Gå til innhold

Bare meg som synes startlønn på 600 000 er dårlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer jo ikke til å få 600 000 i startlønn😂. Velkommen til virkeligheten.

Anonymkode: ee821...d3b

Det er ikke uvanlig, og jeg tipper TS allerede har kontrakten i hånden.

Anonymkode: 26ee2...0da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer jo ikke til å få 600 000 i startlønn😂. Velkommen til virkeligheten.

Anonymkode: ee821...d3b

Indøkere kan fort starte på 600.000 jo, TS er snart Indøk.

Velkommen til virkeligheten.

Anonymkode: 8aec9...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter studiet ligger startlønn for de fleste på 600 k +\- bonus. Jeg er 27 når jeg er ferdig, har en del studielån, har gått glipp av boligprisveksten og lønn i mange år. Og om man skal leie eller eie i Oslo, betale ekstreme skatter og avgifter på det meste samt dobbel pris på bil i forhold til feks Sverige så må jeg si at en startlønn på 600 k er ganske dårlig. Hadde jeg begynt som håndverker kunne jeg allerede ha jobbet i nesten 10 år og spart og investert. 

Anonymkode: 0a515...581

Har 8 år på universitet og 20 års yrkeserfaring, med 600 i lønn. Har studielån for alle årene og to barn.

tenker du at du, uten erfaring og annet enn formell kompetanse skal ligge langt over meg?

Anonymkode: 767c7...1fc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har master i kreativt yrke og jobber i "staten". Jeg tjener 900k etter over 10 års ansenitet. Misunner dere som tjener bra.

Anonymkode: 493d1...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har 8 år på universitet og 20 års yrkeserfaring, med 600 i lønn. Har studielån for alle årene og to barn.

tenker du at du, uten erfaring og annet enn formell kompetanse skal ligge langt over meg?

Anonymkode: 767c7...1fc

Vel, går meget an på den formelle kompetansen

Anonymkode: 26ee2...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter studiet ligger startlønn for de fleste på 600 k +\- bonus. Jeg er 27 når jeg er ferdig, har en del studielån, har gått glipp av boligprisveksten og lønn i mange år. Og om man skal leie eller eie i Oslo, betale ekstreme skatter og avgifter på det meste samt dobbel pris på bil i forhold til feks Sverige så må jeg si at en startlønn på 600 k er ganske dårlig. Hadde jeg begynt som håndverker kunne jeg allerede ha jobbet i nesten 10 år og spart og investert. 

Anonymkode: 0a515...581

Ehh hallo you spoiled brat. 600000 er ikke dårlig startlønn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Men du sliter ut kroppen, blir utsatt for sykdommer, har grusom turnus, lav jobbsikkerhet og lav lønn. Hvorfor gidde?

Det er rett å slett usolidarisk å godta slik lønn og slike betingelser.

Du blir utsatt for sykdommer ved for mye stillesitting også...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

🙈 Hadde det ikke vært for at noen satt på en "lesesal", så hadde ikke disse gutta hatt noen moderne båt å være på.

Anonymkode: 3b874...ae0

Føler meg ikke særlig truffet, er ingeniør selv. Har absolutt respekt for ordentlige utdanninger, som ingeniørfag, medisin, realfag generelt osv. Men den "mastersyken" som herjer samfunnet i dag har jeg lite til overs for. Mye tulleutdanninger og fremtidige spekulanter, dessverre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Fjolsene som tar blodprøver på fastlegekontorene er ikke særlig kompetente, så det kan jeg likesågodt gjøre selv og sende dem blodet med en kurer eller noe. Sånn seriøst, en narkoman i Oslo klarer å treffe en blodåre i mørket ute i -20c mens de har abstinenser, hvordan kan noen ikke få det til?

Haha der kjente jeg meg igjen. Sist jeg skulle ta blodprøve kom jeg hjem igjen med to ømme hovne og mørkeblå albuehuler, det var komplett umulig for dem å få til å treffe.

Anonymkode: a2dd9...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt brutalt ment; om jeg skulle blitt kjørelærer eller annet som ikke krever særlig kompetanse - så ender man jo opp med enkelte kollegaer med dine refleksjonsevner. Og det er jo ikke helt ønskelig om man trenger utfordringer.

