tonebelinda Skrevet 15. januar 2019 #21 Skrevet 15. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Samboeren er veldig allergisk mot nøtter, så jeg blir alltid glad når jeg ser at folk tenker på allergikere Men det er vel ikke såååå mange som har det problemet at alle må unngå marsipankake av den grunn. Hvis man vet man har nøtteallergikere (eller andre allergikere) på gjestelisten (og det vet man jo som regel), så kan man jo bare sørge for at det er noe annet på kakebordet de kan spise. Med mindre gjesten er hyperallergisk mot nøttestøv, og ikke kan være i samme rom som marsipankaken, så er det nok ikke et problem! Anonymkode: 7ce7e...e9e Om man har nøtteallergi så betyr ikke det at man ikke tåler mandler. Min sønn er hyperallergisk mot peanøtter, og allergisk mot nøtter. Men mandler og marsipan kan han fint spise. Men jeg skjønner så klart at enkelte med nøtteallergi også kan være allergiske mot mandler. Men helt enig med deg i det at det er flott å se når folk tar hensyn til allergikere. Det har vært mange bursdager og avslutniger min sønn har vært i som han ikke har kunnet forsyne seg av kakene de andre har bakt. Derfor har jeg stort sett alltid tilbudt meg å bake til slike anledninger selv 3
Scoops Skrevet 15. januar 2019 #22 Skrevet 15. januar 2019 Uten tvil marsipankake, det er så godt 😊Liker ikke marsipan til vanlig med på kake er det veldig godt 1
dillyduzit Skrevet 15. januar 2019 #23 Skrevet 15. januar 2019 Marsipankake med nesten fullstendig blitset valnøtter over et lag med syrlig bringebær/jordbærsyltetøy. mmm mm mm. 1
Roci Skrevet 15. januar 2019 #24 Skrevet 15. januar 2019 Ingen av delene, liker verken bløtkake eller marsipankake..... 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #25 Skrevet 15. januar 2019 Bløtkake- uten tvil😁 Anonymkode: 4050f...48e 1
Daria Skrevet 15. januar 2019 #27 Skrevet 15. januar 2019 Marsipankake Men jeg er ikke vanskelig - kake er kake... 2
Gjest Hold the door Skrevet 15. januar 2019 #28 Skrevet 15. januar 2019 Hvis jeg måtte velge, hadde jeg valgt marsipankake.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #29 Skrevet 15. januar 2019 2 hours ago, Jerry Lee said: Ja, takk. Begge deler. Dette er det opplagte valget, siden man ikke vet om en (fremmed) kake er god før man har smakt på den. Det optimale er en kjempegod bløtkake med marsipanlokk, men det finnes en del tørre kjøpemarsipankaker. Og da er en saftig bløtkake uten marsipan bedre. Anonymkode: 151e5...083 2
Bladlusa Skrevet 15. januar 2019 #31 Skrevet 15. januar 2019 Marsipankake, gjerne av typen lukket valnøtt. Men den må være med bringebær! Jeg ser Det søte liv har oppskrift på lukket valnøtt med ananas, og det blir veldig, veldig feil for meg. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er det opplagte valget, siden man ikke vet om en (fremmed) kake er god før man har smakt på den. Det optimale er en kjempegod bløtkake med marsipanlokk, men det finnes en del tørre kjøpemarsipankaker. Og da er en saftig bløtkake uten marsipan bedre. Anonymkode: 151e5...083 For så vidt helt sant, men jeg synes det er helt kurant å forutsette at begge kakene vi har å velge mellom er gode, hjemmebakte kaker av beste sort. Og da vinner marsipankaken. 1
Zenobia Skrevet 15. januar 2019 #32 Skrevet 15. januar 2019 Hvis bløtkaken er georginekake, velger jeg den. Den er det så sjelden jeg ser. Hvis det er en vanlig åpen valnøtt, foretrekker jeg den med lokk (=lukket valnøtt), altså marsipankake.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #33 Skrevet 15. januar 2019 Marsipankake Anonymkode: 4ddf2...313
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #34 Skrevet 15. januar 2019 3 hours ago, Ariana807 said: Fløtekake! Uten tvil, hater marsipan! Men er det ikke mandler i marsipan? Og mange som er allergiske mot det? Og da kanskje best for alle å styre unna slikt? 😋 Er veldig ofte valnøtter i bløtkake da. Så er vel nesten bedre ned marsipankake hvor man vet at man ikke kan spise den. Anonymkode: 9cef5...eba
Ariana807 Skrevet 15. januar 2019 #36 Skrevet 15. januar 2019 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er veldig ofte valnøtter i bløtkake da. Så er vel nesten bedre ned marsipankake hvor man vet at man ikke kan spise den. Anonymkode: 9cef5...eba Virkelig? Har jeg aldri i mitt 27 år lange liv opplevd å finne valnøtter i en fløte/bløtkake! 😧 Hos meg er en fløtekake/bløtkake nesten det samme som en marsipankake, minus marsipan så tusen ganger bedre! 😄👍🏻 Endret 15. januar 2019 av Ariana807 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #39 Skrevet 15. januar 2019 Marsipankake, av den enkle grunn at mange som lager bløtekake bruker alt for mye krem. Anonymkode: 85b36...d77 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #40 Skrevet 15. januar 2019 Takket være denne tråden har jeg hatt sykt lyst på marsipankake i hele dag. Anonymkode: 0e7d9...e8a 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå