Gå til innhold

Gutten som falt ned i brønn


Frkwitch

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue

Huff, så forjævlig unødvendig. Er samme følelsen jeg får når jeg leser om barn som dør av overoppheting fordi de blir glemt i biler av foreldrene sine. Det er skyld inni bildet, men hele saken er så hjerteskjærende at jeg ikke klarer å bli sint. Håper det kommer noe godt ut av dette, at folk som har lignende hull eller brønner på eiendommen sin fyller de igjen eller dekker de til. Stakkars liten, han er vel død nå, men håper det gikk fort og at han slapp å lide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er visst en tomt som nettopp er kjøpt av familien/foreldrene som de nylig har overtatt, og de visste ikke om hullet, evt visste ikke at hullet var så dypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, CaspertheGh0st skrev:

Det er visst en tomt som nettopp er kjøpt av familien/foreldrene som de nylig har overtatt, og de visste ikke om hullet, evt visste ikke at hullet var så dypt.

Det et er jo onkelen sin tomt og hullet ble boret i desember, står det skrevet tidligere?

 

Grusom sak.. 😞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, BabyBlue said:

Huff, så forjævlig unødvendig. Er samme følelsen jeg får når jeg leser om barn som dør av overoppheting fordi de blir glemt i biler av foreldrene sine. Det er skyld inni bildet, men hele saken er så hjerteskjærende at jeg ikke klarer å bli sint. Håper det kommer noe godt ut av dette, at folk som har lignende hull eller brønner på eiendommen sin fyller de igjen eller dekker de til. Stakkars liten, han er vel død nå, men håper det gikk fort og at han slapp å lide. 

Akkurat det jeg tenker. Mister nattesøvnen av å tenke på det. Så meningsløst og så grusomt som forelder å stå der ved hullet og ikke nå barnet sitt.

Men blir likevel sint - selv om det overskygges av tristhet - når jeg leser om manglende hms fra voksne som rammer barn. Som barnevognen i barnehagen i Bergen, som hun som hadde tatt plumbo på en drikkeflaske(!) i barnehagen og latt den stå på toalettet slik at en toåring drakk av den og fikk ødelagt spiserør mm (hun ble dømt, sa seg skyldig). Og blir redd for alle barn i hele omgangskretsen.

Håper som du at gutten ikke rakk å lide el være redd lenge. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brønnborere må pålegges å fylle igjen borehullene. I følge kontraktøren som boret, var det lagt stein over. Det er selvsagt ikke bra nok. Det må tømmes stein nedi sammen med noe som utvider seg i likhet med byggeskum - slik at det dannes en propp. Og den må være så dyp at ikke nyskjerrige folk kan pirke bort den, slik som en stein som ligger over hullet.

De brønnborerne som ikke gjør det, må siktes for uaktsomhet og få en straff som tilsvarer bildrap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Direktesending fra redningsinnsatsen. https://www.lavanguardia.com/sucesos/20190117/454178942861/operacion-rescate-julen-pozo-totalan-en-directo-streaming-malaga-video-seo-lv.html

Det er tidligere funnet DNA på hårstrå i sanden som er sugd opp fra hullet.

I går begynte de å bore, og det er antatt at det tar 1-2 døgn.

Det er ikke noe håp om å finne han i live. Men foreldrene får i det minste ta farvel med han og begrave han. Når kameraet som ble senket ned kom til godteposen, så kom det ikke lenger fordi det støtte mot løsmasse (grus, sand) som hadde løsnet fra veggene og stengt hullet ved 73 meters dyp.

Dessverre har nok gutten blitt kvalt. Ingen har hørt noe siden søndag, da foreldrene hørte gråt like etter at han falt ned.

Endret av ops2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mangler ord.... det er så ufattelig tragisk og unødvendig! Hvem lar et sånt hull bare stå ubeskyttet i en hage der det vil ferdes folk (og barn)?

Herregud. Jeg føler med foreldrene. De må ha det helt forferdelig nå.

Endret av Million
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Horribelt. Håper at gutten ikke måtte lide lenge, orker ikke tenke på det egentlig, og at de finner ham slik at han kan begraves. Og alle som forsøker å finne grunnvann i slike dyber bør være forpliktet å fylle opp borehull. Det er ikke bare barn men også dyr som kan falle inn der.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken er så grusom at jeg nesten ikke har klart å tenke på annet siden søndag. Arme foreldre. 

