Gå til innhold

Hun ba meg ta avstand fra venner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Dævendøtte
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja hun blir inkludert når jeg er med venner, ikke hver eneste gang. men om det skjer noen arrangementer og slikt er hun hjertelig velkommen. 

Anonymkode: c7144...a0d

Da vil jeg kalle henne for urimelig, har hun ellers noen "issues", feks sjalu, krevende, vanskelig, blir fort sur, humørsyk osv? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bitches be crazy.

Såpass kontrollerende atferd kombinert med barnslige ultimatum er røde flagg så det holder.

Minner om eksen som ville nekte meg å dra i begravelsen til en barndomskompis siden en tidligere FF av meg kom til å være der. FFen er fortsatt en venn, men jeg skyr eksen som pesten foråsidetsånn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har du rett i... ingen som hun trenger å være bekymret over nei!

Anonymkode: c7144...a0d

Hadde i så fall tatt en prat med henne, men uten å beskylde henne for å være klengete (for det gjør vondt). Bare si at hun er superviktig for deg (forutsett at hun er det!) og at du bryr deg om henne, men venner er også viktig og dere kan jo ikke sitte oppå fanget til hverandre hver dag. Om dere går gjennom en tøff periode, hjelper det ikke å lime seg til den andre. Da er det bedre å be henne ut på en date kvelden før eller kvelden etter for å vie all din oppmerksomhet til henne :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Ja da syns hun at du prioriterer hun for lite da. Når man har kjæreste skal man prioritere forholdet, og særlig når man prøver å reparere et forhold skal man prioritere partneren og sørge for at partneren føler seg sett og verdsatt. 

Hvis det er sånn at du for eksempel fester hver gang du skal møte venner så kan jeg forstå at hun ikke syns du er verdt det og vil at du skal slutte å være med venner på den måten. Og du får kanskje skyldfølelse litt fordi du vet at det ikke er helt kjæresteaktig å drive å feste villt annenhver helg når man er i et forhold heller? 

Kan selvsagt være at hun er kontrollerende også men det er veldig klassisk at menn ikke ser behovene damen har i forholdet og ikke legger singellivet helt bak seg og fortsetter å feste som før osv og liksom ikke skjønner at det er noe galt med og derfor legger skyld på dama, mens det egentlig faktisk er han som bør forandre seg og bli voksen og prioritere forholdet. 

Hvordan type kvalitetstid har dere ellers og hvor ofte er det? 

Anonymkode: 253f3...49e

hahaha- dette må komme fra en som ikke får langvarig kjærester og til slutt blir alenemødre da de prøver å kontrollere mannfolket.  

Ikke finne deg opp i dette ts.  Jeg har vært sammen med min mann i over 20 år og har aldri, fra dag en, hadde noe som helst problem for han å være sammen med venner.  Tvert i mot, de siste årene har jeg nesten bedt han å finne på noe med venner haha.  Om det var snakk om flere ganger i uken kunne jeg ha forstått, men et par ganger i måneder (eller mer, dette er overhodet ikke mye), og du bruker resten av tiden med jobb og henne, er det noe problemer med henne.  Kan love deg det er mange av oss kvinner her ute som er ikke kontrollerende herper som har dårlig selvtillit problemer! 

Anonymkode: a1176...bb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke sunt ut slik du skriver om det. Er det noen spesiell grunn til hvorfor hun ønsker du skal fokusere mindre på disse vennene, og hvorfor hun hadde reagert så sterkt om du dro i bursdag? Altså annet enn at du skal "fokusere på henne for å få forholdet til å fungere igjen"?

Da tenker jeg på om hun har hatt dårlige erfaringer med tanke din omgang med en eller flere av dine venner, eller om det er enkelte hun fks. har et problematisk forhold til?

Det høres bare rart ut at hun skulle reagere så sterkt på fks at du dro i en bursdag med venner, hvis hverken noen av vennene dine eller denne bursdagen har noe med utfordringer dere har eller har hatt. Jeg mistenker jo at det kan være noe "mer" som spiller inn på de kravene hun setter. Men hvis det virkelig ikke er det så er det jo absolutt ingen grunn, ei heller en god måte å få det bra sammen som kjærester. Et forhold er jo både gi og ta. Det er noe begge må investere i, og det krever at begge jobber med å kommunisere med hverandre. Ikke kreve "bevis" basert på kriterier som egentlig ikke har noe med kjernen i "problemet" å gjøre. Hvorfor mener hun at du må fokusere mer på henne, hva legger hun i det? Har hun tidligere følt at du viser for lite interesse i henne på noen måte? Føler seg lite sett? Lite satt pris på for den hun er eller ting hun gjør? Hvis det er noe sånt så kan det være at hun bruker dette med at du ikke skal se venner/dra i bursdag som en slags protest. At hun mulig har følt seg lite sett/satt pris på og dette har fått henne til å føle seg såret/sint. Men isåfall må dere snakke om hvorfor hun har disse følelsene, og hva DERE kan gjøre dere imellom for å forbedre forholdet på disse områdene, slik at begge opplever å ha en god kommunikasjon med hverandre og å bli sett av den andre. Slike "protestgreier" og krav som hun setter vil jo ikke løse noe. Skal dere fungere i et forhold så betyr det jo også at man godtar og takler at den andre har sine interesser og venner. Min "konklusjon" er at det finnes underliggende usikkerheter her som dere er nødt til å kommunisere om.

Anonymkode: f1b1f...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dama mi har sagt at jeg nå fremover i flere uker skal droppe å møte venner og kun fokusere på henne, for at vi skal fungere igjen? Føler ikke jeg møter venner så ofte som det virker som? kanskje 2 ganger i måneden max? ellers er jeg sammen med dama mi? bortsett fra jobb og slikt. Hun har også tidligere bedt meg velge mellom henne og venner? og to ganger har hun gitt meg ultimatum om at jeg skal droppe en bursdag eller noe lignende, for å vise at jeg velger henne først. Hvis jeg da dro ut på den bursdagen eller den sosiale sammenkomsten skulle hun droppe meg, hun droppa meg aldri de gangene jeg sa i mot hun.

Hun mente jeg ikke var verdt det, bare fordi jeg dro i en bursdag? Hun får meg også til å få sykt dårlig skyldfølelse de gangene jeg har vært med venner? hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: c7144...a0d

Kom deg vekk fra henne ts. Du har ikke godt av å være med ei som prøver å isolere deg fra venner. Dette gjør hun sånn at du skal bli avhengig av henne, slik at det blir vanskelig for deg å forlate henne. Gå nå før hun ødelegger vennskapene dine

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er vanskelig å bedømme. Har truffet litt for mange menn som er gift med kompisene, der alt skal sladres videre til kompiser uansett hvor intimt og personlig det er, og der en selv og alle andre kjærester blir dissekert hver gang de sammen. Alle kjærester er grusomme og gale osv. Der det i praksis er sjefen i kameratgjengen som bestemmer hvem folk skal være kjæreste med..hvis deres gjeng er sånn, skjønner jeg henne godt.

Anonymkode: 45214...04c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med venner  2 ganger i uka. Ville blitt dritsur om noen nektet meg det. Eiesyke mennesker har jeg lite til overs for. Å være sammen hele tiden er ikke sunt. Nye intrykk via jobb eller venner er viktig for forholdet for ikke å gå lei. 

Anonymkode: bdfbe...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du sammen med noen som er så sjalu og kontrollerende?

Anonymkode: a4f01...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra. Manipulasjon og kontroll kalles dette. Kom deg vekk. 

Anonymkode: 17900...5e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer fortsatt på hvorfor dere må "fungere sammen igjen". Hva er det som har skjedd som er bakgrunnen for dette? 

