Gå til innhold

Som dine dager er


lille_frosk

Anbefalte innlegg

❤️❤️ glad for at vi får følge med videre. Håper dere får noen positive svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.1.2019 den 9.23, Aryamili skrev:

Du skriver så fint, så mange vakre betraktninger og skildringer 😭:hjerte: Kan kjenne godheten og kjærligheten gjennom skjermen. 

Det må være fint å kunne snakke med noen som er i samme situasjon.

Og mange smil, så herlig :hjerte:

Takk :hjerte: Du er god!

På 17.1.2019 den 10.52, LilleMy1989 skrev:

Jeg kan ikke lese her inne uten å bli helt rørt og samtidig begynner tårekanalene å virke :grine: Jeg har ingen ord for hva dere går igjennom nå, annet enn at jeg skulle ønske det var annerledes for dere. Og selvfølgelig at resultatet av prøvene blir best mulig :hjerte:

Takk LilleMy, det varmer. Tenk så lenge vi har fulgt hverandre her inne nå! Godt å ha deg med på lasset her og :)

På 17.1.2019 den 15.55, Fnugg skrev:

Åh ❤️ Tenk å ha en sånn mamma som deg! Selv om det kan bli tøffe tak fremover, så har iallefall ungene vunnet i foreldrelotteriet!

Og «bra» (misforstå meg rett, dere skulle jo helst ikke vært på det venterommet noen av dere) at du har funnet noen i en lik situasjon å ha kontakt med, dette er jo en sånn ting man ikke klarer forstå før man står i det selv. 

Håper resten av uka blir fin for dere alle sammen!

Fnugg :hjerte: Nå ble jeg ordentlig rørt. Tror ikke vi er så mye bedre eller verre enn de fleste andre, men vesleskatt er litt magisk sånn ;) Hun får frem gode sider hos folk - så langt i alle fall! Jeg kan informere om at jeg i dag også har ropt «jeg er så lei av at vi skal krangle hele tiden!!!» til snart-treåringen, noe som ikke hjalp nevneverdig på stemningen. Det hjalp litt mer da jeg ba om unnskyldning etterpå heldigvis!

23 timer siden, plastfolien skrev:

❤️❤️ glad for at vi får følge med videre. Håper dere får noen positive svar!

Takk snille du.

 

Kjære vesleskatt. I kveld er det ufattelig og surrealistisk at du kanskje «feiler» noe, at noe ikke er riktig hos deg, i deg. Min vakre vesle venn. Du føles så veldig perfekt akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, lille_frosk skrev:

Takk :hjerte: Du er god!

Takk LilleMy, det varmer. Tenk så lenge vi har fulgt hverandre her inne nå! Godt å ha deg med på lasset her og :)

Fnugg :hjerte: Nå ble jeg ordentlig rørt. Tror ikke vi er så mye bedre eller verre enn de fleste andre, men vesleskatt er litt magisk sånn ;) Hun får frem gode sider hos folk - så langt i alle fall! Jeg kan informere om at jeg i dag også har ropt «jeg er så lei av at vi skal krangle hele tiden!!!» til snart-treåringen, noe som ikke hjalp nevneverdig på stemningen. Det hjalp litt mer da jeg ba om unnskyldning etterpå heldigvis!

Takk snille du.

 

Kjære vesleskatt. I kveld er det ufattelig og surrealistisk at du kanskje «feiler» noe, at noe ikke er riktig hos deg, i deg. Min vakre vesle venn. Du føles så veldig perfekt akkurat nå. 

Hold på den følelsen ❤ uansett om hun skulle "feile" noe er hun likevel like perfekt. 

Men forstår godt tiden nå er vanskelig med all uvissheten. Man vil jo bare vite.. har de sagt noe om hvor lang tid det kan ta? Jeg forstår at det kan ta lang tid om ikke det riktige dukker opp i starten, men jeg tenker på hvor lang tid feks. Første runde tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillemeg90 skrev:

Hold på den følelsen ❤ uansett om hun skulle "feile" noe er hun likevel like perfekt. 

Men forstår godt tiden nå er vanskelig med all uvissheten. Man vil jo bare vite.. har de sagt noe om hvor lang tid det kan ta? Jeg forstår at det kan ta lang tid om ikke det riktige dukker opp i starten, men jeg tenker på hvor lang tid feks. Første runde tar.

