Gå til innhold

Frankrike setter inn bevæpnet styrker imot Gulevester


ElinX0Xpoliti

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, T-Rex skrev:

I så fall vil det være ryddig å få en rettslig avklaring. Det mest ryddige vil kanskje være å få en egen lov som går kun på cannabis. Det er jo et rusmiddel som er ulikt andre, ved at ett av virkestoffene langtidslagres i fettvev i kroppen.

Og hva du kommenterer her er hele poenget og definerer hva som er forskjellen mellom en politistat og en rettsstat.

Begge disse alternativene henger innen rettstatsprinsippene : Den ene gjennom at man befester en lovforståelse i Domstolen(den dømmende makt), den andre gjennom lovgiver (den lovgivende makt.) Hele poenget er at den utøvende makt (politiet og aktorat) ikke skal gjøre denne typen vurdering uten kobling til en av de to andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Drizzt skrev:

Så gøy når du ikke svarer på spørsmålet, men avsporer :)

Nei, det som er spennende er at når ingen begår den type kriminalitet, er det ingenting å rapportere. En enda mer spennende ting er at etniske tyskere immigrerer i stor skala i nabolandet Polen for å søke trygghet. De slipper bl.a. terrorisme og overfallsvoldtekter i nabolandet. Forskjellen mellom Polen og Tyskland? Immigrasjonspolitikken.

Du begynte avsporingen. Jeg påpekte at vi ikke kan vite, for vi kan ikke stole på at ting faktisk blir informert. Du svarte med å  FORUTSETTE at alt blir avdekket uten noen som helst forklaring. Og det er dårlig argumentasjon fra deg, siden JEG har en god forklaring på hvorfor vi ville blitt fortalt alt om slike saker. 

Poenget er ikke at jeg tror det er en mengde terror eller massevoldtekter utført av ikke vestlige innvandrerei Polen som blir sensurert.  (Vi vet at det er en del massevoldtekter utført av vestlige, men det regner jeg ikke med at du bryr deg om)., 

Poenget er at ett land som fjerner rettsstatsprinsipper og folkerettslige individuelle rettigheter, er utrolig mye mer problematisk enn risikoen knyttet til ikke vestlige innvandrere. Vi snakker ikke samme dimensjon engang. 

Ett land som dropper grunnleggende demokratiske prinsipper, om det gjøres ved valg eller eneveldig, er ett diktatur. Og organiserte overgrep fra staten vil alltid trumfe overgrep fra individer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2019 den 10.34, AnonGangerTo skrev:

Som jeg har sagt tidligere, det nærmer seg borgerkrig i både Frankrike og Tyskland. Jeg vil si at det er uunngåelig nå. Soros har tapt i USA, så han er desperat om å ødelegge Europa for godt. Macron, Merkel, May, Solberg, Lofven er kjøpt og betalt av Soros. Disse er ledere som ikke bryr seg om sine borgere. Hadde de gjort det ville de ikke vært med på å tillate invasjonen av ikke-vestlige i landet deres. Se på Ungarn og Polen! Fornuftige land. Har du hørt om noe terrorangrep eller høy antall voldtekter fra økonomiske migranter i de landene? Nei. 

Soros er gammel, det kan tenkes at han dør plutselig før mye mer skade har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2019 den 10.52, Druid skrev:

Dette er land som har vedtatt lover som ville gjøre det straffbart å rapportere denne typen informasjon, så det er faktisk vanskelig å si. 

Facebook og venner lekker informasjon som ei sil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2019 den 14.28, Druid skrev:

Du begynte avsporingen. Jeg påpekte at vi ikke kan vite, for vi kan ikke stole på at ting faktisk blir informert. Du svarte med å  FORUTSETTE at alt blir avdekket uten noen som helst forklaring. Og det er dårlig argumentasjon fra deg, siden JEG har en god forklaring på hvorfor vi ville blitt fortalt alt om slike saker. 

Poenget er ikke at jeg tror det er en mengde terror eller massevoldtekter utført av ikke vestlige innvandrerei Polen som blir sensurert.  (Vi vet at det er en del massevoldtekter utført av vestlige, men det regner jeg ikke med at du bryr deg om)., 

Poenget er at ett land som fjerner rettsstatsprinsipper og folkerettslige individuelle rettigheter, er utrolig mye mer problematisk enn risikoen knyttet til ikke vestlige innvandrere. Vi snakker ikke samme dimensjon engang. 

Ett land som dropper grunnleggende demokratiske prinsipper, om det gjøres ved valg eller eneveldig, er ett diktatur. Og organiserte overgrep fra staten vil alltid trumfe overgrep fra individer.

Nei, jeg avsporte ikke. Jeg kommentere din påstand om manglende rapportering. Det er ikke noe å rapportere når det ikke skjer fordi det ikke er noen som gjør den kriminelle handlingen. Polen og Ungarn har ført veldig streng innvandringspolitikk når det gjelder migrantene.

''Men hvite menn voldtar også'' er meget dårlig motargument når man omtaler massevoldtekter utført av utlendinger. Jeg tror ikke du er på det lave nivået som kreves for å bruke slike motargumenter.

Tja, de landene du svartmaler så ivrig er tydeligvis populære destinasjoner for migrasjon av europeere. Så hvorfor flytter europeere til land hvor rettstatsprinsipper og folkerettslige individuelle rettigheter er truet? Kan det være fordi demokratiet i deres hjemland har sviktet totalt? Fordi disse demokratiske prinsipper og folkerettslige friheter er utdatert og ikke tilpasset dagens problemer?

Å påstå at Polen og Ungarn er diktaturer er i beste fall kunnskapsløst.

 

P.S. Husk at Polen ga asyl til en norsk statsborger nå nylig. Jeg har så langt ikke lest noe som helst i retning reaksjon fra norske myndigheter om det.

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
52 minutter siden, Drizzt said:

Nei, jeg avsporte ikke. Jeg kommentere din påstand om manglende rapportering. Det er ikke noe å rapportere når det ikke skjer fordi det ikke er noen som gjør den kriminelle handlingen. Polen og Ungarn har ført veldig streng innvandringspolitikk når det gjelder migrantene.

''Men hvite menn voldtar også'' er meget dårlig motargument når man omtaler massevoldtekter utført av utlendinger. Jeg tror ikke du er på det lave nivået som kreves for å bruke slike motargumenter.

Tja, de landene du svartmaler så ivrig er tydeligvis populære destinasjoner for migrasjon av europeere. Så hvorfor flytter europeere til land hvor rettstatsprinsipper og folkerettslige individuelle rettigheter er truet? Kan det være fordi demokratiet i deres hjemland har sviktet totalt? Fordi disse demokratiske prinsipper og folkerettslige friheter er utdatert og ikke tilpasset dagens problemer?

Å påstå at Polen og Ungarn er diktaturer er i beste fall kunnskapsløst.

 

P.S. Husk at Polen ga asyl til en norsk statsborger nå nylig. Jeg har så langt ikke lest noe som helst i retning reaksjon fra norske myndigheter om det.

Tusenvis av tyskere emigrerer til Polen nå for tiden. De har fått nok av Satan Merkel. Det er som du skriver, fint lite kriminalitet og ingen terrorisme i Polen og Ungarn, som følge av nesten ingen migranter. Hva pokker skal de rapportere da? Lommetyverier? Kjørte uten sertifikat? 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yellow west aktivist skutt bakfra i hodet av politiet

https://www.dailymail.co.uk/news/article-6593807/Shocking-video-shows-fireman-Yellow-Vest-protestor-shot-head-French-police.html?