 

Anonymkode: 18661...a45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva som er bakgrunnen for dette jeg da. Skulle likt å hørt hennes versjon også.  For alt vi vet kan du ha tatt alt ut av kontekst og vridd det om . At det kan være at du er problemet og ikke henne. Hvor du prøver å høste bekreftelser for å manipulere enda mer. 

Anonymkode: 9cb9e...4cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det var slik vi mistet kompisen vår  i wow laget vårt, pga kontrollerende kjerring! Som nektet han å spille med oss

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
På 16.1.2019 den 7.35, AnonymBruker skrev:

Run, run and never look Bach. Bitches be crazy!

Anonymkode: 6e311...22b

Du mener vel Mozart eller til nød Wagner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentarer som begynner å komme fra damer i forhold:

-Du har vel ikke tenkt å gå i den skjorten...?

-I dag skal vi på middag hos mamma og pappa

-Skal du møte ham igjen i kveld og??

-Det er en dum hobby du har og du bruker for mye penger på den

-Du gamer for mye

.Garderoben din må oppgraderes

-Fest denne helgen? Det går ikke.

 

Heldigvis kan man fortelle disse hvor døren er montert:-)

Anonymkode: 5ea92...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kommentarer som begynner å komme fra damer i forhold:

-Du har vel ikke tenkt å gå i den skjorten...?

##Forklaring: skjorta er for liten, gammel og hullete etc.

-I dag skal vi på middag hos mamma og pappa

##Forklaring: Dere har avtalt dette  ,men han har glemt det. 

-Skal du møte ham igjen i kveld og??

##Forklaring: Han har hengt med den samme hver eneste dag til seine kvelden til etter sengetid, og ikke gjort det han skal hjemme,droppet avtalene med henne, er knapt hjemme lenger.

-Det er en dum hobby du har og du bruker for mye penger på den

##Forklaring: det går utover tid sammen med henne, gjøremål hjemme, økonomien hjemme osv.

-Du gamer for mye

##Forklaring: At han faktisk gamer for mye.. At han aldri har tid med henne, prioriterer ikke forholdet i heletatt og prøver å leve som singel ,sitter oppe til langt på natt og forholdet minner mer om et bokollektiv og kun deler leie og kostnadene. 

.Garderoben din må oppgraderes

##Forklaring: Å bruke bare den gamle ,slitte genseren som ble kjøpt for 15 år siden er på tide med litt nytt. Og kanskje flere klær? 

-Fest denne helgen? Det går ikke.

##Forklaring: Han vet dere har planer denne helgen (avtalt lenge en sårt trengt helg bare dere to sammen, dere skal i selskap og besøke svigers etc)

 

Heldigvis kan man fortelle disse hvor døren er montert:-)

#Forklaring: Ikke moden for et forhold og forstår ikke essensen av å være et par og at man ikke er singel lenger. 

Svar: Heldigvis kan vedkommende dumpe deg og finne noen som ønsker å  være i et forhold og vet hva det vil si å være i et. 😉

 

Anonymkode: 5ea92...7d0

 

Anonymkode: 9cb9e...4cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Meg til kjæreste i går: «Den dagen skal jeg forresten ta noen øl med XY. Det har vært planlagt noen uker, har bare glemt å nevne det.» (XY er en fling fra tiden rett før jeg ble sammen med kjæreste.)

Kjæreste: «Det er OK, du vet det er OK for meg at dere har kontakt og opprettholder vennskapet. Jeg vet hun er viktig for deg. Kanskje jeg skal besøke deg én dag senere?»

Meg: «Jeg vet du synes det er OK, det er én av grunnene til at jeg elsker deg».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker litt manipulerende og det er ikke sunt.

Anonymkode: c2e95...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 ganger i mnd må du kunne se venner. Hun høres kontrollerende og ustabil ut. Man skal ikke slutte å leve bare fordi man er i et forhold. Kunne skjønt ho hvis det var snakk om 1-2 ganger per uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...