Gå til innhold

Hva synes dere om Gillettes hatekampanje mot menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Atte, hæ? Er det bare hvite som er rasister mener du, eller hva? Så vidt meg bekjent er hvite de minst rasistiske som finnes, men du har kanskje andre data å støtte deg til?

https://www.aftenposten.no/verden/i/wP8wL/Hvem-vil-du-helst-ikke-ha-som-nabo

 

Anonymkode: 41813...fba

Kjære vene deg - selvsagt finnes det rasister av alle slag ! Men poenget mitt var at når en stor gruppe mennesker har noen individer innenfor sin gruppe så må alle ta ansvar for å spre gode holdninger og gi beskjed/ markere tydelig overfor de innen gruppen som har uakseptabel og uetisk holdning. 

Det er ikke slik i verden at man kun har seg selv og sitt å ta ansvar for. Vi påvirker hverandre! 

Et annet enklere eksempel kan være gutter/ menn som enten passivt observerer at kompiser sprer nakenbilder av sine kjærester. Noen menn vil tenke: Ok ikke mitt problem - jeg driter i hva kompisene mine gjør. Og kanskje til og med sprer bilder videre. Andre menn som tar ansvar ville sagt til kompisen at dette er ulovlig og bedt dem la være. Samt sagt tydelig i fra at de ikke vil bidra til slikt. 

At en kvinne forsøker å si dette til disse mennene slik de er vil nesten virke mot sin hensikt. Mannen vil bli enda mer besatt av å trakassere/ spre bilder og virkelig gjøre alt i hans makt for å skade henne. 

Jeg håper du med dette eksemplet skjønte litt mer hva jeg mente og at menn oftest lytter mest på andre menn. 

Anonymkode: 4ad57...f21

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.1.2019 den 0.14, AnonymBruker skrev:

Grusom. Den prøver å fremstille menn som onde. Wilkinson her etter.

Ingen menn vil kjøpe Gillette noe mer. De kommer til å gå konkurs. Garantert! Get woke, go broke!

 

Anonymkode: e738b...a17

HÆ? Hvordan i all verden er dette mannehat? Når jeg tenker på alle de reklamene som er rettet mot damer, så er dette bare ei flis i reklameproduksjonen. Han våkner opp i et rotereir og shaver seg med en gilette før han gifter seg. So fucking what? Selvfølgelig er reklamen dødsteit, men å reagere hysterisk på denne, synes jeg er helt utenfor fatteevne.

Anonymkode: 3bd4a...961

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HÆ? Hvordan i all verden er dette mannehat? Når jeg tenker på alle de reklamene som er rettet mot damer, så er dette bare ei flis i reklameproduksjonen. Han våkner opp i et rotereir og shaver seg med en gilette før han gifter seg. So fucking what? Selvfølgelig er reklamen dødsteit, men å reagere hysterisk på denne, synes jeg er helt utenfor fatteevne.

Anonymkode: 3bd4a...961

Nå misforstod du nok personen du siterte. Han mente at heretter blir det Wilkinson.

Anonymkode: 41813...fba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper du med dette eksemplet skjønte litt mer hva jeg mente og at menn oftest lytter mest på andre menn. 

 

Egentlig ikke, siden du eksplisitt nevnte hvite i det første innlegget jeg siterte av deg.

Anonymkode: 41813...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2019 den 13.41, AnonymBruker skrev:

First off, jeg er kvinne. Second, jeg har skrevet inn tall for å svare på innlegget ditt i flere deler.

1. I reklamen er det flest sinte hvite menn, for å forenkle det, hvem er det som stopper den uønskede adferden? Jo de fargede. Hadde dette vært et enkeltstående tilfelle hadde jeg ikke reagert, men det er overalt, hele tiden!
 