:hjerte:

Første runde tar mellom noen uker og opp til tre måneder. Det føles overkommelig! Men jeg har en magefølelse på at de kanskje ikke vil vise noe, av en eller annen grunn. Vi får se ... Neste uke skal vi også på ultralyd og CT av hodet og hjernen. Det vil vi jo få svar på litt raskere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lille_frosk skrev:

:hjerte:

Første runde tar mellom noen uker og opp til tre måneder. Det føles overkommelig! Men jeg har en magefølelse på at de kanskje ikke vil vise noe, av en eller annen grunn. Vi får se ... Neste uke skal vi også på ultralyd og CT av hodet og hjernen. Det vil vi jo få svar på litt raskere!

Det er overkommelig ja :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenstemning på en mandag.

Fyr i ovnen. Kaffe i koppen. Storesøster er endelig frisk og i barnehagen, vesleskatt sover. Hun har et velsignet sovehjerte, lillesøster. Der storesøster gjorde meg halvgal av søvnmangel i omtrent to år, sover lillesøster ofte tolv timers natt med tre matinger. Helt nydelig, og gir et overskudd til å tåle utfordringene vi står i også. 

I dag skal vi til fysioterapeut, det er jeg spent på. Vesleskatt har ikke super bevegelighet i hoftene, og kan for eksempel ikke bæres i typisk froskestilling. Hun er også ganske stiv i andre deler av kroppen, så jeg håper vi kan lage et godt treningsopplegg for henne.

I morgen skal vi på besøk på jobben min. Sånne ting koster meg faktisk litt for tiden, det blir så mye spørsmål, og jeg har jo ikke noen svar. Det blir litt sånn at jeg ikke orker helt å være med på barselgruppe på helsestasjonen for eksempel, på den ene siden vil jeg jo gjerne bare late som alt er fint og flott, på den andre siden går ikke det. Jeg kan heller ikke si at hun utredes uten at det blir mye spørsmål om hvorfor og hva, og når jeg da forteller føler jeg at de også ser på henne annerledes. Ja, hun har jo kanskje litt rare trekk. Ja, nå ser jeg at det ene øyet er sånn/at hendene er sånn/at ... bla bla. Jeg vil bare at de skal se den nydelige vesle jenta mi, ikke dele henne opp i rare kroppsdeler. Jeg regner med at alt sånt blir enklere når vi vet mer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.1.2019 den 9.15, juliane skrev:

Å, kjære frosken! ❤️

:hjerte:

På 21.1.2019 den 13.27, MarianneE skrev:

Å kjære, kjære deg ❤

:hjerte:

 

— 

Da var vi innlagt igjen. Luftveisinfeksjon, noe vi jo har ventet på i denne sykdomstiden. Hun er så tett, og fordi hun svelger masse slim og blir kvalm, kaster hun opp sonden. Tre ganger nå siste døgnet. Jeg har så vondt av denne slitne lille kroppen, fader at man ikke kan pøse på med otrivin til de små! Saltvann er jo så godt som uten effekt når det er så galt. Ikke finner hun roen heller, og ligger konstant med altfor høy puls. Jaja. Luftveisinfeksjoner og forkjølelser går over. Jeg derimot, er lei. Lei og sliten. Ønsker meg snart en uke som kan være helt vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lille_frosk skrev:

:hjerte:

:hjerte:

 

— 

Da var vi innlagt igjen. Luftveisinfeksjon, noe vi jo har ventet på i denne sykdomstiden. Hun er så tett, og fordi hun svelger masse slim og blir kvalm, kaster hun opp sonden. Tre ganger nå siste døgnet. Jeg har så vondt av denne slitne lille kroppen, fader at man ikke kan pøse på med otrivin til de små! Saltvann er jo så godt som uten effekt når det er så galt. Ikke finner hun roen heller, og ligger konstant med altfor høy puls. Jaja. Luftveisinfeksjoner og forkjølelser går over. Jeg derimot, er lei. Lei og sliten. Ønsker meg snart en uke som kan være helt vanlig.

God bedring ❤  håper det går fort over og det e snart er hjemme igjen. 

Får du vekslet litt med mannen din så det ikke bare er du som er på sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, takk for at du er så tøff og modig og deler deres reise, selv om jeg aller helst skulle vært de siste par siders lesning foruten. Hadde så inderlig ønsket at ting så annerledes ut for dere :klem:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2019 den 20.43, lillemeg90 skrev:

God bedring ❤  håper det går fort over og det e snart er hjemme igjen. 

