Gå til innhold

Bør jeg sjekke telefonen hans?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Carrot skrev:

Jeg ville nok ikke snoket i utgangspunktet fordi jeg håper og tror at jeg ville snakket med min mann FØR forholdet ble av en slik art at jeg mistenkte han for noe - så ikke noe "der kom den" :) Det var et legitimt spørsmål for å få klarhet i forløpet TS beskrev. Fint å engasjere seg, men finere om man evner se lengre enn angrep som beste forsvar..

Du angriper TS. Du kommer med ingen hjelp. Du bryter TS enda mer ned. Så jo der kom den for faen. 

Anonymkode: f27c0...3e0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.1.2019 den 12.34, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri følt noe behov for å snoke på telefonen til kjæresten - før nå. 

Han har fått en sms der det står "Kan jeg ringe deg? Så jeg kan fortelle deg historiene mine? Its been a while..."

Hvorpå han svarer at "hva med lunsjtid i morgen, nå passer dessverre ikke", meldingene ble sendt rundt kl 22 på kvelden. Jeg fant den lille loggen på macen hans da jeg lånte denne. 

Jeg er voldsomt nysgjerrig på hvem dette er noe, navnet på meldingen sier meg heller ingenting. Jeg vet jeg burde heve meg over dette og stole på kjæresten min, for han har ikke gitt noen tegn på noe annet. Men denne meldingen gir meg en dårlig følelse. Hva ville dere gjort? 

Jeg vil heller ikke konfrontere kjæresten med dette enda ettersom jeg allerede har funnet meldingene ved å "snoke" på macen hans... 

Huff, hadde håpet jeg ikke trengte føle på dette, skammer meg over at jeg vil sjekke telefonen hans... 

Anonymkode: ff8e5...ba0

Jeg ser virkelig ikke problemet med denne meldingen. Ikke hadde jeg spurt, og ikke hadde jeg snoket på telefonen hans. 

Men det er meg. Min mann får ha både sine meldinger og sin telefon i fred. Jeg stoler på han. 

Anonymkode: f61c7...c03

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
På 15.1.2019 den 12.34, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri følt noe behov for å snoke på telefonen til kjæresten - før nå. 

Han har fått en sms der det står "Kan jeg ringe deg? Så jeg kan fortelle deg historiene mine? Its been a while..."

Hvorpå han svarer at "hva med lunsjtid i morgen, nå passer dessverre ikke", meldingene ble sendt rundt kl 22 på kvelden. Jeg fant den lille loggen på macen hans da jeg lånte denne. 

Jeg er voldsomt nysgjerrig på hvem dette er noe, navnet på meldingen sier meg heller ingenting. Jeg vet jeg burde heve meg over dette og stole på kjæresten min, for han har ikke gitt noen tegn på noe annet. Men denne meldingen gir meg en dårlig følelse. Hva ville dere gjort? 

Jeg vil heller ikke konfrontere kjæresten med dette enda ettersom jeg allerede har funnet meldingene ved å "snoke" på macen hans... 

Huff, hadde håpet jeg ikke trengte føle på dette, skammer meg over at jeg vil sjekke telefonen hans... 

Anonymkode: ff8e5...ba0

NEI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du angriper TS. Du kommer med ingen hjelp. Du bryter TS enda mer ned. Så jo der kom den for faen. 

Anonymkode: f27c0...3e0

du gikk glipp av mer enn en ting skjønner jeg, det å spørre om klarhet er ikke et angrep, det er et spørsmål. Deretter svarte jeg igjen i tråden ETTER at TS svarte meg :) der jeg skrev at basert på hennes utfyllende svar var jeg enig med en annen bruker i at TS bare burde snakke med kjæresten fordi det IKKE hadde handlet om snoking slik hun gav inntrykk av i første innlegg..

På ‎15‎.‎01‎.‎2019 den 14.14, Carrot skrev:

 

Enig med AB over her - i så fall er det bare å være helt åpen på hvordan du så meldingen..