Det er faktisk et poeng. Jeg synes i utgangspunktet at reklamen har et godt budskap, selv om det er en holdningskampanje, og ikke en særlig god reklamefilm for barberhøvler. Har hørt noen kritisere den for å omgjøre menn til kvinner med peniser. Men akkurat det er bare svada. De forbedrede versjonene her er jo opptatt av rettferdighet og sikkerhet for andre. Det er et allmennmenneskelig tema. Det jeg synes er galt med den er at premisset er at det utelukkende er menn som står for konformitet, seksuell trakassering etc. og at de er de eneste som svikter medmennesker i ulike situasjoner, men så er det jo samtidig kanskje en konsekvens av at gillette nettopp markedsfører for menn? Jeg vet ikke, men jeg synes den reklamen skurrer, og det har nok både å gjøre med at den ikke egentlig er en reklame for gilette, at den fremstiller menn som grunnleggende dårlige på veldig mange andre måter enn seksuell trakassering (akkurat dette må jeg si jeg liker ved den), og ja - det politiske korrekte ved den, at det utelukkende er hvite menn som trakasserer, mens mørkhudende menn er de som griper inn (med unntak av den hvite mann som griper inn i slossingen mellom de to gutta). Nåja. Jeg vet ikke helt. Men jeg forstår det ikke som en hatkampanje.

Anonymkode: 3bd4a...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå misforstod du nok personen du siterte. Han mente at heretter blir det Wilkinson.

Anonymkode: 41813...fba

Åh! Takk.

Anonymkode: 3bd4a...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker den. Jeg syns de fokuserer mye på det å være god ansvarlig pappa, at folk skal vokse opp til å bli menn med gode verdier, jeg likte han som sa, hey man, not cool med et smil. Det går på å bli litt bedre mann. Det at de trakk inn unger gjør at fokuset også tynnes ut fra MeToo, som har gått for langt.

De kunne ha valgt en annen vinkling. De kunne hatt "tider forandrer seg. Før fikk man kvinner på denne måten. Nå får man kvinner ved å være en hensynsfull og bra mann. Men en ting forandrer seg ikke. Det er kun fra Gillette du får den beste og cleaneste shave-en"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om dette var modig, så ser vi da at de har blitt assosiert med MeToo allikevel. Og MeToo er en kampanje som gjør det enda vanskeligere å være mann. Dvs at menn skal både ta ansvar for det vanskelige sosiale spillet sjekking er, de skal være underlagt de samme ulikt fordelte kravene om verdi, og de skal halshogges enda kraftigere når de drar det for langt. Derfor vil mange menn bare føle at Gillette legitimerer MeToo, som igjen bare gjør verden mer urettferdig i disfavør av menn. Kvinner har det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig ikke, siden du eksplisitt nevnte hvite i det første innlegget jeg siterte av deg.

Anonymkode: 41813...fba

Det er nok bare fordi jeg selv tilhører den gruppen. Hadde jeg vært f.eks kineser/inder eller annen gruppe ville jeg kanskje sagt noe annet enn hvit for å illustrere dette med gruppetilhørighet. 

Anonymkode: 4ad57...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, RandomDrittnavn skrev:

Men selv om dette var modig, så ser vi da at de har blitt assosiert med MeToo allikevel. Og MeToo er en kampanje som gjør det enda vanskeligere å være mann. Dvs at menn skal både ta ansvar for det vanskelige sosiale spillet sjekking er, de skal være underlagt de samme ulikt fordelte kravene om verdi, og de skal halshogges enda kraftigere når de drar det for langt. Derfor vil mange menn bare føle at Gillette legitimerer MeToo, som igjen bare gjør verden mer urettferdig i disfavør av menn. Kvinner har det bedre.

Meeto var en kampanje initiert av kvinner. Det kan gjøre en del menn rasende! Hadde kampanjen vært startet av en mann og vært holdt i av mest menn så ville nok ikke like mange menn bli så sinte. 

Kvinner som forsøker «oppdra»/ si eller påvirke menn i retning av å bli mer hensynsfull vil møte kraftig aggresjon - rett og slett fordi enkelte menn ikke liker kvinner desverre eller når kvinner sier nei til trakassering. 

Anonymkode: 4ad57...f21

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dødningehode

Mennesker vil alltid være ødelagte dyr. Ingen kampanje kan løse det. Så naivt! Moderne media har på en måte fungert som enveisbillett til den ultimate kommunikasjonssvikt. For en kakafoni av grove forenklinger, stereotypier og kollektiv galle. Fra både menn og kvinner og reklamer på TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, RandomDrittnavn skrev:

Men selv om dette var modig, så ser vi da at de har blitt assosiert med MeToo allikevel. Og MeToo er en kampanje som gjør det enda vanskeligere å være mann. Dvs at menn skal både ta ansvar for det vanskelige sosiale spillet sjekking er, de skal være underlagt de samme ulikt fordelte kravene om verdi, og de skal halshogges enda kraftigere når de drar det for langt. Derfor vil mange menn bare føle at Gillette legitimerer MeToo, som igjen bare gjør verden mer urettferdig i disfavør av menn. Kvinner har det bedre.