Får du vekslet litt med mannen din så det ikke bare er du som er på sykehuset?

Takk! I morgen kommer han, og jeg skal hjem og nyte et døgn med storesøster!

På 24.1.2019 den 19.29, Azumarill skrev:

Kjære deg, takk for at du er så tøff og modig og deler deres reise, selv om jeg aller helst skulle vært de siste par siders lesning foruten. Hadde så inderlig ønsket at ting så annerledes ut for dere :klem:  

Takk fine du :hjerte:

 

Vesleskatt har selvfølgelig rs-virus, og etter en dramatisk ettermiddag der hun ble blå og «borte» i armene mine, er vi nå på intensiven. Det er fælt når ungene er så syke som hun er nå, men dette går jo heldigvis over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, lille_frosk skrev:

Takk! I morgen kommer han, og jeg skal hjem og nyte et døgn med storesøster!

Takk fine du :hjerte:

 

Vesleskatt har selvfølgelig rs-virus, og etter en dramatisk ettermiddag der hun ble blå og «borte» i armene mine, er vi nå på intensiven. Det er fælt når ungene er så syke som hun er nå, men dette går jo heldigvis over.

Løvemamma❤ 

Har en venninne som er innlagt med jenta som er 5 uker nå med RS virus. Fytti for et drittvirus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Løvemamma❤ 

Har en venninne som er innlagt med jenta som er 5 uker nå med RS virus. Fytti for et drittvirus..

Ja, det er helt jævlig rett og slett! I går planla vi hjemreise i dag, i dag var lungene fulle av slim og hun kollapset helt. Så utrolig raskt det har jobbet! Fem uker er jo enda verre, stakkars bittelille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, lille_frosk skrev:

Ja, det er helt jævlig rett og slett! I går planla vi hjemreise i dag, i dag var lungene fulle av slim og hun kollapset helt. Så utrolig raskt det har jobbet! Fem uker er jo enda verre, stakkars bittelille!

Har aldri vert borti det før, men har vert innom på besøk noen ganger denne uka og det er virkelig ille 😥 uten behandling hadde det nok ikke gått bra. De små kroppene med den fæle hosten, all slimet og dårlige blodprøver... 

Det blir godt for deg med en pause i morgen ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars dere, høres grusomt ut at hun kollapset helt! Her har vi også (hatt) RS-virus nå, og selv T som har rukket å bli 18 mnd var så dårlig den ene natta at jeg vurderte fra minutt til minutt om jeg måtte ringe lege for å få lagt henne inn. Mens S hadde litt krupp og feber i tre dager og det var det. Tør ikke tenke på hvor ille det hadde vært med en bitteliten en. :( Krysser fingrene for at dere er over det verste nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.1.2019 den 23.42, juliane skrev:

Stakkars dere, høres grusomt ut at hun kollapset helt! Her har vi også (hatt) RS-virus nå, og selv T som har rukket å bli 18 mnd var så dårlig den ene natta at jeg vurderte fra minutt til minutt om jeg måtte ringe lege for å få lagt henne inn. Mens S hadde litt krupp og feber i tre dager og det var det. Tør ikke tenke på hvor ille det hadde vært med en bitteliten en. :( Krysser fingrene for at dere er over det verste nå!

Det er et skikkelig pyton virus! Stakkars deg som var hjemme med et såpass sykt barn, jeg er veldig glad vi var på sykehuset da hun «kollapset».

 

Vi er fremdeles på intensiven, flyttet til nyfødtintensiv nå. Lillesøster har fremdeles cpap, tredje døgnet nå. De prøvde å koble fra, men hun begynte umiddelbart å hoste og klarte ikke å slutte. Jeg er lei ... Og savner stakkars storesøster. Vi kommer jo aldri i gang med hverdager! Åh, gi meg hverdag!!

Alle planlagte undersøkelser denne uken er satt på vent. Vesleskatt må først bli frisk. Hun er en solstråle av dimensjoner da - all sin våkne tid er hun strålende fornøyd! Gi meg den voksne pasienten med pustestøtte som smiler så strålende hver gang han våkner! Min lille vakkerskatt :hjerte: Snart fire kilo også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres virkelig ut som en solstråle ❤️ Utrolig trasig at dere må gjennom så mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse god bedring. Jeg håper hun blir fort frisk fra det dumme viruset slik at dere kan komme i gang med undersøkelser. :hjerte: Er det Ahus dere er på? Der er i allefall nyfødttintensiven knallgod 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...