Gå til innhold

Jehovas vitenr hjernevasket - tror ikke det nei...


Rottenikken1

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Mamma jobbet tidligere i en barnehage hvor de skulle ha et show der de skulle kle seg ut som engler. Et barn hadde foreldre som var jehovas vitner, men hadde godtatt at barnet fikk være med på juleforestillingen. Da forestillingen begynte og ungen stod linet opp i englekostyme helt super fornøyd skiftet foreldrene brått mening; de løp opp, røsket av ungen kostymet, dro et gråtende barn med seg hjem og ødela hele forestillingen. 

Er dette kjærlighet?

Anonymkode: 9f091...5ba

Menneskers visdom er dårskap for gud - Ordspråkene (husker ikke verset) Vi følger bibelens veiledning i alt men det gjør ikke mennesker som lever i satans verden. Derfor begrenser vi samværet. 

"hele verden likker i den ondes makt" - 1Johannes 5:19.

"Dere er ikke en del av verden, liksom jeg ikke er en del av denne verden. Derfor hater verden dere" Matteus - (Husker ikke versnummeret)

 

Endret av Rottenikken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Dette er reinspikka tøv

Nei. Jeg har erfart det selv. Far familie eksploderte da far ble et vitne og ville bryte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rottenikken1 skrev:

Menneskers visdom er dårskap for gud - Ordspråkene (husker ikke verset) Vi følger bibelens veiledning i alt men det gjør ikke mennesker som lever i satans verden. "hele verden likker i den ondes makt" - 1Johannes 5:19.

"Dere er ikke en del av verden, liksom jeg ikke er en del av denne verden. Derfor hater verden dere" Matteus - (Husker ikke versnummeret)

 

Hæ? Hva har dette med saken å gjøre? 

Anonymkode: 9f091...5ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At for mye omgang med ikketroende som ikke lever etter bibelens normer er skadelig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel stor forskjell og, på hvor strenge de forskjellige familiene er.

Har familie et sted, hvor det er en del Jehovas vitner, og der har vi selvmords broen, det er der Jehovas Vitner tar livet av seg. Spesielt unge kvinner som har blitt gravide, uten å være gift. Jeg datet en tidligere Jehovas, og han var sterkt preget av barndommen sin, og redd for det som kunne skje, nå som han var utstøtt, og ikke troende lenger. For de blir jo skremt til å oppføre seg. 

Anonymkode: 83c03...b19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rottenikken1 skrev:

At for mye omgang med ikketroende som ikke lever etter bibelens normer er skadelig.

 

Hvordan er det skadelig? Er de "eldste" redde for at dere skal få andre innspill og begynne å tenke selv?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står ingenting i bibelen om at vi ikke kan feire jul og bursdag. Hva gift er det du sprer? 

Har du tileggsbibel? 

Vi har lov til alt. Bibelen hjelper oss i riktig retning i forhold til å få det bedre selv og et rikere liv med Gud. 

Jahovas vitner tar feil. 

Jeg er kristen selv. Har et personlig forhold til Jesus. Han driver ikke å lage regler for meg. Ja, feks de 10 bud. Ja, vi burde følge de men Jesus elsker oss ikke indre om vi Ikke gjør det. Jesus elsker ikke osdfor hva i gjør ellergar gjort. Han elsker oss for den vi er. Og alle som tar i mot han som Herre kommer til himmelen. Er det ikke sånn med Jahovas vitne at are et antall kommer til himmelen? Er ikke sikker. Men det er tull. Det står jo i bibelen noe annet. 

Hvorfor leser dere ikke bibelen skikkelig??? 

Anonymkode: b1d34...531

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

At for mye omgang med ikketroende som ikke lever etter bibelens normer er skadelig.

 

Nei. 

Anonymkode: 9f091...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

Menneskers visdom er dårskap for gud - Ordspråkene (husker ikke verset) Vi følger bibelens veiledning i alt men det gjør ikke mennesker som lever i satans verden. Derfor begrenser vi samværet. 

"hele verden likker i den ondes makt" - 1Johannes 5:19.

"Dere er ikke en del av verden, liksom jeg ikke er en del av denne verden. Derfor hater verden dere" Matteus - (Husker ikke versnummeret)

 

Folk forstår ikke denne med mindre de har et personlig forhold med Jesus. Men kult at du kommer med det. 

Du har vel merket det selv at dette ikke er åpenbart for de ikke troende. 

Anonymkode: b1d34...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står ingenting i bibelen om at vi ikke kan feire jul og bursdag. Hva gift er det du sprer? 

Har du tileggsbibel? 

Vi har lov til alt. Bibelen hjelper oss i riktig retning i forhold til å få det bedre selv og et rikere liv med Gud. 

Jahovas vitner tar feil. 

Jeg er kristen selv. Har et personlig forhold til Jesus. Han driver ikke å lage regler for meg. Ja, feks de 10 bud. Ja, vi burde følge de men Jesus elsker oss ikke indre om vi Ikke gjør det. Jesus elsker ikke osdfor hva i gjør ellergar gjort. Han elsker oss for den vi er. Og alle som tar i mot han som Herre kommer til himmelen. Er det ikke sånn med Jahovas vitne at are et antall kommer til himmelen? Er ikke sikker. Men det er tull. Det står jo i bibelen noe annet. 

