Gå til innhold
Fnugg

IVF&endometriose - prøver på bolle nummer 2 i ovnen

Anbefalte innlegg

Fnugg
4 timer siden, Wiley skrev:

Så bra at dere fikk en ordentlig gjennomgang, det savner jeg i det offentlige altså. Og så deilig å komme rett igang igjen forhåpentligvis! Så sant disse eggstokkene roer seg ned litt liksom. Jeg kjørte omtrent helt likt løp i begge mine ferksforsøk og fikk helt vidt forskjellige resultater så det kan godt hende alt er annerledes neste gang og du bare shit det ble en hel barnehage. Må jo være lov å håpe litt på det!

Kan hende vi ender opp ganske likt hvis du får starte igjen på neste syklus egentlig, driver og starter mensen nå så da tipper jeg at jeg starter fryseforsøket mitt i midten av mars. Eller regnet jeg helt feil nå?

Skavvi se - ja, det blir sånn omtrentelig akkurat nesten sånn. ELler.......om jeg får begynne tidlig så skal ejg vel ha uttak sånn i midten av mars. Men om jeg må vente litt så.....blir det ehm.....klarer ikke regne :P Men omtrentelig. 

Da skal vi begge (eller; alle som en) bli preggo, og ha termin sånn ca samtidig - så da er den planen klar :nigo:

1 time siden, Waldfee skrev:

Så flott med god gjennomgang 👍😊 Da var jo alt jeg tenkte feil, tydeligvis - en grunn til at jeg ikke er lege😂! Fint å komme i gang igjen raskt 💗

Nja, ekkurat det med endometriose blir man visstnok aldri ferdig med å forske på ifølge legen - så ALT kan være høna eller egget :hoho:Veldig greit det, da. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wiley
11 minutter siden, Fnugg said:

Da skal vi begge (eller; alle som en) bli preggo, og ha termin sånn ca samtidig - så da er den planen klar :nigo:

Ja kan vi ikke bare bli enige om det a, jeg er så lei av å lure på om jeg er keen på å bli gravid liksom 🙄🤣 glad for at vi har bestemt oss!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
prøverpåny
1 time siden, Fnugg skrev:

1 time siden, Wiley skrev:

Ja kan vi ikke bare bli enige om det a, jeg er så lei av å lure på om jeg er keen på å bli gravid liksom 🙄🤣 glad for at vi har bestemt oss!

Melder meg på jeg og!! Digg å bestemme seg for å bli gravid ja 😁 Sånn endelig liksom.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Waldfee

Å, og det der med å plukke ut/skrote enkelte egg før befruktningen har jeg aldri hørt om før. Det var interessant, visste ikke at de kunne se så mye på det tidspunktet jeg. Fascinerende greier. Og ja, nå må det bli graviditeter her! Greit å ha det avklart🤞

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fnugg
12 timer siden, Wiley skrev:

10 timer siden, prøverpåny skrev:

Melder meg på jeg og!! Digg å bestemme seg for å bli gravid ja 😁 Sånn endelig liksom.. 

2 minutter siden, Waldfee skrev:

Å, og det der med å plukke ut/skrote enkelte egg før befruktningen har jeg aldri hørt om før. Det var interessant, visste ikke at de kunne se så mye på det tidspunktet jeg. Fascinerende greier. Og ja, nå må det bli graviditeter her! Greit å ha det avklart🤞

Joda, det kalles......eh.....eha? Ahe? Aha? Ja....tre bokstaver med noe på a. De tester det jo ikke for noe, men de ser på formen at det er den type kategori, og det er ofte forbundet med krimskrams. Og jeg var veldig tydelig da på at jeg har ikke tenkt til å få inn et sånn egg - så kast ivei :P 

Ja, alle blir preggo. Termin sånn omtrentlig samtidig, og synkronføding! Ingen kommer til å få barnehageplass da termin er i desember.

F******.......termin i desember er faktisk krise for vår del. Det er sånn man tror ikke har noe å si fordi «når man har prøvd å få barn lenge så er man bare lykkelig», men med førstemann måtte vi bruke 3 timer daglig på reising fra-til bhg i Oslo (og det var ikke fra ene kanten til andre!) - holdt seriøst på å gå på veggen :P 3 timer på vinterstid med reisetid = ikke kult. Ja, så her må iallefall jeg nesten føde litt før termin, men ikke SÅ mye før. Så jeg må A: føde før termin eller B: vinne i Lotto - velger gjerne det siste! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
prøverpåny

Vi får forhåpentlig plass i bhg i nærheten av der vi bor, men har skolestarten til høsten så får ikke noe søskenprioritet der vi har vært.. Er et scenario jeg aldri har kunnet drømme om, at eldstemann er ferdig i barnehage før nestemann kommer...!

