Gå til innhold

Konfirmasjon og svært liten famile


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vært i samme situasjon og som la opp til en annen slags feiring?

Anonymkode: aa923...d5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med svært liten familie? Jeg bor på bygda og har etter målestokken her liten familie, og vi var 12 til bords. Vurderte å be grandtanter osv, men pga avstand gjorde vi ikke det. Her vi bor er det ikke uvanlig med 50 gjester. 

Anonymkode: 17dd2...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skilte foreldre, og pga høyt konfliktnivå hadde vi (heldigvis!!!) to konfirmasjoner.

Den ene hos min mor, med rosa sanger, ørtifjørti gjester (type mammas venninner og kolleger og sånn) til kake. Den andre var meg, min far og min stemor på restaurant. Begge deler var hyggelige, men hvis jeg måtte velge en ville jeg faktisk valgt den siste. Det første selskapet føltes mer som show off, for å være ærlig.

Mine barn har hatt selskap hjemme, med faddere og nærmeste familie, og vært fornøyde med det. Det er ikke slik at konfirmasjoner MÅ bety leid lokale, masse gjester og stor ståhei.

Anonymkode: 5d771...baf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har skilte foreldre, og pga høyt konfliktnivå hadde vi (heldigvis!!!) to konfirmasjoner.

Den ene hos min mor, med rosa sanger, ørtifjørti gjester (type mammas venninner og kolleger og sånn) til kake. Den andre var meg, min far og min stemor på restaurant. Begge deler var hyggelige, men hvis jeg måtte velge en ville jeg faktisk valgt den siste. Det første selskapet føltes mer som show off, for å være ærlig.

Mine barn har hatt selskap hjemme, med faddere og nærmeste familie, og vært fornøyde med det. Det er ikke slik at konfirmasjoner MÅ bety leid lokale, masse gjester og stor ståhei.

Anonymkode: 5d771...baf

Tillegg: til barnas konfirmasjoner kunne vi legge desto mer penger i maten, siden vi ikke var så fryktelig mange (10-12 stk). Begge konfirmantene har vært mer enn gjennomsnittet opptatt av god mat, så det er nok litt av grunnen til at de var så fornøyde :lol:

Anonymkode: 5d771...baf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi hatt en liten familie hadde vi tatt det på restaurant. Vil tro at dersom man sier i fra til restauranten at det er konfirmasjon så vil de nok gjøre seg litt ekstra flid med f.eks et litt ekstra pent bord. På en restaurant er det jo andre mennesker så da vil det kanskje ikke virke så "tomt" som hjemme. 

Anonymkode: a5b68...e70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vi hatt en liten familie hadde vi tatt det på restaurant. Vil tro at dersom man sier i fra til restauranten at det er konfirmasjon så vil de nok gjøre seg litt ekstra flid med f.eks et litt ekstra pent bord. På en restaurant er det jo andre mennesker så da vil det kanskje ikke virke så "tomt" som hjemme. 

Anonymkode: a5b68...e70

Det hadde jeg også :)  Jeg tror at en sånn ramme hadde vært superhyggelig og en flott fering. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var 14 til bords, og hadde det ute på restaurant. En egen, skjermet avdeling av restauranten.  Det var veldig hyggelig.

Restauranten tok seg av alt fra borddekking til opprydding.  Vi stilte bare med kaker, bordkort og litt personlig pynt og bilder.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har liten familie, så hos oss var det konfirmanten, broren, vi to foreldre, min svigerinne med hennes mann og to barn, og min mor og hennes mann. Det ble ti. Så hadde konfirmanten tre faddere (som alle tre en nære venner av oss) i tillegg til sin tante (som også var fadder), så da inviterte vi disse tre familiene også.

 

Det ble et fint selskap, og et flott langbord.

Anonymkode: 8db01...583

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har vært i samme situasjon og som la opp til en annen slags feiring?

Anonymkode: aa923...d5f

Har selv veldig liten familie dvs. det er svigerfar og en svigersøster og oss selv da. Når vår eldste konfirmerte seg så inviterte vi faddere og de nærmeste vennene. Det ble en veldig flott feiring som vi hadde på restaurant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har vært i samme situasjon og som la opp til en annen slags feiring?

Anonymkode: aa923...d5f

Dere kan jo invitere gode venner/vennefamilier tillegg! 😊

Anonymkode: 0d36c...d3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med å være ateist er at man slipper å tenke på sånt i det hele tatt.

Anonymkode: bbf0f...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordelen med å være ateist er at man slipper å tenke på sånt i det hele tatt.

Anonymkode: bbf0f...df4

All den tid det finnes flere alternativer til kristen konfirmasjon slipper du nok ikke det.

Anonymkode: 3b542...95e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.1.2019 den 5.27, AnonymBruker skrev:

Fordelen med å være ateist er at man slipper å tenke på sånt i det hele tatt.

Anonymkode: bbf0f...df4

Næh, vi to ateister med ateist-datter, hadde humanetisk 'konfirmasjon'.  

Ateisme betyr jo ikke at en ikke har behov for overgangsritualer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er bare to i vår familie så her satser jeg på at vi tar en ferietur kontra en såkalt "tradisjonell feiring". 

Anonymkode: bf55a...65b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er bare to i vår familie så her satser jeg på at vi tar en ferietur kontra en såkalt "tradisjonell feiring". 

Anonymkode: bf55a...65b

Dette hørtes svært koselig ut, og blir sikkert den aller hyggeligste feiringen! ❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...