Jump to content
Fnugg

IVF&endometriose - prøver på bolle nummer 2 i ovnen

Recommended Posts

Waldfee
1 time siden, Fnugg skrev:

Hva strikker du på? Jeg begynte faktisk med strikking før omtrent første gang i mitt liv ved IVFstart - måtte ha noe annet å tenke på å spraytiden.

Gikk hjem med sprayen  i en pose og garn/pinner i en annen :ler: Og SÅ mye penger jeg har brukt på det etterpå, herregud. 

Har strikket meg en drøss greier - mest egostrikk :nigo:

Babystrikking er uaktuelt her heldigvis, fordi jeg blir kvalm av å strikke med små pinner :hoho:

Anbefaler det, altså. Du kan strikke til deg selv sånn som jeg gjør 😄 Har hundre strikkebutikker i nærområdet mitt, så det er dessverre ikke så vanskelig å komme igang. Og så ser jeg på Strikketerapi på Youtube mens jeg strikker - og får bare enda flere ideer dessverre. Har lyst til å prøve meg på votter, og akkurat i dag tenkte jeg i minus en dillion at jeg ønsker meg leggvarmere ❄️

————————————————————————————————

Nå har jeg begynt å blø litt, men mye mindre enn jeg pleier - så jeg skal ringe imorgen og høre om jeg må inn på sjekk. Om den cysten ikke er ute så blir det jo ikke sprøytestart uansett. Blir så, unnskyld uttrykket, satans forbanna, om den ikke stikker til helvete ut. Men ikke på en vond måte da, bare sånn normal mens-exit :P 

Har strikket litt tidligere. Det er fint, men får litt vondt i armene av PC på jobb, det blir litt verre av strikking faktisk. Men det er jo gøy. Håper mensen blir som den skal og farvel cyste uten noe tullball!!!

Fortsetter under...

prøverpåny
1 time siden, Fnugg skrev:

Oj, du er jo skikkelig strikkeguru! Jeg er ikke på det nivået, og får «heldigvis» fort vondt i armene - ellers hadde jeg blitt en sånn som bare «hm.....kan jeg strikke dette selv» uansett hva det gjelder :P 

Isagergarn har jeg faktisk hørt om da, det er f-i-n-t :) Har fullført Kumulusbluse før denne, men jeg vet ikke helt med den passformen....den ble litt stor, føler de strikkedamene på Insta alltid putter genserne oppi buksa og samler litt ekstra bak ryggen så det ser nettere ut. Eventuelt så ser alt ut som en pose på meg :ler:

Ah gad, jeg hadde klikket litt av å vente på det der......tenk å måtte spraye mer av dustesprayen for å få noe som kjipt som mens......jeg måtte spraye dobbelt for å få tynnere sånn eh......hva heter det...ja, uansett - dobbelt spray = BIVIRKNINGER. Ble både senil og svimmel. 

Guru er vel å dra det liiiitt langt 😂 Er ikke så utholdende lenger på strikkingen og da stopper det litt opp, så genseren jeg holder på med til meg feirer vel snart to år på pinnene 😏 

Ja, dustespray. Trodde ikke jeg fikk så mye birvirkinger av den, men blir skikkelig svimmel og kvalm etter at jeg har tatt den. Sprayer begge nesebor morgen og kveld, er det dobbel dose? Gleder meg til å se om halvparten gjør det litt bedre når jeg får starte med sprøyter..

Fnugg
8 timer siden, prøverpåny skrev:

Guru er vel å dra det liiiitt langt 😂 Er ikke så utholdende lenger på strikkingen og da stopper det litt opp, så genseren jeg holder på med til meg feirer vel snart to år på pinnene 😏 

Ja, dustespray. Trodde ikke jeg fikk så mye birvirkinger av den, men blir skikkelig svimmel og kvalm etter at jeg har tatt den. Sprayer begge nesebor morgen og kveld, er det dobbel dose? Gleder meg til å se om halvparten gjør det litt bedre når jeg får starte med sprøyter..

Hm....jeg brukte Suprecur, og da var 4 spray på nøyaktige tidspunkt enkel dose og 8 dobbel. Kanskje du bruker en annen spray?

—————

Halleluja, the period has arrived! ⛑ Håper sjekken er iorden, satser på å få komme inn i morra. 

Wiley

Hvordan gikk det med underlivet? 😂 fikk du begynne på sprøyter?