Det sosiale spillet sjekking er er ikke så vanskelig at man kan unngå seksuell trakassering. Som for eksempel han mannen på et utested her om dagen som trakasserte alle kvinnene der, som tok på alle han gikk forbi, på rumpa og hoftene deres. Eller som mannen som lente seg mot meg en gang på et utested og bare tok meg på puppene. Det er ikke så jævla vanskelig. Dating handler, som mye annet om høflighet og å kunne lese kroppsspråk - med andre ord, å klare og være passe oppmerksom på de menneskene du forholder deg til i stedet for bare å fokusere på hva du selv har lyst til å gjøre.

Anonymkode: 3bd4a...961

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dødningehode
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sosiale spillet sjekking er er ikke så vanskelig at man kan unngå seksuell trakassering. Som for eksempel han mannen på et utested her om dagen som trakasserte alle kvinnene der, som tok på alle han gikk forbi, på rumpa og hoftene deres. Eller som mannen som lente seg mot meg en gang på et utested og bare tok meg på puppene. Det er ikke så jævla vanskelig. Dating handler, som mye annet om høflighet og å kunne lese kroppsspråk - med andre ord, å klare og være passe oppmerksom på de menneskene du forholder deg til i stedet for bare å fokusere på hva du selv har lyst til å gjøre.

Anonymkode: 3bd4a...961

Disse stakkars fjolsene hadde jo ikke vinglet rundt på utesteder og tatt folk på puppene hvis de ikke hadde hatt et alkoholproblem. Tenk deg fylleangsten! De fleste av oss synes det er ille nok å ha sendt feilstavede meldinger til eksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sosiale spillet sjekking er er ikke så vanskelig at man kan unngå seksuell trakassering. Som for eksempel han mannen på et utested her om dagen som trakasserte alle kvinnene der, som tok på alle han gikk forbi, på rumpa og hoftene deres. Eller som mannen som lente seg mot meg en gang på et utested og bare tok meg på puppene. Det er ikke så jævla vanskelig. Dating handler, som mye annet om høflighet og å kunne lese kroppsspråk - med andre ord, å klare og være passe oppmerksom på de menneskene du forholder deg til i stedet for bare å fokusere på hva du selv har lyst til å gjøre.

Anonymkode: 3bd4a...961

Men samtidig, jo mer direkte man er, jo mer selvtillit gir man inntrykk av å ha, jo mer selvtillit, jo mer attraktiv. Det å være drittsekk kan fungere, og da er det vanskelig å finne noen argumenter mot å ikke være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, RandomDrittnavn said:

Men samtidig, jo mer direkte man er, jo mer selvtillit gir man inntrykk av å ha, jo mer selvtillit, jo mer attraktiv. Det å være drittsekk kan fungere, og da er det vanskelig å finne noen argumenter mot å ikke være det.

Jeg tror du misforstår veldig mye her.

Anonymkode: d0375...d45

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎17‎.‎01‎.‎2019 den 13.41, AnonymBruker skrev:

First off, jeg er kvinne. Second, jeg har skrevet inn tall for å svare på innlegget ditt i flere deler.

1. I reklamen er det flest sinte hvite menn, for å forenkle det, hvem er det som stopper den uønskede adferden? Jo de fargede. Hadde dette vært et enkeltstående tilfelle hadde jeg ikke reagert, men det er overalt, hele tiden!

2. Reklamen begynner med "Gillette, The best a man can get" bilde med en stemme som sier "Is this the best a man can get?". Allerede her disser de eget produkt. Er virkelig Gillette det beste du kan få? Ikke en gang i reklamen fremkommer det at de prøver å selge barberhøvler, eller skum, eller noen andre Gilletteprodukter. Ikke en eneste høvel er avbildet i reklamen. Om du ser den uten lyd er det enda vanskeligere å forstå budskapet, men desto enklere å se propagandaen.

3. Alle oppegående mennesker skjønner at dette er en kampanje mot giftig maskulinitet, sier du. Vel, dumme meg som trodde dette var en reklame for barberprodukter! Det du sier her, implisitt, er at det er propaganda og ikke en reklame for å få folk, da menn hovedsaklig, til å kjøpe produktene de selger. Så hva selger de egentlig, barberprodukter eller en holdningskampanje?