Anywho; jeg var ferdig utdannet i 2008, har rådgiverstilling man ikke får som nyutdannet og tjener litt over 600tusen.

Det er høyere enn de fleste av kollegaene mine med tilsvarende utdanning. De fleste begynner på ca 480/500 med relevant mastergrad. 

Anonymkode: 94430...17d

Jeg trenger ikke kollegaer til å holdd meg i hånden.

9 år og du tjener mindre enn meg...

Ja, sykepleing er elendig betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gagaen skrev:

Ein gjer ein forskjell for folk, DET er meir verdt enn mykje anna. 

Helt enig. Kan ikke nevne en sykepleier som har gjort noe matnyttig. Men trafikklæreren har gitt meg holdninger som holder meg trygg hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Resignert skrev:

Føler meg ikke særlig truffet, er ingeniør selv. Har absolutt respekt for ordentlige utdanninger, som ingeniørfag, medisin, realfag generelt osv. Men den "mastersyken" som herjer samfunnet i dag har jeg lite til overs for. Mye tulleutdanninger og fremtidige spekulanter, dessverre.

Kan ikke ha mye samfunnsforståelse om dere ikke forstår at det er bra at folk tar mer utdannelse, så lenge alle samfunnsoppgavene blir besatt. Man får ikke akkurat en slik lønn som TS ser for seg ved å ta en unyttig utdannelse. Duh 

Anonymkode: 3b874...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Indøkere kan fort starte på 600.000 jo, TS er snart Indøk.

Velkommen til virkeligheten.

Anonymkode: 8aec9...d03

Det var TS i den andre tråden.

I denne tråden har vel ingen sett hva TS studerer?

Anonymkode: 958f8...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen forventer du egentlig? En startlønn på 600 000 er ganske godt over snittet. Mange har jobbet i årevis og er ikke i nærheten.

Har du tatt en Sippern eller?

 

Anonymkode: 14945...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg har master i kreativt yrke og jobber i "staten". Jeg tjener 900k etter over 10 års ansenitet. Misunner dere som tjener bra.

Anonymkode: 493d1...8bb

... og 900k er ikke bra?! Jeg tjener såvidt over 600k, har doktorgrad i realfag, lengre ansiennitet enn deg og jobber også i staten. Fortell gjerne hvilken stilling i staten som gir 900k i året med master i et kreativt yrke og såpass kort ansiennitet.  

Anonymkode: dd2ba...980

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var TS i den andre tråden.

I denne tråden har vel ingen sett hva TS studerer?

Anonymkode: 958f8...3e7

Det må være samme person. Trådene er omtrent like. 

Anonymkode: dd2ba...980

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vanskelig i det hele tatt.

Anonymkode: 26ee2...0da

Har du noen gang tatt en blodprøve? Det har jeg. Har aldri tatt en på meg selv, men ser ikke for meg at det skal være så enkelt å få til, akkurat. Spesielt hvis man ikke har peiling. Men lykke til! 

Anonymkode: dd2ba...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen gang tatt en blodprøve? Det har jeg. Har aldri tatt en på meg selv, men ser ikke for meg at det skal være så enkelt å få til, akkurat. Spesielt hvis man ikke har peiling. Men lykke til! 

Anonymkode: dd2ba...980

Ja. Det er under middels innviklet håndarbeid som man får til etter noen få forsøk. Man lærer raskere av å gjøre det på seg selv fordi man ser begge perspektivene av saken. Bittelitt upraktisk å gjøre det på en av armene som man bruker til selve blodprøvetakingen, men er ikke mye verre enn å nappe hår på høyre øyenbryn med venstre hånd.

Hvis man har en hvilken som helst person som kan trykke på knappen til å løsne armbåndet på signal, hjelper dette noe, men dette kan en femåring gjøre.

Anonymkode: f62f2...2cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Men du sliter ut kroppen, blir utsatt for sykdommer, har grusom turnus, lav jobbsikkerhet og lav lønn. Hvorfor gidde?

Det er rett å slett usolidarisk å godta slik lønn og slike betingelser.

Hvorfor gidde? Hva iallverden tror du hadde skjedd om folk IKKE hadde gidda?🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: ca094...b93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...