Hvorfor leser dere ikke bibelen skikkelig??? 

Anonymkode: b1d34...531

 En det står om opprimelsen til det. Det har hendeske. røtter. Tuletreet feks har opprinnelse i tilbedelse av trær. Sett i lys av bibelen sin sier at Gud krever udelt hengivenhet. Trær med hedenske røtter mishager Gud.  vi kan ikke ta med slike hedenske ting og likevel lure oss til å tro at Gud godkjenner det. 

Ditt forhold til Jesus. Javel. Vet du hva Jesus sa i bergprekenen? Ikke enhver som sier herre, herre, skal komme inn i himlenes rike men den som gjør min himmelsk fars vilje. På den dag skal de si til meg: herre, har ikke vi profetert i ditt navn og gjort store tegn og undere i ditt navn? Likevel skal jeg på den dagen si: Jeg har aldri kjent dere, gå bort dere som gjør urett. 

 

Endret av Rottenikken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

 En det står om opprimelsen til det. Det har hendeske. røtter. Tuletreet feks har opprinnelse i tilbedelse av trær. Sett i lys av bibelen sin sier at Gud krever udelt hengivenhet. Trær med hedenske røtter mishager Gud.  vi kan ikke ta med slike hedenske ting og likevel lure oss til å tro at Gud godkjenner det. 

Du forstår ikke. 

Anonymkode: b1d34...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ganske godt å ha fri vilje, jeg. Vil jeg droppe jula et år gjør jeg det, vil jeg ha en skikkelig feiring på bursdagen min gjør jeg det.

Anonymkode: 2a209...c94

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jehovas vitner har i moderne tid oppfylle mange profetier på de som skulle være sanne kristne. Også den profetien om at de skal bli hatet av folk fra nasjonene.

det er masse folk som hater Jehovas vitner, akkurat som Jesus profeterte om sine sanne disipler. 

Grunnen til at de blir hatet er at de skiller seg ut. « Har verden hatet meg vil den også hate dere»

Dere er ikke en del av verden liksom jeg ikke er en del av denne verden» 

Endret av Rottenikken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du er JV og tidligere gjentatte ganger har "misjonert" her mener du nok det, ja.

Anonymkode: 9436c...a96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig den bibelske begrunnelsen for ikke å feire jul og bursdag. Men likevel ha lov til å feire og feste. Hva i alle dager er logikken? All sunn fornuft tilsier at Jehovas vitner og andre i tilsvarende sekter er hjernevasket så det suser etter. Gi meg en fornuftig grunn til å bli Jehovas vitne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ei fra Jehovas vitner på besøk noen ganger, for jeg trengte litt kunnskap om det. Virker jo aldeles ikke som at dere er hjernevaska. Dere tror og står for det, og det er bra. Så lenge du er lykkelig, så er det jo ett fett ♡ men ikke føl at du trenger å forklare deg, fordi de som forstår, forstår. 

Anonymkode: 923ac...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Tusseladen skrev:

Hva er egentlig den bibelske begrunnelsen for ikke å feire jul og bursdag. Men likevel ha lov til å feire og feste. Hva i alle dager er logikken? All sunn fornuft tilsier at Jehovas vitner og andre i tilsvarende sekter er hjernevasket så det suser etter. Gi meg en fornuftig grunn til å bli Jehovas vitne.

Det er lov å feire bursdag og jul i følge Bibelen. Aner ikke hvor Jahovas vitne får dette fra. 

Anonymkode: b1d34...531

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden du er JV og tidligere gjentatte ganger har "misjonert" her mener du nok det, ja.

Anonymkode: 9436c...a96

Det stemmer. Mye av det jeg skiver er ikke godt likt, men det var ikke budskapet Jesus forkynte på hans tid heller. Det er faktisk oppylling av en bibelsk profeti. Andre kristne blir derimot ikke hatet fordi de ikke skiller seg ut fra verden. 

Men en ting skal dere vite. Jeg har gode motiver. Enden for satans ordning kommer fort. 

Endret av Rottenikken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest månedrømmer
4 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

Jehovas vitner har i moderne tid oppfylle mange profetier på de som skulle være sanne kristne. Også den profetien om at de skal bli hatet av folk fra nasjonene.

det er masse folk som hater Jehovas vitner, akkurat som Jesus profeterte om sine sanne disipler. 

Grunnen til at de blir hatet er at de skiller seg ut. « Har verden hatet meg vil den også hate dere»

Dere er ikke en del av verden liksom jeg ikke er en del av denne verden» 

Hvilke pofertier da. Konkrete eksempler takk  siden dere har  bomma på dommedag noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

Det er helt riktig. De vil være som vennene sine. Og barn av vitner er mye mer sammen med andre barn av vitner som heller ikke feier dette. Derfor er det ikke synd på dem fordi vennene gjør det samme.Det betyr at ingen feirer dette og da er alle like. Venner på fritid som ikke er JW prøver man å minimalisere pga dårlig påvirkning fordi de ikke oppdras etter bibelens normer. 

Den ene niesen min ble RASENDE hvis man sa at hun hadde bursdag. Da var hun ca 5 år.

Og da er ikke dette et problem 

 

Så de går ikke på skole med andre barn? Omgås ikke klassekamerater? Er det egen skole med Jehovas vitner barn?

Anonymkode: d570c...1a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...