Jump to content
Rottenikken1

Jehovas vitenr hjernevasket - tror ikke det nei...

Recommended Posts

Rottenikken1
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker jeg var med faren min å gå på dørene når jeg var liten å han diskuterte dette med blodoverføring. Da sa han rett ut at han hadde nektet datteren sin blodoverføring selv om det var for å overleve 😮 Hvor sykt er ikke det!

Anonymkode: fecae...adc

Hva med å iåunderskrive på et dokument der du som gjør deg pliktig å dø for landet ditt. Det må de som er yrkesmilitær skrive under på. Hva om datteren hadde mistet faren sin fordi han måtte dø for landet? Er det ikke bedre å dø for noe man tror på og som gir håp. Det kritiseres aldri. Hvis man må dø for landet. Tenk på barna. 

Edited by Rottenikken1

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

Det der kommer garantert ikke fra Jehovas vitner sin side. Garantert. For jeg har sett alle programmene siden JW.Broadcasting ble innført. Det har de aldri sagt. 

Neivel den samme setningen står overalt når dette temaet er tatt opp,så du får bare velge å tro at dette ikke er blitt sagt,men det er altså blitt sagt gjentatte ganger.

AnonymBruker

Jeg havnet tilfeldigvis i et prosjekt sammen med flere fra JV. Stort sett var de som folk flest. Dvs de jobbet svart, de var uærlige og de drakk øl. De var gift, men flørtet med andre.

De var i hvert fall ikke bedre enn andre, når de var ute av syne fra menigheten. 

Anonymkode: 61c38...2ce

Guest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, Rottenikken1 skrev:

Hva med å iåunderskrive på et dokument der du som gjør deg pliktig å dø for landet ditt. Det må de som er yrkesmilitær skrive under på. Er det ikke bedre å dø for noe man tror på og som gir håp 

Å la barna sine dø fordi man nekter blodoverføring er ikke annet et ondt! Å ikke ønske blodoverføring selv må være opp til individet, men å nekte et lite barn som er livredd for å dø faktisk sjansen til å overleve, er så hjerterått at det burde meldes til barnevernet.

Rottenikken1
1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Å la barna sine dø fordi man nekter blodoverføring er ikke annet et ondt! Å ikke ønske blodoverføring selv må være opp til individet, men å nekte et lite barn som er livredd for å dø faktisk sjansen til å overleve, er så hjerterått at det burde meldes til barnevernet.

Det finnes andre alternativer til blod som er bedre. 

Dævendøtte
2 timer siden, Rottenikken1 skrev:

Mange sier at Jehovas vitner er hjernevasket og hjernevasker barna pda visse høytider vi ikke feirer. Men tenk over dette

Jeg lever et godt og lykkelig liv og syntes det er deilig å slippe å feire jul og bursdag. Betyr det at jeg er hjenevasket? Nei. Jeg forstår grunnene til at jeg ikke feirer de høytidene og helt fra jeg var barn ble jeg lært de bibelske grunnene for at jeg ikke feirer dette. Men jeg vet meget godt at det ikke er noe galt i å ha selskaper og å gi gaver. Det gjør jeg ellers om året uten at det behøver å være knyttet til en anledning. Jeg syntes det er mye triveligere å få gaver gitt av giverglede og ofte overraskende, enn av plikt. Blir de gitt av plikt ville jeg ikke engang vite og gaven kom fra hjertet. Jeg treffer venner og familie mange ganger i året utenom jul og fødselsdager. Når jeg som barn ble lært HVORFOR vi ikke feirer dette så oppsto det heller aldri noe ønske i meg om å feire det. Barn av Jehovas vitner som ønsker å feire disse høytiden er så og si ikke-exsisterende fordi de får erstattninger ellers om året og blir lært årsakene til HVORFOR vi ikke feirer det. Dere taler på barnas vegne når dere sier at det er synd på dem pga dette. Sannheten er at ingen av de barna jeg er onkel til eller noen andre barn av Jehovas vitner jeg har kjent har hatt noe ønske om å være med på disse høytidene. 

La meg si det sånn. Jeg trenger ingen anledning får å ha en fest, jeg trenger ikke vente til bursdag/jul med å få/gi gaver. 

Mange av dere tror at man ikke kan leve uten disse høytidene. Mange forstår ikke at det går an med et selskap uten at det er knyttet til noe. 

Så jeg kan oppsumere med dette - hvem av oss der det da som EGENTLIG er hjernevasket?

Feirer ikke jul og bursdager jeg heller, men er ikke så hjernevasket at jeg trenger noen bibelsk grunn for det. 

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Det er heldigvis kommet nye regler nå,står det om liv og død for barnet så overtar BV midlertidig omsorgen å tar avgjørelsen om at blodoverføringen skal gjennomføres.

AnonymBruker
Akkurat nå, Rottenikken1 skrev:

Det finnes andre alternativer til blod som er bedre. 

Nei noen ganger står det kun mellom blodoverføring eller at ditt eget barn dør!

Guest Malone

Syns alle som vil være vitne må få lov til det. Skulle bare ønske at de bare kunne slutte å ringe på døra mi. Er så lei av det gamle ekteparet som stadig skal informere om jehova... Neste gang skal jeg si jeg er lesbisk med en gang jeg åpner døra. Da løper de sikkert.

Guest Kjærlighetsbarn98
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er heldigvis kommet nye regler nå,står det om liv og død for barnet så overtar BV midlertidig omsorgen å tar avgjørelsen om at blodoverføringen skal gjennomføres.

Så bra, men hvordan gjøres dette i praksis? 

Rottenikken1

Den som ikke er med meg er mot meg sa Jesus. 

Hvis du ikke er på Jesu side så må du være på satans side. Så enkelt er det. Jesus sa selv «den som ikke er med meg er mot meg» 

«vennskap med verden er fiendskap mot Gud». 

Mennesker som ikke tjener Gud blir selviske, egeninteresserte og onde. 

AnonymBruker
Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Så bra, men hvordan gjøres dette i praksis? 

Det vet jeg ikke helt men regner med at sykehuset ringer til barnevernet når de ser at de ikke klarer å snakke til fornuft til foreldrene. Men hvordan de gjør det videre er jeg ikke sikker på,er bare utrolig glad for at det er kommet nye regler for å beskytte barnet. Har selv en far som er jehovas vitne å han sa at han hadde nektet blodoverføring når jeg var liten,selv om det sto om liv og død! Tenk å være så jævlig hjernevasket 😮 :(

Annonse

tirben

Har flere elever som kommer fra JV familier.  Stakkars barn,  sier jeg.  De er jo livredde alt! Skal vi se en film feks om et eller annet tema,  kan de begynne  gråte,  fordi de vet ikke om det er lov å se sånne filmer! Har vi kunst og håndverk i desember, påske eller  i mai,  sitter de vettskremte i gangen fordi de er redde for  delta på noe som har med jul,  påske eller 17. mai å gjøre.  Synger vi bursdagssang for en av de andre elevene,  går de ut på gangen,  fordi de ikke kan være tilstede når andre synger Hurra for deg. Hallo? Er ikke dette galskap?? 

Guest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg ikke helt men regner med at sykehuset ringer til barnevernet når de ser at de ikke klarer å snakke til fornuft til foreldrene. Men hvordan de gjør det videre er jeg ikke sikker på,er bare utrolig glad for at det er kommet nye regler for å beskytte barnet. Har selv en far som er jehovas vitne å han sa at han hadde nektet blodoverføring når jeg var liten,selv om det sto om liv og død! Tenk å være så jævlig hjernevasket 😮 :(

😞😞 Ja, har ikke annet å si enn at det er veldig trist. Håper det går bra med deg idag :hjerte:

AnonymBruker
5 minutter siden, Malone skrev:

Syns alle som vil være vitne må få lov til det. Skulle bare ønske at de bare kunne slutte å ringe på døra mi. Er så lei av det gamle ekteparet som stadig skal informere om jehova... Neste gang skal jeg si jeg er lesbisk med en gang jeg åpner døra. Da løper de sikkert.

Nei da forteller de deg bare at dommedagen nærmer seg så du må skynde deg å ta en magisk pille så du ikke lenger er lesbisk :P

Guest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, tirben skrev:

Har flere elever som kommer fra JV familier.  Stakkars barn,  sier jeg.  De er jo livredde alt! Skal vi se en film feks om et eller annet tema,  kan de begynne  gråte,  fordi de vet ikke om det er lov å se sånne filmer! Har vi kunst og håndverk i desember, påske eller  i mai,  sitter de vettskremte i gangen fordi de er redde for  delta på noe som har med jul,  påske eller 17. mai å gjøre.  Synger vi bursdagssang for en av de andre elevene,  går de ut på gangen,  fordi de ikke kan være tilstede når andre synger Hurra for deg. Hallo? Er ikke dette galskap?? 

Stakkars 

Rottenikken1
4 minutter siden, tirben skrev:

Nei. De har en oppøvd samvittighet i samsvar med bibelen. De vet hva som er passende. De er ikke redd for jul men de vet hva Gud syntes om det og at det er galt. De ønsker ikke å mishage Gud. 

Edited by Rottenikken1

Guest månedrømmer
6 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

Nei. De har en oppøvd samvittighet i samsvar med bibelen. De vet hva som er passende. De er ikke redd for jul men de vet hva Gud syntes om det og at det er galt. De ønsker ikke å mishage Gud. 

Det er ikke bra.  Dette er mishandle av barn . Dere kuer unger med redsel. Og frykt og det er ingen unskylding  for det.  Er rett å slett grusom handling.  Jesus brukte aldri frykt eller krevde tvang.  Han foreleste om kjærlighet og menneskelig.  ( men jeg er ikke kristen i den forstand  men tror Jesus har levd) 

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det fører til at små barn får angst for de blir livredd for dømmedagen. Snakker dessverre av erfaring.

Er vi flere altså?? Trodde jeg var alene om å ha angst for dommedag. 😥

Anonymkode: 8528a...e11