Hadde de vist om hullet så hadde de vel aldri latt ungene leke rundt der, det burde jo absolutt være den som borrer som sørger for å stenge det forsvarlig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan avisen har fått videoen av kameraets ferd ned i hullet. Det er nifst. Og det tar lang tid før kameraet er nede hvor det bare er grus. Bør ikke sees hvis du er følsom.

https://elpais.com/politica/2019/01/17/actualidad/1547741904_728766.html

Det er lett å se en liten pose der nede på bunnen. Jeg vet ikke om det var en pose med godter, jeg har lest en oversettelse om at det var en liten pose med perler eller noe plastsmykke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ops2 skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan avisen har fått videoen av kameraets ferd ned i hullet. Det er nifst. Og det tar lang tid før kameraet er nede hvor det bare er grus. Bør ikke sees hvis du er følsom.

https://elpais.com/politica/2019/01/17/actualidad/1547741904_728766.html

Det er lett å se en liten pose der nede på bunnen. Jeg vet ikke om det var en pose med godter, jeg har lest en oversettelse om at det var en liten pose med perler eller noe plastsmykke.

Uff... 😔. Det var forferdelig. Har ikke ord. Hjertet mitt gråter for den lille gutten og foreldrene hans. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redningsinnsatsen foregår ennå. Noen tror stakkaren lever ennå. Det finnes ikke noen tegn til det, ingen har hørt noe siden søndag for en uke siden.

Det må være utrolig vanskelige grunnforhold.

Jeg håper dette får juridiske konsekvenser. Boreren sier:

Quote

“I left the borehole sealed as I always do.” He said he had placed a rock over the hole and added that it measured only 21 centimeters across. Via a WhatsApp message to EL PAÍS, García argued the borehole, made to see if there was water, had been “modified and deepened.”

Det må komme lover som krever gjenfylling dypere nede. For eksempel noe skumgummistoff som dyttes et par meter ned (for å være en pakning) og så støper man igjen til overflaten.

Hvis dagens lover bare krever at det er en stein over hullet, så kan ikke boreren dømmes juridisk, tror jeg. Hvis noen har fjernet steinen, gud vet hvorfor, så er spørsmålet om de kan dømmes for å ha avdekket hullet.

Det er nå kommet fram hvordan gutten ble dekket av grus nede i hullet:

Quote

When José went to look for wood to make a fire for a paella, the boy ran away. Another member of the family, a woman, cried “the boy, the boy!” and chased after him. The father ran to catch up with him and when he was within 10 to 15 meters of reach, Julen disappeared down the borehole. The woman says José began removing stones from the edge of the hole and put his hand down in effort to grab his son, but as he did so the ground fell in. Julen was heard crying and then nothing more.

Selvsagt kan ikke faren klandres, enhver ville reagert slik, men det må være tungt for han å tenke på.

Dette er en detaljert artikkel, sitatene er fra den. https://elpais.com/elpais/2019/01/21/inenglish/1548077198_992757.html

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir så ufattelig trist og helt matt!  På radioen i mærrest fikk jeg høre at gutten som ble hengende fS i en snor fra barnevognen, døde. Har tenkt på det i hele dag. Nå tenker jeg på gutten i brønnen. Gud hjelpes det er så fælt så fælt! Stakkars uskyldige små.. Fy søren så vondt det gjør å tenke på.. Stannars foreldre. Herregud det er så jævla unødvendig!!! 😭

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sender alt av gode tanker til redningsarbeidet, og håper de er fremme hos gutten nå. Og at han mot alle odds fortsatt lever❤️ stakkars lille, og stakkars foreldre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/22/2019 at 6:54 PM, ops2 said:

Redningsinnsatsen foregår ennå. Noen tror stakkaren lever ennå. Det finnes ikke noen tegn til det, ingen har hørt noe siden søndag for en uke siden.

Det må være utrolig vanskelige grunnforhold.

Jeg håper dette får juridiske konsekvenser. Boreren sier:

Det må komme lover som krever gjenfylling dypere nede. For eksempel noe skumgummistoff som dyttes et par meter ned (for å være en pakning) og så støper man igjen til overflaten.

Hvis dagens lover bare krever at det er en stein over hullet, så kan ikke boreren dømmes juridisk, tror jeg. Hvis noen har fjernet steinen, gud vet hvorfor, så er spørsmålet om de kan dømmes for å ha avdekket hullet.

Det er nå kommet fram hvordan gutten ble dekket av grus nede i hullet:

Selvsagt kan ikke faren klandres, enhver ville reagert slik, men det må være tungt for han å tenke på.

Dette er en detaljert artikkel, sitatene er fra den. https://elpais.com/elpais/2019/01/21/inenglish/1548077198_992757.html

 

Faren kan ikke klandres men jeg lurer veldig på hvorfor de som boret ikke sikrer hullet med å bolte en plate over. Også dyr kunne jo falt nedi slikt hull.

Selv om jeg ikke er religiøs ber jeg til Gud om et mirakel og at han overlever. Det er grusomt nok å tenke på ettåringen som døde i Bergen. Meningsløse ulykker som rammer de minste, mest uskyldige og mest sårbare av alle.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...