- så nei, det var ikke noen grunn til at du skulle hisse deg så jævlig opp og angripe meg, hvis det ikke er fordi skoen trykker et annet sted rent personlig så klart..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, jeg blir litt forbauset over disse svarene her inne. Akkurat som å snoke på en telefon eller en datamaskin er the holy grail og skal aldri røres. Men mange her kan slenge dritt på dritt til trådstartere uansett hva enn en problemstilling måtte være. Jeg tror det er VELDIG mange som ville sett på telefonen i denne situasjonen om de hadde fått sjansen. Med mindre man er ekstremt naiv og aldri har en mistanke for noe. Det er ofte disse som går igjennom forhold med utroskap etc.

Jeg sier ikke at jeg støtter 100% å gå igjennom tlf. Jeg spurte f.eks kjæresten om han hadde sjekket tlf min om det hadde dukket opp en veldig mistenksom melding, da sa han ja. Og det er greit tenker jeg da. Jeg ville gjort det samme og det vet han. Men det bryr han ikke fordi han ikke har noe skjule! Jeg ville aldri blitt sur på kjæresten så lenge han kunne ha forklart seg etterpå.. når det kommer til privat livet vet jo de fleste kjærester nok om hverandre. Man går jo ikke på tlf for å sjekke alt mulig.  Ja, det er tillitsbrudd for de som er veldig private med telefonen sin, men for min kjæreste ser jeg ikke på det som et tillitsbrudd om dette hadde gitt han dårlig følelse. 

Jeg syntes dog du burde spørre, men samtidig så vil han mest sannsynlig lyve om han skjuler noe. Nei, reaksjonen er ikke alltid nok til å ferske utroskap. Been there, var naiv og spurte i stedet for å sjekke. Kastet bort noen måneder der. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carrot skrev:

du gikk glipp av mer enn en ting skjønner jeg, det å spørre om klarhet er ikke et angrep, det er et spørsmål. Deretter svarte jeg igjen i tråden ETTER at TS svarte meg :) der jeg skrev at basert på hennes utfyllende svar var jeg enig med en annen bruker i at TS bare burde snakke med kjæresten fordi det IKKE hadde handlet om snoking slik hun gav inntrykk av i første innlegg..

- så nei, det var ikke noen grunn til at du skulle hisse deg så jævlig opp og angripe meg, hvis det ikke er fordi skoen trykker et annet sted rent personlig så klart..

Ro deg ned litt du. 

Anonymkode: f27c0...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg blir å spørre han tilfeldig i kveld mens vi ser på en serie på pcen hans og har den oppe så jeg kan vise meldingen jeg har sett. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt noe problem med at partneren sjekker tlf’en min OM det skulle vere behov for det. Hun fikk vite passord og er hun plutselig sjalu av seg eller nysgjerrig så ligger tlf’en og hun kan sjå så mye hun vil. Jeg tenker det er mye bedre at partneren får tilgang og kan sjå med sine egne øyner at det ikke er noe, istedet for å gå rundt å spekulere og tenke seg fram til alle mulige situasjoner. Det fører som regel bare til mye tapt tid med dårlig humør/ ekle følelser i kroppen. Men så roter jeg meg ikke borti andre eller tekster med andre for spenning eller hva det nå er. Er jeg i et forhold så er det forholdet som gjelder 100%

Hilsen mann 25.

Anonymkode: f696b...e98

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
På 15.1.2019 den 14.21, AnonymBruker skrev:

Hans mobil er din mobil så du har din fulle rett å sjekke.

Anonymkode: 3707a...9b9

I tillegg til å skrive vissvass, så oppfordrer du til lovbrudd. Ta deg en bolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2019 den 14.21, AnonymBruker skrev:

Hans mobil er din mobil så du har din fulle rett å sjekke.

Anonymkode: 3707a...9b9

Hvordan er hans mobil, hennes mobil? 🤔 

Ts, hvor lenge har dere vært sammen? Kan dette være noe fra før din tid?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, sophiaM skrev:

Jeg tror jeg blir å spørre han tilfeldig i kveld mens vi ser på en serie på pcen hans og har den oppe så jeg kan vise meldingen jeg har sett. 

Håper du fikk svar som gir deg ro :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det, TS?

