Gå til innhold

Jehovas vitenr hjernevasket - tror ikke det nei...


Rottenikken1

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Rottenikken1 skrev:

Det stemmer. Mye av det jeg skiver er ikke godt likt, men det var ikke budskapet Jesus forkynte på hans tid heller. Det er faktisk oppylling av en bibelsk profeti. Andre kristne blir derimot ikke hatet fordi de ikke skiller seg ut fra verden. 

Slutt med "misjoneringen" din.  Ensidig meningspåvirkning er et regelbrudd.

Anonymkode: 9436c...a96

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Nyetanker skrev:

Hvilke pofertier da. Konkrete eksempler takk  siden dere har  bomma på dommedag noen ganger.

Flere ting. Les Matteus 24:14. Det er oppfylt på Jehovas vitner. Vi forkynner å 240 land og på over 900 språk 

Vaktårnet er verdens mest utbredte blad. 

Endret av Rottenikken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

Det stemmer. Mye av det jeg skiver er ikke godt likt, men det var ikke budskapet Jesus forkynte på hans tid heller. Det er faktisk oppylling av en bibelsk profeti. Andre kristne blir derimot ikke hatet fordi de ikke skiller seg ut fra verden. 

Men en ting skal dere vite. Jeg har gode motiver. Enden for satans ordning kommer fort. 

Ende for Satans ordning må være å fjerne alle religiøse. 

Anonymkode: d570c...1a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

Det stemmer. Mye av det jeg skiver er ikke godt likt, men det var ikke budskapet Jesus forkynte på hans tid heller. Det er faktisk oppylling av en bibelsk profeti. Andre kristne blir derimot ikke hatet fordi de ikke skiller seg ut fra verden. 

De fleste har ikke noe i mot dem som skiller seg ut, men vi lurer fælt på hva som får noen til å tro på ting som ikke har noen fornuftig essens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som tror at en hjernevasket om en står midt i det.......men slutt å gå på dørene til folk, ingen gidder besøk av dere!!!

Anonymkode: f540a...1fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest månedrømmer
2 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

 

Det er egentlig ikke så mye å si wow for. Betyr bare at dere er flinke å snakke.  Noen flere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ende for Satans ordning må være å fjerne alle religiøse. 

Anonymkode: d570c...1a4

Helt riktig. Det skal snart skje. Men jehova vil beskytte sitt folk. Snart kommer FN til å plutselig nære en enormt hat mot religion og utslette den. Men de sanne kristne vil bli beskyttet. Alt dette finnes det bibelsk støtte for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som tror at en hjernevasket om en står midt i det.......men slutt å gå på dørene til folk, ingen gidder besøk av dere!!!

Anonymkode: f540a...1fc

Der tar du feil. På verdensbasis blir det i gjennomsnitt ca 5000 nye vitner om dagen. Det bestilles hundrevis av studier hver dag på JW.org. Det finnes fortsatt hørende ører og vi må gå ut med advarslen før enden kommer. 

Endret av Rottenikken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest månedrømmer
8 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

Flere ting. Les Matteus 24:14. Det er oppfylt på Jehovas vitner. Vi forkynner å 240 land og på over 900 språk 

Vaktårnet er verdens mest utbredte blad. 

Viss jeg får et sånt blad . Tar jeg i mot det for å ikke være uhøffelig. Men det går rett i søpla. Tror det er flere enn meg. Så det er ikke så veldig miljøvennlig egentlig.  Ser det ofte ligger masse sånne i søpla i byen. 

Endret av månedrømmer
Autokorrekt suger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rottenikken1 skrev:

Helt riktig. Det skal snart skje. Men jehova vil beskytte sitt folk. Snart kommer FN til å plutselig nære en enormt hat mot religion og utslette den. Men de sanne kristne vil bli beskyttet. Alt dette finnes det bibelsk støtte for. 

Av og til er religiøsitet og galskap nær beslektet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest månedrømmer
1 minutt siden, Tusseladen skrev:

Av og til er religiøsitet og galskap nær beslektet.

Kunne jeg gitt deg mere like enn en, hadde jeg gitt deg 1000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nyetanker skrev:

Kunne jeg gitt deg mere like enn en, hadde jeg gitt deg 1000.

Takk😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfyllte dokumenterte profetier i bibelen både i gammel tid og moderne tid danner et av grunnlagene for tro. Hvis man kunne stole på det da, bør man også kunne stole på det nå  

At Gud som er allmektig skal rydde opp, er det umulig? Er det ikke et større mirakel at menneskene skal skape fred selv? 

Endret av Rottenikken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

Helt riktig. Det skal snart skje. Men jehova vil beskytte sitt folk. Snart kommer FN til å plutselig nære en enormt hat mot religion og utslette den. Men de sanne kristne vil bli beskyttet. Alt dette finnes det bibelsk støtte for. 

Hvor mye beskytter dere hverandre når dere lar deres egne dø fremfor å få blodoverføring?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ende for Satans ordning må være å fjerne alle religiøse. 

Anonymkode: d570c...1a4

Det er ikke noe galt i å ha ei tro. Jeg er kristen, ikke jehovas vitne, og for meg er det viktigste den relasjonen jeg har med Jesus. Den er en del av min identitet, min tilhørighet og mitt håp. Jeg verdsetter å føle den nærheten, og har Jesus som forbilde i møte med andre: av alt han lærte oss må det viktigste ha vært å elske ens neste, respektere andre og være tolerante. Å akseptere hverandres ulikheter. Å leve et liv med kjærlighet til én selv og andre. Å leve i en relasjon med Gud som vår Far. :hjerte: Et samfunn uten kjærlighet er ikke et godt samfunn. 

For meg er det troen på relasjonen som er viktig, ikke regler. Jeg er ikke perfekt, jeg gjør gale ting, men Gud er glad i meg uansett. Og den kjærligheten han viser meg kan jeg få lov til å dele videre med andre :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg mener JV er hjernevasket har lite med bursdager og jul å gjøre og mye med at de nekter blodoverføringer, utstøter familie og venner som velger å forlate kirken og at de stadig vekk står på døra mi med tomme øyne og forteller meg at alt jeg gjør er feil og at hvis jeg ikke begynner å gjøre som dem så vil jeg brenne i evig tid....

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære Rottenikken1. 

Etter å ha lest hele tråden så skjønner jeg - ja, du er dessverre hjernevasket. 

Jeg husker jeg som liten jente satt på disse møtene. Full av angst pga. alt snakket om dommedag og med alle disse bildene av dommedag i disse bladene (et barns sinn har god fantasi). 

Denne angsten har fulgt meg hele livet, jeg er over 40 nå. Heldigvis hadde foreldrene mine vett til å gå ut av dette da jeg var 14. Og foreldrene mine snudde ikke noen av de gjenværende ryggen, det var de som snudde oss ryggen. 

Jeg husker jeg satt som liten jente og tenkte: «Jeg kommer til paradis uansett fordi jeg er et godt menneske». 

Jeg hadde en helt forferdelig barndom pga JV. Så ikke kom her og snakk på alles vegne er du snill. 

Ønsker deg lykke til videre, men vær så snill og ikke prakk disse greiene på Gud og hvermann! 

Anonymkode: 8528a...e11

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marerittet må være hvis det skulle vise seg å finnes et paradis og evig liv. Når det er slutt så bør det være helt slutt uten noen form for bevissthet.

Anonymkode: 83ca6...8f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste jeg kunne tenke meg å tilbringe evigheten med er i hvert fall en gjeng Jehovas Vitner.

 

Anonymkode: 2a42a...49e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn som har foreldre som et jehovas vitner :(

Screenshot_20190115-180322_Chrome.jpg

Anonymkode: fecae...adc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...