Fnugg
4 timer siden, Wiley skrev:

Hvordan gikk det med underlivet? 😂 fikk du begynne på sprøyter?

Nei, underlivet mitt er strålende fornøyd som vanlig når Niagara Falls - aka mensen kommer :hoho:

Så det blør til gullmedaljen ihvertfall, men om cysten har funnet det for godt å forsvinne med får jeg vite i morgen tidlig. Tenkte det var greit å vente en ekstra dag for å liksom sikre at det var fri nok bane 😛

Vet ikke med dere, men alt dette prøve/endogreiene (pluss greier ifbm bekkenet etter føding) gjør meg så STIV og sur i hele nedre området (sikkert vaginaen og, har jo nærmest bare vært pliktligg i disse prøveårene - all work and no play makes the vagina dull.....) atte herregud. Var hos naprapat i dag, og holdt faktisk på å spy litt så vondt var det å få blodsirkulasjonen igang. 

Så jeg har bestemt meg for å gå der mer jevnlig, det er jo helt krise nedi der. *stivsomenstokk* Hjelper på kort sikt å trene, men merker liksom at det er så sykt spent til enhver tid. Greit å få flere utgifter, har ikke nok av det allerede 👀

Men jeg har faktisk begynt på første dose Gonal F etter avtale med legen, tar ikke ny dose imorra om den greia ikke er blødd ut.

Jada, så dette er action.

Fnugg

JESS, cysten var gått bort :D Eller blitt flat eller hva man kaller det.

Så da kan jeg fortsette på sprøyter - og det er jo bare å glede seg til 😛 

Annonse

Waldfee

Hurra!! Så flott at cysten er borte og du er i gang👍👍👍

Wiley

Ha ha, det som er gøy med IVF er de små gledene man finner. Yass, cysten er borte, kjør på med sprøyter 🎉 så stas!

prøverpåny

Woop woop for tom cyste og sprøyter!! 😁🎉 

Fnugg

🤩 Jess!

Vet ikke om det er høna eller egget, men jeg har vært helt 😭😭😭😭😭 de siste dagene. Eller; mye stress over lang tid på flere arenaer da som har toppa seg noe så jæskli. Så nå er jeg sykemeldt en periode, og skal høre på legens råd om å tenke på meg selv. 

Jess.

Så da starter jeg med å dra på «trening», les «prøve å varme opp bekkenområdet og rygg/skuldre» som nå er som en slags uvelkommen tømmerstokk av surt miljø 🥶 Men aller mest skal jeg prioritere trening for hjernens del. Humøret trenger frisk luft og trening for å si det sånn.

prøverpåny

❤️ Hørtes lurt ut!

Wiley

Prøv med varmeflaske, det er sykt deilig akkurat nå. Og det er viktig å passe på seg sjæl oppi dette, så smart å ta den sykemeldingen hvis du merker at ting topper seg. Vær litt snill mot deg selv da :)

Fnugg
4 timer siden, prøverpåny skrev:

❤️ Hørtes lurt ut!

53 minutter siden, Wiley skrev:

Prøv med varmeflaske, det er sykt deilig akkurat nå. Og det er viktig å passe på seg sjæl oppi dette, så smart å ta den sykemeldingen hvis du merker at ting topper seg. Vær litt snill mot deg selv da :)

❤️ Asså, nå kjenner jeg jo ingen av dere her inne personlig - men dere skjønner ting uten særlig forklaring, og det hjelper asså🙏 

Varmeflaske ja? Jeg er på jakt etter den perfekte, har en IDIOT setemuskel/bekken og sjukt stram hofteleddsbøyer 😋 Har lyst på en belteaktig sak som varmer bra. 

Så en video av ei som (riktignok var preggo), men hun stod på alle fire bøyd nedover med hodet mens ei dame hadde et slags klede hun ristet bekkenet med - det hadde vært drømmen asså 😍 

Annonse

prøverpåny

Oooh, riste-bekken-dame 😍😍😍 Har slitt med bekken siden svangerskapet sist, og fantaserer stadig vekk at noen kan riste det løs... Nå har jeg noe å fylle google med i kveld!

Har en sånn varmeflaske med fleecetrekk jeg sverger til rundt eggløsning og mens, når det er vondest 😊

Wiley

Høres ut som om du trenger å strekke ut, anbefaler litt yoga i et varmt rom. Eller kanskje spander en massasje på deg selv?