Min første tanke er at det er en venninne som betror seg til han om noe vanskelig hun går igjennom. Problemer i forhold eller en vanskelig eks. Der kan det fort komme mange "historier"... Ihvertfall med min eks 😛

Anonymkode: fbe51...02f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer gir meg fri tilgang til hans mobil, og skulle en litt merkelig melding dukke opp, så hadde jeg spurt rett ut hvem det er og hva det gjelder. Så jeg anbefaler å bare ta det opp og ha en åpen samtale om det. 

Anonymkode: c98aa...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.1.2019 den 9.40, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hatt noe problem med at partneren sjekker tlf’en min OM det skulle vere behov for det. Hun fikk vite passord og er hun plutselig sjalu av seg eller nysgjerrig så ligger tlf’en og hun kan sjå så mye hun vil. Jeg tenker det er mye bedre at partneren får tilgang og kan sjå med sine egne øyner at det ikke er noe, istedet for å gå rundt å spekulere og tenke seg fram til alle mulige situasjoner. Det fører som regel bare til mye tapt tid med dårlig humør/ ekle følelser i kroppen. Men så roter jeg meg ikke borti andre eller tekster med andre for spenning eller hva det nå er. Er jeg i et forhold så er det forholdet som gjelder 100%

 Hilsen mann 25.

Anonymkode: f696b...e98

Sånn gjør jeg også. Har selv opplevd utroskap, og fant ut av det ved å sjekke telefonen til min eks. Hadde en magefølelse på at han løy til meg om tingenes tilstand. Gikk i flere måneder med en uggen følelse av at forholdet skrantet fra hans side, men han nektet for at noe var galt. Unner ingen å gå med den usikkerheten jeg gikk med før jeg fikk tak på telefonen hans mens den lå ubevoktet og fikk bekreftet bedrageriet.

Kjæresten min kan passordet mitt på Facebook, og kan logge inn så mye han bare vil, men jeg tror ikke han gjør det. Jeg kan også hans, men har bare logget inn hvis jeg må logge inn på f.eks. Netflix-brukeren hans med Facebook, etc. Hadde ikke brydd meg om han sjekket.  Anser ikke min Facebook eller min telefon som noe topphemmelig privat, men jeg respekterer selvsagt de som gjør det. 

Jeg tror nok at hvis man er litt åpen og ikke åpenlyst skjuler koden på telefonen, svarer ærlig på ting som dette uten å bli sint og sur, lar mobilen ligge og vise varsler åpent på bordet osv., så vil partnere generelt være mindre mistenkelig og få en magefølelse om å snoke. Men igjen, jeg forstår også at andre mener telefonen er privat.

Anonymkode: c0217...2b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2019 den 10.01, AnonymBruker skrev:

Hva er det med dere kvinnfolk som skal bortpå andres ting hele tiden? Vært sånn i hvert eneste forhold jeg har vært i. Dama skal alltid låne pc'n eller mobilen min eller andre ting, har aldri falt meg inn å skulle låne alt mulig rart av dama. Hva er det med dere egentlig? Dere har sånn 'what's yours is mine'-holdning

Anonymkode: 9d945...86c

Det er ikke en "kvinnfolk"-ting, det har å gjøre med hvem du velger å date.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva kjæresten gjør på mobilen og jeg låner den aldri. 

Anonymkode: cc4dd...808

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2019 den 10.01, AnonymBruker skrev:

Hva er det med dere kvinnfolk som skal bortpå andres ting hele tiden? Vært sånn i hvert eneste forhold jeg har vært i. Dama skal alltid låne pc'n eller mobilen min eller andre ting, har aldri falt meg inn å skulle låne alt mulig rart av dama. Hva er det med dere egentlig? Dere har sånn 'what's yours is mine'-holdning

Anonymkode: 9d945...86c

Det er ikke en kvinnfolkting, jeg hadde sjekket.

Jeg låner oftere konens telefon enn motsatt.

Mann 37

Anonymkode: f4b27...6c3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ville ha telefon/PC privat handler for min del ikke om mitt privatliv, men om å ikke utlevere andres! Det som blir skrevet til meg i fortrolighet har ikke aktuelle kjærester noe med! Har han konkrete mistanker får han heller bare spørre, jeg ville gjort det samme i motsatt tilfelle. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...