Når kan vi starte den europeiske revolusjonen?! Det er faen ikke greit. 
Som jeg skrev lenger bak i tråden 
Det er en repeat av hva som skjedde i Spania i fjor og viser dessverre bare hvordan vi får mer og mer diktator regime og politistater i Europa. I statene ser vi hvordan Trump har betalt seg til makt og betaler for utslettelse av motstanderne og det er det samme som skjer i Frankrike også. Demokratiet er det disse lederne kjemper mot og det er enda godt at det finnes mennesker med tæl i som står opp mot uretten. Island klarte det, mulig fordi de har en mindre voldelig kultur der så politiet ikke hadde kapasitet til å møte demonstrantene voldelig, men dess mer motstand autoritetene viser dess mer er det viktig å kjempe kampen mot systemet når systemet tydeligvis ikke vil eller gjør befolkningens beste!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/15/2019 at 11:34 AM, 007_008_007 said:

Som alltid meget reflektert innlegg! *ironi*

Hvorfor er det ingen som går ting i sømmene og sier hvilke overgrep disse nevnte landene har gjort mot land de har kriget mot? Norge har sin rolle i dette også, men det glemmer "beleiligvis" nordmenn. Først bomber man andre land og blir så furtne når det kommer represalier.

Den nye bølgen innvandrere kommer fra Afrika. Spesielt landene sør for Sahara.

De kunne skylde på kolonistene fra Europa i starten. Men nå gir jeg dem ikke noen medlidenhet. De ødelegger sine egne land.

I 1962 fikk Uganda selvråderett, da var det 7 millioner mennesker der. I løpet av 30 år er det beregnet 100 millioner.

I 1961 fikk Tanzania selvråderett. Da var det 10 millioner mennesker der, man regner nå med at de bikker 100 millioner i løpet av 20 år.

Ikke kom og grin at vi har kollektiv skyld som en del av Europa. Etter 60 år med vanstyre og korrupsjon, er landene skyld i det selv. Verst av alt, presidentene i disse landene, hvor hver kvinne i gjennomsnitt har 5 barn, oppfordrer kvinnene til å kaste prevensjonen. https://cyprus-mail.com/2018/09/16/why-are-african-leaders-pushing-for-population-growth/

Quote

But if the birth rates don’t drop in future decades (as they have not dropped in past decades), then these two countries alone will have a billion people in 2100. That’s a very bad idea.

Forbedring av helse og levevilkår fører til at flere barn lever opp, og levealderen øker. I 1955 kunne gjennomsnittsafrikaneren leve til han/hun var 37. Nå lever de til de blir 60. Men ingen ting tyder på at de skjønner at det betyr at de må bremse befolkningsveksten. https://www.theguardian.com/global-development-professionals-network/2016/jan/11/population-growth-in-africa-grasping-the-scale-of-the-challenge

Fra landene ble uavhengige, har de mottatt en stadig strøm av bistand. Men hva skulle Europa og USA gjort ellers gjort? De ble fortalt at de må hjelpe, og ble vist utsultete barn på tv. Billioner er brukt på bistand, som styrker korrupte regimer mer enn det hjelper fattige. Jo større befolkning, jo mer bistand kan de kreve. https://www.weforum.org/agenda/2015/10/does-foreign-aid-always-help-the-poor/

Se på gummibåtene som kommer over Middelhavet. De er ikke fra land som Norge har bombet. I 2100 kommer 9 av 10 av verdens fattige å være afrikanere. Hva gjør vi med det? Lar de komme, og ødelegge Europa som de har ødelagt og overbefolket sine hjemland, fordi Europa fortjener det?

Endret av ops2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

I Norge har politikerne også gitt bort rettighetene til all den miljøvennlige og billige vannkraften vi nordmenn får av å holde ut med pøsregn og snøbyger gjennom året. Tilbake får politikerne skyhøye inntekter fra elavgifter og nettleie. Vi nordmenn får kun skyhøye strømregninger. Ingen reagerer. I hvert fall ikke så politikerne merker det.

 

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette skjedd i et land vesten ikke liker ville media snakket om "regime", "folkemord" og NATO-invasjon ville ikke vært langt unna. Bare se for dere at dette var i Russland, mediene ville ikke skrevet om noe annet på månedsvis mens når det er i Frankrike rapporteres det ikke om! "Fri presse" du! Det må være godt å sove så tungt som enkelte i denne tråden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
1 time siden, ops2 skrev:

Den nye bølgen innvandrere kommer fra Afrika. Spesielt landene sør for Sahara.

