23, Fnugg skrev:

Godt mulig, men jeg fikk skikkelig mange ting på ei gang som jeg liksom aldri har vanligvis. Følte liksom at kroppen bare klikka :P 

Men med vannkopper tar jeg ikke sjans i starten, inkubasjonstid er nokså lang og om man er uheldig pga Prednisolon så kan det bli farlige effekter, ikke bare vanlig sykdom.

Spurte en på apoteket, han sa det var komplisert - men uansett en viss risiko. 

Så vi får se, er jo mest sånn «for gøy» føler jeg med det der. Nå begynner iallefall begge foreldre å kjenne på feberen, så etellerannet snusk er på gang hos oss også 😷

God bedring, håper dere er bedre nå!!

Fnugg

Venter på mensen - minutt for minutt - en ny NRKserie :filer:

Wiley
11 minutter siden, Fnugg said:

Og den blir alltid forsinket når man venter!

^^Belle^^
10 timer siden, Fnugg skrev:

:hoho: Sorry for at jeg ler, men jeg kjenner meg sånn igjen. Det er vel omtrent like spennende å vente på mensen som å se en ribbe steke, minutt for minutt. Så, ja. Du har all min medfølelse. :klem: 

Fnugg
11 timer siden, Wiley skrev:

Og den blir alltid forsinket når man venter!

1 time siden, ^^Belle^^ skrev:

:hoho: Sorry for at jeg ler, men jeg kjenner meg sånn igjen. Det er vel omtrent like spennende å vente på mensen som å se en ribbe steke, minutt for minutt. Så, ja. Du har all min medfølelse. :klem: 

Mhm, og hver gang man tisser trøkker man papiret godt oppi huffsa for å sjekke om det VIRKELIG ikke er et snev av noe rosa.

Akkurat som å være nygravid, bare helt omvendt :P 

Fnugg

THE PERIOD HAS ARRIVED :nissevink:

So da er det sprøytestart imorra kveld! 

Ellers: strikker som en gal, holder på med både Sunday cardigan (til meg) og Haralds sweater (til kidden). Og våren ser endelig ut til å ha meldt sin ankomst, blir SÅ mye lettere i humøret :helen:

Annonse

Wiley

Grattis! 😂

prøverpåny

:danser:

God sprøytestart!

hvor mye jeg enn elsker muligheten for å gå på ski om vinteren er det digg at våren ser ut til å komme nå :) 

Fnugg

Sprøytene og det er greit, men jeg har faktisk absolutt ikke lyst til å gå på Prednisolon 🙈

Jeg bare leser bivirkningen «benskjørhet» (og magesår og en annen laaaaang rekke greier jeg ikke har behov for......) og bare NEI. Det er jo en lav dose, men æh. 

Waldfee

Lykke til!!! 🤞 måtte google de genserne, de er jo superfine! Kjente jeg får lyst til å ta opp strikking igjen, kanskje jeg skal altså. Den barnegenseren ville være så herlig for sønnen💙

Prednisolon er fælt, synes jeg altså. Ble ikke benskjør eller noe, men sov så dårlig om natta, ble skikkelig hyper. Det var ubehagelig. Men er jo for kort periode da! 

^^Belle^^

Masse lykke til!

Og du...gratulerer med dagen! :nigo: Facebook forteller meg ihvertfall så, og facebook har alltid rett. Så :nordvesta:

Fnugg

Tusen takk @^^Belle^^

:yvonne:

Asså ja, jeg holdt virkelig på å kaldkvele alle i mitt nærvær på morraen - og så bare «hvorfor er jeg så sjukt sur?..........ååååhja prednisolon». 

Eller at det er mandag :hoho: 

Fnugg

Hormonella has ariiiiiiiived :raven:

Kjenner at jeg har begynt på sprøytene iallefall, for jeg prøvde bukser som var litt trange i går- og bare «au, eggstokkene» :hoho: