Gå til innhold

Hun ba meg ta avstand fra venner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dama mi har sagt at jeg nå fremover i flere uker skal droppe å møte venner og kun fokusere på henne, for at vi skal fungere igjen? Føler ikke jeg møter venner så ofte som det virker som? kanskje 2 ganger i måneden max? ellers er jeg sammen med dama mi? bortsett fra jobb og slikt. Hun har også tidligere bedt meg velge mellom henne og venner? og to ganger har hun gitt meg ultimatum om at jeg skal droppe en bursdag eller noe lignende, for å vise at jeg velger henne først. Hvis jeg da dro ut på den bursdagen eller den sosiale sammenkomsten skulle hun droppe meg, hun droppa meg aldri de gangene jeg sa i mot hun.

Hun mente jeg ikke var verdt det, bare fordi jeg dro i en bursdag? Hun får meg også til å få sykt dårlig skyldfølelse de gangene jeg har vært med venner? hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: c7144...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dama mi har sagt at jeg nå fremover i flere uker skal droppe å møte venner og kun fokusere på henne, for at vi skal fungere igjen? Føler ikke jeg møter venner så ofte som det virker som? kanskje 2 ganger i måneden max? ellers er jeg sammen med dama mi? bortsett fra jobb og slikt. Hun har også tidligere bedt meg velge mellom henne og venner? og to ganger har hun gitt meg ultimatum om at jeg skal droppe en bursdag eller noe lignende, for å vise at jeg velger henne først. Hvis jeg da dro ut på den bursdagen eller den sosiale sammenkomsten skulle hun droppe meg, hun droppa meg aldri de gangene jeg sa i mot hun.

Hun mente jeg ikke var verdt det, bare fordi jeg dro i en bursdag? Hun får meg også til å få sykt dårlig skyldfølelse de gangene jeg har vært med venner? hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: c7144...a0d

Ikke finn deg i og bli behandlet sånn, du må stå opp for deg selv! Dette forholdet høres ikke ut som det er liv laga dessverre.

Anonymkode: e31de...6c8

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da syns hun at du prioriterer hun for lite da. Når man har kjæreste skal man prioritere forholdet, og særlig når man prøver å reparere et forhold skal man prioritere partneren og sørge for at partneren føler seg sett og verdsatt. 

Hvis det er sånn at du for eksempel fester hver gang du skal møte venner så kan jeg forstå at hun ikke syns du er verdt det og vil at du skal slutte å være med venner på den måten. Og du får kanskje skyldfølelse litt fordi du vet at det ikke er helt kjæresteaktig å drive å feste villt annenhver helg når man er i et forhold heller? 

Kan selvsagt være at hun er kontrollerende også men det er veldig klassisk at menn ikke ser behovene damen har i forholdet og ikke legger singellivet helt bak seg og fortsetter å feste som før osv og liksom ikke skjønner at det er noe galt med og derfor legger skyld på dama, mens det egentlig faktisk er han som bør forandre seg og bli voksen og prioritere forholdet. 

Hvordan type kvalitetstid har dere ellers og hvor ofte er det? 

Anonymkode: 253f3...49e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette hadde vært en kompis, hvilket råd hadde du gitt til han?

Anonymkode: 145fa...35e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja da syns hun at du prioriterer hun for lite da. Når man har kjæreste skal man prioritere forholdet, og særlig når man prøver å reparere et forhold skal man prioritere partneren og sørge for at partneren føler seg sett og verdsatt. 

Hvis det er sånn at du for eksempel fester hver gang du skal møte venner så kan jeg forstå at hun ikke syns du er verdt det og vil at du skal slutte å være med venner på den måten. Og du får kanskje skyldfølelse litt fordi du vet at det ikke er helt kjæresteaktig å drive å feste villt annenhver helg når man er i et forhold heller? 

Kan selvsagt være at hun er kontrollerende også men det er veldig klassisk at menn ikke ser behovene damen har i forholdet og ikke legger singellivet helt bak seg og fortsetter å feste som før osv og liksom ikke skjønner at det er noe galt med og derfor legger skyld på dama, mens det egentlig faktisk er han som bør forandre seg og bli voksen og prioritere forholdet. 

Hvordan type kvalitetstid har dere ellers og hvor ofte er det? 

Anonymkode: 253f3...49e

Nei, feste vilt? skjer ikke.

Anonymkode: c7144...a0d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke dama di venner? Pass på så du ikke mister venneflokken din. Mange som blir manipulert vekk fra venner når de går inn i nye forhold. Så lenge dere ikke har barn sammen synes jeg fint man kan treffe venner minst 1 ettermiddag i uken. Endten at de besøker deg eller at du besøker dem. 

Så lenge du stort sett ellers tilbringer de andre ettermiddagene etter jobb samt fridager med dama ser jeg ikke problemet. Bor dere sammen? 

 

Anonymkode: 75d20...403

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann har vært der og hans råd er løp og aldri se deg tilbake. 

Anonymkode: 0d008...756

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Run, run and never look Bach. Bitches be crazy!

Anonymkode: 6e311...22b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er kjempeviktig at mennesker i forhold også får ha et liv utenom. Det er ikke sunt å være sammen hele tiden, og det bør være bare flott at man også er sammen med venner og pleier egne interesser. 

Men jeg får samtidig følelse av at det er noe mer til historien her. Hvorfor skal dere "fikse forholdet"? Hvorfor må du "bevise" at du "velger henne først"? Det er vanskelig for oss å vite om dama er "sprø", eller om du faktisk har gitt henne en grunn for å oppføre seg slik. I utgangspunktet skal du ikke trenge å ha dårlig samvittighet for å være med venner et par ganger i måneden. 

Anonymkode: 18661...a45

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja da syns hun at du prioriterer hun for lite da. Når man har kjæreste skal man prioritere forholdet, og særlig når man prøver å reparere et forhold skal man prioritere partneren og sørge for at partneren føler seg sett og verdsatt. 

Hvis det er sånn at du for eksempel fester hver gang du skal møte venner så kan jeg forstå at hun ikke syns du er verdt det og vil at du skal slutte å være med venner på den måten. Og du får kanskje skyldfølelse litt fordi du vet at det ikke er helt kjæresteaktig å drive å feste villt annenhver helg når man er i et forhold heller? 

Kan selvsagt være at hun er kontrollerende også men det er veldig klassisk at menn ikke ser behovene damen har i forholdet og ikke legger singellivet helt bak seg og fortsetter å feste som før osv og liksom ikke skjønner at det er noe galt med og derfor legger skyld på dama, mens det egentlig faktisk er han som bør forandre seg og bli voksen og prioritere forholdet. 

Hvordan type kvalitetstid har dere ellers og hvor ofte er det? 

Alvorlig talt? Skal man ikke lenger kunne ta seg en fest når man er i et forhold? Nå skriver heller ikke ts noe om at han fester de to gangene i måneden han er med venner. Hvis han er sammen med henne de resterende 28 dagene i måneden høres det ut som han setter forholdet ganske høyt.

Det virker av det du skriver som at du er farget av negative erfaringer, men konklusjon din høres ganske far-off ut i forhold til den situasjonen TS beskriver.

Både fra egen erfaring og det jeg ser hos venner er dette heller ikke noe klassisk "mannen gjør feil"-problematikk. Både hos oss og hos vårt nærmeste vennepar er det konene som er klart mest ute på byen. Selv er jeg på fest 4-6 ganger i året, mens kona gjerne er ute et par ganger måneden. Hadde vi skulle hengt sammen hver eneste dag hadde forholdet vårt aldri i verden vart i 20 år. Det blir ikke kvalitetstid av sånt, heller kvantitetstid.

TS: Det høres ut som hun har et voldsomt behov for å kontrollere deg. Jeg har selv vært i et forhold med noen som er slik du beskriver. Jeg endte opp uten partner og uten venner. Her må du rett og slett sette hardt mot hardt.

Anonymkode: 2a922...cce

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg rett og slett aldri akseptert av en partner! Det er forskjell på å feste to ganger i uka, som noen forteller om her inne, og på å treffe venner og ikke en gang feste to ganger i måneden! Man bør ta vare på vennene sine og ikke miste et sosialt liv pga en kjæreste! Med mindre dere drar på strippeklubb hver gang dere sees, er hun veldig urimelig og kontrollerende!

Ikke greit!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom deg vekk. Velge mellom henne og venner? Altså...