Waldfee

Å, ta godt vare på deg selv💗 Det kan fort bli mye med ivf og andre tilleggspåkjenninger i tillegg. Frem med varmeflaske, tren godt og pust godt ned i magen! Veldig lurt med litt sykmelding så du får hentet deg inn. Man blir så utafor av hormonkjøret. Er fortsatt ikke tilbake til normalen mentalt jeg, og hadde siste hormonspøryte i november (!) Blir godt for sjelen med en skitur i helga!

Fnugg
På 1.2.2019 den 19.07, prøverpåny skrev:

Oooh, riste-bekken-dame 😍😍😍 Har slitt med bekken siden svangerskapet sist, og fantaserer stadig vekk at noen kan riste det løs... Nå har jeg noe å fylle google med i kveld!

Har en sånn varmeflaske med fleecetrekk jeg sverger til rundt eggløsning og mens, når det er vondest 😊

På 1.2.2019 den 19.08, Wiley skrev:

Høres ut som om du trenger å strekke ut, anbefaler litt yoga i et varmt rom. Eller kanskje spander en massasje på deg selv?

På 1.2.2019 den 22.36, Waldfee skrev:

Å, ta godt vare på deg selv💗 Det kan fort bli mye med ivf og andre tilleggspåkjenninger i tillegg. Frem med varmeflaske, tren godt og pust godt ned i magen! Veldig lurt med litt sykmelding så du får hentet deg inn. Man blir så utafor av hormonkjøret. Er fortsatt ikke tilbake til normalen mentalt jeg, og hadde siste hormonspøryte i november (!) Blir godt for sjelen med en skitur i helga!

HVILKEN VARMEFLASKE? :nigo: Har kjøpt sånn risputegreie fra Claes Ohlson, men husker jeg var ganske forbanna etter fødsel fordi jeg ikke synes den varmet nok da - og så har jeg åpenbart fortrengt dette siden jeg kjøpte en ny i helga :P 

Yoga i varmt rom tror jeg faktisk jeg hadde spydd av, men yoga - og varme for seg selv på deler av kroppen som er vonde er ❤️ Jeg vurderer faktisk å skaffe meg time hos helt vanlig massør, bare sånn generell massasje. Det må jo være digg! Går til naprapat nå da, men det er jo bare vondt. Sånn der og da, og dagen etterpå. 

«Godt» å høre (asså; misforstå meg for all del rett, det er jo alt annet enn godt) at flere har hormoner hengende igjen litt i kroppen, det merkes altså! Men om flere har det så er det vel normalt tenker jeg :) 

——————————————————-

Meeeen, folkens - nå går det litt kjapt i kroppen her, var på sjekk i dag og legen bare «øhm, ja, her gikk det for seg - jeg tør ikke vente til i morgen med ELstoppsprøytra - begynn asap». Så jeg skal kanskje ha uttak på fredag (eller mandag om det stopper litt opp) - og jeg bare 😮 Asså, jeg begynte jo nettopp på dette greiene, og så er det uttak snart? Den lange protokollen føltes plutselig som et laaaaaaaaaaaaaangt år i forhold så langt. Men jeg har jo noen dager igjen, altså - men det er noe med å spare inn de 3 ukene med spray som er ❤️ Det er 3 uker mindre med nedpsyking, det skal jeg bare si.  Og det liker jeg. Hvertfall foreløpig :P 

Wiley

Oi nå går det unna ja, man glemmer litt hvor kjapp stimulerings prosessen egentlig er! Kanskje kroppen din bare er veldig klar akkurat nå, så jeg synes det lover godt!

Waldfee

Så spennende! Bra at kroppen gjør jobben da! Heia kroppen👍

Fnugg

Asså, jeg skal ikke klage på kort protokoll her - men bare litt: de Orgalutransprøytene er så ÆÆÆH å sette! Mulig fettspekket mitt bare er hardt asså, men :hoho:Spissen er liksom større og hardere, så jeg må dytte den skikkelig inn 🙈 Glad jeg ikke har sprøyteskrekk ass. 

Er forøvrig litt fornøyd med min egen innsats i det sosiale livet - sist forsøk var jeg mer 😴😷 men nå har jeg vært på konsert på søndag, og på trening går  - OG kommet mye lengre på strikkeprosjekt. Helt vilt med andre ord!

Mannen er hjemme idag med sjukt barn, og jeg klikker faktisk om jeg blir syk denne runden og 😷🤧 

Senere er det sjekk for å se når uttak blir 😬

Edited by Fnugg