De kunne skylde på kolonistene fra Europa i starten. Men nå gir jeg dem ikke noen medlidenhet. De ødelegger sine egne land.

I 1962 fikk Uganda selvråderett, da var det 7 millioner mennesker der. I løpet av 30 år er det beregnet 100 millioner.

I 1961 fikk Tanzania selvråderett. Da var det 10 millioner mennesker der, man regner nå med at de bikker 100 millioner i løpet av 20 år.

Ikke kom og grin at vi har kollektiv skyld som en del av Europa. Etter 60 år med vanstyre og korrupsjon, er landene skyld i det selv. Verst av alt, presidentene i disse landene, hvor hver kvinne i gjennomsnitt har 5 barn, oppfordrer kvinnene til å kaste prevensjonen. https://cyprus-mail.com/2018/09/16/why-are-african-leaders-pushing-for-population-growth/

Forbedring av helse og levevilkår fører til at flere barn lever opp, og levealderen øker. I 1955 kunne gjennomsnittsafrikaneren leve til han/hun var 37. Nå lever de til de blir 60. Men ingen ting tyder på at de skjønner at det betyr at de må bremse befolkningsveksten. https://www.theguardian.com/global-development-professionals-network/2016/jan/11/population-growth-in-africa-grasping-the-scale-of-the-challenge

Fra landene ble uavhengige, har de mottatt en stadig strøm av bistand. Men hva skulle Europa og USA gjort ellers gjort? De ble fortalt at de må hjelpe, og ble vist utsultete barn på tv. Billioner er brukt på bistand, som styrker korrupte regimer mer enn det hjelper fattige. Jo større befolkning, jo mer bistand kan de kreve. https://www.weforum.org/agenda/2015/10/does-foreign-aid-always-help-the-poor/

Se på gummibåtene som kommer over Middelhavet. De er ikke fra land som Norge har bombet. I 2100 kommer 9 av 10 av verdens fattige å være afrikanere. Hva gjør vi med det? Lar de komme, og ødelegge Europa som de har ødelagt og overbefolket sine hjemland, fordi Europa fortjener det?

Vestlige regjeringer har uten tvil støtte høyreorienterte partier i disse landene med USA som den største skurken. Så kom ikke her og gi ensidige forklaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Frankrike er politiet alltid bevepnet. Jeg aner ikke hvilke våpen de vanligvis bruker. Kjapt søk så kom det opp bekreftelse på at det våpenet du nevnte er tatt i bruk i demonstrasjonene. 

Jeg forstår ikke hvorfor innleget eventuelt skulle slettes, bare ved å legge ved en link?

Det er helt krise det som skjer i Frankrike. Ikke bare opptøyer nå, men alt som har ledet opp til demonstrasjonene. Det var ikke ut av det blå, disse demonstrasjonene kom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To nye live strømmer.

 

Veldig rolig og velordnet.

For å komme tilbake til temaet politibrutalitet, så er det noe fra Twitter. Den inneholder sterke bilder, av ensomme mennesker som er omringet av politimenn og banket opp, og av mennesker skutt i hodet med gummikuler.

https://twitter.com/sotiridi/status/1085129853509271552

https://www.euronews.com/2019/01/18/gilets-jaunes-growing-calls-for-flash-ball-riot-control-guns-to-be-banned-in-france

 

Quote

On December 12, Jean-Marc Michaud, a 41-year-old horticulturist, was hit on the right side of his face by one of the rubber balls. He is now blind in his right eye.

"If the police blamed me for something, all they had to do was shoot me in the legs to immobilise me and stop me," he said.

Politiets bruk av "flash ball riot guns" har ført til krav om å forby slike våpen. De som skyter, skal kun sikte fra halsen og ned. Mange filmer og bilder viser politiet sikte i hodehøyde på demonstranter som ikke truer politiet, men løper bort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...