Anonymkode: 41813...fba


Kjønnet ditt er ikke relevant eller nevnt i det hele tatt, men at du føler for å spesifisere det gir egentlig bare mistanker om det motsatte. 

1. I reklamen er det flest hvite statister prosentmessig ja, men det er også svarte i reklamen som oppfører seg dårlig. Reklamen fremstiller ikke på noen måte den "hvite mann" som den dårlige og den "svarte mann" som helten. Grunnen til at flere hvite enn svarte statister er brukt kan være fordi Gillette hovedsakelig er barberingsprodukter for hvite menn siden afrikanere har en annen type hår og som oftest trenger andre type barberblader og stell, derfor går afrikanere stort sett til barber shops. Gillette retter seg også til det vestlige markedet og er produsert i vesten, en reklame laget i og for for eksempel afrikanere ville ha portrettert flere svarte naturligvis. 

2. Hvorfor kan ikke store firmaer bruke stemmen sin til politisk budskap? Det er fantastisk at de faktisk bryr seg om et trygt og bra samfunn og ikke bare å selge produktet sitt og få penger i kassa. Det er flere firmaer som gjør det, og ikke bare Gilette som har valgt vrien mot giftig maskulinitet heller. Bonobos, Dove Men & Care og Axe har også gjort det, og det er for å belyse et samfunnsproblem. 

Gilette sitt ordtak har jo i mer enn 30 år vært "The best a man can get" og når vi i dag opplever at menn er skyld i noen av de største samfunnsproblemene som finnes så kan man jo spørre "er dette det beste?" for det er det jo ikke. Gillette viser troa på menn som noe bedre enn mye av det vi ser i dag og Gillette har også lovt å donere 1 million dollar til å inspirere, utdanne og hjelpe menn i alle aldre til å bli den beste de kan bli og bli gode rollemodeller for de neste generasjonene. 

Gillette skriver selv "Its time we acknowledge that brands play a role in influencing culture. As a Company that encourrages men to be their best, we have a responsibility to make sure we are promoting positive, attainable, inclusive and healthy versions of what it means to be a man. With that in mind we have spent the last months taking a hard look at Our past and coming communication and reflecting on the types of men and behaviours we want to celebrate. Were inviting all men along this joruney to strive to make us better and to help eachother be better. From today on we Pledge to actively challenge the stereotypes of what many believe it means to be a man. "

3. Se nr 2. 



 

Endret av a_dd
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

På ‎21‎.‎01‎.‎2019 den 22.56, RandomDrittnavn skrev:

Men selv om dette var modig, så ser vi da at de har blitt assosiert med MeToo allikevel. Og MeToo er en kampanje som gjør det enda vanskeligere å være mann. Dvs at menn skal både ta ansvar for det vanskelige sosiale spillet sjekking er, de skal være underlagt de samme ulikt fordelte kravene om verdi, og de skal halshogges enda kraftigere når de drar det for langt. Derfor vil mange menn bare føle at Gillette legitimerer MeToo, som igjen bare gjør verden mer urettferdig i disfavør av menn. Kvinner har det bedre.


Strengt talt gjør ikke MeToo (eller Gillette reklamen) det vanskeligere å være mann. Men vanskeligere å være en drittsekk og å slippe unna med det. Menn må ta ansvar for egen oppførsel og egne holdninger, thats it.  Hva er urettferdig med det? 
Og hva er galt i at kvinner (og menn) får det bedre enn vi har i dag av det? 
 

På ‎22‎.‎01‎.‎2019 den 0.01, Dødningehode skrev:

Disse stakkars fjolsene hadde jo ikke vinglet rundt på utesteder og tatt folk på puppene hvis de ikke hadde hatt et alkoholproblem. Tenk deg fylleangsten! De fleste av oss synes det er ille nok å ha sendt feilstavede meldinger til eksen. 

Her er jo et av problemene... Man kan ikke skylde dårlige holdninger på alkohol. Det er et holdningsproblem hos de mennene det gjelder, og ikke et alkoholproblem. Alkoholen gjør det bare lettere for de å tørre å vise de dårlige holdningene sine fordi det føles lettere å skylde på fylla enn å anerkjenne at man faktisk er en drittsekk. 
 

På ‎22‎.‎01‎.‎2019 den 0.04, RandomDrittnavn skrev:

Men samtidig, jo mer direkte man er, jo mer selvtillit gir man inntrykk av å ha, jo mer selvtillit, jo mer attraktiv. Det å være drittsekk kan fungere, og da er det vanskelig å finne noen argumenter mot å ikke være det.


Selvtillitt er ikke det samme som å være drittsekk. Du har misforstått helt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎17‎.‎01‎.‎2019 den 15.32, Katten.2.0 skrev:

Jeg synes ikke det er galt med budskapet, men den sier implisitt at mesteparten av menn er noen idioter. Det vil jo fremmedgjøre de mennene som ikke er det, siden menn får ganske mye negativ kritikk uten at det avgrenses til de få mennene som er noen fuckings idioter.

Ja, det er naturlig at man ser at denne reklamen ikke gjelder en selv, når en kan oppføre seg og jevnt over har gode relasjoner med omverden. Personlig er jeg dog lei av å bli mistenkeliggjort utelukkende for å være en mann.


Den sier jo ikke noe i nærheten av at mesteparten av menn er idioter. Det er veldig synd at noen menn heller velger å se seg selv som mobberne og trakassererne i reklamen og derfor føler seg støtt, enn å se seg selv og ta etter de mange mennene som viser at gjør en positiv endring. Reklamen handler jo om å bare respektere andre mennesker. Hvordan er det mannehat eller negativt budskap? Millioner av menn vil bli glade for å se de forandringene reklamen oppfordrer til, og ikke bare fordi reklamen også støtter en bra holdning til kvinner, men til menn.

Bare for å understreke det siden det virker som de mennene som er i mot reklamen ikke det vet, når man snakker om toxic masculinity har det ingenting med faktisk maskulinitet å gjøre, men det mange menn assosierer med å være maskulin, for eksempel det å mobbe, trakassere og sloss assosierer de med å være alfa, og det blir å normalisere og unnskylde bedriten oppførsel "boys will be boys", nei assholes are assholes… 

Et bra eksempel på det som kalles toxic masculinity er å være overdrevent aggressiv, så de mennene som blir sinte på Gillette reklamen er eksempler på toxic masculinity i seg selv.
Hvis vi ser på tall fra USA som eksempel står menn for
80% av arrestasjonene for vold,
97% menn for masseskytinger,
98.9% for voldtekt,
81% for vandalisme,
79.7% for familievold osv.

Dette kommer etterfølgene av toxic masculinity som lærer menn at de ikke har lov til å uttrykke følelsene sine på mer menneskelige måter (som å gråte eller snakke om det, som kvinner gjør) Det er ikke menn som er under angrep eller mannehat med denne reklamen, men mobbing, vold, trakassering og narsissistisk skadelig oppførsel og holdninger, og dessverre er det ikke reint få menn som oppfører seg sånn heller. Det er mange nok til at dette er store problemer i samfunnet og det er veldig merkelig at mange menn ikke klarer å anerkjenne det når det er fokus på å endre og bedre det, men bare anerkjenner det når det er snakk om hvor ille menn har det som mobbeofre eller deprimerte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎17‎.‎01‎.‎2019 den 19.25, herzeleid skrev:

Virker som du missforstod alt. Problemet er ikke at en blir bedt om å være den beste versjonen av seg selv, men at selskapet som produserer toalettartikler prøver å rettlede med tanke på moral, som om kundene trengte å bli oppdratt av Gilette. Det er det som fremstår litt komisk, og veldig gjennomsiktig. 


Hva er komisk? Hva gjør det gjennomsiktig? Merkevarer, reklamer og medier har stor innflytelse på kulturer, holdninger, trender og samfunnet. Er det noe som fremstår litt komisk og veldig gjennomsiktig er det at du ikke forstår det at alle har et ansvar for å bedre denne verdenen, også selskaper som Gillette, og med en så stor rekkevidde og mulighet etablerte og kjente firmaer har til å nå ut til folk er det jo bare supert at de velger å bruke stemmen sin til å påvirke samfunnet på en positiv måte og ikke bare selge produktet sitt. Gillette har også lovt å donere 1 million dollar til å inspirere, utdanne og hjelpe menn i alle aldre til å bli den beste de kan bli og bli gode rollemodeller for de neste generasjonene, er det komisk og gjennomsiktig? 