Hvis du ser vennene dine så sjeldent som du sier så er hun kontrollerende og skal vite hva du gjør og hvem du er med hele tiden. Forvent (om det ikke allerede er slik) melding med spørsmål om hvor du er og oppringninger(?) med dumme spørsmål om alt du foretar deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Run, run and never look Bach. Bitches be crazy!

Anonymkode: 6e311...22b

Sebastian?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dama mi har sagt at jeg nå fremover i flere uker skal droppe å møte venner og kun fokusere på henne, for at vi skal fungere igjen? Føler ikke jeg møter venner så ofte som det virker som? kanskje 2 ganger i måneden max? ellers er jeg sammen med dama mi? bortsett fra jobb og slikt. Hun har også tidligere bedt meg velge mellom henne og venner? og to ganger har hun gitt meg ultimatum om at jeg skal droppe en bursdag eller noe lignende, for å vise at jeg velger henne først. Hvis jeg da dro ut på den bursdagen eller den sosiale sammenkomsten skulle hun droppe meg, hun droppa meg aldri de gangene jeg sa i mot hun.

Hun mente jeg ikke var verdt det, bare fordi jeg dro i en bursdag? Hun får meg også til å få sykt dårlig skyldfølelse de gangene jeg har vært med venner? hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: c7144...a0d

Blir dama di inkludert når du er sammen med venner? Sier ikke at hun skal være med på alt, men i et bursdagsselskap er det vel greit å invitere dere begge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunne ALDRI falt meg inn å nekte typen å treffe venner!😳 hva fanden. Han får dra å treffe de så ofte han vil, det har jeg da ingenting med. Jeg er dog heldig i så måte at han treffer kompiser uten at det må være alkohol involvert hver gang. Han drikker maks en gang i mnd. 

Jeg synes det er drøyt at hun prøver å trekke deg vekk fra nettverket ditt, og tenker at du burde tenke deg godt om. Ultimatum stilles kun ved utroskap og andre tillitsbrudd. Ikke når det er snakk om å treffe venner. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dama mi har sagt at jeg nå fremover i flere uker skal droppe å møte venner og kun fokusere på henne, for at vi skal fungere igjen? Føler ikke jeg møter venner så ofte som det virker som? kanskje 2 ganger i måneden max? ellers er jeg sammen med dama mi? bortsett fra jobb og slikt. Hun har også tidligere bedt meg velge mellom henne og venner? og to ganger har hun gitt meg ultimatum om at jeg skal droppe en bursdag eller noe lignende, for å vise at jeg velger henne først. Hvis jeg da dro ut på den bursdagen eller den sosiale sammenkomsten skulle hun droppe meg, hun droppa meg aldri de gangene jeg sa i mot hun.

Hun mente jeg ikke var verdt det, bare fordi jeg dro i en bursdag? Hun får meg også til å få sykt dårlig skyldfølelse de gangene jeg har vært med venner? hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: c7144...a0d

Hun har tydeligvis et mye større intimbehov enn deg og blir usikker når du ikke er der hele tiden for å bekrefte at du elsker henne. Prøv å snu på det og spør hva hun ville ment om at du nektet henne å treffe venninner? 

Forresten, er det noen på disse sosiale sammenkomstene hun er bekymret for? En kvinnelig kollega, en tidligere eks eller noe sånt? For i så fall endrer det jo situasjonen litt. Kanskje hun ikke våger å si det, for å ikke virke sjalu, men det kan jo ligge noe bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Dævendøtte skrev:

Blir dama di inkludert når du er sammen med venner? Sier ikke at hun skal være med på alt, men i et bursdagsselskap er det vel greit å invitere dere begge? 

Ja hun blir inkludert når jeg er med venner, ikke hver eneste gang. men om det skjer noen arrangementer og slikt er hun hjertelig velkommen. 

Anonymkode: c7144...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Chicchi skrev:

Hun har tydeligvis et mye større intimbehov enn deg og blir usikker når du ikke er der hele tiden for å bekrefte at du elsker henne. Prøv å snu på det og spør hva hun ville ment om at du nektet henne å treffe venninner? 

Forresten, er det noen på disse sosiale sammenkomstene hun er bekymret for? En kvinnelig kollega, en tidligere eks eller noe sånt? For i så fall endrer det jo situasjonen litt. Kanskje hun ikke våger å si det, for å ikke virke sjalu, men det kan jo ligge noe bak.

Det har du rett i... ingen som hun trenger å være bekymret over nei!

Anonymkode: c7144...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...