Gå til innhold

Ting du er lei av på Kvinneguiden


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, bobleplast_ skrev:

Alle innleggene inne på kostholdssiden om hvordan man skal gå ned i vekt. Et lite google-søk gir tusenvis av artikler og masse informasjon om ulike dietter og livsstiler. Men gidder man å lese seg opp selv? Nei - her vil man ha det servert rett i fanget. 

Mistenker at disse personene også ønsker at andre skal trene for dem.

Jada, folk vet jo det. Jeg har tenkt at folk søker etter andre som er i lignende situasjon, så man kan motivere og tipse hverandre. Har også registrert at det er en del "fatshaming" her på KG, så skulle jo tro at det er mange som sitter med en helt spesiell kompetanse på vektnedgang og livstilsendring. 

Jeg personlig hadde ikke utsatt meg for noe slikt. 

Anonymkode: d652b...79b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

At man ikke kan lage en eneste tråd på sosialforumet uten at den blir begravet av telletråder før det er gått en time. Det burde vært et eget forum for tallnissene.

Anonymkode: fc88a...e99

Signeres !   +  alle pubertetsjenter som hører hjemme på ung.no eller klara klok.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ber om råd og hjelp, men nekter å ta det imot/blir sinte. 

  • Liker 31
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 80% av mennene her inne 
  • Telletrådene (trist)
  • Troll med elendig humor
  • "Hvorfor er kvinner sånn og sånn, buhu (igjen, se punkt 1)
  • De patetiske runketrådene 
  • Smårasistene..

Anonymkode: d66bd...b70

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråder der menn stiller spørsmål om sex til kvinner." Blir du kåt av dette?" " Hvordan skal jeg få henne opphisset?" osv..Skulle tro de satt og r..... til svarene eller noe. Tror KG ville blitt et mye mer seriøst forum hvis de betalte moderatorerne sine,for jeg har forstått det sånn at de jobber gratis.Jeg personlig kan ikke forstå hvordan de har klart å få folk til å jobbe gratis her inne.

Anonymkode: 5445f...860

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det er vanskelig å forstå reglene for posting på underforumet Rampelys. Jeg forstår og respekterer at det finnes regler, men når hele regelopplegget blir vanskeligere å forstå enn Joker Nord, og åpenbart tolkes ulikt mellom moderatorer, og virker å håndheves ulikt mellom tråder, så blir man jo litt lei. Selv når jeg virkelig prøver å forstå reglene og å lære hva som er innafor og ikke basert på hva man ser at blir godtatt og hva som blir slettet, så ser jeg ikke noe klart system i det. Dette er ikke en kritikk av enkeltmoderatorer, for jeg skjønner at det kan være et vanskelig underforum å moderere med tanke på tidvis høy aktivitet, det jeg er lei av er vel det jeg ser på som systematisk ulik tolkning og regler som kanskje ikke er lette å forstå for verken brukere eller andre. Noe som bidrar til at jeg blir lei, er at det sjelden kommer oppklarende svar på spørsmål rundt dette i tråder på Ris og ros. 

Jeg er lei av mye annet også, men akkurat det over er det jeg tenker på først. Fordi det har pågått over tid, fordi jeg interesserer meg for mange av temaene som blir tatt opp på det underforumet, og fordi jeg synes debatter og tråder som kan bli veldig interessante (og ganske viktige, da andre arenaer, som f.eks. bloggeres kommentarfelt styres og "sensureres" av dem selv, noe som gjør KG til en potensielt viktig plass for denne typen debatt) får dårligere kvalitet og blir vanskeligere å delta i. 

 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Winza/Jacklost skrev:

Er det ting du er lei av på kg? For eksempel type tråder man ser, visse holdninger eller ting generelt på kg du er lei av?

Jeg er lei hvordan det har blitt brukt til å rakke ned på kjendiser og bloggere. Synes det er helt tullete og idiotisk, ikke minnst respektløst og feigt. Mobbing er en uting. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mari Y skrev:

Jeg er lei hvordan det har blitt brukt til å rakke ned på kjendiser og bloggere. Synes det er helt tullete og idiotisk, ikke minnst respektløst og feigt. Mobbing er en uting. 

Ikke for å kverulere på hva du er lei av, men av ren nysgjerrighet siden tråder om bloggere er noe jeg ofte og gjerne deltar i: Er det liksom tonen i debatt om bloggere generelt du mener er nedrakkende, respektløs og feig, eller er det mer enkelttilfeller du reagerer på? 