Som jeg skreiv i en annen kommentar her: 

Sitat

Gillette skriver selv "Its time we acknowledge that brands play a role in influencing culture. As a Company that encourrages men to be their best, we have a responsibility to make sure we are promoting positive, attainable, inclusive and healthy versions of what it means to be a man. With that in mind we have spent the last months taking a hard look at Our past and coming communication and reflecting on the types of men and behaviours we want to celebrate. Were inviting all men along this joruney to strive to make us better and to help eachother be better. From today on we Pledge to actively challenge the stereotypes of what many believe it means to be a man. "


Alle har et moralsk ansvar, også du, og de som ikke støtter eller forstår budskapet i denne reklamen velger å fraskrive seg sitt moralske ansvar. Vanlige folk blir inspirerte til å tørre å gripe mer inn når de ser at andre oppfører seg umoralsk eller skadelig og folk som ubevisst oppfører seg dårlig (som mange gjør fordi det blir normalisert pga de patriarkatiske holdningene som dominerer samfunnet og vi lærer fra vi er små) blir mer bevisste på at de kanskje har holdninger som ikke er helt innafor, og endrer seg til det bedre :) 
 

Endret av a_dd
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, a_dd skrev:


Kjønnet ditt er ikke relevant eller nevnt i det hele tatt, men at du føler for å spesifisere det gir egentlig bare mistanker om det motsatte. 

1. I reklamen er det flest hvite statister prosentmessig ja, men det er også svarte i reklamen som oppfører seg dårlig. Reklamen fremstiller ikke på noen måte den "hvite mann" som den dårlige og den "svarte mann" som helten. Grunnen til at flere hvite enn svarte statister er brukt kan være fordi Gillette hovedsakelig er barberingsprodukter for hvite menn siden afrikanere har en annen type hår og som oftest trenger andre type barberblader og stell, derfor går afrikanere stort sett til barber shops. Gillette retter seg også til det vestlige markedet og er produsert i vesten, en reklame laget i og for for eksempel afrikanere ville ha portrettert flere svarte naturligvis. 

2. Hvorfor kan ikke store firmaer bruke stemmen sin til politisk budskap? Det er fantastisk at de faktisk bryr seg om et trygt og bra samfunn og ikke bare å selge produktet sitt og få penger i kassa. Det er flere firmaer som gjør det, og ikke bare Gilette som har valgt vrien mot giftig maskulinitet heller. Bonobos, Dove Men & Care og Axe har også gjort det, og det er for å belyse et samfunnsproblem. 

Gilette sitt ordtak har jo i mer enn 30 år vært "The best a man can get" og når vi i dag opplever at menn er skyld i noen av de største samfunnsproblemene som finnes så kan man jo spørre "er dette det beste?" for det er det jo ikke. Gillette viser troa på menn som noe bedre enn mye av det vi ser i dag og Gillette har også lovt å donere 1 million dollar til å inspirere, utdanne og hjelpe menn i alle aldre til å bli den beste de kan bli og bli gode rollemodeller for de neste generasjonene. 

Gillette skriver selv "Its time we acknowledge that brands play a role in influencing culture. As a Company that encourrages men to be their best, we have a responsibility to make sure we are promoting positive, attainable, inclusive and healthy versions of what it means to be a man. With that in mind we have spent the last months taking a hard look at Our past and coming communication and reflecting on the types of men and behaviours we want to celebrate. Were inviting all men along this joruney to strive to make us better and to help eachother be better. From today on we Pledge to actively challenge the stereotypes of what many believe it means to be a man. "

3. Se nr 2. 



 

Kjønnet mitt ble nevnt jo, og det ble antatt at jeg var mann. Det er ikke første gangen så jeg tar meg ikke nær av det.

1. Det er fortsatt ikke en reklame, det er som nevnt tidligere her umulig å vite hva det faktisk er reklame for for det vises ikke barberblader eller høvler i det hele tatt. Tidligere i tråden, jeg gidder ikke å finne det frem, eller så var det i den andre tråden om det her, så viser det en tidslinje over når den hvite mannen går over streken og blir stoppet av en svart mann. Èn gang skjedde det at en svart hadde "uønsket" oppførsel, mot typ åtte ganger hvit mann.

2. De kan gjerne engasjere seg så mye de vil for min del, men ikke kall det en høvelreklame, kall det for det det er, og ikke bruk det som en reklame for produkter, for dette er virkelig ikke produktreklame. De nevner ikke produktene eller dets egenskaper med ett eneste ord.

Til sist, menn skal være menn. Og vi trenger mer maskulinitet og ikke mindre!

Anonymkode: 41813...fba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...