Gå til innhold

Bare meg som synes startlønn på 600 000 er dårlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Når jeg trenger noe seriøst medisinsk bruker jeg private helsetjenester. 

Fastlegeordningen er søppel. Jeg kommer jo alltid dit med diagnosen og behandlingen klar. Bortkastet tid og unødig smitterisiko. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kan skrive en elektronisk melding. 

Fjolsene som tar blodprøver på fastlegekontorene er ikke særlig kompetente, så det kan jeg likesågodt gjøre selv og sende dem blodet med en kurer eller noe. Sånn seriøst, en narkoman i Oslo klarer å treffe en blodåre i mørket ute i -20c mens de har abstinenser, hvordan kan noen ikke få det til?

Du prater jo bare tull. Orker ikke..

Anonymkode: 129c3...8aa

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deg igjen? Er ikke så lenge siden sist tråd om akkurat det samme. Foreslår du leser litt i den. 

Anonymkode: 0ab05...910

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg begynt som håndverker kunne jeg allerede ha jobbet i nesten 10 år og spart og investert. 

Anonymkode: 0a515...581

Ja. Du har blitt lurt.

Flytt til USA eller Sveits og håp på det beste. Jeg skulle ønske jeg hadde bedre råd, men det er det beste jeg har.

Anonymkode: f62f2...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bare du. Det er ikke arbeidsgivers problem at du nærmer deg 30 og må betale skatt og bolig, du er uansett fersk i yrket, muligens i yrkeslivet i det hele tatt, og da er du veldig heldig som får ei sånn lønn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 000,- er absolutt en bra startlønn. De fleste yrker har en langt lavere startlønn enn dette. 

Jeg driver med rekruttering og folk med holdninger som deg vil jeg faktisk helst slippe å ansette, da du ikke virker særlig motivert for å jobbe og stå på for å bevise hva du er verdt. 

Anonymkode: e01c8...0c0

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det du på indøk som er ute og klager igjen?

Ellers foreslår jeg at du kommer deg ned fra din høye og svært privilegerte hest.

Anonymkode: dd2ba...980

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Når jeg trenger noe seriøst medisinsk bruker jeg private helsetjenester. 

Fastlegeordningen er søppel. Jeg kommer jo alltid dit med diagnosen og behandlingen klar. Bortkastet tid og unødig smitterisiko. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kan skrive en elektronisk melding. 

Fjolsene som tar blodprøver på fastlegekontorene er ikke særlig kompetente, så det kan jeg likesågodt gjøre selv og sende dem blodet med en kurer eller noe. Sånn seriøst, en narkoman i Oslo klarer å treffe en blodåre i mørket ute i -20c mens de har abstinenser, hvordan kan noen ikke få det til?

Lykke til med å ta den blodprøven på deg selv. 😂😂😂 

Anonymkode: dd2ba...980

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk utdanner seg til sånne yrker med bedriten betaling. 600k klarer en trafikklærer det første året de jobber. Da trenger man bare to års utdanning...

Helt brutalt ment; om jeg skulle blitt kjørelærer eller annet som ikke krever særlig kompetanse - så ender man jo opp med enkelte kollegaer med dine refleksjonsevner. Og det er jo ikke helt ønskelig om man trenger utfordringer.

Anywho; jeg var ferdig utdannet i 2008, har rådgiverstilling man ikke får som nyutdannet og tjener litt over 600tusen.

Det er høyere enn de fleste av kollegaene mine med tilsvarende utdanning. De fleste begynner på ca 480/500 med relevant mastergrad. 

Anonymkode: 94430...17d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer jo ikke til å få 600 000 i startlønn😂. Velkommen til virkeligheten.

Anonymkode: ee821...d3b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Bare meg som synes startlønn på 600 000 er dårlig?

Ja.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

.................Jeg er 27 når jeg er ferdig, har en del studielån, har gått glipp av boligprisveksten og lønn i mange år. Og om man skal leie eller eie i Oslo, betale ekstreme skatter og avgifter på det meste samt dobbel pris på bil i forhold til feks Sverige så må jeg si at en startlønn på 600 k er ganske dårlig. Hadde jeg begynt som håndverker kunne jeg allerede ha jobbet i nesten 10 år og spart og investert. 

Anonymkode: 0a515...581

<i>Staten burde kommet på banen med en kompensasjonsordning for akademikere og økonomer som har havnet i bakleksa i forhold til håndverkere.</i>

Skattemodellen i Norge er basert på relativt lav skatt på inntekt og desto høyere trykk i form av avgifter på forbruk.  At bil koster dobbelt så mye i Norge ift Sverige gjelder også håndverkere.  Ikke bare nyutdannede.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Etter studiet ligger startlønn for de fleste på 600 k +\- bonus. Jeg er 27 når jeg er ferdig, har en del studielån, har gått glipp av boligprisveksten og lønn i mange år. Og om man skal leie eller eie i Oslo, betale ekstreme skatter og avgifter på det meste samt dobbel pris på bil i forhold til feks Sverige så må jeg si at en startlønn på 600 k er ganske dårlig. Hadde jeg begynt som håndverker kunne jeg allerede ha jobbet i nesten 10 år og spart og investert. 

Anonymkode: 0a515...581

Må du absolutt bo i Oslo? Hvilken utdannelse og grad er det snakk om? Og bare for å gni det litt inn, en fisker på en moderne frysetråler ligger oftest over en mill i året. Men de gutta har reell kompetanse på det de gjør, jobber knallhardt, og produserer reelle verdier. I sterk kontrast til mange som har tilbrakt 20-åra på en forelesingssal.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Men du sliter ut kroppen, blir utsatt for sykdommer, har grusom turnus, lav jobbsikkerhet og lav lønn. Hvorfor gidde?

Det er rett å slett usolidarisk å godta slik lønn og slike betingelser.

Ein gjer ein forskjell for folk, DET er meir verdt enn mykje anna. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Resignert skrev:

Må du absolutt bo i Oslo? Hvilken utdannelse og grad er det snakk om? Og bare for å gni det litt inn, en fisker på en moderne frysetråler ligger oftest over en mill i året. Men de gutta har reell kompetanse på det de gjør, jobber knallhardt, og produserer reelle verdier. I sterk kontrast til mange som har tilbrakt 20-åra på en forelesingssal.

🙈 Hadde det ikke vært for at noen satt på en "lesesal", så hadde ikke disse gutta hatt noen moderne båt å være på.

Anonymkode: 3b874...ae0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det en grunn til at du starter en ny tråd om dette? Var ikke side opp og side ned i forrige tråd tilstrekkelig for deg? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

🙈 Hadde det ikke vært for at noen satt på en "lesesal", så hadde ikke disse gutta hatt noen moderne båt å være på.

Anonymkode: 3b874...ae0

Hadde ikke noen skaffet deg mat hadde du aldri engang nådd en lesesal... Man greide å lage båter og fange mat før lesesalens tid så tror ikke det er noen vist i at du forsøker å gå den veien...

Anonymkode: 9d35f...a74

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til med å ta den blodprøven på deg selv. 😂😂😂 

Anonymkode: dd2ba...980

Det er ikke vanskelig i det hele tatt.

Anonymkode: 26ee2...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...