Nå kom jeg på enda en ting jeg er lei av. Folk som mener enkelte typer kjente personer eller næringsvirksomheter (bloggere) trenger og fortjener ekstra beskyttelse mot åpen debatt blant forbrukere om ting de tjener penger på og bidrar til kultur og samfunn med. Synes det er fordummende, og at det bærer preg av umyndiggjøring av voksne næringsdrivende (i 99% av tilfellene unge kvinner, som ofte heller bør bli sett på som proffe aktører vi bør ta på alvor) med kommersielle interesser. Dette siste avsnittet er på ingen måte rettet mot deg altså, Mari Y. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen har problemer med kjæresten/mannen, så kommer hylekoret inn for å si "dump han nå!" Eller "hvorfor er du enda sammen med han?" 

Altså, det er ikke alle som vil dumpe han fordi de har litt problemer i forholde. Ingen har perfekte forhold og man vil jo ofte jobbe seg igjennom problemene. Men her får man beskjed om å dumpe han og hive han ut!

Alle de tåpelig trådene på seksualitet forumet. Hadde det ikke vært lov å poste anonym der, så hadde vi slippet alle trolletrådene. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

At 99% av trådene på forumet alltid ender opp med at noen starter en krangel, til og med i tråder på vi som sørger delen av forumet har jeg sett folk være ufine. Helt utrolig :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telletråder. Og som han over meg sier, at det blir krangel fordi en dust sier no idiotisk. Og også at de glir langt utenfor tema.

Endret av Hemmingroad
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

avsporinger og at folk henger seg opp i uviktige detaljer. 

alle tråder om dyrehold hvor folk blir hissig og ufin i språket, og roper om dyremishandling dersom noen våger be om råd/tips. 
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Søgni skrev:

At det er vanskelig å forstå reglene for posting på underforumet Rampelys. Jeg forstår og respekterer at det finnes regler, men når hele regelopplegget blir vanskeligere å forstå enn Joker Nord, og åpenbart tolkes ulikt mellom moderatorer, og virker å håndheves ulikt mellom tråder, så blir man jo litt lei. Selv når jeg virkelig prøver å forstå reglene og å lære hva som er innafor og ikke basert på hva man ser at blir godtatt og hva som blir slettet, så ser jeg ikke noe klart system i det. Dette er ikke en kritikk av enkeltmoderatorer, for jeg skjønner at det kan være et vanskelig underforum å moderere med tanke på tidvis høy aktivitet, det jeg er lei av er vel det jeg ser på som systematisk ulik tolkning og regler som kanskje ikke er lette å forstå for verken brukere eller andre. Noe som bidrar til at jeg blir lei, er at det sjelden kommer oppklarende svar på spørsmål rundt dette i tråder på Ris og ros. 

Jeg er lei av mye annet også, men akkurat det over er det jeg tenker på først. Fordi det har pågått over tid, fordi jeg interesserer meg for mange av temaene som blir tatt opp på det underforumet, og fordi jeg synes debatter og tråder som kan bli veldig interessante (og ganske viktige, da andre arenaer, som f.eks. bloggeres kommentarfelt styres og "sensureres" av dem selv, noe som gjør KG til en potensielt viktig plass for denne typen debatt) får dårligere kvalitet og blir vanskeligere å delta i. 

 

 

Signerer denne.

Hvordan kan det ha seg at krav til dokumentasjon på Rampelys er annerledes enn i andre underforum. I rampelys må man linke til hvor dokumentasjon er hentet fra. Å legge ut bilde er ikke tillatt. Men f.eks i tråder om barnevernet er det tillatt å klippe og lime inn bilder fra nettsider.

Anonymkode: 8e3cc...909

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Søgni skrev:

Ikke for å kverulere på hva du er lei av, men av ren nysgjerrighet siden tråder om bloggere er noe jeg ofte og gjerne deltar i: Er det liksom tonen i debatt om bloggere generelt du mener er nedrakkende, respektløs og feig, eller er det mer enkelttilfeller du reagerer på? 

Nå kom jeg på enda en ting jeg er lei av. Folk som mener enkelte typer kjente personer eller næringsvirksomheter (bloggere) trenger og fortjener ekstra beskyttelse mot åpen debatt blant forbrukere om ting de tjener penger på og bidrar til kultur og samfunn med. Synes det er fordummende, og at det bærer preg av umyndiggjøring av voksne næringsdrivende (i 99% av tilfellene unge kvinner, som ofte heller bør bli sett på som proffe aktører vi bør ta på alvor) med kommersielle interesser. Dette siste avsnittet er på ingen måte rettet mot deg altså, Mari Y. 

Det er ikke snakk om kritikk eller å umyndiggjøre dem, men at folk kommer med usanne rykter på nettet, f eks, eller at noen har opplevd å få personlige meldinger på egen epost- adresse.  Personlig kunne jeg egentlig ikke brydd meg om kjendiser, men jeg mener at ingen fortjener å bli mobbet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk som er raske med å komme med spydige kommentarer hvis man sier noe som de ikke er enig i.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk her inne som trykker på AB for å slippe at nicet sitt skal bli beheftet med den dritten de slenger rundt seg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...