Gå til innhold

Bør jeg sjekke telefonen hans?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri følt noe behov for å snoke på telefonen til kjæresten - før nå. 

Han har fått en sms der det står "Kan jeg ringe deg? Så jeg kan fortelle deg historiene mine? Its been a while..."

Hvorpå han svarer at "hva med lunsjtid i morgen, nå passer dessverre ikke", meldingene ble sendt rundt kl 22 på kvelden. Jeg fant den lille loggen på macen hans da jeg lånte denne. 

Jeg er voldsomt nysgjerrig på hvem dette er noe, navnet på meldingen sier meg heller ingenting. Jeg vet jeg burde heve meg over dette og stole på kjæresten min, for han har ikke gitt noen tegn på noe annet. Men denne meldingen gir meg en dårlig følelse. Hva ville dere gjort? 

Jeg vil heller ikke konfrontere kjæresten med dette enda ettersom jeg allerede har funnet meldingene ved å "snoke" på macen hans... 

Huff, hadde håpet jeg ikke trengte føle på dette, skammer meg over at jeg vil sjekke telefonen hans... 

Anonymkode: ff8e5...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lånte macen hans da meldingen dukket opp på iMessage, så nei jeg lette ikke etter noe med intensjon av å snoke. 

Anonymkode: ff8e5...ba0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du bare er ærlig  . Si at meldingen dukket opp da du lånte pc'en. Si at du ikke vil spekulere ,men siden dere har et ærlig forhold dere imellom at han kanskje kan forklare hva det dreier seg om? Vær kjærlig,uten mistenksomhet.  Dersom han ikke har noe å skjule,så bør han vise storsinn tilbake. Dersom han blir sur og går i forsvar,eller anklager deg for snoking og at du ikke stoler på ham,da kan du tenke på røde flagg. Det er nok en plausibel forklaring 💖

Anonymkode: ceea4...b20

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært/er i en lignende situasjon som deg  TS, lånte en telefon, skulle sende meg selv et passord fra denne telefonen på messenger og så en person jeg ikke visste hvem var. Leste samtalen og så ting jeg ikke likte.

Min tilnærming var å snoke igjennom det jeg kunne av informasjon (telefoner og PCer)  for å prøve å finne ut så mye som mulig før jeg tok det opp, rett og slett for å forhindre at meldinger blir slettet, løgner blir servert og risikere at sannheten unnslipper.

Er fullstendig klar over at noen synes dette er forkastelig mens andre ville gjort det samme. For min del tenker jeg at målet helliger middelet.
Uten å spore av tråden fant jeg heldigvis ikke det jeg leitet etter, men likevel ting som gjør at dette ikke var helt problemfritt. Utover det har jeg faktisk ikke kommet dit at jeg har tatt opp med samboer.

Anonymkode: f4b27...6c3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere gjort? 

Først hadde jeg spurt mannen min om hva dette er. Reaksjonen hans hadde avgjort om jeg hadde snoket ved en senere anledning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lånte macen hans da meldingen dukket opp på iMessage, så nei jeg lette ikke etter noe med intensjon av å snoke. 

Anonymkode: ff8e5...ba0

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Foreslår at du bare er ærlig  . Si at meldingen dukket opp da du lånte pc'en. Si at du ikke vil spekulere ,men siden dere har et ærlig forhold dere imellom at han kanskje kan forklare hva det dreier seg om? Vær kjærlig,uten mistenksomhet.  Dersom han ikke har noe å skjule,så bør han vise storsinn tilbake. Dersom han blir sur og går i forsvar,eller anklager deg for snoking og at du ikke stoler på ham,da kan du tenke på røde flagg. Det er nok en plausibel forklaring 💖

Anonymkode: ceea4...b20

Enig med AB over her - i så fall er det bare å være helt åpen på hvordan du så meldingen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal spørre og heller ta det derfra. Si ifra til han om du er fornøyd med svaret eller ikke også! 

Anonymkode: 9787d...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoking er ikke noe skam, jeg hadde ringt opp nummeret fra skjult nummer og hørt etter om det var en mann eller dame som tok telefonen. Hvis det er en dame og han ikke forteller noenting om henne eller treffet så er det noe ulumskheter på gang ja, enten en eks som vil ha han tilbake og vil fortelle om problemene hun hadde når de holdt på som gjorde at det ikke ble de to den gang, eller en ny fascinerende dame han har funnet noe til felles med som for eksempel har stor reiselyst eller noen relevante historier som appellerer til han å fortelle. 

Jeg forventer at mine kjærester forteller meg hvem de skal møte

Anonymkode: 15025...048

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans mobil er din mobil så du har din fulle rett å sjekke.