Var på UL i dag og eggstokkene hadde samlet seg på midten og var helt fulle av egg, så ble forberedt på at det kunne bety nedfrysing av alle eggene... Spent på hva det blir til på uttaket på mandag 🤞

Skal vurdere egen prøverdagbok, ikke drive å fylle deres ☺️🙄

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Wiley

Jeg har jo null erfaring med dette så termin i desember høres ikke krise ut for meg, selv om jeg ser mange driver og stresser med det. Har liksom bare skjønt at det muligens blir vanskelig med barnehage plass, men det ordner seg sikkert sier hun som aldri har trengt å tenke på slikt før. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fnugg
8 timer siden, prøverpåny skrev:

Vi får forhåpentlig plass i bhg i nærheten av der vi bor, men har skolestarten til høsten så får ikke noe søskenprioritet der vi har vært.. Er et scenario jeg aldri har kunnet drømme om, at eldstemann er ferdig i barnehage før nestemann kommer...!

Var på UL i dag og eggstokkene hadde samlet seg på midten og var helt fulle av egg, så ble forberedt på at det kunne bety nedfrysing av alle eggene... Spent på hva det blir til på uttaket på mandag 🤞

Skal vurdere egen prøverdagbok, ikke drive å fylle deres ☺️🙄

2 timer siden, Wiley skrev:

Jeg har jo null erfaring med dette så termin i desember høres ikke krise ut for meg, selv om jeg ser mange driver og stresser med det. Har liksom bare skjønt at det muligens blir vanskelig med barnehage plass, men det ordner seg sikkert sier hun som aldri har trengt å tenke på slikt før. 

Eggstokker som samler seg på midten? Hvordan......hæ? :P Jeg blir mer og mer fascinert av kvinnekroppen altså.

Neida, termin i desember er ikke krise om man har råd til ulønnet permisjon over lengre tid. Greia er at både i Oslo og endel andre byer står man uten rett på plass, så det er jækla mange unger som skal bytte barnehage/flytte ut av kommunen før man får plass. 

Men, man kan jo ha råflaks og bo rett ved siden av et sted som plutselig åpner ny barnehage, dog er ikke det voldsomt mange steder. Og man er liksom sist i rekka av absolutt alle som desemberunge - i laaaaaaange tider etterpå. Om man er født i november/januar så har man rett på plass fra måneden man fyller ett år. Man får jo absolutt ikke garantert plass, for noen må tross alt slutte - men man er på «jeg har rett-lista». 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wiley

Et kjapt Google søk viser at jeg bor i bydelen med best barnehagedekning i hele Oslo visstnok, så jeg tenker det ordner seg bare jeg faktisk blir gravid da. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
prøverpåny
14 timer siden, Fnugg skrev:

Eggstokker som samler seg på midten? Hvordan......hæ? :P Jeg blir mer og mer fascinert av kvinnekroppen altså.

Er helt fascinert selv! Det merkeligste er at eggstokkene flytter på seg, spesielt den venstre. Hver gang jeg er hos ny gyn bruker det ekstremt lang tid på å finne den.. flere ganger har de måttet hente inn en annen gyn for hjelp til å finne den 🙈 Men nå lå den altså og lente seg på den høyre eggstokken 😂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fnugg
10 timer siden, Wiley skrev:

Et kjapt Google søk viser at jeg bor i bydelen med best barnehagedekning i hele Oslo visstnok, så jeg tenker det ordner seg bare jeg faktisk blir gravid da. 

Vurderer å flytte til den bydelen hvilken enn det er - men det er kanskje litt overilt på dette tidspunktet :P 

8 timer siden, prøverpåny skrev:

Er helt fascinert selv! Det merkeligste er at eggstokkene flytter på seg, spesielt den venstre. Hver gang jeg er hos ny gyn bruker det ekstremt lang tid på å finne den.. flere ganger har de måttet hente inn en annen gyn for hjelp til å finne den 🙈 Men nå lå den altså og lente seg på den høyre eggstokken 😂

Åh så digg det er å måtte rote litt oppi der når man har uttak :nigo:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her