Anonymkode: 3707a...9b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring ham ved lunsjtider i morgen. Tar han tlf, er det greit. Da sier du bare at du ville ønske hal en god dag- og spør tilfeldig hvor han tilbringer lunchen sin.

Tar han ikke tlf, kan du spørre ham i ettertid (tilfeldigvis) hvor han var da du ringte. 

Reaksjonen hans gir deg noen svar vil jeg tro. Er det ikke/har det ikke vært utroskap, vil han være ærlig om hvem han har møtt. 

Oppdager du uærlighet, ville jeg ved første anledning sjekket PC og telefon med den ene hånda, mens jeg pakket med den andre. 

Anonymkode: e587c...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. IKKE undervurder folk som er utro. De er ikke dummere enn at de forstår at de må skrive meldinger som ikke er avslørende om de skulle komme i feile hender. 

Meldingen er litt for kryptisk, og virker litt avtalt. Typ:» når jeg skriver slik, betyr det..». 

 

Anonymkode: e587c...b37

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd å ringe nummeret til vedkommende som har sendt han meldinger, men det kommer kun en laaang ringetone før det blir brutt.. Har søkt det opp med nummersøk også men ingenting dukker opp. Selv om jeg har fått flere forskjellige meninger fra dere om hva jeg bør gjøre så klarer jeg ikke legge fra meg følelsen om at jeg må sjekke telefonen hans dersom det skulle være han skjuler noe. Skammer meg veldig over denne følelsen, men når man først har fått et hint om at noe virker merkelig så er det vanskelig å snu tankene. Er samtdig veldig redd for at jeg skal finne ut noe som jeg absolutt ikke kan komme meg over, men det er vel noe jeg burde ofre for å få temmet denne forferdelige nysgjerrigheten 

Tenker jeg også skal prøve å spørre han i kveld og vise til at jeg fant meldingen ved et "uhell", og jeg gruer meg til reaksjonen må jeg si. 

 

Anonymkode: ff8e5...ba0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snoking er ikke noe skam, jeg hadde ringt opp nummeret fra skjult nummer og hørt etter om det var en mann eller dame som tok telefonen. Hvis det er en dame og han ikke forteller noenting om henne eller treffet så er det noe ulumskheter på gang ja, enten en eks som vil ha han tilbake og vil fortelle om problemene hun hadde når de holdt på som gjorde at det ikke ble de to den gang, eller en ny fascinerende dame han har funnet noe til felles med som for eksempel har stor reiselyst eller noen relevante historier som appellerer til han å fortelle. 

Jeg forventer at mine kjærester forteller meg hvem de skal møte

Anonymkode: 15025...048

 

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hans mobil er din mobil så du har din fulle rett å sjekke.

Anonymkode: 3707a...9b9

🤮

Anonymkode: 90bc1...63e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2019 den 12.39, Carrot skrev:

så, du snoket og fant meldingen ergo snoket du FØR du mistenkte noe?

Der kom den ja. Lurer på hva du hadde gjort. Se deg selv i speilet før du kommenterer her neste gang. 

Anonymkode: f27c0...3e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde spurt først. Og om jeg ikke stolte på svaret han hadde gitt hadde jeg snoket. Men du kjenner han best. Om du tror det er best å snoke først gjør du det. Om du tror det er best å spørre først så gjør du det.

Gjør det som er best for deg. Du må få lov å leve ditt liv. 

Anonymkode: f27c0...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette er som Glamour, med drama og inntriger. Hadde jeg bare ikke vært tom for popkorn. Så mye drama, men alt for lite popkorn. Jeg trenger en popkorn-sponsor. Maarud, hører du meg?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TrekStar skrev:

Huff, dette er som Glamour, med drama og inntriger. Hadde jeg bare ikke vært tom for popkorn. Så mye drama, men alt for lite popkorn. Jeg trenger en popkorn-sponsor. Maarud, hører du meg?!

De hører deg ikke nei. 

Anonymkode: f27c0...3e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der kom den ja. Lurer på hva du hadde gjort. Se deg selv i speilet før du kommenterer her neste gang. 

Anonymkode: f27c0...3e0

Jeg ville nok ikke snoket i utgangspunktet fordi jeg håper og tror at jeg ville snakket med min mann FØR forholdet ble av en slik art at jeg mistenkte han for noe - så ikke noe "der kom den" :) Det var et legitimt spørsmål for å få klarhet i forløpet TS beskrev. Fint å engasjere seg, men finere om man evner se lengre enn angrep som beste forsvar..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...